Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2002, 10:20
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
goed, ik denk dat ik dit jaar maar weer eens wat vaker naar de kerk ga. Voelde me afgelopen kerst zo lullig. Ben bijna niet geweest en dan wel naar de nachtmis...nou ja, misschien dit jaar beter volhouden dan
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2002, 10:26
soulless
soulless is offline
Ik ben eigenlijk heel erg atheist, maar ik ben met kerst wel naar de nachtmis geweest. Een vriend van me liep met zo'n kruis in de processie en het leek me wel leuk om te gaan kijken....

Oppassen trouwens, ik kreeg op den duur de bijna niet te onderdrukken behoefte om op een bankje te springen en te schreeuwen "IK ben de Mesias!"

Op zondag ga ik ook vaak uitbrakken in de kerk, eerst een hostie en dan koffie met koek na de tijd...

Beetje flauw misschien want die mensen denken dat ik wel geloof *GRIN*. Nou ja, ik bedoel het niet slecht ofzo, en het is best wel leuk om te zien, een protestantse kerk lijkt me wel echt balen trouwnes....
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 10:26
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Dus ga je naar de kerk omdat je je anders zo 'lullig' voelt. Niet echt een grondige reden.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 10:35
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dus ga je naar de kerk omdat je je anders zo 'lullig' voelt. Niet echt een grondige reden.

nee, ik ga niet naar de kerk omdat ik me lullig voel. Helemaal niet, ik ga naar de kerk omdat ik dat wil, omdat ik daarvoor kies. Wat ik bedoelde dat ik me lullig voelde dat ik het afgelopen jaar de kerk zo heb verwaarloosd.

__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 13:10
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
PrimRose schreef:

nee, ik ga niet naar de kerk omdat ik me lullig voel. Helemaal niet, ik ga naar de kerk omdat ik dat wil, omdat ik daarvoor kies. Wat ik bedoelde dat ik me lullig voelde dat ik het afgelopen jaar de kerk zo heb verwaarloosd.


dat zegt ie
omdat je je anders zo lullig voelt.
Dit schuldgevoel is jou echter aangeleerd.
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 13:12
soulless
soulless is offline
God heeft sowieso wel wat beters te doen dan controleren of je in de kerk zit.

Als je echt gelooft (ik niet) dan zou dat genoeg moeten zijn. Christendom belijdt je in je hart, in je gedrag, niet in een gebouw.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:28
Heelduh
Heelduh is offline
Ik ben ook zo iemand die eigenlijk niet gelooft, maar wel met kerst naar de kerk gaat. Ik ben me bewust een jaar geleden wat meer gaan verdiepen in het geloof, maar ik heb me niet voorgenomen meer naar de kerk te gaan, want daar word ik niet geloviger van.. Ik ga alleen als ik denk dat het nuttig is (of als we zelf met een groepje wat doen)
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 19:10
mitsj
mitsj is offline
onnodig om je vasttehouden aan een cultuur verschijnsel dat zich 1400 jaar geleden ging voordoen.

Tip : Wordt atheist,dan ga je realistischer tegen het leven aan kijken , hoewel geloven wel een erg makkelijke manier van leven is.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 19:24
Wijze vrouw
Avatar van Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Citaat:
mitsj schreef:
... hoewel geloven wel een erg makkelijke manier van leven is.
Dat zeg jij ... Als je gelooft kan het ook heel moeilijk zijn hoor. Als je bedenkt dat alles voorbestemd is door God denk ik dat het juist heel moeilijk leven is. Er gebeuren namelijk altijd van die rare dingen op de wereld, zo kan God dat toch niet bedoelt hebben???
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:18
ik-ke
ik-ke is offline
Het lijkt mij juist moeilijker om in God te geloven dan gewoon niet verder te kijken en te geloven dat er niks bestaat.
Het is inderdaad moeilijk om op God te vertrouwen wanneer het niet zo goed met je gaat, maar betekent dat dan dat de mens volmaakt is waardoor God alleen al het leed veroorzaakt? ik geloof dus absoluut wel in God.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:29
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
soulless schreef:
God heeft sowieso wel wat beters te doen dan controleren of je in de kerk zit.
Degradeer God maar eventjes als een mens die maar een paar dingen tegelijk kan doen...
Citaat:
soulless schreef:

Als je echt gelooft (ik niet) dan zou dat genoeg moeten zijn. Christendom belijdt je in je hart, in je gedrag, niet in een gebouw.
Christen zijn belijdt je in je hart, dat klopt ja, maar je belijdt het ook aan andere christenen en andere mensen.
Als je naar de kerk gaat, doe je dat echt neit om alleen je geloof te belijden. Je gaat erheen om God te dienen; Zijn Woord aan te horen; werken aan de opbouwing van je geloof; de "dienst van barmhartigheid" oftewel collecte, acties voor Afghanistan ed.; andere christenen ontmoeten, helpen, sterken, ervaringen uitwisselen, etc.; God te prijzen en te loven.

__________________
...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:50
ik-ke
ik-ke is offline
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
Citaat:
soulless schreef:
God heeft sowieso wel wat beters te doen dan controleren of je in de kerk zit.
Degradeer God maar eventjes als een mens die maar een paar dingen tegelijk kan doen...
Citaat:
soulless schreef:

Als je echt gelooft (ik niet) dan zou dat genoeg moeten zijn. Christendom belijdt je in je hart, in je gedrag, niet in een gebouw.
Christen zijn belijdt je in je hart, dat klopt ja, maar je belijdt het ook aan andere christenen en andere mensen.
Als je naar de kerk gaat, doe je dat echt neit om alleen je geloof te belijden. Je gaat erheen om God te dienen; Zijn Woord aan te horen; werken aan de opbouwing van je geloof; de "dienst van barmhartigheid" oftewel collecte, acties voor Afghanistan ed.; andere christenen ontmoeten, helpen, sterken, ervaringen uitwisselen, etc.; God te prijzen en te loven.

helemaal mee eens!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:52
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Als je gelooft kan het ook heel moeilijk zijn hoor. Als je bedenkt dat alles voorbestemd is door God denk ik dat het juist heel moeilijk leven is.
Ik vind het wel makkelijk als het doel van mijn leven gewoon in een boek staat beschreven , het dienen van God en hem prijzen blabla .
Als atheist zijnde moet ik onder ogen zien dat ik alleen maar op de wereld ben omdat mijn ouders de hormonen niet onder bedwang konden houden en dat mijn leven verder geen doel heeft .

Maar ja ... je niet aan die verouderde christelijke/islamitische/joodse/watdanookse religieuse regels te houden is ook wel handig , want het is leuk om te weten dat ik toch niet naar de hel hoef maar heerlijk ga slapen
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 00:50
Ianto
Avatar van Ianto
Ianto is offline
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:

Christen zijn belijdt je in je hart, dat klopt ja, maar je belijdt het ook aan andere christenen en andere mensen.
Als je naar de kerk gaat, doe je dat echt neit om alleen je geloof te belijden. Je gaat erheen om God te dienen; Zijn Woord aan te horen; werken aan de opbouwing van je geloof; de "dienst van barmhartigheid" oftewel collecte, acties voor Afghanistan ed.; andere christenen ontmoeten, helpen, sterken, ervaringen uitwisselen, etc.; God te prijzen en te loven.

Ik snap wat je bedoelt maar die dingen kun je toch ook buiten een gebouw om doen?

Ik ken meer mensen die naar de kerk gaan om het gaan zelf (dus dat anderen kunnen zien DAT ze gaan) dan om het geloof 'uit te oefenen'. Ik weiger om daar tussen te zitten en heb ook besloten nooit meer naar zo'n schertsvertoning van schijnheiligheid heen te gaan tenzij het een sociale verplichting is, een begrafenis oid.
__________________
Angst is de moordenaar van het verstand
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 00:59
soulless
soulless is offline
Voor je naar de kerk gaat kun je beter zorgen dat je de Christelijke leer ook echt in je draagt.

Sprak ook Jezus niet vol afschuw over de schijnheiligen?
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie trouwen+Kerk???
Marinka
39 21-12-2006 14:11
Verhalen & Gedichten fantasy: bescherm de kinderen.
Eye of Sauron
7 28-05-2005 23:52
Levensbeschouwing & Filosofie De Nachtmis
Moonlight fairy
53 01-01-2005 19:53
Verhalen & Gedichten [verhaal] De buurman is dood
punkyfish
25 08-11-2002 22:03
Levensbeschouwing & Filosofie Weer terug naar de kerk?
Verwijderd
9 09-08-2002 09:26
Levensbeschouwing & Filosofie Vriend die niet naar de kerk gaat...
tommygirl.S
26 26-02-2002 10:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.