Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2010, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ik had verder moet lezen want nu faalde ik hard op het afpakken van snoep
Advertentie
Oud 31-05-2010, 16:50
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zelf blog ik al een even en doe ik het liefst dagelijks een update maar dat doe ik niet altijd omdat ik liever leuke artikeltjes heb dan flut posts
Zelf blog ik al enige tijd. Ik update mijn blog het liefst dagelijks, maar doe dat niet altijd omdat ik liever leuke artikelen heb dan nutteloze posts.

Zoiets, bijvoorbeeld. Interpunctie, betere woordkeuze, geen grammaticale fouten (een eventjes) en een beter lopende zin.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 31-05-2010, 16:51
Verwijderd
Dankje dit is fijn om te horen.
Oud 31-05-2010, 16:51
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nja, we kunnen wel het hele stuk gaan overschrijven maar we kunnen moeilijk ieder blogartikel dat je schrijft gaan herschrijven als je aangenomen wordt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 16:54
Verwijderd
De brief is best leuk Mean maar het lijkt op een transcriptie van een telefonische sollicitatie. Probeer het meer te styleren.
Oud 31-05-2010, 16:54
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik lees nu al een tijdje jullie blog en het valt me op dat ik hem echt super vind, nou las ik de vacatures en zag ik daar iets wat helemaal geknipt voor mij is. En dat is een vacature waarin jullie op zoek zijn naar een ‘moderedacteur’.
Je inleiding zou ik ook aanpassen.

Iets in de zin van:
Al enige tijd lees ik jullie blog. Ik ben vanaf het begin zeker fan. Op de website las ik dat jullie een vacature hebben voor de functie moderedacteur. Een functie die helemaal geknipt is voor mij.

Of iets dergelijks.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 31-05-2010, 16:55
Verwijderd
Citaat:
De brief is best leuk Mean maar het lijkt op een transcriptie van een telefonische sollicitatie. Probeer het meer te styleren.
Dankje ik schrijf ook van in 'spreektaal' en dat is best een slechte eigenschap
Oud 31-05-2010, 17:04
Verwijderd
Hoe kom je eraan? Of heb je het zelf bedacht?
Oud 31-05-2010, 17:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Sowieso, een beetje goede sollicitatie is dit:

[Opening: Geachte ...,]
[inleiding: Wie ben je, waarom schrijf je, wat wil je?]
[Middenstuk: Waarom wil je het, waarom ben je geschikt, heb je eerdere ervaringen? ]
[Afronding: Iets dat je hoopt op een spoedige reactie, of wat dan ook.]
[Afsluiting: Sluit op een nette, vriendelijke manier af. 'Met vriendelijke groet' is bijvoorbeeld een goede manier.]

Algemene tips:
- Zet nooit in je brief / mail / iets wat je hoopt wat zij voor jou gaan doen. Ze hebben in het algemeen interesse in wat je voor die mensen kunt betekenen. Dingen als 'ik hoop bij jullie ervaring op te doen' weglaten dus.
- Schrijf nooit in spreektaal. Nooit.
- Let op te lange of te korten zinnen. Zet er een komma tussen, of sluit hem af en begin een nieuwe zin.
- Let op goede alinea's. Bovenstaande schema is in het algemeen een goede manier om je alinea's in te richten.
- Let op spelfouten en grammaticale fouten. Beide kunnen simpel voorkomen worden door in Word je eigen brief na te lezen en eventueel een ander die na te laten lezen.
- Begin en sluit nooit af alsof je diegene persoonlijk kent. 'Liefs,' bijvoorbeeld nooit doen dus.
- Wat betreft je ervaring, vertel wat je wél hebt gedaan, waarom je er goed in bent, enzovoorts. Niet zeggen dat je nog weinig hebt gedaan, dus.
- Slijmen werkt ook altijd. Vertel waarom je graag bij dat bedrijf / die site / whatever wilt werken, omdat ze zo leuk / goed / interessant zijn. Scoort altijd punten.
- Maak er een lopend verhaal van. Bovenstaande schema is alleen goed als je er een leuk verhaaltje van maakt, niet als je ze punt voor punt afloopt.

Sterkte.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 31-05-2010, 17:10
Verwijderd
Wat fantastisch, ik was via garageband mijn stem dus aan het opnemen, en je kunt daar dus ook "helium" aanklikken als optie, megafoon, muis, epic diva, enz ik vermaak me kostelijk
Oud 31-05-2010, 17:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik wil slapen. Maar ik moet koken. Dilemma!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je eraan? Of heb je het zelf bedacht?
Oh, zelf bedacht, ja. Het leek me leuker als iedereen een raar verhaal zou voorlezen in plaats van gewoon een stuk van Wikipedia.
Oud 31-05-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Wat fantastisch, ik was via garageband mijn stem dus aan het opnemen, en je kunt daar dus ook "helium" aanklikken als optie, megafoon, muis, epic diva, enz ik vermaak me kostelijk
Hoe klinkt epic diva?
Oud 31-05-2010, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Hoe klinkt epic diva?
eigenlijk is ie vrij suf heel veel galm er in, maar verder gewoon normaal.
Oud 31-05-2010, 17:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Woeps. Ik had behoorlijk wat minder geld op m'n rekening dan ik dacht.. maar 't klopt wel. Even een paar uitgaven vergeten

Zoals collegegeld en zo
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Kan je niet nog gewoon een hoop bollocks typen zodat je meer in de buurt komt van de 10k?
Als je gaat voor de herkansing, hoeveel tijd zou je dan nog hebben? Extra tijd is natuurlijk altijd handig als je een keiharde sogger bent.
(Ik doe ook 3 essays in de herkansing. Gewoon, omdat 't kan. )
Ja lololo ik heb dit semester ook drie essays in de herkansing. Maar dat zijn allemaal korte papertjes, voor een makkelijk vak, dus dat is niet zo erg. Ik zou deze driedubbele deadline in theorie zelfs nog kunnen halen, want hij is morrrgen. Maar aangezien de UvA een planologisch wonder is, is de scriptiedeadline ook morgen. Dus dat feest gaat niet door.

En het is al een hoop bollocks, maar ik vrees dat ik inderdaad nog een compleet nieuw bollockshoofdstuk moet gaan verzinnen als ik in de buurt van de 10k wil komen.
Oud 31-05-2010, 17:20
Verwijderd
hmmm trololoman
Oud 31-05-2010, 17:23
Verwijderd
Sann, welk programma heb jij net eigenlijk gebruikt om je stem op te nemen voor het accententopic?

Oh, laat maar. Garageband dus.
Oud 31-05-2010, 17:23
Verwijderd
Hahaha Sanne, iets op jouw computer vult kennelijk automatisch de ID3-tags van audiobestanden in, dus nu luister ik volgens mijn Last.fm naar Sanne van den [achternaam] - De rode gnoe.
Oud 31-05-2010, 17:25
Verwijderd


do.want.
Oud 31-05-2010, 17:25
Verwijderd
Dat zag ik net ook al ja. (In reactie op Paranoide.)
Oud 31-05-2010, 17:25
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


do.want.
Omg allejezus JA
Oud 31-05-2010, 17:26
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]


do.want.
Bestaat die ook in gewone t-shirt uitvoering?
Oud 31-05-2010, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Bestaat die ook in gewone t-shirt uitvoering?
http://www.printfection.com/curiousi...lolo/_s_349378

jup en ook in hoodies en in allerlei kleuren prr prr
Oud 31-05-2010, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Hahaha Sanne, iets op jouw computer vult kennelijk automatisch de ID3-tags van audiobestanden in, dus nu luister ik volgens mijn Last.fm naar Sanne van den [achternaam] - De rode gnoe.
Ze laat geen gras groeien over haar solocarrière
Oud 31-05-2010, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Hahaha Sanne, iets op jouw computer vult kennelijk automatisch de ID3-tags van audiobestanden in, dus nu luister ik volgens mijn Last.fm naar Sanne van den [achternaam] - De rode gnoe.


ik denk dat dat bij mij dan ook gebeurd is

hahaha ja hoor
Oud 31-05-2010, 17:28
Verwijderd


Haha.
Oud 31-05-2010, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ze laat geen gras groeien over haar solocarrière
Anything you can do I can do bettah
Oud 31-05-2010, 17:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Waarom duurt m'n bachelor maar 3 jaar Er zijn zoveel leuke vakken
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Anything you can do I can do bettah
Een van mijn betere quotes
Oud 31-05-2010, 17:31
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Kutbitches. Ik zou eigenlijk zo een vergadering hebben, maar de kerel die het zou hosten smst me een uur van tevoren dat hij niet kan. En als je het niet zou hosten kan je dat nog wel maken, maar dit is wel stom, want hij zou ook eten fixen, nu moet ik zelf eten fixen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 31-05-2010, 17:31
Verwijderd
Citaat:
http://www.printfection.com/curiousi...lolo/_s_349378

jup en ook in hoodies en in allerlei kleuren prr prr
Oud 31-05-2010, 17:32
Verwijderd
Iedereen een trololololoshirt en dan een trololololomeet
Oud 31-05-2010, 17:33
Verwijderd
hahaaa hij is er zelfs voor baby's http://www.zazzle.com/i_love_trololo...51438880232476
Oud 31-05-2010, 17:39
Verwijderd
Lekker ene Tendercrisp menu en negen kipnuggets op.
Oud 31-05-2010, 17:44
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
GVD, het mongole kutbuurtkind is al 20 minuten non-stop aan het trommelen en ik word er helemaal leip van. Ik moet studeren stomme kutjosti!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 31-05-2010, 17:46
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Kan je niet aanbellen en vragen of ie wil kappen?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 31-05-2010, 17:47
Verwijderd
Rode gnoe op afsturen Lawaaikinderen zijn gewoonlijk al kut, maar als je moet studeren al helemaal. Kun je geen oordopjes halen bij een AH in de buurt? Al zal het straks waarschijnlijk wel zo zoetjes aan bedtijd worden voor het minderjarige trommelwonder.
Oud 31-05-2010, 17:47
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hmz. Als ze volgend jaar niet teveel met het rooster gaan kutten dan lukt het allemaal net (met hier en daar een vak extra )..


Spoiler
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Kan je niet aanbellen en vragen of ie wil kappen?
Dat kan natuurlijk ook.
Oud 31-05-2010, 17:50
Verwijderd
ik stem voor de rode gnoe ik zag echt prachtige beelden voor me hoe zoiets

uit een diepe kuil opsprong om een nietsvermoedend kindje z'n zakje snoep af te pakken

edit: vreemd genoeg is dit volgens google images een blauwe gnoe
Oud 31-05-2010, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Hmz. Als ze volgend jaar niet teveel met het rooster gaan kutten dan lukt het allemaal net (met hier en daar een vak extra )..


Spoiler
Ik had in het eerste jaar ook m'n hele studiecarrere helemaal uitgepland, maar ze hebben vlak voor aanvang van het tweede jaar alles omgegooid dus toen moest alles opnieuw en klopte het niet meer zo mooi enzo. En in het tweede jaar gebeurde hetzelfde, alleen dan met het derde jaar. Ze hebben trouwens ook m'n minor halverwege compleet veranderd, waardoor ik nu een halfjaar studievertraging heb, omdat er één nieuw (maar plotseling verplicht) vak was dat alleen in het eerste blok van het eerste semester gegeven werd. Het is nog een volslagen nutteloos kutvak ook. Net zoals zo'n beetje alle andere vernieuwde vakken in de minor, want ze hebben alle leuke vakken weggehaald. Als ik wist dat ik deze vakken zou moeten doen dan zou ik een andere minor gekozen hebben.

Dus eh, niet om je te ontmoedigen, maar als jouw universiteit ook maar een beetje lijkt op de mijne dan zou ik niet te gehecht raken aan je planning.
Oud 31-05-2010, 17:53
Verwijderd
Citaat:
edit: vreemd genoeg is dit volgens google images een blauwe gnoe
Oud 31-05-2010, 17:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik ga in de zomervakantie veel wandelen. Ik heb geen wandelschoenen maar wel bergschoenen. Dat kan toch ook wel?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 17:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik had in het eerste jaar ook m'n hele studiecarrere helemaal uitgepland, maar ze hebben vlak voor aanvang van het tweede jaar alles omgegooid dus toen moest alles opnieuw en klopte het niet meer zo mooi enzo. En in het tweede jaar gebeurde hetzelfde, alleen dan met het derde jaar. Ze hebben trouwens ook m'n minor halverwege compleet veranderd, waardoor ik nu een halfjaar studievertraging heb, omdat er één nieuw (maar plotseling verplicht) vak was dat alleen in het eerste blok van het eerste semester gegeven werd. Het is nog een volslagen nutteloos kutvak ook. Net zoals zo'n beetje alle andere vernieuwde vakken in de minor, want ze hebben alle leuke vakken weggehaald. Als ik wist dat ik deze vakken zou moeten doen dan zou ik een andere minor gekozen hebben.

Dus eh, niet om je te ontmoedigen, maar als jouw universiteit ook maar een beetje lijkt op de mijne dan zou ik niet te gehecht raken aan je planning.
Mijn universiteit lijkt op de jouwe. Ik had 3 weken geleden nog een andere (hoewel soortgelijke) planning.. en toen ging het rooster voor 10/11 om
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 17:55
Verwijderd
Oud 31-05-2010, 17:55
Verwijderd
Gatverrrrrrr
Oud 31-05-2010, 18:03
Verwijderd
Haha:


China bans evidence from torture

Evidence obtained under torture cannot be used in China's courts, the government has said, weeks after a convicted murderer was set free because his victim turned out to be alive.

Laws banning torture are already in place, but analysts say they are widely disregarded.

Officials were embarrassed by the case of Zhao Zuohai, who spent 11 years in jail for a murder that never happened.

He says he was beaten by police until he confessed.
Oud 31-05-2010, 18:05
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Haha:


China bans evidence from torture

Evidence obtained under torture cannot be used in China's courts, the government has said, weeks after a convicted murderer was set free because his victim turned out to be alive.

Laws banning torture are already in place, but analysts say they are widely disregarded.

Officials were embarrassed by the case of Zhao Zuohai, who spent 11 years in jail for a murder that never happened.

He says he was beaten by police until he confessed.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 31-05-2010, 18:08
Verwijderd
Kliekjes, met de zoete smaak van Zeeuwse zunigheid.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.