Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2011, 14:21
Verwijderd
Citaat:
je komt niet veel verder dan termen als 'kolder', huilsmurf, 'te dom om te poepen'.
Heb je dat allemaal verzonnen nadat je wellicht 2 hele secondes hebt nagedacht over iets wat een ander geschreven heeft?
En dit is precies waarom ik bijzonder chagrijnig word. Ik heb verschillende posts hier gemaakt die exact en genuanceerd aangeven waaróm ik moeite heb met events als de "Dodenherdenking", alleen het vermaledijde "REPSECT!!!"-comité hier weigert domweg in te gaan om wat ik vind en waaróm ik het vind. Het enige wat ik hoor uit jullie monden is dat we respect moeten hebben en daarmee basta. Echt, álles wat ik aan kanttekeningen heb geplaatst wordt domweg genegeerd. Wat verwacht je nou nog van mij dan? De zorgverlening in de gehandicaptenzorg zal misschien zoveel geduld hebben maar ik niet.

Even dacht ik dat het misschien aan mij lag maar de post van deadlock verzekerde me dat het toch écht aan jullie ligt.

Citaat:
Ik weet niet waar jij dat opgestoken vingertje toch telkens vandaan haalt, wellicht van die 4&5 mei reclames, naja goed, dat zal ik niet ontkennen. Die reclames zijn net zo vervelend als alle andere reclames. Maar de enige die op dit moment met een vingertje loopt te wapperen (en vele malen onvriendelijker dan welke reclame dan ook) over het gewapper van andermans vingertje, ben jij.
Dat is domweg niet waar. Lees de reacties eens op mij; stuk voor stuk insinueren ze dat ik geen besef heb van ~ en geen respect heb voor ~. En lees dan vooral mijn eerste of tweede post hier eens volledig door.

Als je helemaal wilt lachen moet je eens interviews lezen van mensen die daar op de herdenking aanwezig zijn. De meest basale vragen inzake de Tweede Wereldoorlog weten ze fout te beantwoorden, maar óh, wat hebben ze een besef en wat hebben ze een respect. Want ze staan daar twee minuten stil te zijn. Tyfstraal op.

Citaat:
Misschien moet je eerst even afkoelen en daarna herformuleren? Ik sprak algemeen ontopic. Dat moest toch redelijk duidelijk zijn aan de hand van de tekstsamenhang.
Ik moet helemaal niets. Als je veronderstelt dat ik me kwaad maak heb je het goed mis. Ik proefde een implicatie van -wederom- gebrek aan respect en besef jegens mensen die niet veel op hebben met de dodenherdenking en de verbluffende, stompzinnige krampachtigheid die daar bij komt kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
En dit is precies waarom ik bijzonder chagrijnig word. Ik heb verschillende posts hier gemaakt die exact en genuanceerd aangeven waaróm ik moeite heb met events als de "Dodenherdenking", alleen het vermaledijde "REPSECT!!!"-comité hier weigert domweg in te gaan om wat ik vind en waaróm ik het vind. Het enige wat ik hoor uit jullie monden is dat we respect moeten hebben en daarmee basta. Echt, álles wat ik aan kanttekeningen heb geplaatst wordt domweg genegeerd. Wat verwacht je nou nog van mij dan? De zorgverlening in de gehandicaptenzorg zal misschien zoveel geduld hebben maar ik niet.


Dat is domweg niet waar. Lees de reacties eens op mij; stuk voor stuk insinueren ze dat ik geen besef heb van ~ en geen respect heb voor ~. En lees dan vooral mijn eerste of tweede post hier eens volledig door.

Als je helemaal wilt lachen moet je eens interviews lezen van mensen die daar op de herdenking aanwezig zijn. De meest basale vragen inzake de Tweede Wereldoorlog weten ze fout te beantwoorden, maar óh, wat hebben ze een besef en wat hebben ze een respect. Want ze staan daar twee minuten stil te zijn. Tyfstraal op.
Kerel, waar jij allemaal wel niet chaggerijnig van wordt, zal me jeuken. Eigenlijk.
Jij geeft een mening, op een (inderdaad genuanceerde manier) ik geef mijn mening, en vervolgens ga je lopen janken dat ik een huilsmurf ben. Het is op een forum redelijk gebruikelijk dat mensen van mening verschillen, dat mag. Dat jij vervolgens mijn mening als persoonlijke aanval wenst te vergelden, is een bal die ik verder niet ga intrappen, want zoveel moeite heb ik voor een simpele discussie niet over. Want van mij zul jij niet horen dat jij respect moet hebben voor wie dan ook. Dat doe je, of dat doe je niet. Eerlijk gezegd zal het me verder ook aan mijn reet roesten wie jij wel of niet respecteert. Doet namelijk voor deze discussie vind ik niet ter zake.

Het enige wat ik deed, was ingaan op alles wat er gezegd werd en er verder op door gaan. Lijkt me niet dat dat reden is tot ordinaire scheldpartijen.

Wat betreft je laatste alinea: tja, die lui die interviewden waren dom. De mensen die ze te grazen namen, ach. Daar ga ik verder maar geen uitspraken over doen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 15:20
Verwijderd
Voordat hij dat zei ging er nog wel iets anders aan vooraf.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 15:21
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Laat het maar over alle oorlogen en ellende gaan, ik zie niet in waarom een slachtoffer van de 2e WO meer recht op een herdenking zou hebben dan een slachtoffer uit een andere oorlog.

Of het nut heeft? Ik weet in ieder geval dat er erg veel mensen zijn die geen flauw idee hebben wanneer de 2e WO werd uitgevochten of hoeveel doden er zijn gevallen. Voor deze mensen is een bepaalde reflectie misschien zo slecht nog niet. Los van het hypocriete gezeik van 2 minuten je bek houden en vervolgens kansloze oorlogen steunen.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 15:23
Verwijderd
Sommige oorlogen zijn vrij gaaf en win en waarom zou ik daar de doden uit willen herdenken
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Kerel, waar jij allemaal wel niet chaggerijnig van wordt, zal me jeuken. Eigenlijk.
Ik word chagrijnig van een gebrek aan begrijpend lezen.

Citaat:
Jij geeft een mening, op een (inderdaad genuanceerde manier) ik geef mijn mening, en vervolgens ga je lopen janken dat ik een huilsmurf ben.
Dat komt omdat je volstrekt in het absurde aan het ratelen bent. Niet zozeer omdat het een méning is, maar omdat het een volstrekt onhoudbare mening is én je en passant een partijtje dingen er bij haalt die niets met de discussie te maken hebben.

Citaat:
Het is op een forum redelijk gebruikelijk dat mensen van mening verschillen, dat mag. Dat jij vervolgens mijn mening als persoonlijke aanval wenst te vergelden, is een bal die ik verder niet ga intrappen, want zoveel moeite heb ik voor een simpele discussie niet over.
Misschien moet je ook eens gaan nádenken voor je uit je toetsenbord gaat braken.

Citaat:
Want van mij zul jij niet horen dat jij respect moet hebben voor wie dan ook. Dat doe je, of dat doe je niet. Eerlijk gezegd zal het me verder ook aan mijn reet roesten wie jij wel of niet respecteert. Doet namelijk voor deze discussie vind ik niet ter zake.
Respect en begrip zijn juist sleutelwoorden geweest.

Citaat:
Het enige wat ik deed, was ingaan op alles wat er gezegd werd en er verder op door gaan. Lijkt me niet dat dat reden is tot ordinaire scheldpartijen.
Ik ben heel netjes en correct gebleven, maar nadat mijn mening mét onderbouwing stelselmatig genegeerd leek te worden is de lol er wel af.

Citaat:
Wat betreft je laatste alinea: tja, die lui die interviewden waren dom. De mensen die ze te grazen namen, ach. Daar ga ik verder maar geen uitspraken over doen.
Dat zijn geen uitzonderingen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ik word chagrijnig van een gebrek aan begrijpend lezen.



Dat komt omdat je volstrekt in het absurde aan het ratelen bent. Niet zozeer omdat het een méning is, maar omdat het een volstrekt onhoudbare mening is én je en passant een partijtje dingen er bij haalt die niets met de discussie te maken hebben.
Dat vindt jij.... Ik ging door op de discussie, omdat het mij wel leek te passen. Dat jij dat niet vind, is een punt waar wederom over te discussieren valt. Maar doe dat dan op een wat volwassener manier, in plaats van te melkmuilen over andermans gebrek aan begrijpend lezen...



Citaat:
Misschien moet je ook eens gaan nádenken voor je uit je toetsenbord gaat braken..
Oja? Vandaar:
Citaat:
Respect en begrip zijn juist sleutelwoorden geweest.
Ik zou zeggen: stel je dan niet zo gruwelijk aan.



Citaat:
Ik ben heel netjes en correct gebleven, maar nadat mijn mening mét onderbouwing stelselmatig genegeerd leek te worden is de lol er wel af.
Oeioei, je lijkt nu net een huilsmurfje, lief dobermannetje. Je denkt dat je meninkje genegeerd word. En als een kleuter begin je te schelden en te tieren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Dat vindt jij.... Ik ging door op de discussie, omdat het mij wel leek te passen. Dat jij dat niet vind, is een punt waar wederom over te discussieren valt. Maar doe dat dan op een wat volwassener manier, in plaats van te melkmuilen over andermans gebrek aan begrijpend lezen...
Misschien moet jij jezelf eens teruglezen:

Louis Armstrong schreef:
Hoewel: voetballen, onzinnig en overbodig. Laten we dat dan ook maar schrappen.
En 5 mei, alle bevrijdingsfeesten, ach, laten we die ook maar schrappen, want ten slotte, de herdenking, is ook overbodig. Laten we dan ook maar geen feesten meer houden.
Jammer, want de commercie verdient goed aan al die festivals. Maar dat is dan 'collateral damage'.


Jij vindt dit wel passen? Seriously?

Citaat:
Ik zou zeggen: stel je dan niet zo gruwelijk aan.
Wie stelt zich hier nou aan? Ik, die poneer dat respect, besef en begrip per definitie niets met de dodenherdenking te maken hebben of anderen die brullen van wél? En dan moet je vooral niet voorbij gaan aan de argumenten die ik aanhaal en het angstaanjagende gebrek aan argumenten aan de andere kant.

Citaat:
Oeioei, je lijkt nu net een huilsmurfje, lief dobermannetje. Je denkt dat je meninkje genegeerd word. En als een kleuter begin je te schelden en te tieren.
Ik zou zeggen: reageer eens inhoudelijk op de argumenten achter mijn mening. Pas dan praten we verder en geen moment eerder. Als je nou nóg door blijft mekkeren over dingen die niets te maken hebben met de discussie over de waarde van de dodenherdenking mag jij jezelf winnaar noemen hoor, door het laatste woord te hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 18:13
ganralph
ganralph is offline
Graag vanaf nu weer op normale toon
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 19:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Laat het maar over alle oorlogen en ellende gaan, ik zie niet in waarom een slachtoffer van de 2e WO meer recht op een herdenking zou hebben dan een slachtoffer uit een andere oorlog.
Het gaat niet zozeer daar om, als om stilstaan bij wat er toen gewonnen is, en wat dat gekost heeft. Kort samengevat de les dat een vrije democratie geen automatisme is dat je gratis krijgt, en dat altijd blijft bestaan.

Ik bedoel, als Engeland na het winnen van de slag om Engeland het op een akkoordje met Hitler had gegooid, en het witte huis zich had beperkt tot de Japanners bevechten, dan is het maar de vraag of er nu een Nederland zou hebben bestaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 18:17
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik denk dat het om alle oorlogen moet gaan, met in het bijzonder WO2.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.