Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2002, 10:47
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik heb nog veel spullen van vorig jaar: pennen, geo, potloden enz. Ik heb eigenlijk alleen 2 rollen kaftpapier en schriften gekocht. Multomap had ik ook nog: van de v&d. 2 voor F10 ( nog van vorig jaar )

En ja, die grafische rekenmachine moet er nog komen en die is wél erg duur :/
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2002, 16:23
Sommetje
Sommetje is offline
Ik vind het zonde van het geld om zoveel aan schoolspullen uit te geven, maar als mensen dat per se willen, moeten ze dat natuurlijk zelf weten. Mijn moeder heeft mijn schoolspullen voor volgend schooljaar betaald, maar duur heb ik het niet gemaakt. Iets onder de 25 euro. Veel had ik niet gekocht (omdat ik het meeste toch al overhad) en het enige wat de prijs een beetje heeft opgedreven waren mijn vulpenvullingen (Parker). Ik hoef geen dure agenda (dat ligt toch wel binnen twee weken uit elkaar); ik kon volstaan met nieuwe organisorvulling van de V&D en een rol kaftpapier en de vullingen. Zelf heb ik niet het idee dat schoolspullen hip moeten zijn, maar vooral functioneel.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 17:31
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Ik heb dit jaar best veel uitgegeven voor een agenda (organiser) maar dat was vooral omdat ie voor mij heel functioneel is... Ik krijg veel opdrachten op aparte blaadjes en daar vind ik zo'n organiser echt handig voor... Dat ding koste geloof ik 6 euro (van de hema) Maarja, die kan ik dus volgend jaar ook nog gebruiken, dat scheelt.

Verder alleen een pakje schriften en een goedkope map, dat was het. En dit jaar hoefde er maar 2 boeken erbij gekocht te worden (en dat doen mijn ouders) dus...
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 19:44
Hofnar
Avatar van Hofnar
Hofnar is offline
doe al jaren zonder agenda en kaftpapier, maar nu koop ik de duurste want dan hoor ik er weer bij !
__________________
-_-
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:18
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Hofnar schreef:
maar nu koop ik de duurste want dan hoor ik er weer bij !
Meeloper!
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:12
roman
Avatar van roman
roman is offline
agendaatje voor 2 eurootjes ,dat zijn mijn school kosten dit jaar
oh ja a4 papier mer lijntjes 3eurootjes
waarvoor zou je je boeken kaften als ze van jezelf zijn...
__________________
check this riff, its fucking tasty

Laatst gewijzigd op 14-08-2002 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:29
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
hmpf..

dit jaar:
€ 4,95 voor mijn agenda
€ 1,80 voor een pak tabbladen
-----------
€ 6,75


Mijn tas gaat al vanaf de eerste klas mee (ga nu naar de zesde) en mijn map houdt het al vanaf de derde klas vol. Het enige dure dat ik heb is een parkervulpen van ƒ 20, want de hemavulpennen lekken.

Ik denk dat dit soort bedragen vooral bij de brugklassen liggen, maar vergeet niet dat die ook woordenboeken en atlassen moeten kopen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 14:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bij vrijwel de meeste middelbare scholen in de Tweede Fase ben je ook wel meer dan zeven à achthonderd uiro kwijt aan (huur)boeken (!). Dat is op een vervolgopleiding ook wel minder.
Heel erg afhankelijk van je vervolgopleiding. Wij hebben ook mening boek van 50+ euro moeten kopen, met uitschieters naar 100 euro per boek. Wat nog erger is, is dat vaak later blijkt dat je die 'absoluut noodzakelijke' boeken helemaal niet nodig blijkt te hebben.

Mijn laatste jaar heb ik geloof ik 2 boeken gekocht die ik absoluut nodig had. Van de rest heb ik gewoon het boek geleend, en de noodzakelijke stukken gekopieerd. Ga maar na: Boekje van 100 bladzijden, 5 eurocent per bladzijde = 5 euro kopieerkosten. Dat scheelt je zo 45 euro
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 18:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik probeer zo min mogelijk geld uit te geven aan schoolspullen, vandaar mijn mooie bruna aganda à €1,95, geen kaftpapier aangezien dat nog goed het vorige jaar is doorgekomen (echt boekbinderskaftpapier; zwart met lichtgrijze wolkjes, een lust voor het oog als ik mijn natuurkunde leraar citeer )

verder een doede multo die vanaf de 3e meegaat en een tas die ik vanaf de 3e heb
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 21:17
BBEM
BBEM is offline
ik was in de brugklas ook onwijs veel geld uit aan schoolspullen omdat de school advieseerde dat te kopen kaftpapier en al die rotzooi.
dit jaar ben ik 10 euro kwijt voor 6 geo's en 10 pennen en dan nog eens 350 euro voor een paar boeken.

maar agenda's, rugtassen, kaftpapier, puntenslijpers en weet ik het dat koop ik al sinds vorig jaar niet meer.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 21:28
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Shit, ik heb een Eastpak, en na 1 1/2 jaar ziet-ie er nog nieuw uit. Ik ben ook niet zo iemand die met een tas op wiltjes of een kliko mee naar school gaat...
Pakpapier heb ik nog van 4 jaar, dus ajax seizoen 98-99, Simpsons en Loony Tunes. Boeken moet ik nog hebben, ben een beetje traag.
Verder heb ik ooit een promo-etui van ketnet gratis gekregen waar 2de hands pennen en (vul)potloden in passen en een rekenmachine uit de tijd flippo's verouderd waren. (ik hoef geen grafische)
Ik ben heeeeel zuinig met papier, en ik herbruik mijn ringmap hopelijk nog een vol jaar, al is er wat afgebroken.
Puntenslijpers heb ik thuis wel, en een geo gaat bij mij ook lang mee.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 21:24
georgie
georgie is offline
ik koop van die stevige mappen van de bruna en plak daar één of andere superfoute kaft overheen, moet toch een btje apart zijn haha. verder schrijf ik alles op collegeblokken en stop die blaadjes natuurlijk in mijn mappen

en als agenda, de yes agenda, staat nog wel iets te lezen maar is wel lekker klein
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 16:17
M-King
M-King is offline
Dure schoolspullen hoef ik absoluut niet hebben. Tis toch "maar" voor school. Ik heb nog een tas van 4 jaar oud (wel een kippling maar die van scapino was na een half jaar kapot dus dat geld haal ik er wel weer uit )
Als kaftpapier heb ik gewoon kranten en ik vind het ook nog best wel stoer uitzien. Bovendien heb ik dan wat te lezen bij MenO. En de rest koop ik meestal bij de HEMA als er niet toevallig een aanbieding ofzo is. Agenda: TKMST. Boekenhuur is trouwens bij ons 221 Euro en die getallen die ik soms hier zo hoor lijken me wel erg hooog. (of worden ze gekocht?, dan kan ik het me nog voorstellen)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:30
Screenager
Screenager is offline
Tis bij mij zo dat ik elk jaar minder koop... laatste jaren zelfs niks.. als ik echt wat nodig heb kijk ik wel ff op de kamer van mn zus
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 14:48
Fly to Rivendel
Fly to Rivendel is offline
het enige dure wat ik elk jaar haal is een agenda (moet nl wel iets te doen hebben in de les), dit jaar die van vis. de rest....van dat effen gekleurde kaftpapier van de v&d (nog over van vorig jaar en de rest jat ik wel van mijn zusje). uhm, zon 10-pak goedkope schriften van de v&d, normaal altijd in leuke kleurtjes, maar mijn zusje heeft nu zwart-witte meegenomen (wel saai, maja, tis maar school en de kaft ligt er toch snel genoeg af) voor de rest: oud etui (als ie t nog houd, anders haal ik wel zon standaard hemading, hartstikke handig, past lekker veel in), pennen, allemaal van zon studiebeurs van vorig jaar. en een potloodje. dus ik ben ook lekker goedkoop uit
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:41
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik gebruik al zes jaar dezelfde tas, vijf jaar dezelfde multomap, m'n agenda was gratis, schrijfgerei 'leen' ik van m'n ouders en kaftpapier gebruik ik ook al jaren niet meer.

__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 19:30
angulo
angulo is offline
Het enigste dure spul is de tas en dit jaar dan mun grafische rekenmachine. Boeken kaften doek met kerst- en sinterklaas papier en de agenda van dit jaar hebk op school gekocht voor het symbolische bedrag van 1 euro. Schrijfzooi heb ik nog van vorig jaar, waaronder een fantastische pen van 2 euro.
__________________
hmmm...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 23:40
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
me agenda moet wel boeiend zijn, je moet tog in iets bladeren tijdens een les

schriften van die gewonoe van de V&D, kaftpapier wat ik leuk vind
verder schrijf ik altijdmet een parker, vind die dingen gewoon echt relaxed schrijven

en natuurlijk boeken voor 500 pl€
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik heb een kipling tas, die zijn wel erg duur en wilde ik ooit in de eerste idd ook wel hebben vanwege het merk, maar uiteindelijk heb ik die alleen gekregen omdat hij 6 jaar mee gaat.
mijn broer is uiteindelijk, met elk jaar een nieuw goedkoop merk, dubbel zo duur uitgeweest en dat was dan ook de reden dat ik de tas heb mogen hebben. nu ik naar de 5e ga heb ik hem nog steeds, dus wat dat betreft is het de enige dure aankoop die ik wel goedkeur.

m'n agenda is 5,95 bij de v&d. heeft wel een merk geloof ik, maar geen bekende. kkies hem alleen vanwege de stevigheid en goede inhoud (geen plaatjes, ruimte voor huiswerk enz.) aangezien ik (júist in de tweede fase) m'n agenda elke dag gebruik.
verder heb ik een map van school (iedereen pleurde hem gelijk weg, maar hij kon een heel jaar mee, in tegenstelling tot de mappen van klasgenoten) dus dat kost ook niks.
boeken die van vorig jaar nog zijn gekaft laat ik lekker zo en voor de rest koop ik gewoon 1 rol pakpapier in 1 kleur.

80 euro!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:12
Verwijderd
Ik heb wel een dure agenda gekocht (toevallig de O'Neill van boardbabes) ... gebruik em ook heel veel... en je moet er wel t hele jaar tegen aan kijken! Ik heb twee simpele rollen kaftpapier (zilver en groen) en een paar schriften.. oja kep ook nog een nieuwe etui want m'n vorige was kapot. Ik heb ook een Eastpakmap, maar dies van vorig jaar, maar hij functioneert nog steeds goed en daarom gebruik ik em dit jaar ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.