Oud 16-09-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
nog niet.. Gegevensoverdracht kan al wel sneller dan het licht werd mij door een natuurkundige verteld. (maar daar weet jij vast meer van dan ik)
Wannabe natuurkundige dan, want dat kan helemaal niet. No clone theorem.
Citaat:
Over homeopathie: Ik zie het als de meest geniale methode voor genezing die men ooit heeft bedacht, en wel om een combinatie van 2 zaken. 1) De meeste mensen die ziek zijn worden gewoon weer beter. Hoofd/keel/buik/rug/spier -pijn, verkoudheid, enz. De meeste zaken zijn heel naar, maar gaan vanzelf over. 2) Het placebo-effect zorgt dat mensen tijdelijk het gevoel hebben dat een medicijn werkt. Dit effect houdt voor de meeste mensen ongeveer een maand, soms twee maanden, aan. In die tijd voelen ze zich genezen.
Wat is er dan mooier dan iemand met een ziekte een glaasje water te geven waardoor hij/zij een poosje gelooft genezen te zijn? Dat is voor een mens veel beter dan het slikken van pijnstillers. Dus: geloof, en gij zult gezond zijn. (ik baal, want ik weet dat het glaasjes water zijn die je krijgt.)
Zalig zijn de onwetenden?
Advertentie
Oud 16-09-2007, 17:58
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Wannabe natuurkundige dan, want dat kan helemaal niet. No clone theorem.
hmm, ik heb nog even een boekje erbij gepakt en dat maakt melding van een experiment in 1982 door Alain Aspect. Weet jij daar meer van? (geen idee of die natuurkundige dat bedoelde hoor)

*edit* Ik snap vrijwel niets van het no cloning theorem zoals dat op wikipedia wordt uitgelegd, maar zie wel dat het ook in 1982 is verschenen.
Citaat:
Zalig zijn de onwetenden?
precies. Jammer voor ons dus.

Laatst gewijzigd op 16-09-2007 om 18:03.
Oud 16-09-2007, 18:04
Verwijderd
Citaat:
hmm, ik heb nog even een boekje erbij gepakt en dat maakt melding van een experiment in 1982 door Alain Aspect. Weet jij daar meer van? (geen idee of die natuurkundige dat bedoelde hoor)

*edit* Ik snap vrijwel niets van het no cloning theorem zoals dat op wikipedia wordt uitgelegd, maar zie wel dat het ook in 1982 is verschenen.
Ik ken 'm niet, maar als ik Wiki op Alain Aspect zie ik dat hij experimenten heeft gedaan rond Bell's theorema, kwantumteleportatie dus. Het is echter gebleken dat, hoewel kwantumteleportatie instantaan is, het niet mogelijk is daarmee informatie over te brengen sneller dan het licht.
Oud 16-09-2007, 18:08
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik ken 'm niet, maar als ik Wiki op Alain Aspect zie ik dat hij experimenten heeft gedaan rond Bell's theorema, kwantumteleportatie dus. Het is echter gebleken dat, hoewel kwantumteleportatie instantaan is, het niet mogelijk is daarmee informatie over te brengen sneller dan het licht.
oke. Ik vond kwantumteleportatie al lastig te bevatten, (spin is voor mij toch nogsteeds primair een 8 potig beestje dat insecten eet) dus geloof je op je woord.
Oud 16-09-2007, 18:28
Verwijderd
Als ik hoofdpijn heb neem ik altijd gewoon echt een glaasje water, vroeger zei mijn moeder altijd dat het hielp, en nu weet ik wel dat het alleen effect heeft bij kater of zonnesteek maar omdat ik gewend ben dat hoofdpijn minder wordt als ik water drink, doet het dat meestal tóch
Oud 16-09-2007, 18:57
Verwijderd
Iedereen is wel érgens goed in

Nee. Sommige mensen zijn gewoon waardeloos.
Oud 16-09-2007, 19:00
Verwijderd
Doordat het Noordpoolijs smelt, stijgt de zeespiegel

Nee. Dat is net zoiets als een smeltend ijsblokje in een glas water. Smeltende gletsjers en ijs op Antarctica zorgen wel voor zeespiegelstijging.
Oud 16-09-2007, 19:01
Verwijderd
Ohja, je doet me nog denken aan een ander veelvoorkomend misverstand.

Autisten zijn geniaal
Mensen met klassiek autisme hebben over het algemeen een IQ tussen de 40 en de 80. Een heel enkele keer komt het voor dat ze een heel specifiek iets juist bijzonder goed kunnen (door een obsessie met dit onderwerp, niet doordat ze zo ontzettend slim zijn), maar dat is heel erg zeldzaam. Mensen met Asperger syndroom hebben over het algemeen een IQ van 90-130, dus iets hoger dan gemiddeld, maar het merendeel is dus alsnog normaal. Op mensen met PDD-NOS valt geen peil te trekken maar verstandelijke handicaps en laag-normale intelligentie komen onder hen aanzienlijk meer voor dan onder mensen zonder pervasieve stoornis. Het tegendeel is dus eerder waar.

Laatst gewijzigd op 16-09-2007 om 19:08.
Oud 16-09-2007, 19:07
Verwijderd
Oud 16-09-2007, 19:39
Verwijderd
Ik heb veel te veel van deze dingen maargoed.
Van roken word je rustig
Nicotine heeft juist een effect op het zenuwstelsel dat ervoor zorgt dat je een licht gejaagd gevoel krijgt. Het rustige zit 'm erin, dat je ergens gaat zitten en even vijf minuten voor jezelf neemt, maar dat kun je net zo goed (of dus eigenlijk beter) met een glas ranja doen. En als je verslaafd bent, hou je met een sigaret de ontwenningsverschijnselen op afstand - en van ontwenningsverschijnselen word je nog veel rustelozer.
Oud 16-09-2007, 19:43
Verwijderd
Waterstof is de toekomst als energiebron

Onjuist. Waterstof kun je alleen gebruiken als energiedrager. Je moet er dus meer energie instoppen dan je er uit kunt halen. Voordeel is wel dat het geen vieze uitlaatgassen uitstoot, want het enige verbrandingsproduct is water.
Oud 16-09-2007, 19:49
Verwijderd
Antirimpelcrème werkt

Hahaha, nee.
Oud 16-09-2007, 20:07
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik heb veel te veel van deze dingen maargoed.
Van roken word je rustig
Nicotine heeft juist een effect op het zenuwstelsel dat ervoor zorgt dat je een licht gejaagd gevoel krijgt. Het rustige zit 'm erin, dat je ergens gaat zitten en even vijf minuten voor jezelf neemt, maar dat kun je net zo goed (of dus eigenlijk beter) met een glas ranja doen. En als je verslaafd bent, hou je met een sigaret de ontwenningsverschijnselen op afstand - en van ontwenningsverschijnselen word je nog veel rustelozer.
Dan wordt ik toch knap voor de gek gehouden door mezelf. Waarschijnlijk komt het ook doordat ik roken met rustgevende dingen associeer waardoor de rustige dingen terugkomen als ik rook. Of kan het door de combinatie met koffie komen? Roken en koffie zijn heerlijk samen.
Oud 16-09-2007, 20:08
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Waterstof is de toekomst als energiebron

Onjuist. Waterstof kun je alleen gebruiken als energiedrager. Je moet er dus meer energie instoppen dan je er uit kunt halen. Voordeel is wel dat het geen vieze uitlaatgassen uitstoot, want het enige verbrandingsproduct is water.
precies! ik heb me al van heel jong af aan verwonderd over mensen die zeiden dat waterstof alle energieproblemen zou oplossen. Het was immers geen delfstof, dus je moet op een of andere manier aan dat waterstof komen.
Oud 16-09-2007, 20:09
Verwijderd
Van koffie word je ook onrustig, je weet toch wel wat cafeïne doet .
Het zal toch echt door het even-tijd-voor-jezelf-nemen komen en inderdaad de associatie met rustgevende dingen. En misschien een leuk placebo effect erbovenop.

Laatst gewijzigd op 16-09-2007 om 20:09. Reden: Interpunctie
Oud 16-09-2007, 20:09
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Iets met onwetenden.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 16-09-2007, 20:11
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Van koffie word je ook onrustig, je weet toch wel wat cafeïne doet .
Het zal toch echt door het even-tijd-voor-jezelf-nemen komen en inderdaad de associatie met rustgevende dingen. En misschien een leuk placebo effect erbovenop.
Van koffie word ik 's avonds altijd rustig, en 's ochtends altijd actief. Het is allemaal placebo, en die effecten van teer vast ook
Oud 16-09-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Als ik hoofdpijn heb neem ik altijd gewoon echt een glaasje water, vroeger zei mijn moeder altijd dat het hielp, en nu weet ik wel dat het alleen effect heeft bij kater of zonnesteek maar omdat ik gewend ben dat hoofdpijn minder wordt als ik water drink, doet het dat meestal tóch
maar als je koppijn hebt door oververhitting of vochttekort helpt water wel degelijk
Oud 16-09-2007, 21:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
dat zegt ze toch ook?
__________________
Tsja
Oud 16-09-2007, 21:47
Verwijderd
We moeten diersoorten beschermen tegen uitsterven

Waarom in godsnaam?
Oud 16-09-2007, 22:32
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
We moeten diersoorten beschermen tegen uitsterven

Waarom in godsnaam?
biodiversiteit
Oud 16-09-2007, 22:32
Verwijderd
Citaat:
biodiversiteit
Wat heb ik aan biodiversiteit?
Oud 16-09-2007, 22:40
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Wat heb ik aan biodiversiteit?
Niets, dan is zelfs het argument 'omdat ze misschien later van pas kunnen komen voor bijvoorbeeld medicijnen' nog beter.
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 16-09-2007, 22:40
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Wat heb ik aan biodiversiteit?
Niet zo egoïstisch sommige mensen zien nou eenmaal graag verschillende dieren. Bovendien is het een biologisch toverwoord.

Cartman666 doet alleen maar saaie dingen met zijn studie

niet waar! Ik ga mij met drie anderen verdiepen in Deep Brain Stimulation, en dat is extreem gaaf.
http://www.nrc.nl/wetenschap/article...akelbare_dwang
“Een voorbeeld uit onze praktijk: wij opereren een jonge vrouw. Haar dwangklachten nemen direct na de ingreep niet af. Maar ze voelt zich met een specifieke instelling opeens wél gelukkig. Ze zegt: ‘Laat de instellingen alstublieft zo, want ik voel me eindelijk goed!’ Ik heb geantwoord: ‘Het spijt me, ik ben ervoor om u van uw klachten af te helpen en niet om u gelukkig te maken. Het gaat uit.’

Hoe ongelofelijk geweldig is dat?! (sorry, ben even enthausiast, en er is toevallig niemand thuis om dat op bot te vieren.)
Oud 16-09-2007, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Bidden heeft nut

Er is nog nooit een onderzoek geweest dat enig bewijs heeft geleverd voor het nut van bidden.
Volgens mij wel. Lang leden dat ik daar over gelezen heb though.

Citaat:
Mensen denken in taal

Over het algemeen wordt verondersteld dat dit onjuist is en dat mensen in beelden denken.
Ik denk zelden in beelden en meestal in taal.
Oud 16-09-2007, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij wel. Lang leden dat ik daar over gelezen heb though.
Nee.
Oud 16-09-2007, 23:03
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ik denk zelden in beelden en meestal in taal.
Als ik wil bedenken hoe de muur eruit zal zien als ie blauw geverfd is denk ik in beelden. Als ik een wiskundig raadsel op wil lossen denk ik in formules, en als ik een discussie wil terughalen denk ik in woorden.

Maar je moet sylph ook niet proberen te begrijpen hoor, hij studeert tegenwoordig taalwetenschap of iets dergelijks, en zoals alle eerste jaars studenten gelooft hij nog dat hij nu veel bijzondere dingen weet.
Oud 16-09-2007, 23:04
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Nee.
tuurlijk wel. bleek later vast gewoon niet goed genoeg blind onderzocht te zijn, maar er zijn heus wel studies waarbij de h0 'bidden werkt niet' verworpen is hoor.

Placebo-effect van bidden is trouwens best sterk. (zo sterk dat zelfs ik erin geloof, of in elk geval zou willen dat ik dat wat vaker deed.)

Laatst gewijzigd op 16-09-2007 om 23:09.
Oud 16-09-2007, 23:12
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik denk zelden in beelden en meestal in taal.
Dus, als er geen taal zou zijn, zou je ook niet denken?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-09-2007, 23:13
Verwijderd
Citaat:
We moeten diersoorten beschermen tegen uitsterven

Waarom in godsnaam?
Omdat het zonde is en het helemaal niet hoeft.
Oud 16-09-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Omdat het zonde is en het helemaal niet hoeft.
Cola drinken hoeft ook niet. En wat is er 'zonde' aan?
Oud 16-09-2007, 23:16
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dus, als er geen taal zou zijn, zou je ook niet denken?
geweldig, hoe is intelligent kan klinken en tegelijkertijd complete onzin kan zijn.
Oud 16-09-2007, 23:17
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Cola drinken hoeft ook niet. En wat is er 'zonde' aan?
mensen die cola drinken vinden dat lekker. Ofwel: 'uitstervende dieren doden' =! 'cola drinken'
Oud 16-09-2007, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Dus, als er geen taal zou zijn, zou je ook niet denken?
lezen aub. Dan zou ik meer in beelden denken.
Oud 16-09-2007, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Jawel.
Oud 16-09-2007, 23:17
Verwijderd
Diamonds are forever

Onjuist. Diamant is niet stabiel, maar metastabiel en vervalt naar grafiet. Diamant bevindt zich in een zogenaamde niet-ergodische toestand. Een ander voorbeeld: glas. Daarom zijn in hele oude gebouwen (bijv. kerken) de glazen dikker aan de onderkant (het 'zakt weg', als het ware).
Oud 16-09-2007, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Jawel.
Bron?
Oud 16-09-2007, 23:18
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Omdat het zonde is en het helemaal niet hoeft.
uitstervende diersoorten bieden wel weer ruimte in hun ecologische nis
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 16-09-2007, 23:20
Verwijderd
Citaat:
mensen die cola drinken vinden dat lekker. Ofwel: 'uitstervende dieren doden' =! 'cola drinken'
Er zijn toch ook geen dieren die uitsterven, puur omdat mensen ze dood proberen te maken en mensen het toch vervelend vinden om te doen?
Oud 16-09-2007, 23:24
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Er zijn toch ook geen dieren die uitsterven, puur omdat mensen ze dood proberen te maken en mensen het toch vervelend vinden om te doen?
Ja, klopt. Uiteindelijk doen mensen iets omdat ze denken dat het voordeel oplevert.
Sommigen hechten echter waarde aan zaken als biodiversiteit en emo-argumenten als "ons nageslacht moet toch ook panda's kunnen zien". Anderen hechten meer waarde aan een hardhouten tafel op het terras die minder snel wegrot.
Wij zijn allemaal mensen met verschillende prioriteiten. De appel valt nooit ver van de boom, en de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. (voor meer clichés surf naar....)
Oud 16-09-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
We moeten diersoorten beschermen tegen uitsterven
Waarom in godsnaam?
Citaat:
biodiversiteit
Citaat:
Niets, dan is zelfs het argument 'omdat ze misschien later van pas kunnen komen voor bijvoorbeeld medicijnen' nog beter.
Citaat:
Niet zo egoïstisch sommige mensen zien nou eenmaal graag verschillende dieren. Bovendien is het een biologisch toverwoord.
nou, het is juist een onhandig kutwoord, want wat is biodiversiteit? soortenrijkdom? dat zegt helemaal niks... bovendien is het raar dierensoorten krampachtig in leven te houden, terwijl ze gewoon lekker aan het uitsterven zijn. slecht aangepast aan de huidige wereld. door ze in stand te houden hou je hun niche bezet, waardoor je eigenlijk soortenrijkdom tegengaat, aangezien er nu geen nieuwe soorten die plek in kunnen nemen. eigenlijk geef je dus een al kansloze soort al je energie en ontneem je andere soorten juist kansen. compleet nutteloos inderdaad.
Oud 16-09-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Ja, klopt. Uiteindelijk doen mensen iets omdat ze denken dat het voordeel oplevert.
Sommigen hechten echter waarde aan zaken als biodiversiteit en emo-argumenten als "ons nageslacht moet toch ook panda's kunnen zien". Anderen hechten meer waarde aan een hardhouten tafel op het terras die minder snel wegrot.
Wij zijn allemaal mensen met verschillende prioriteiten. De appel valt nooit ver van de boom, en de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. (voor meer clichés surf naar....)
Ah ja, mijn onbegrip zal dan wel voortvloeien uit het feit dat het aan mijn rectum kan corroderen of het nageslacht panda's zal kunnen zien.
Oud 16-09-2007, 23:27
Verwijderd
Citaat:
nou, het is juist een onhandig kutwoord, want wat is biodiversiteit? soortenrijkdom? dat zegt helemaal niks... bovendien is het raar dierensoorten krampachtig in leven te houden, terwijl ze gewoon lekker aan het uitsterven zijn. slecht aangepast aan de huidige wereld. door ze in stand te houden hou je hun niche bezet, waardoor je eigenlijk soortenrijkdom tegengaat, aangezien er nu geen nieuwe soorten die plek in kunnen nemen. eigenlijk geef je dus een al kansloze soort al je energie en ontneem je andere soorten juist kansen. compleet nutteloos inderdaad.
Oud 16-09-2007, 23:30
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Ah ja, mijn onbegrip zal dan wel voortvloeien uit het feit dat het aan mijn rectum kan corroderen of het nageslacht panda's zal kunnen zien.
Bij een college van biologie heeft de docent ooit gezegd dat de panda een vergeten soort is en dat deze soort al heel lang uitgestorven had moeten zijn
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 16-09-2007, 23:31
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Ah ja, mijn onbegrip zal dan wel voortvloeien uit het feit dat het aan mijn rectum kan corroderen of het nageslacht panda's zal kunnen zien.
Ik denk dat het daar veel mee te maken heeft ja. Onze recta ( ) kunnen het goed met elkaar vinden wat dat betreft.

Maar ik word een beetje opgewonden van je Kazet. Denk dat ik maar eens koffie ga drinken en een sigaartje roken, zittende op het terras onder het genot van katie melua.

@sterrenmeisje: tsja, dat soorten uitsterven door slecht aanpassen aan de natuur geloof ik allang niet meer in. De panda en de tijger zijn heus niet slecht aangepast aan de natuur, maar slecht aangepast aan de mens. Neemt niet weg dat ik de mens prima kan zien als 'de denkende soort' die zelf maar moet bepalen of een diersoort mag overleven of niet.
Oud 16-09-2007, 23:33
Verwijderd
de mens is ook natuur, of heeft iig de leefomgeving danig aangepast. dilemma opgelost.
Oud 16-09-2007, 23:34
Verwijderd
Citaat:
de mens is ook natuur, of heeft iig de leefomgeving danig aangepast. dilemma opgelost.
Inderdaad. Een kerncentrale is net zo veel natuur als een konijnenhol dat is. Of ze zijn het allebei niet. Antropocentrisme.
Oud 16-09-2007, 23:37
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Biodiversiteit is niet alleen maar 'leuk' hoor. Het is ook daadwerkelijk nodig. Denk maar aan bepaalde gewassen die ten onder gaan aan een ziekte omdat ze zover geselecteerd zijn dat ze allemaal hetzelfde zijn, en alle gewassen die tegen die ziekte konden er niet meer zijn. Weg gewas, weg waar we ze ook voor nodig hadden. Was er diversiteit geweest, dan waren er bepaalde soorten die er wel tegen konden en had het gewas voortbestaan.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 16-09-2007, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Biodiversiteit is niet alleen maar 'leuk' hoor. Het is ook daadwerkelijk nodig. Denk maar aan bepaalde gewassen die ten onder gaan aan een ziekte omdat ze zover geselecteerd zijn dat ze allemaal hetzelfde zijn, en alle gewassen die tegen die ziekte konden er niet meer zijn. Weg gewas, weg waar we ze ook voor nodig hadden.
Vandaar natuurlijk dat de oogsten ook zo vaak mislukken in Nederland! De laatste hongersnood ligt nog vers in het geheugen.
Oud 16-09-2007, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Biodiversiteit is niet alleen maar 'leuk' hoor. Het is ook daadwerkelijk nodig. Denk maar aan bepaalde gewassen die ten onder gaan aan een ziekte omdat ze zover geselecteerd zijn dat ze allemaal hetzelfde zijn, en alle gewassen die tegen die ziekte konden er niet meer zijn. Weg gewas, weg waar we ze ook voor nodig hadden. Was er diversiteit geweest, dan waren er bepaalde soorten die er wel tegen konden en had het gewas voortbestaan.
defininieer "nodig"
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het huidige FB systeem
Verwijderd
419 15-01-2013 17:19
De Kantine Koelkast-topics: Het overzicht. Nieuwe aanpassing!
Mariekje*
30 23-05-2008 07:40
De Kantine Dingen die iedereen denkt maar niet waar zijn deel 2!
Promillage
280 20-03-2008 20:25
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom hebben sommige Christenen toch zo'n hekel aan accupuntuur enzo?
KMBA
149 29-06-2005 09:57
Verhalen & Gedichten Zij en Ik
Momo
3 28-06-2005 18:57
Levensbeschouwing & Filosofie geloof
Verwijderd
78 02-07-2004 15:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.