Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2004, 19:22
Go active!
Avatar van Go active!
Go active! is offline
Ik wil deze opleiding graag gaan doen en wil er daarom graag meer van weten. Vooral over de toelating ik heb gelezen dat je een test moet doen. Weet iemand hoe die gaat en wat je dan allemaal moet doen?
Ik wil naar Fonty's in Tilburg dus als je daar nog wat van weet.
Ik wil het graag weten.

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 16:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2004, 16:18
the tourist
the tourist is offline
Mijn nichtje zit op de ALO en zij moest tijdens die toelatingstest allemaal verschillende sporten beoefenen (turnen, zwemmen, balsporten). Wat ze precies moest doen weet ik eigenlijk niet. Dit was bij de HvA trouwens, en maar 1 op de 25 mensen werd aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:49
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 12-11-2004 @ 17:18 :
Mijn nichtje zit op de ALO en zij moest tijdens die toelatingstest allemaal verschillende sporten beoefenen (turnen, zwemmen, balsporten). Wat ze precies moest doen weet ik eigenlijk niet. Dit was bij de HvA trouwens, en maar 1 op de 25 mensen werd aangenomen.
Zal dat ook gelden voor de opleiding: Sport, Managment en Ondernemen?
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 22:12
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 12-11-2004 @ 19:49 :
Zal dat ook gelden voor de opleiding: Sport, Managment en Ondernemen?
Zij heet het over Leraar Lichamelijke Opvoeding Eerstegraads (HBO) en volgens mij is dat de ALO, dus het gene waar ik het over had.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:19
Go active!
Avatar van Go active!
Go active! is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 12-11-2004 @ 17:18 :
Mijn nichtje zit op de ALO en zij moest tijdens die toelatingstest allemaal verschillende sporten beoefenen (turnen, zwemmen, balsporten). Wat ze precies moest doen weet ik eigenlijk niet. Dit was bij de HvA trouwens, en maar 1 op de 25 mensen werd aangenomen.
Bedankt hier heb ik wel wat aan!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 10:33
sas
Avatar van sas
sas is offline
Hey,
Ik heb de toelatingstest voor de ALO in AMsterdam gedaan.
Ik ben niet aangenomen.
Maar ik moest op 6 verschillende domeinen wat laten zien
Sport en spel
zwemmen
turnen
dansen
zelfverdediging
atletiek

Ik kreeg toen ik mij had aangemeld en wist wanneer ik de test moest doen een brief met wat ik daarin allemaal moest laten zien.

Ik vond het wel zwaar, je moet ook veel aan sport doen wil je het halen.
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 12:23
Go active!
Avatar van Go active!
Go active! is offline
Citaat:
sas schreef op 14-11-2004 @ 11:33 :
Hey,
Ik heb de toelatingstest voor de ALO in AMsterdam gedaan.
Ik ben niet aangenomen.
Maar ik moest op 6 verschillende domeinen wat laten zien
Sport en spel
zwemmen
turnen
dansen
zelfverdediging
atletiek

Ik kreeg toen ik mij had aangemeld en wist wanneer ik de test moest doen een brief met wat ik daarin allemaal moest laten zien.

Ik vond het wel zwaar, je moet ook veel aan sport doen wil je het halen.
Bedankt ik heb nog een paar jaar en nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten en waarop ik me moet voorbereiden.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 17:44
j3nnif3r
j3nnif3r is offline
Ik ben op dit moment bezig met het voorbereiden op de toelatingstest, deze heb ik februari. Maar sommige dingen wat ze vragen zijn echt raar. zoals bijvoorbeeld de salto vanuit trampoline hoef je helemaal niet, terwijl je deze uiteindelijk op de opleiding wel moet kunnen.
Ik weet van de alo (sporthogeschool) in tilburg wel dat je moet kunnen huppelen op de maat van de muziek en ondertussen ook moet touwtje springen, dat lijkt veel makkelijker als het is. Er word ook heel erg gekeken hoe jij bent in een groep. Verder krijg je een dansje dat moet je leren en daar moet je zelf de armbewegingen bij bedenken. Maar dat wordt dit jaar gevraagd, de dingen die er gevraagd worden veranderen elk jaar. Maar heb wel een lijst met de toelatingstest van groningen maar die vragen hele andere dingen, als je hem wil hebben moet je het maar ff laten weten.
Na de toelatingstest moet je ook nog een sportmedische keuring, dan word er ook gekeken naar de lengte van bepaalde spieren, dat is ook echt heftig.
Maar ja, wens je in ieder geval al veel succes, want er word procentueel bijna niemand aangenomen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.