Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 11:14 :
hahahaha

doe maar niet, want ik ga binnenkort voor de 9e keer een stoppoging ondernemen, dus eenmaal begonnen is het moeilijk om eraf te komen......
Het is gewoon een kwestie van wilskracht. Als je echt wil is het zo moeilijk niet.
Advertentie
Oud 28-01-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:14 :
Waar haal je dat vandaan? Tuurlijk heb ik medelijden met die mensen. Maar ik zat er gewoon even aan te denken omdat de plee van ons het niet doet en ik in de praktijk van mijn moeder moet gaan...maar daar gaan altijd zieke mensen.

jaja blabla.

roken heeft niks met aids te maken, een dat moet jij als doktersdochtertje toch wel weten, en het gaat me ook meer om de rest van de opmerking, dat een aidspatient dan maar een aparte wc moet krijgen, we leven al heel lang niet meer in het tijdperk van de melaatse met zijn belletje
Oud 28-01-2005, 10:16
Mawopma XIV
Avatar van Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Ik heb geen zin om dit allemaal te gaan lezen. Het komt allemaal op het zelfde neer:''roke is slecht je kan er ziek van worden en daarom mag het nergens en balblabla''. Ik ben het er mee eens,roken is slecht maar als mensen willen roken doen ze dat toch wel. De overheid doet er al meer dan genoeg aan om er voor te zorgen dat mensen niet gaan roken maar als ze het toch doen valt daar gewoon weinig aan te doen. Daarom moeten je het gewoon gedogen. Je moet de mensen wel goed voorlichten over roken en duidelijk maken dat het bijvoorbeeld schadelijk is voor mensen om je heen. Naar mijn idee kan de overheid niet veel meer doen dan dat wat ze nu aan het doen zijn.
Oud 28-01-2005, 10:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 11:15 :

Beide partijen hebben duidelijk geen goede argumenten (meer).
Hoezo... ik heb al argumenten gegeven maar hij geeft mij niets om te weerleggen (behalve over studeren in Amsterdam ofzo wat moet ik daarmee) dus wat moet ik dan?
Oud 28-01-2005, 10:18
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:17 :
Hoezo... ik heb al argumenten gegeven maar hij geeft mij niets om te weerleggen (behalve over studeren in Amsterdam ofzo wat moet ik daarmee) dus wat moet ik dan?
jaja ik meen mij iets te herrinneren over aidspatienten, goede argumentatie
Oud 28-01-2005, 10:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 11:16 :
jaja blabla.

roken heeft niks met aids te maken, een dat moet jij als doktersdochtertje toch wel weten, en het gaat me ook meer om de rest van de opmerking, dat een aidspatient dan maar een aparte wc moet krijgen, we leven al heel lang niet meer in het tijdperk van de melaatse met zijn belletje
Maar zo kunnen ze anderen besmetten. Of ze moeten het iig altijd als ze klaar zijn ontsmetten en alles.
Oud 28-01-2005, 10:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 11:18 :
jaja ik meen mij iets te herrinneren over aidspatienten, goede argumentatie
Dat was een bijzaak. Het gaat er gewoon om dat roker geisoleerd moeten worden wanneer ze een bedreiging voor de gezondheid vormen, dus wanneer ze aan het roken zijn. Als ze geen sigaret vasthouden is er geen probleem en mogen ze zich onder de medemens mengen.
Oud 28-01-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:18 :
Maar zo kunnen ze anderen besmetten. Of ze moeten het iig altijd als ze klaar zijn ontsmetten en alles.
even veel kans als wanneer ik besmet zou worden met aids als jij over mij heen kotst
Oud 28-01-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:17 :
Hoezo... ik heb al argumenten gegeven maar hij geeft mij niets om te weerleggen (behalve over studeren in Amsterdam ofzo wat moet ik daarmee) dus wat moet ik dan?
Maar de argumenten en vergelijkingen die jullie geven zijn allemaal zo króm. Wat heeft een AIDS patient nu met roken te maken?
En trumpetlover, wat heeft het nu voor nut om - als je geen argumenten meer hebt - maar op het karakter/intelligentieniveau van je discussiepartner verder te gaan?

Ik snap dat niet hoor. Ik begrijp dat dit onderwerp al vreselijk uitgekauwd is, maar jullie gaan de redelijkheid voorbij.
Oud 28-01-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 11:20 :

En trumpetlover, wat heeft het nu voor nut om - als je geen argumenten meer hebt - maar op het karakter/intelligentieniveau van je discussiepartner verder te gaan?

Ik snap dat niet hoor. Ik begrijp dat dit onderwerp al vreselijk uitgekauwd is, maar jullie gaan de redelijkheid voorbij.
totaal geen nut, ik geef dat ruiterlijk toe, en inderdaad alle argumenten zijn op, het is een geinig welles nietes spelletje, zonder enige argumentatie kracht, maar ja dat krijg je als de stivoro voor de zoveelste keer een dergelijk topic wenst te openen.....
Oud 28-01-2005, 10:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 11:20 :
Maar de argumenten en vergelijkingen die jullie geven zijn allemaal zo króm. Wat heeft een AIDS patient nu met roken te maken?
Niks maar dat was geen argument. Dat wou ik gewoon even zeggen. Waarom veranderen jullie het topic ineens hierover omdat ik 1 opmerking maak? Het gaat nog altijd over roken.

En ik vond mijn vergelijking tussen op iemand kotsen en iemand laten meeroken een best wel goede vergelijking.

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 10:27.
Oud 28-01-2005, 10:29
Verwijderd
Zolang ikkeleerlinge niet met echte argumenten aankomt, en zolang trumpetlover het alleen maar een welles-nietes-spelletje vindt, gebeurt er ook niet echt wat natuurlijk. Maar ga elkaar niet onderuithalen, dat vind ik écht zwak.
Maar whatever.

edit: en ikkeleerlinge, dat komt juist door die ene opmerking. Natuurlijk wordt daar op ingegegaan als jij dat als argument lijkt te gebruiken. Maar dat bedoelde je dus niet echt eigenlijk.
Oud 28-01-2005, 10:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 11:29 :
Zolang ikkeleerlinge niet met echte argumenten aankomt, en zolang trumpetlover het alleen maar een welles-nietes-spelletje vindt, gebeurt er ook niet echt wat natuurlijk. Maar ga elkaar niet onderuithalen, dat vind ik écht zwak.
Maar whatever.
Maar wat ben jij nou eigenlijk aan het doen? Oordelen? Wat voor waarde brengt dat aan de discussie. En op de eerste pagina heb ik wel goede argumenten maar sinds dan heb ik mezelf alleen maar als het ware moeten verdedigen dus ja tuurlijk gaat het hier dan niet meer over als jullie daar dan ook inhoudelijk op ingaan maar nee hoor.
Oud 28-01-2005, 10:33
Mawopma XIV
Avatar van Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Ik vind dat rokers gewoon eigen verantwoordelijkheid meoten nemen net als meerokers. Zeg dat je het niet prettig vind of loop weg ofzo maar ga neit alles van bovenaf regelen dat slaat nergens op.
Oud 28-01-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:31 :
Maar wat ben jij nou eigenlijk aan het doen? Oordelen? Wat voor waarde brengt dat aan de discussie. En op de eerste pagina heb ik wel goede argumenten maar sinds dan heb ik mezelf alleen maar als het ware moeten verdedigen dus ja tuurlijk gaat het hier dan niet meer over als jullie daar dan ook inhoudelijk op ingaan maar nee hoor.
Daar heb je gelijk in Maar ik vond het zo zonde van de discussie, dat het zo de verkeerde kant op ging. En nee, dat ligt niet (alleen) aan jou.

Wat zei je ook alweer:
Citaat:
Er is een verschil tussen zelf risico nemen, en tussen een risico opgelegd te krijgen. Er is niemand die je aan een stoel vastbindt en je ogen open houdt voor de tv.
Daar ben ik het mee eens, maar hoe wilde je dat in hemelsnaam gaan controleren?
Natuurlijk is meeroken slecht, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar om zo ver door te slaan vind ik te ver gaan. Bij mensen thuis kun je zoiets niet verbieden.
Oud 28-01-2005, 10:38
Mawopma XIV
Avatar van Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Allemaal eigen verantwoordelijkheid.
Oud 28-01-2005, 10:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 11:36 :
Daar ben ik het mee eens, maar hoe wilde je dat in hemelsnaam gaan controleren?
Natuurlijk is meeroken slecht, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar om zo ver door te slaan vind ik te ver gaan. Bij mensen thuis kun je zoiets niet verbieden.
Ja dat vond ik dus ook, maar het was dat trumpetnogwat het meeroken goedpraatte en dat ging vergelijken met tv-kijken dus ja.
Oud 28-01-2005, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Mawopma XIV schreef op 28-01-2005 @ 11:38 :
Allemaal eigen verantwoordelijkheid.
volgens mij ben jij echt de enige die iets zinvols plaatst.
Oud 28-01-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:38 :
Ja dat vond ik dus ook, maar het was dat trumpetnogwat het meeroken goedpraatte en dat ging vergelijken met tv-kijken dus ja.
Volgens mij zijn wij het grotendeels eens.... Daar valt niet echt een discussie over te houden.
Ik vraag me af of trumpetlover nog wat te melden heeft
En of hij gewoon uit principe deze mening heeft, of omdat hij zelf rookt? Zou hij in bijzijn van zijn eigen kinderen roken? Zou hij tegen meeroken zijn als hij zelf nooit gerookt had?
Oud 28-01-2005, 10:45
Verwijderd
ikkeleerlinge en hendrixx, kun jullie je alsjeblieft aansluiten bij een of ander subsidietrekkend moraliserend zeikclubje en hier gewoon kappen met dit gezanik?
Oud 28-01-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 11:43 :
Volgens mij zijn wij het grotendeels eens.... Daar valt niet echt een discussie over te houden.
Ik vraag me af of trumpetlover nog wat te melden heeft
En of hij gewoon uit principe deze mening heeft, of omdat hij zelf rookt? Zou hij in bijzijn van zijn eigen kinderen roken? Zou hij tegen meeroken zijn als hij zelf nooit gerookt had?
Ik heb in principe deze mening, en omdat ik rook, mag dat ook??

Ik ben te zeer aan mijn vrijheid gehecht om mij mijn genot te laten afpakken door de stivoro.
Ik was vroeger tegen meeroken, maar dat was meer omdat mijn ouders in mijn bijzijn rookten, later ben ik zefl gaan roken, dus had ik geen recht van spreken meer.

De enige plekken waar ik niet rook: als ik les geef, en als ik zeker weet dat er in mijn buurt mensen zijn die astma oid hebben, daar wil ik ( mits ik het weet, en er vriendelijk op geattendeerd word )rekening mee houden.

Ik ben 23 en ik heb totaal geen behoefte aan kinderen, en als ik ooit kinderen heb, zie ik het allemaal wel, misschien ben ik dan wel gestopt met roken.....
Oud 28-01-2005, 10:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 11:47 :
Ik ben te zeer aan mijn vrijheid gehecht om mij mijn genot te laten afpakken door de stivoro.
Ik was vroeger tegen meeroken, maar dat was meer omdat mijn ouders in mijn bijzijn rookten, later ben ik zefl gaan roken, dus had ik geen recht van spreken meer.
En wij hebben geen vrijheid op frisse lucht?
Zo dus je bent als niet-roker tegen meeroken, en als roker ben je voorstander van meeroken. Zo dan...hypocriet.

Dat bedoel ik dus. Niet alleen is meeroken schadelijk voor kinderen. Ik weet natuurlijk dus niet waarom jij bent begonnen aan roken en zo, maar ik kan me voorstellen dat kinderen deze gewoonten van hun ouders kunnen overnemen.

Citaat:
als ik zeker weet dat er in mijn buurt mensen zijn die astma oid hebben, daar wil ik ( mits ik het weet, en er vriendelijk op geattendeerd word )rekening mee houden.
Maar (veelvuldig) rook kan astma veroorzaken? En houd je daar dan geen rekening mee?

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 10:53.
Oud 28-01-2005, 10:53
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 11:47 :
Ik heb in principe deze mening, en omdat ik rook, mag dat ook??

Ik ben te zeer aan mijn vrijheid gehecht om mij mijn genot te laten afpakken door de stivoro.
Ik was vroeger tegen meeroken, maar dat was meer omdat mijn ouders in mijn bijzijn rookten, later ben ik zefl gaan roken, dus had ik geen recht van spreken meer.

De enige plekken waar ik niet rook: als ik les geef, en als ik zeker weet dat er in mijn buurt mensen zijn die astma oid hebben, daar wil ik ( mits ik het weet, en er vriendelijk op geattendeerd word )rekening mee houden.

Ik ben 23 en ik heb totaal geen behoefte aan kinderen, en als ik ooit kinderen heb, zie ik het allemaal wel, misschien ben ik dan wel gestopt met roken.....
Dus jouw mening over meeroken is wel pas gekomen toen je zelf begon met roken. Niets op tegen hoor, een mens kan van mening veranderen.

Zo te horen houdt je er op zich nog best wel rekening mee. Waarom dan deze discussie?
Oud 28-01-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:51 :
En wij hebben geen vrijheid op frisse lucht?
Zo dus je bent als niet-roker tegen meeroken, en als roker ben je voorstander van meeroken. Zo dan...hypocriet.

Dat bedoel ik dus. Niet alleen is meeroken schadelijk voor kinderen. Ik weet natuurlijk dus niet waarom jij bent begonnen aan roken en zo, maar ik kan me voorstellen dat kinderen deze gewoonten van hun ouders kunnen overnemen.
ik heb punt een nergens gezegd dat ik een voorstander ben van meeroken, dat is een feit, en dat is heel jammer, maar behalve in voorgenoemde gevallen ( die je vast ook wel gelezen hebt ) kan ik daar niks aan doen. En punt twee: toen ik daar bonje over had was ik 10, ik ben gaan roken toen ik 12 was, dus wat hypocriet is, wist ik toen niet........
Oud 28-01-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 11:53 :


Zo te horen houdt je er op zich nog best wel rekening mee. Waarom dan deze discussie?
Natuurlijk hou ik er rekening mee, in tegenstelling tot wat ikkeleerlinge denkt ben ik een redelijk sociaal denkend mens, maar ook ik verwacht wel van mensen dat ze me, met al mijn (on)hebbelijkheden toch respecteren, en als je alle rookdiscussies hier bekijkt, zie je van respect bij haar weinig terug, dus voel ik mij niet geroepen om respect terug te geven. Het moet van 2 kanten komen, anders maar niet.
Oud 28-01-2005, 10:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 11:57 :
Natuurlijk hou ik er rekening mee, in tegenstelling tot wat ikkeleerlinge denkt ben ik een redelijk sociaal denkend mens, maar ook ik verwacht wel van mensen dat ze me, met al mijn (on)hebbelijkheden toch respecteren, en als je alle rookdiscussies hier bekijkt, zie je van respect bij haar weinig terug, dus voel ik mij niet geroepen om respect terug te geven. Het moet van 2 kanten komen, anders maar niet.
Nou ja, tuurlijk vind ik het slecht als je meeroken goedpraat. Maar ik vind het wel goed van je dat je probeert te stoppen.

Ook dat je beginnen met roken afraadt. Er was laatst zo'n oude vrouw ergens en die bood mij en mijn zus een sigaret aan. Toen wij weigerden begon ze door te gaan met opdringen en alles. Vroeg ze of we niet durften en ze probeerde ons uit te dagen en alles echt dom. Gewoon zo'n verbitterd oud wijf dat het leuk vindt andere levens te verpesten omdat de hare verpest en voorbij is.

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 11:03.
Oud 28-01-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 11:59 :
Nou ja, tuurlijk vind ik het slecht als je meeroken goedpraat. Maar ik vind het wel goed van je dat je probeert te stoppen.
maar nogmaals ik heb nergens gezegd dat ik meeroken goedpraat, dat maak jij ervan..........

en eerlijk gezegd: of jij het goed of slecht vind dat ik stop, is van geen enkel belang, want mijn mening over dit soort discussies, respect, de stivoro en een blunderende overheid, blijft hetzelfde, of ik nu wel of niet rook
Oud 28-01-2005, 11:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 12:01 :
maar nogmaals ik heb nergens gezegd dat ik meeroken goedpraat, dat maak jij ervan..........

en eerlijk gezegd: of jij het goed of slecht vind dat ik stop, is van geen enkel belang, want mijn mening over dit soort discussies, respect, de stivoro en een blunderende overheid, blijft hetzelfde, of ik nu wel of niet rook
Nou tot nu toe heb ik je nog niets horen zeggen wat tegen meeroken was. Je verdedigt het alleen maar met je 'dan moet je maar een clubje oprichten met niet-rokers' etc. of vergelijkt het met TV-kijken.
Oud 28-01-2005, 11:06
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 11:57 :
Natuurlijk hou ik er rekening mee, in tegenstelling tot wat ikkeleerlinge denkt ben ik een redelijk sociaal denkend mens, maar ook ik verwacht wel van mensen dat ze me, met al mijn (on)hebbelijkheden toch respecteren, en als je alle rookdiscussies hier bekijkt, zie je van respect bij haar weinig terug, dus voel ik mij niet geroepen om respect terug te geven. Het moet van 2 kanten komen, anders maar niet.
Natuurlijk ben je een redelijk sociaal denkend mens, zo kom je ook over.
Ik heb alle andere duizenden discussies niet gevolgd, maar in dit topic bespeur ik bij ikkeleerlinge echt geen respectloosheid. Slechts het verkondigen van haar mening, waar ik het alleen maar grotendeels mee eens kan zijn.

Over het roken. Ik ben in één opzicht blij dat ik niet bij mijn vader opgegroeid ben, hij rookt en is iemand die er nooit mee zal stoppen. Ik ben al redelijk allergisch aangelegd en dat was alleen maar erger geworden anders.
Hoewel ik dus wel van mening ben dat het slecht is, kún je zoiets gewoon niet verbieden. Je kunt mensen nu eenmaal niet dwingen met iets te stoppen. Zeker niet bij hen thuis, 'slechts'om hun kinderen te beschermen.

Misschien verandert de mentaliteit van rokers ooit nog wel eens.
Oud 28-01-2005, 11:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 12:06 :
Ik heb alle andere duizenden discussies niet gevolgd, maar in dit topic bespeur ik bij ikkeleerlinge echt geen respectloosheid. Slechts het verkondigen van haar mening, waar ik het alleen maar grotendeels mee eens kan zijn.

Over het roken. Ik ben in één opzicht blij dat ik niet bij mijn vader opgegroeid ben, hij rookt en is iemand die er nooit mee zal stoppen. Ik ben al redelijk allergisch aangelegd en dat was alleen maar erger geworden anders.

Misschien verandert de mentaliteit van rokers ooit nog wel eens.
Dank je.
Jouw vader ook al he? Mijne rookt (en drinkt) ook maar mijn moeder heeft dat hem verboden anders schopt ze hem het huis uit.
Oud 28-01-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 12:10 :
Dank je.
Jouw vader ook al he? Mijne rookt (en drinkt) ook maar mijn moeder heeft dat hem verboden anders schopt ze hem het huis uit.
En dat is fijn voor jou
Slecht is het wel, maar wat heb je eraan om dat te weten. Je kunt er toch vrij weinig tegen doen. (behalve ze dan het huis uit schoppen ja )
Oud 28-01-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 12:06 :


Misschien verandert de mentaliteit van rokers ooit nog wel eens.
ja, wie weet, en wanneer verandert de mentaliteit van de die hard stivoro mens dan??

voorbeeld:

ik stond op de bus te wachten ( er was helaas geen bushokje ), en ik werd door een of andere vent gesommeerd om mijn peuk weg te smijten. De wind blies de rook naar achter, en die lul stond naast me. En eerlijk gezegd, als die vent er last van had kunnen hebben, zou ik erover nagedacht hebben, want het was al niet zo dat hij het normaal vroeg, hij snauwde het me toe.

Dat bedoel ik met respect. En een dergelijk houding merk ik ook bij een aantal mensen hier op dit forum.

Ja ik rook

Ja ik heb nare karakter trekjes

Nee, ik ben geen minder mens, en zo wordt ik als roker wel behandeld, ook op dit forum, en daar zet ik mij tegen af.
Oud 28-01-2005, 11:44
Verwijderd
De bemoeizucht van veel mensen is echt bijzonder vermoeiend. Ondertussen is wel algemeen bekend dat roken niet echt een positieve uitwerking heeft op je gezondheid. Dat wetende mag je van rokers zelf wél verwachten dat ze wat verantwoordelijkheid nemen in hun rookgedrag. Ik zie niet in waarom je dat in godesnaam bij wet wilt gaan regelen, nog meer dan het nu al gedaan wordt. Maak van mensen luie niet nadenkenkende wezens. .

Hoe ver moet het in godsnaam gaan?
Oud 28-01-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 12:30 :
ja, wie weet, en wanneer verandert de mentaliteit van de die hard stivoro mens dan??

voorbeeld:

ik stond op de bus te wachten ( er was helaas geen bushokje ), en ik werd door een of andere vent gesommeerd om mijn peuk weg te smijten. De wind blies de rook naar achter, en die lul stond naast me. En eerlijk gezegd, als die vent er last van had kunnen hebben, zou ik erover nagedacht hebben, want het was al niet zo dat hij het normaal vroeg, hij snauwde het me toe.

Dat bedoel ik met respect. En een dergelijk houding merk ik ook bij een aantal mensen hier op dit forum.

Ja ik rook

Ja ik heb nare karakter trekjes

Nee, ik ben geen minder mens, en zo wordt ik als roker wel behandeld, ook op dit forum, en daar zet ik mij tegen af.
Ik noem jou absoluut geen minder mens. Sowieso niet, maar al helemaal niet slechts op grond van deze discussie en van je mening hierover.
En ook niet omdat je rookt, omdat je nare karaktertrekjes hebt.
Niets mis mee, je bent tenminste ''echt'.

Ik heb een hekel aan respectloosheid. Jij ook zo te horen. Gebruik het dan alsjeblieft niet tegen ikkeleerlinge, of tegen wie dan ook.

Waarom moet de mentaliteit van de stivoro-mens veranderen? Zij zetten zich af tegen iets wat aantoonbaar slecht is. Rokers zetten zich (soms) af tegen de stivoro.
Oud 28-01-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 13:10 :
Ik noem jou absoluut geen minder mens. Sowieso niet, maar al helemaal niet slechts op grond van deze discussie en van je mening hierover.
En ook niet omdat je rookt, omdat je nare karaktertrekjes hebt.
Niets mis mee, je bent tenminste ''echt'.

Ik heb een hekel aan respectloosheid. Jij ook zo te horen. Gebruik het dan alsjeblieft niet tegen ikkeleerlinge, of tegen wie dan ook.

Waarom moet de mentaliteit van de stivoro-mens veranderen? Zij zetten zich af tegen iets wat aantoonbaar slecht is. Rokers zetten zich (soms) af tegen de stivoro.
mag ik jou allereerst complimenteren met het feit dat jij wel in staat bent een normale discussie te voeren??

Al die argumentatie, dat roken slecht is, ken ik wel, maar het is ook lekker, en in een bepaald soort manier ook bevredigend.
Punt is dat zowel de stivoro, en een aantal mensen hier, en irl zich heel neerbuigend uitlaten over roken en rokers. En daar word ik een beetje ibbelig van ( whatever that may be )
En nogmaals: voor januari 2004 hoorde je niemand over roken, pas toen els borst erover begon, en later die flapdrol onder balkenende werd er ineens door iedereen met groots opgezette kelen moord en brand geschreeuwd over een sigaret. En je kunt mij niet wijs maken dat al die 'problemen' pas rond 1 januari 2004 begonnen......

Op een ander steekhoudend argument, dat de stivoro zelf een rookvrije kroeg begint, om te kijken hoe die gaat lopen, of hij winst gevend is, krijg ik van niemand een zinvol antwoord.........
Oud 28-01-2005, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 13:10 :
[..]

Waarom moet de mentaliteit van de stivoro-mens veranderen? Zij zetten zich af tegen iets wat aantoonbaar slecht is. Rokers zetten zich (soms) af tegen de stivoro.
De mentaliteit van 'de stivoro-mens' is over het algemeen een van het vreselijk moraliserende vervelende type dat zich verheven voelt boven anderen. Het heeft weinig meer met serieuze zorgen om de volksgezondheid te maken maar komt vooral neer op een neerwarige houding naar 'die asociale rokers'. Die dus blijkbaar zo asociaal zijn dat 'de stivoro mens' niet het minste vertrouwen hebben in het gegeven dat deze mensen misschien zichook wel verantwoordelijk kunnen gedragen.

Maargoed, d'r zullen uitzonderingen zijn .

Verder trumpetlover, zo'n kroeg gaat natuurlijk niet werken omdat je overal verder wél nog mag roken. Hoe het in de praktijk zou uitpakken als je nérgens in de horeca meer mag roken kun je op zo'n manier niet testen natuurlijk.
Oud 28-01-2005, 12:27
Verwijderd
trumpetlover: Jij duidelijk ook. Doe dat dan altijd, dat maakt de sfeer er een stuk prettiger op, niet?

Natuurlijk moeten mensen zich niet neerbuigend over roken uitlaten, maar hoe moet het dan? Zeggen dat het o zo geweldig is, maar intussen wel vinden dat meeroken slecht is?

En die problemen waren er heus voor 2004 ook al. Dat begint niet op één bepaald moment. Men was toch ook al tegen terrorisme vóór 9/11, maar daarna is de strijd ertegen pas echt begonnen. Gewoon een soort trigger, denk ik.

G-Lo: Over dat stiviro-café ben ik het met je eens. Over de stivoro-mens niet. Ik ben ontzettend tégen roken. Maar ik respecteer rokers wel. Ik ga ook niet weg als iemand wel in mijn bijzijn rookt. Dat moet hij nu eenmaal zelf weten.
Oud 28-01-2005, 12:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 13:27 :
G-Lo: Over dat stiviro-café ben ik het met je eens. Over de stivoro-mens niet. Ik ben ontzettend tégen roken. Maar ik respecteer rokers wel. Ik ga ook niet weg als iemand wel in mijn bijzijn rookt. Dat moet hij nu eenmaal zelf weten.
Idd. Of ik ze respecteer hangt van de persoon af (dus bijv. niet dat dom oud wijf dat mij heel de tijd een sigaretje dwong te nemen wat ik natuurlijk niet deed), maar ik ben liever niet in hun buurt als ze roken. Gelukkig rookt niemand van mijn vrienden en mijn familie (behalve mijn vader dus maar geen last van), maar als ik ergens langs rokers loop ofzo houd ik wel altijd mijn adem in. Ook achter bussen en alles...
Het kan zijn dat de mens er sinds 2004 bewuster van is geworden dat meeroken erg slecht is, terwijl men daarvoor misschien vaak dacht dat het allemaal wel meeviel (wat dus niet waar bleek te zijn). Ik heb mij heel mijn leven lang niet met rokers gemengd, voor en na 2004 en ik ben er altijd tegen geweest (al toen ik 4 ofzo was zei ik nooit te gaan roken).
Oud 28-01-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 13:27 :
trumpetlover: Jij duidelijk ook. Doe dat dan altijd, dat maakt de sfeer er een stuk prettiger op, niet?

Natuurlijk moeten mensen zich niet neerbuigend over roken uitlaten, maar hoe moet het dan? Zeggen dat het o zo geweldig is, maar intussen wel vinden dat meeroken slecht is?

En die problemen waren er heus voor 2004 ook al. Dat begint niet op één bepaald moment. Men was toch ook al tegen terrorisme vóór 9/11, maar daarna is de strijd ertegen pas echt begonnen. Gewoon een soort trigger, denk ik.

G-Lo: Over dat stiviro-café ben ik het met je eens. Over de stivoro-mens niet. Ik ben ontzettend tégen roken. Maar ik respecteer rokers wel. Ik ga ook niet weg als iemand wel in mijn bijzijn rookt. Dat moet hij nu eenmaal zelf weten.
nee, maar het gebeurt wel, en nee zeggen dat roken zo geweldig is, hoeft van mij nu ook weer niet, als ik dat zou willen zeggen, loop ik niet met plannen rond om te stoppen .

Stivoro cafe, jawel het kan wel werken, gewoon op een avond een stuk of 10 kroegen rookvrij zien te krijgen, als de omzet beter is, of gelijk is, dan zou je kunnen stellen dat een rookvrije kroeg weldegelijk toekomst heeft. Overigens zou je dit op verschillende avonden moeten doen, om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen
Oud 28-01-2005, 12:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 13:34 :
Stivoro cafe, jawel het kan wel werken, gewoon op een avond een stuk of 10 kroegen rookvrij zien te krijgen, als de omzet beter is, of gelijk is, dan zou je kunnen stellen dat een rookvrije kroeg weldegelijk toekomst heeft. Overigens zou je dit op verschillende avonden moeten doen, om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen
Als het voor 1 avond is zullen rokers ter demonstratie of weet ik het waarschijnlijk niet komen. Als het voor een langere periode is en landelijk, zullen ze(of de meesten iig) zich erbij neerleggen.
Oud 28-01-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 13:34 :
nee, maar het gebeurt wel, en nee zeggen dat roken zo geweldig is, hoeft van mij nu ook weer niet, als ik dat zou willen zeggen, loop ik niet met plannen rond om te stoppen .

Stivoro cafe, jawel het kan wel werken, gewoon op een avond een stuk of 10 kroegen rookvrij zien te krijgen, als de omzet beter is, of gelijk is, dan zou je kunnen stellen dat een rookvrije kroeg weldegelijk toekomst heeft. Overigens zou je dit op verschillende avonden moeten doen, om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen
Ja, maar jíj wil je ook nog wel eens neerbuigend gaan gedragen tegen anti-rokers. Zo verliezen beide partijen hun redelijkheid.
Waarom wil je stoppen?

Dat is natuurlijk niet te doen. Om dat echt te controleren zou je het in álle cafés uit moeten proberen. En het weer afschaffen als het niet blijkt te werken.
Oud 28-01-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 13:37 :
Ja, maar jíj wil je ook nog wel eens neerbuigend gaan gedragen tegen anti-rokers. Zo verliezen beide partijen hun redelijkheid.
Waarom wil je stoppen?

Dat is natuurlijk niet te doen. Om dat echt te controleren zou je het in álle cafés uit moeten proberen. En het weer afschaffen als het niet blijkt te werken.
(en als de rede verloren gaat, hou je emotie over, ik nu eenmaal een emotioneel mens, ik speel niet voor niks trompet )

Waarom ik wil stoppen?? ik moet van mijn huisarts, die mij voorspelde dat ik de 40 niet zal halen als ik zo blijf leven als ik nu doe ( dat heeft dus niet alleen met roken te maken )

Ja oke, dan probeer je het een week lang, in amsterdam, alle kroegen, en ik denk niet dat rokers weg zullen blijven uit protest, maar goed ik ben geen deskundige, maar ik zou wel heel benieuwd zijn naar de uitslag van een dergelijk onderzoek....
Oud 28-01-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 13:41 :
(en als de rede verloren gaat, hou je emotie over, ik nu eenmaal een emotioneel mens, ik speel niet voor niks trompet )

Waarom ik wil stoppen?? ik moet van mijn huisarts, die mij voorspelde dat ik de 40 niet zal halen als ik zo blijf leven als ik nu doe ( dat heeft dus niet alleen met roken te maken )

Ja oke, dan probeer je het een week lang, in amsterdam, alle kroegen, en ik denk niet dat rokers weg zullen blijven uit protest, maar goed ik ben geen deskundige, maar ik zou wel heel benieuwd zijn naar de uitslag van een dergelijk onderzoek....
Niks mis met emoties Maar dan mogen ook de anti-rokers hun rede wel eens verliezen. Als jij dat ook mag.

Lekkere huisarts. Lijkt me inderdaad niet alleen met roken te maken hebben, zó slecht is het nu ook weer niet.

Ik ben ook benieuwd. Laten we het regelen
Oud 28-01-2005, 12:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 13:41 :
Waarom ik wil stoppen?? ik moet van mijn huisarts, die mij voorspelde dat ik de 40 niet zal halen als ik zo blijf leven als ik nu doe ( dat heeft dus niet alleen met roken te maken )

Ja oke, dan probeer je het een week lang, in amsterdam, alle kroegen, en ik denk niet dat rokers weg zullen blijven uit protest, maar goed ik ben geen deskundige, maar ik zou wel heel benieuwd zijn naar de uitslag van een dergelijk onderzoek....
Wow..........wat doe je nu dan allemaal??

En ja voor een week zullen ze uit protest wegblijven. Maar als je het langer dan een week aanhoudt, zullen ze zich erbij neerleggen.
Oud 28-01-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 28-01-2005 @ 13:46 :
Niks mis met emoties Maar dan mogen ook de anti-rokers hun rede wel eens verliezen. Als jij dat ook mag.

Lekkere huisarts. Lijkt me inderdaad niet alleen met roken te maken hebben, zó slecht is het nu ook weer niet.

Ik ben ook benieuwd. Laten we het regelen
anti rokers verliezen vaak zat hun rede, check alle overige topics maar , overigens ikzelf heb niet zo'n moeite met felle discussies, beter als alleen maar ja en amen naar elkaar knikken ( dan zou dit forum waarschijnlijk niet bestaan)

Is goed, zeg maar hoe je het wil regelen, jij bent de anti roker in het verhaal, het wordt jullie feestje, ik wil best meewerken
Oud 28-01-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 13:49 :
Wow..........wat doe je nu dan allemaal??

En ja voor een week zullen ze uit protest wegblijven. Maar als je het langer dan een week aanhoudt, zullen ze zich erbij neerleggen.
Ik heb geen zin om alles wat ik doe en laat hier neer te schrijven, maar ik ben freelance trompettist, en een regelmatig gezond leven is niet iets wat daar heel erg bij past, vanwege het vele reizen, de vele naborrels ed.
( ik weet het, niemand die me dwingt, maar ik vind het gewoon ook leuk. )

Naja ik zal dan misschien stoppen met roken ( of deels ) minder drinken, en ipv een hamburger, een zakje snoepgroente kopen bij de stations appie, het zal niet veel uitmaken
Oud 28-01-2005, 12:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 13:53 :
Ik heb geen zin om alles wat ik doe en laat hier neer te schrijven, maar ik ben freelance trompettist, en een regelmatig gezond leven is niet iets wat daar heel erg bij past, vanwege het vele reizen, de vele naborrels ed.
( ik weet het, niemand die me dwingt, maar ik vind het gewoon ook leuk. )

Naja ik zal dan misschien stoppen met roken ( of deels ) minder drinken, en ipv een hamburger, een zakje snoepgroente kopen bij de stations appie, het zal niet veel uitmaken
Snoepgroente? je bedoelt soepgroente? Dus je bent wel van plan om je levensstyle aan te passen zodat je gezonder wordt? Maar ja, goed luck ermee.
Oud 28-01-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 28-01-2005 @ 13:50 :
anti rokers verliezen vaak zat hun rede, check alle overige topics maar , overigens ikzelf heb niet zo'n moeite met felle discussies, beter als alleen maar ja en amen naar elkaar knikken ( dan zou dit forum waarschijnlijk niet bestaan)

Is goed, zeg maar hoe je het wil regelen, jij bent de anti roker in het verhaal, het wordt jullie feestje, ik wil best meewerken
Dat wil ik niet eens weten
Felle discussies zijn prima, maar onredelijkheid vind ik irritant

Ik ben slechts de niet-roker, niet zozeer de anti-roker. En jij wilde weten hoe een rookvrij café uitpakt. De niet-/anti-rokers zijn er natuurlijk sowieso al van overtuigd dat dat werkt.
Oud 28-01-2005, 12:57
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Het is inderdaad waar dat het niet netjes is om in het bijzijn van je kinderen te roken, punt.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 28-01-2005, 13:04
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-01-2005 @ 13:55 :
Snoepgroente? je bedoelt soepgroente? Dus je bent wel van plan om je levensstyle aan te passen zodat je gezonder wordt? Maar ja, goed luck ermee.
neenee sNoepgroente, bestaat echt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.