Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 08:41
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Scholier geeft €80 uit
aan hippe schoolspullen
3 aug 2002
Een stukje verderop staan Maaike, die naar de tweede klas gaat, en haar moeder Karin te kibbelen. Rollen kaftpapier worden opgepakt en weer teruggelegd. "We zijn nog in discussie", verklaart Karin. "Zij wil allemaal die dure spullen hebben, maar ík moet het wel betalen. Alles is ook een stuk duurder in vergelijking met vorig jaar. Voor een rol kaftpapier waar maar twee vellen inzitten betaal je bijna drie euro."

Met haar zoon die naar de vijfde gaat, liep het een stuk makkelijker. "Die liep de Hema binnen, pakte wat schriften, een agenda en hup, klaar." Maaike vindt de keuze voor een agenda aanzienlijk moeilijker.


"Ze hebben niet zo'n leuke", verzucht ze. Haar moeder fronst bedenkelijk de wenkbrauwen terwijl ze kijkt naar het rek waar zo'n tachtig verschillende agenda's liggen. Er is onder meer keuze uit agenda's vol met pony's, Feyenoord, meidengroep K3, flauwe moppen of kritische teksten van Loesje.


Eén van de agenda's die er duidelijk uitspringt is die van het sportmerk O'Neill. De scholier betaalt er €10,50 voor, maar heeft dan wel een blitse agenda met glanzende voorkant en foto's van avontuurlijke sporten en exotische stranden. Naar eigen zeggen is de O'Neill-agenda al dik tien jaar de populairste onder de scholieren. "Het is voor jongeren doorslaggevend hoe de agenda eruit ziet. Of er mooie plaatjes in staan en spannende artikelen", meent Marc Krop van O'Neill. "Het is toch ook een droom die je verkoopt."


© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden. e-mail: redactie@telegraaf.nl
http://archief.telegraaf.nl/artikel....=on&bron=alles












Is het werkelijk normaal dat scholieren zoveel uitgeven aan schoolspullen?
Ik zelf koop weinig spullen bij de hema, omdat ik bijvoorbeeld de type-ex vd hema beter vind dan die vd bruna, de bruna heeft ook agenda's van €1,95. Die agenda's zijn heel handig in gebruik en ze zien er ook nog eens aardig uit.
Er staan dan weliswaar geen foto's in van surfers, snowboarders, of de teksten van Loesje,
maar het zijn goede en stevige agenda's. In de tweede fase gebruikt bijna niemand de agenda,
daar werk je met werkwijzers die je in je agenda stopt, er wordt bijna niks meer in geschreven.
Het feit blijft dat veel kinderen veel geld uitgeven voor bijvoorbeeld multomappen. De gemiddelde
populaire multomap kost zo'n € 15, als het niet meer is. Die dingen zijn gemaakt van karton en de
fabrikanten hebben geen flauw idee wat een multomap van een scholier door moet staan. Ik heb
vorig jaar een map van "vis" gekocht, ook zo'n populaire map. Ik moest blij zin toen 'ie PAS in het
midden van het jaar uit elkaar viel. De mappen van de bruna, voor € 6,95 echter zijn goede mappen
die het zo twee jaar volhouden. Nou maakt het mij niks uit of de jeugd van tegenwoordig zijn geld
liever besteed aan slechte mappen, te dure agenda's en zo meer, maar het is ongelofelijk slecht voor
het milieu als de coole, dure map na een half jaar rijp voor de vuilnisbelt is.
Het kan zijn dat ik op een unieke school zit, maar het is een normale openbare school. Er lopen natuurlijk
de kuddeschapen rond, die alles van merken moeten hebben, maar het maakt niet uit of je wel of geen
merkkleding draagt, of dat je nu een agenda van 2 of 11 euro hebt.
Wel heb je in de klas af en toe de bekende problemen van de verkeerde map of agenda; het is dan de
slechte voetbalclub, of slechte muziek.

De jeugd van tegenwoordig moet volwassener worden, maar zal dat met de jaren komen, of met het
verstand? Want voor mensen met een gemiddeld inkomen wordt school zo onbetaalbaar. Reken maar uit:
€ 80 voor de schoolspullen, € 100 - 150 voor de boeken, € 50 voor de grafische rekenmachine en elke scholier
wil ook op buitenlandse reis (€ 500), anders ben je niet "cool".
Dan blijf ik liever niet cool en loop ik rond met een legertas die langer meegaat dan de eastpack tassen van
een lieve € 50. En een map die langer meegaat dan een half schooljaar.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 08:50
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
scimmia schreef:
..... € 100 - 150 voor de boeken,....
Haha, mijn ouders zouden willen dat ze jaarlijks zo weinig hoefden uit te geven aan boeken. In werkelijkheid komt t er op neer dat het eerder 300 - 500 euro is...

En dat is inderdaad belachelijk veel voor boeken die je vaak nauwelijks gebruikt.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 09:03
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Ikzelf? geen cent....

Val lekker dood met je hippe meuk! steek maar in je hol!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 09:45
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Schoolspullen zijn voor mij van puur functionele waarde.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 09:50
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef:
Schoolspullen zijn voor mij van puur functionele waarde.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:12
Verwijderd
Zo goedkoop mogelijk

Als d'r maar ergens schriften in de aanbieding zijn ..of papier.. neem ik het wel mee.
Mappen : momenteel gebruik ik nog altijd mappen uit een hele doos mappen die m'n bij m'n pa z'n werk gedumpt werden...
Agenda. .. mjah tot nu toe 2 keer die TKMST (gratis dus) agenda gehad... maarja die houd het bij mij nooit zo lang vol .. en ik vind em eigenlijk best irritant omdat je em best moeilijk open neer kunt leggen...

Ga dit jaar maar een hele "hippie" garfield agenda kopen denk ik.. lekker voor elke dag een bladzijde (niet dat daar wat inkomt maar het gaat om het idee)

Kaftpapier? gebruik ik al 2 jaar niet meer : ) Nog nooit een boete gehad dus... Mjah hele kwetsbare boeken kaft ik wel met wat restjes ..of desnoods oude posters..

Schooltas..ach ..ik ga nu voor het 4e jaar m'n uit elkaar vallende rugtas die helemaal onder gekalkt zit gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:19
Verwijderd
Ik denk dat die €80,- vooral geldt voor brugklassers, die moeten altijd het hipste van het hipste hebben. Ik stond ook laatst bij de Bijenkorf, ff wat dingen uit de aanbieding meenenemen, en daar stonden echt piepers bij die 70, 80 euro kwijt waren aan wat schriften, lijm, pennen, potloden, passer, enz.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:34
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> school

sommige agenda's zijn nou eenmaal duur. En als je daar ook nog ieder jaar een hoop pennen, potloden, gummetjes, puntenslijpers, etuis en andere rotzooi bij doet, kom je op een aardig bedrag uit.
ikzelf kocht altijd alleen een agenda en kaftpapier
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 10:43
miro
Avatar van miro
miro is offline
Echt niet normaal hoor. Ik koop 3 schriften en een klapper that's it. Agenda krijg ik van school. Ik betaal voor mijn boeken wel €800,00
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 11:12
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef:
Schoolspullen zijn voor mij van puur functionele waarde.
bij mij ook, ik heb bij de hema een agenda van barbie gekocht, nee niet de mooiste maar ik kan er van alles in kwijt en ik heb t zelf maar een leuke kaft gegeven
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 11:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
idd..

ik zag toen ik mijn agenda ging kopen iemand met 2 mandjes vol met spullen. 6 rollen hip kaftpapier. Wat wil je, je schriften ook kaften?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 11:37
Pekay
Pekay is offline
Belachelijk, al die dure schoolspullen.

agenda heb ik voor €2 bij bruna gekocht, merkloos. Met zo een handige spiraal erin, zodat je hem heel makkelijk open kunt neerleggen enzow.

Schriften? Nopes. Koop gewoon 1 A-4 schrift, ook met een spiraal. Al m'n aantekening scheur ik er uit, en hou ze in m'n boeken.

Boeken? Kopieren van een klasgenoot, ben 75% goedkoper uit

2 Bic-pennen, een rode pen, een (gratis) ikea potlood, rekenmachine.

Tas: gewoon een delijke tas van de markt €15 euro. Deze van mij gaat al 3 jaar mee
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 12:52
Verwijderd
Ik koop schriften en verder niks. Zal dus niet veel meer dan 5 euro kosten. Agenda gebruik ik niet en de rest van wat ik nodig heb, heb ik al.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 13:12
Desp
Desp is offline
Die dure dingen zijn afschuwelijk... Mijn broertje wilde toen hij naar de eerste ging perse zo'n TMF agenda met pretpakket ofzo, betaalde je zo 25 voor, kreeg je echt een oer-lelijke agenda.. Pff.. Ook schriften van TMF, en ach, ook een tas! 'Papa! Ik wil ook die tas! Anders lachen ze me uit!'. Mijn vader was ook nog zo gek zo'n tas te kopen
Dat ding viel na het eerste jaar uit elkaar, de agenda was compleet ondergekrast met een benzinestift, onherkenbaar gemaakt..

Sinds mijn broetje naar de tweede klas ging, was hij veeeel makkelijker.. Zo simpel mogelijke agenda, paar witte schriften, stoffen rugzak, verder niet..

Zelf kon het me nooit iets schelen, had goedkope, stevige agenda's en een goede tas...

Maar ja
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 14:00
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:


Haha, mijn ouders zouden willen dat ze jaarlijks zo weinig hoefden uit te geven aan boeken. In werkelijkheid komt t er op neer dat het eerder 300 - 500 euro is...

En dat is inderdaad belachelijk veel voor boeken die je vaak nauwelijks gebruikt.

Wat dacht je van 1200 euro??? Dat moet ik dokken voor mijn boeken. En dat zonder schoolspullen, eigen bijdrage en andere debiele kosten die scholen verzinnen.
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!

Laatst gewijzigd op 07-08-2002 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 15:13
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Wat dacht je van 1200 euro??? Dat moet ik dokken voor mijn boeken. En dat zonder schoolspullen, eigen bijdrage en andere debiele kosten die scholen verzinnen.
U is een uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 16:00
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:


U is een uitzondering.

__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 18:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Een agenda en een schrift, voor al m'n vakken.
Dit jaar hoefde ik alleen maar 2 boeken te kopen en en paar readers, maar die zijn maar een paar euro.
Kaftpapier gebruik ik niet, aan gezien ik de boeken koop en niet huur. En wat ik later nodig heb, koop ik in het schoolwinkeltje (die meestal goedkoper is.)

Natuurlijk geef je als 1e jaars veel geld uit aan schoolspullen, maar dan heb je alles in 1 keer nodig en spullen zoals geo's, rekenmachinetjes, mappen, en ook schooltassen gebruik je langer dan 1 jaar. Dan hoef je, als je naar de 2de gaat, minder uit te geven aan spullen.
Dan heb je ook nog spullen, die je het hele schooljaar niet gebruikt hebt. Zoals lege schriften en overgebleve kaftpapier.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2002, 18:10
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Okee, ik heb me een beetje vergist over de boekenprijs

Mijn ouders hebben zo'n bepaald zinnetje, wat was het ook alweer..
Ow jah, hier is ie: "Katja, alles is al duur genoeg en als je per se dure spullen wilt, leg je het zelf maar bij "

Ik heb dat dus 1 keer gedaan bij een agenda en die viel al snel uit elkaar...
Eindigde ik toch met 'n agenda van 4 piek
Maar dat is al 4 jr geleden
Nu haal ik de type-ex bij de hema, agenda ed bij de bruna
goedkoop en goed
en milieuvriendelijk.

maar dat lijkt weinig mensen in dit topic wat te schelen..
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Okay ik ben volgens mij de enige (of de enige die het durft te posten) Maar ik geef dus wel redelijk wat geld uit aan schoolspullen. k koop meestal een leuke agenda, en t maakt niet uit wat tie kost. als tie maar leuk is. zo heb ik nu een babette agenda (dat zijn van die beestjes, heel schattig). die is ook wel handig omdat tie niet zo dik is. scheelt weer in je tas. (en er zit bijna geen reclame in, ik hou dus absoluut niet van een O'Neill agenda, mag dat ff duidelijk zijn
Kaftpapier, mappen en schriften koop ik ook omdat ik ze leuk vind. k vind het wel vrolijk om leuke spullen te hebben, (dus bloemetjes of poppetjes) om toch nog iets leuks te hebben op zo'n rot school. k hou niet van merken eigenlijk. t gaat me meer om de print erop.

ik krijg €50 van mijn ouders, en dat gaat meestal wel op. dus ik ben er wel tevreden over

Kuzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:19
Dutchian
Avatar van Dutchian
Dutchian is offline
Ik geef dit schooljaar €0,00 uit aan schoolspullen.
Boeken heb ik meteen voor 2 jaar gekocht (eigenlijk 2 halve jaren) en dat koste me €700.
Agenda krijg ik van school, voor de rest alleen pen, potlood, geodriehoek en een multomap met papier nodig. Die gebruik allemaal nog van verleden jaar.
__________________
It's a bitter sweet Symphony
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:05
Verwijderd
Ben ik ff blij dat ik m'n boeken niet hoef te kaften, dat papier is me altijd een rib uit m'n lijf.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:42
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
waarom heeft iedereen typ-ex?
krasje is ook toch genoeg

ik heb trouwens wel een vrij dure vulpen gekocht (midden vorig jaar), gaan niet lekken en schrijft als een huis.
is aan te raden, we schrijven toch al zo veel...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 00:40
wabbit
Avatar van wabbit
wabbit is offline
€80 euro?

geez ik geef nog niet eens €20 uit

schriften: witte waar je veel op kan kalken
map: muziekmap van de 2e voortgezet
blaadjes: meet heel leuk erboven Stedelijk dalton college
pennen en potloden: 5 pennen 2 potloden, rest scoor ik wel in de loop van et schooljaar
schooltas: tommy hilfinger tas nog van voortgezet
rekenmachine: van voortgezet
__________________
mess with the best,Die like the rest!! tafkak: the artist formaly known as kevingerritsen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 01:02
Verwijderd
Het enige wat ik altijd wilde was een leuke agenda. Ja en andere leuke spullen, maar die waren er ook minder duur. Ik wilde iig altijd een (dure) 'gave' agenda hebben. Ik had vorig jaar (hoewel ik geen scholier meer ben) de 'Loesje' agenda. Ik wilde hem dit jaar weer, maar die kleuren zijn niet om aan te zien! Verder had ik altijd goedkoop spul. Ik heb 1 keer een Eastpack rugzak gekregen en die functioneert nog steeds (hebbem iets van 2 jaar).
Ik vind de prijzen ook belachelijk. Helemaal als je bedenkt dat school verplicht is.. dan zou het toch wel wat goedkoper mogen zijn?

Overigens kan het erger hoor. Ik zat eerst op de Vrije School en het schoolgeld (zonder boeken, je krijgt wel schriften op de basisschool, later niet meer) per jaar voor 1 kind was iets van 1700 gulden. Dat werd wel minder hoe meer kinderen je erop had. Als je b.v. 2 kinderen op die school had was het 2e kind met zeg iets van 20 procent korting en na het 4e kind was het gratis (dus het 5e kind was gratis). Maar toch....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 09:14
Verwijderd
Bij vrijwel de meeste middelbare scholen in de Tweede Fase ben je ook wel meer dan zeven ŕ achthonderd uiro kwijt aan (huur)boeken (!). Dat is op een vervolgopleiding ook wel minder.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:19
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bij vrijwel de meeste middelbare scholen in de Tweede Fase ben je ook wel meer dan zeven ŕ achthonderd uiro kwijt aan (huur)boeken (!). Dat is op een vervolgopleiding ook wel minder.
Ehm op die van mij dus niet he. Kstudeer HBO, een opleiding die veel boeken vernieuwd omdat ie erg is ingesteld op het bedrijfsleven. Heb dit jaar dus een dikke 800 euro mogen betalen voor boeken.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:33
Verwijderd
Citaat:
miro schreef:
Ehm op die van mij dus niet he. Kstudeer HBO, een opleiding die veel boeken vernieuwd omdat ie erg is ingesteld op het bedrijfsleven. Heb dit jaar dus een dikke 800 euro mogen betalen voor boeken.


Een vriend van me doet Marketing Management HBO en die is maar 292,50 kwijt aan boeken...verschilt nogal dus...ikzelf was voor twee jaar rechten in totaal ongeveer 600 uiro kwijt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:50
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef:




Een vriend van me doet Marketing Management HBO en die is maar 292,50 kwijt aan boeken...verschilt nogal dus...ikzelf was voor twee jaar rechten in totaal ongeveer 600 uiro kwijt.
Ik zit dus ook op een management opleiding. Marketing management is evenveel geld kwijt aan boeken als ons (account/office management) Ehm maar misschien moet ik er even bij vertellen dat ik op een redelijk bekende particuliere opleiding zit die elk jaar de boeken van management/ict en communicatie vernieuwd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 11:04
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Desp schreef:
Die dure dingen zijn afschuwelijk... Mijn broertje wilde toen hij naar de eerste ging perse zo'n TMF agenda met pretpakket ofzo, betaalde je zo 25 voor, kreeg je echt een oer-lelijke agenda.. Pff.. Ook schriften van TMF, en ach, ook een tas! 'Papa! Ik wil ook die tas! Anders lachen ze me uit!'. Mijn vader was ook nog zo gek zo'n tas te kopen
Dat ding viel na het eerste jaar uit elkaar, de agenda was compleet ondergekrast met een benzinestift, onherkenbaar gemaakt..

Sinds mijn broetje naar de tweede klas ging, was hij veeeel makkelijker.. Zo simpel mogelijke agenda, paar witte schriften, stoffen rugzak, verder niet..

Zelf kon het me nooit iets schelen, had goedkope, stevige agenda's en een goede tas...

Maar ja
Bij mij was dat ook zo, naar de eerste veel en dure spullen...nu naar de 3e. t kan me niks meer schelen. mijn ouders wel :-/
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:15
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bij vrijwel de meeste middelbare scholen in de Tweede Fase ben je ook wel meer dan zeven ŕ achthonderd uiro kwijt aan (huur)boeken (!). Dat is op een vervolgopleiding ook wel minder.
Woei! d8 het niet ~800 euro per studiejaar aan boeken + laptop van rond de 5000 gulden..(HBO ICT opleiding) godzijdank hoef ik het niet allemaal zelf te betalen, maar het gaat er niet op vooruit moet ik je zeggen
__________________
[ Gereserveerd voor spam die mij binnen aanzienlijk korte tijd aanzienlijk veel geld opleverd. :p ]
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:19
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb m'n schriften bij de aldi vandaan, pennen van m'n vaders werk(naamsverandering bedrijf, 100en pennen moesten ze kwijt dus geef maar hier dan, teer ik al ruim 2 jaar op), 2 jaar met een oud vod van een etui gedaan en eind vorig schooljaar dan uiteindelijk maar een nieuwe gekocht(hij viel echt uit elkaar), zo'n standaard hema-etui.

En het afgelopen jaar had ik zo'n TKMSTagenda, maar die waren dit jaar al op, dus moest ik er toch maar 1tje kopen.

En in de 1e heb ik een kipling gekocht a 185 piek maar daar doe ik nu al 5 jaar mee dus dat is ook niet zo'n grote uitgave geweest eigenlijk.

Maar tot de 3e kopen de meeste mensen altijd wel van die dure (10 euro) agenda's van tmf en 538 enzo en dan bijbehorende etui en kaftpapier enzo.......de meesten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb dit jaar een nieuwe schooltas van ± €50,- gekocht, en dan kom ik denk ik nog niet aan die €80,-. Heb een Loesje agenda van ±€10,- gekocht (wel duur, maarja). Verder gebruik ik voor al mn vakken een mutomap van vorig jaar, dus ik hoef geen geld aan schriften of een nieuwe map uit te geven. Verder heb ik 1 rol kaftpapier gekocht, heb nog genoeg over van vorig jaar. En ik heb een paar pennen & potloden gekocht. Nog een etui en dan heb ik alles.

Mn ouder zijn allang blij dat ik niet alles van 1 of ander merk wil, ze zijn alleen minder blij met de huur van mn schoolboeken. Bijna €500,-!
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 15:55
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
jasses... Dat vind ik ech belachelijk he... dat ouders zoveel dingen voor een nieuwschool jaar kopen voor hun kids.. shit.. of dat de kindern het zelf kopen... meen

Zelf doe ik komend jaar nog met mijn tas van vorig jaar (die daarvoor nog van mijn zus was )
Mijn schriften komen van de aldi vandaan en oke 1 wisk schrift van de hema. Penne scoor ik thuis wel en potloden ook..
Kaftpapier doe ik geen moeite om te kopen... mischien als ik een leuke goedkope tegenkom alla.. maar verder kijk ik wel wat er thuis is en anders geen kaftpapier.
Mijn etui heb ik gekregen van mijn finse uitwisselingsstudent entja.. mijn agenda heb ik gekocht in denemarken en die was nie zo duur.. rond de 10 gulden denk ik
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 16:14
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
echt heel erg hoor... die schoolspullen... maar wat ik dus zo erg vind; die bruggertjes die dan op 'de schoolcampus van V&D' hun mandjes volladen met prisma woordenboeken voor alle talen die ze de komende jaren toch nog niet nodig hebben... (bij ons tenminste niet > woordenboeken van school) en als je dan in de 5de zit krijg je (bij ons) te horen dat prisma woordenboeken eigenlijk niet goed genoeg zijn en je beter bv kramers of v dale kunt kopen... 'daar heb je je hele leven nog wat aan'....
die aankomende bruggertjes krijgen vanalles aangesmeerd en ze hebben het eigenlijk niet eens nodig....


mmm tis echt binnenhalen voor winkels als de V&D rond deze tijd... yeah een tmf suprise pakket
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 16:17
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Breg schreef:
de huur van mn schoolboeken. Bijna €500,-!
schoolboeken zijn ind. ook asociaal duur! je moet in de eerste plaats als verplicht naar school en dan moeten je ouders zich nog blauw betalen aan boeken ook
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-08-2002, 16:32
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Breg schreef:
Mn ouder zijn allang blij dat ik niet alles van 1 of ander merk wil, ze zijn alleen minder blij met de huur van mn schoolboeken. Bijna €500,-!
Teveel plaatjes en kleurtjes, werkboekjes en cd'tjes.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 16:45
french kiss
Avatar van french kiss
french kiss is offline
eastpack gaat langer mee dan legertas!!!!!!
__________________
xxX Kusje hier Kusje daar Kusje overal Xxx || Hybrid is mijn neefjuh X ||
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:34
Yamyam
Yamyam is offline
Ik vind het heel triest dat de media al die commercie spullen zo door de jongeren heenramt. Waaronder schoolspullen. Tuurlijk vinden de meesten een agenda leuker met leuke plaatjes, quizjes en noem maar op, maar de compactere (en echt heel veel euro's goedkopere) zijn veel handiger! De hoop die ik nog heb is dat er een paar achterkomen en na een paar jaar duizenden euro's uitgegeven te hebben overstappen op eenvoudig. En die moeder zou ook moeten weten dat er heus wel ergens kaftpapier te vinden is voor minder dan 3 euro.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:45
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
et enige dure is mn tas...die was zo'n 80 piek.....voor de rest boeit et me echt niet...

Een agenda krijg ik van school(is gewoon reclame wat school kriijgt van de Rabobank gloofik...et staat stampvol reclame..maar dat knip je dr gewoon uit..) of je een ander koopt of niet..ik gebruik gewoon de gratis agenda...

Mn kaftpapier kan wat mijn part WCpapier zijn..et is toch binnen 4 maanden kapot..of et nou 1 of 3 euro per rol kost...
Schriften heb ik gewoon bij de Bruna vandaan voor 2 euro voor 20 schriften ofsow...
als ik dus 10 euro per jaar uitgeef is et veel...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:23
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
80 euro...

Heb nog allemaal zooi van alle voorgaande jaren dus dat gaat gewoon weer mee. Verder mooie schriften van de Aldi maar goed je kalkt en plakt ze toch onder dus what the heck.
Moest wel een slordige 90 euro neerleggen voor zo'n grafische rekenmachine
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:39
Bor
Avatar van Bor
Bor is offline
ik hield altijd een wedstrijd met mijn zus wie het goedkoopste uit kon zijn

behalve in de brugklas toen heb ik een mega bedrag uitgegeven aan Body Glove spullen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
6 rollen hip kaftpapier. Wat wil je, je schriften ook kaften?
op die hippe kaftpapier-rollen zit veeeel minder papier dan op een rol hema-papier.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:46
`CrazY G
Avatar van `CrazY G
`CrazY G is offline
ik moet ook toegeven dat ik in de brug klas enorm veel heb gekocht. Mja je wilt een indruk maken op je nieuwe school en je was bang dat je iets niet bij je had . whhehehehe was wel grappig de brugklas. Me tas zat elke dag propvol, dus elke dag rugpijn, elke dag verdwalen in de rechte gangen !!

Maar naarmate de jaren verstreken kocht ik steeds minder en minder spullen.
Nu koop ik nog alleen lege printerbladen en multobladen. En de agenda krijg ik lekker van me school

en voor boeken heb ik FL500 (+ korting van stichting pablo) betaalt vorig jaar!
__________________
het heeft 52 tanden en houd een enorm monster tegen: mijn gulp

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 20:03
$_all.eyez.on.me_$
$_all.eyez.on.me_$ is offline
Neej mang.....ik geef nooit veel geld uit aan skolah.....ik heb altijd agenda van 3 euro van de v&d....pennen, potloden, geo, passer koop ik nooit.....kier ik wel van mn zusje .....of op school van klasgenoten leen ik....kaftpapier heb ik nog van vorig jaar...en als het op is pech gehad....ik ga geen nieuwe kopen..heb toch nooit schade en het is zonde.....het gaat er toch weer af...me restjes kaftpapier zijn ook gewoon standaard zwart van de v&d.....van die goedkope dingen zonder print ......ik hoef voor school alleen maar woordenboeken te kopen en ik heb nog veel van de brugklas......en ik doe samen met mn zusje (2e klasser) is duz wel handig 4 her......

Tas koop ik altijd van de markt €15,- geval......
ik moet alleen dit jaar nog een grafische rekenmachine kopen....en that's it!!......
__________________
Gözlerinde dogmak, Yanaklarinda yasamak, Dudaklarinda ölebilmek için, Bir damlacik gözyasin Olmayi dilerdim...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 21:35
Verwijderd
ik koop zelf wel altijd een dure agenda met leuke plaatjes/lay out/teksten, omdat ik een agenda vaak gebruik en et dus leuker is om naar een leuke agenda te kijken dan een saaie....

verder ..toen ik nog op de middelbare zat had ik voornamelijk kaftpapier in gewoon 1 kleur, zilver of blauw enzow....ook van die schriften waarvan der 10 in 1 pak zitten ofzow..boeie ..

alleen agenda vinnik eigenlijk boeiend, de rest moet er gewoon redelijk uitzien en bovenal bruikbaar zijn
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 21:36
Jones
kaftpapier heb ik nog...of anders jat ik cadeaupapier van me ouders..agenda niet nodig..en ik heb nog een pen over van vorig jaar ...

0 euro dus, ik haal het gemiddelde weer even omlaag

Wel zijn/waren me ouders (veel) geld kwijt aan huurboeken en een grafische rekenmachine...(heb je eindelijk zo'n ding, word je opgezadeld met de enige leraar op school die er niet mee om kan gaan en dus gewoon doorgaat met les geven op de oude manier zonder die GR er bij te betrekken met als gevolg dat je GR in de kast stof ligt te verzamelen...ik dwaal af) lang leve de tweede fase
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 01:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik kafte vroeger mijn boeken met krantenpapier

En de agenda was 1 van de goedkoopste. Moest wel een
beetje ruimte in zijn om in te schrijven.

en de schriften bij de hema. Kringlooppapier nog wel
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 01:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
french kiss schreef:
eastpack gaat langer mee dan legertas!!!!!!
wat is dat? eastpack?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 10:12
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Toen ik naar de brugklas ging wilde ik alles hetzelfde hebben blabla. Hoefde niet per se duur te zijn maar het moest wel bij elkaar 'passen'. Mijn ouders boeit het niet zo maar ik vind het nu zelf geen 'noodzaak' meer.

Nu heb ik gewoon van die saaie schriften met lijntjes voorop, ik laat ze wel onderkalken met vriendinnenpraat ofzo. Ik gebruik dit jaar de restjes kaftpapier van de afgelopen 4 jaar. (echt, ik heb zoveel over dat ik niets hoef bij te kopen) Heb alleen een agenda gekocht omdat die van school een slappe kaft heeft en ik graag eentje met harde kaft wil.

That's it!
__________________
a.k.a. Roze Lila
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.