Oud 10-03-2008, 17:46
petra04
petra04 is offline
Hallo,

ich komme aus Deutschland und muss ein Referat über ein Buch halten, jetzt habe ich auf dieser Website, ein niederländisches Referat gefunden, ich kann aber leider
kein niederländisch. Wäre denn jemand so lieb und freundlich es mir vielleicht zu übersetzen ?
Das ist der Text:

I Over het boek

1. Frauke Kühn
2. Du Brauchst Mich Doch!
3. Geschichte einer afhängigkeit
4. Rowohlt
5. 1993
6. 126 bladzijdes
7. Ik heb dit boek gekozen, omdat de titel mij wel aansprak en het plaatje op de voorkant ook wel eigelijk.

II Algemeen

1. Ik denk dat het centrale thema in het boek drama is, omdat Sarah en hijzelf (Olivier) allebei een beetje met zichzelf in de knoop zitten. En het hele boek door blijft Olivier zich afvragen wie hij is en wat hij eigelijk kan.
2. Ik denk dat het zich gewoon nu afspeelt, want er zijn geen dingen waar uit blijkt dat het heel lang geleden zich heeft afgespeeld.

III Inhoud

Het boek gaat over Olivier (de ik persoon in het boek). Hij vind van zichzelf dat hij niks is. Op school vinden ze hem intelligent en betrouwbaar. Een vriend van hem, Sven, komt naar hem toe met de trein. Olivier heeft aan zijn ouders gevraagd of hij de vakantie alleen mag doorbrengen. Als Sven komt wil hij zijn geld. Olivier heeft alleen het geld nog niet. Hij kent Sven al vanaf de lagere school. Sven wil 500 mark. Hij kan het maandag ophalen. Olivier moet op een of ander manier aan dat geld komen. Hij gaat op zoek naar Sarah. Sarah en hij wonen samen. Sarah staat minstens 4 keer op ’s nachts. Ze loopt naar de keuken, pakt een fles uit de koelkas en rookt een sigaret, leegt de asbak, spoelt hem om, doet het keuken raam open en loopt heen weer langs de woonkamerdeur. Sarah wil zwemmen. Sarah bedenkt zich en wil niet meer zwemmen, zij wil dat Olivier u ook niet meer gaat zwemmen, maar hij gaat wel. Ze dreigt dat ze de hele fles wijn leeg drinkt als hij gaat. Hij gaat. Hij is om 4 uur weer thuis.
Olivier gaat Sarah zoeken, in het park. Als hij naar het park loopt ziet hij Sven in de verte lopen. Sven ziet hem niet. Hij loopt het park in. Er zijn overal jongeren aan het ‘hangen’, de hond aan het uitlaten of aan het frisbeeën. Olivier vraagt aan een groepje jongeren of ze weten waar Sarah is. Zij is naar een feest in de haven. Hij gaat naar de haven. Weer ziet hij Sven. In de haven roept hij Sarah. Er reageren een aantal mensen, maar geen Sarah. Later ziet hij Trude op straat, een vriendin van Sarah, ze geeft een man geld. Hij valt uit tegen Trude omdat hij denk dat het zijn geld is wat Sarah had en wat hij nodig heeft om Sven terug te betalen. Sarah komt erbij. Olivier en Sarah krijgen ruzie. Sarah en Olivier gaan uit eten. Sven komt erbij. Sarah verteld dat ze Olivier z’n geld niet meer heeft. Het gaat niet goed met Sarah. Ze was altijd een erg mooi meisje maar word steeds lelijker.Sven heeft z’n geld nog steeds niet. Sarah en Olivier gaan naar de ouders van Sarah, omdat het zo slecht gaat met Sarah en ze willen de moeder van Sarah om geld vragen voor Sven. Sarah denkt dat haar moeder haar misschien wel in een kliniek wil stoppen. Sarah gaat bij haar ouders naar binnen. Olivier wacht buiten.

IV Eigen mening over het boek
1. Ik vond het een ontzettend saai boek. Te vertel tijd (dus de tijd die verteld word) word overal ontzettend lang gemaakt. Het is ook heel erg saai geschreven, hierdoor snapte ik er soms erg weinig van, omdat ik moest nadenken of het nou alweer een nieuwe dag was of nog steeds diezelfde dag.
2. Ik zou het boek een 6 geven. Het is wel erg saai geschreven, maar er word wel verteld wat er in het echte leven ook gebeurd. Het is wel realistisch.

Vielen vielen Dank im voraus

Lisa Löffler
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2008, 18:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Sprichst du auch English? In Deutch übersetzen kostet zuviel Zeit (für mich).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 20:05
Verwijderd
-> Moderne Talen

Was du vielleicht verwenden kannst ist http://www.worldlingo.com/nl/product...anslation.html oder http://babelfish.altavista.com/ .

Laatst gewijzigd op 10-03-2008 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2008, 20:39
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Vielleicht hilft dies dir etwas weiter: http://www.uitmuntend.de/
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 10:12
Gunkan
Gunkan is offline
Bwahah, of het is een Nederlander die op een slimme manier wat kantjes probeert te snijden

Ik heb geen zin om te vertalen, dus doe ik alsof ik alleen die taal spreek en geen Nederlands Clever!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 10:17
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat een intteressante complottheorie.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-03-2008, 14:43
Gunkan
Gunkan is offline
Dankdank, ik mag graag verwarring zaaien Of niet... Lang leve Discordia!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.