Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2004, 21:08
Stinger
Stinger is offline
hallo,

Volgend jaar wil ik na een jaartje werken weer een opleiding gaan volgen, iets in de grafische richting lijkt me erg leuk.
Nu had ik de opleiding 'Multimedia vormgever' op t oog aan het grafisch lyceum in Utrecht.

Zijn er hier mensen die op deze school zitten? En misschien ook die deze opleiding ook volgen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze school en opleiding......

Alvast bedankt !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 01:52
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Studiekeuze
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:59
Verwijderd
Ik zit in het 4e jaar Grafisch Intermediair op het GLU. De administratie ed. is net als op veel andere scholen een soepzooitje; je moet overal zelf achteraan etc.
Bij mijn opleiding is het een aantal keer voorgekomen dat de docent voor een bepaald vak ziek/overspannen werd en er geen vervangende docent was, dus het vak daardoor maar in zijn geheel verviel. Maar over Multimedia Vormgeving weet ik eigenlijk vrij weinig...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik doe die op leiding in Utrecht. Ik heb eerst 2 jaar grafisch vormgeven gedaan, maar dat vond ik best wel saai. Na gv ben ik overgeplaats naar de versnelde opleiding multimedia vormgeven. De eerste 2 jaar zijn vrij algemeen. Je leert over filmen, vormgeven, ontwerpen in 3D, programmeren met Lingo. Daarnaast heb je ook maatschappelijke vakken zoals Nederlands en wiskunde. Voor die vakken kan je vrijstelling vragen als je havo of hoger hebt gedaan.
Zelf vind ik het een leuke opleiding. Het is idd soms een zooitje, maar dat heb je gewoon wat sneller met kleine zelfstandige scholen.

Maar wat wil je verder nog weten?


Btw, ik zit nu in het 3e jaar van multimedia vormgeven.Dus m'n 4e jaar op deze school.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 16:39
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik heb een jaar grafisch vormgeven gedaan aan 't GLA, ik vond er geen reet aan.
Slechte, gedemotiveerde, nietbetrokken, nietgeinteresseerde docenten.
Regelgeving en organisatie zijn volgens mij helemaal niet aanwezig.
Naja jij wilt multimedia doen, ik ging met de illusie heen dat we veel tekenvakken zouden krijgen, dat werd dus beperkt tot één tekeningetje en verder maar wat gaan kutten op een mac die om de 2 minuten vastloopt.
Nutteloze vakken ala nederlands met docenten die denken dat Louis Couperus een duitser is uit de verlichting. En nog nooit van Voltaire en zelfstandige naamwoorden hebben gehoord. Leuke en nuttige dingen zoals de zonnedans leren met gym.

Enfin ik wens je heel veel plezier. Uiteindelijk kan je er bagger weinig mee. Leer dan liever nog 2 jaar door, haal je Havo diploma, en ga grafisch vormgeven of multimedia aan een Kunstacademie doen. Daar stelt het wel wat voor, is de sfeer veel fijner, leukere mensen, beter toekomst perspectief en je hoeft niet ergens onder aan de ladder te beginnen.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 22:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Met een mbo-diploma kan je nog altijd HBO doen. Het is echt niet zo dat je met mbo voor de rest van je leven verdoemd bent.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 10:10
Stinger
Stinger is offline
klinkt leukt wat Vice vertelt

En een zooitje...tsja, ik ben op mn vorige school heel wat gewend ( koning willem 1 college den bosch), dus ik sta nergens meer van te kijken geloof ik... k denk dat dat op de meeste scholen zo is

Ik zag op de website van GLU dat er volgende week een orientatiedag is voor o.a. multimedia vormgever, ik ga daar eens een kijkje nemen, en later op de open dag, dan krijg k de beste indruk denk ik.

Vice, hoe zit het trouwens met stages tijdens de opleiding?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 12:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Je loopt 2 keer een half jaar stage. Dus 2 keer 100 dagen. In die stageperiode ga je een stuk of 5 keer naar school als terugkomdag. Op die dagen ga je een beetje praten met klasgenoten en je eigen ervaring vertellen.
De stageplek mag je zelf kiezen, maar er is op school een stagebedrijf en die zorgen er standaard voor dat een stageplek krijgt.

Maar dat kan over een paar jaar weer veranderd zijn. Het jaar voor mij had de 2 stageperiodes in 1 jaar terwijl dat nu in 2 jaar is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:44
Stinger
Stinger is offline
vandaag naar de orientatiedag geweest voor de opleiding Multimedia vormgever

Goede indruk gekregen, ben er wel enthousiast over!
Er werd mij daar verteld dat er per week 'maar' 20 lesuren zijn (ongeveer), klopt dit??
En hoe zit het met het aantal uren voor de wat 'mindere' vakken zoals nederlands, wiskunde etc etc...
Werk je meer met grafische vakken, of is het meerendeel toch de standaardvakken zoals hierboven beschreven?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 08:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Je krijgt wel modules van maatschappelijke vakken zoals:
2 modules maatschappijleer
1 module fitness
1 module ergonomie
4 modules Nederlands
4 modules Engels
1 module Duits
2 modules wiskunde
en 4 (of 2) modules natuurkunde

Dit is wel verspreid over de hele opleiding dus niet alleen het eerste jaar. Daarnaast heb je ook nog andere theorie vakken zoals reclameleer/plan, kunstgeschiedenis, recht.
Maar over het algemeen zijn het toch grafische vakken.

Over de uren, gemiddeld heb je per periode 20 lesuren, maar het kan voorkomen dat je de ene periode maar 16 lesuren hebt en de volgende periode 26 lesuren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:09
Stinger
Stinger is offline
hmm klinkt goed...

Is het goed als ik je ff toevoeg op msn? praat wat makkelijker...
stuur me anders ff een berichtje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen is het Grafisch Lyceum Utrecht echt zo slecht, help !
irawr
2 09-01-2011 15:12
ARTistiek Grafisch Lyceum (Utrecht)
irawr
2 07-01-2011 16:33
Studeren Visualiseren opleiding
TearedFox
6 18-07-2010 16:57
Studeren welke MBO voor HBO
AAB13
3 23-08-2009 20:18
ARTistiek Grafisch Lyceum Utrecht - grafisch vormgever enzo
deshi16
64 28-11-2005 17:38
Algemene schoolzaken hoe heet de school waar jij op zit?
*~SuPaHgIrL~*
235 22-09-2004 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.