Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2003, 15:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
AEL wil zelfmoordacties steunen

Donderdag 17 april, DEN HAAG - De Nederlandse tak van de Arabische Europese Liga (AEL-NL) wil geld geven aan Palestijnse organisaties die de zelfmoordaanslagen steunen. Dat zeggen bestuurslid Nabil Marmouch en kandidaat-voorzitter Mohammed Cheppih in een interview met deze krant. Wanneer Palestijnse organisaties die zelfmoordaanslagen steunen, geld zouden vragen aan de AEL, zou de Liga dat geven. "Op alle mogelijke manieren steunen wij het streven naar rechtvaardigheid."

De AEL zegt ook Al Aqsa te steunen, de organisatie waarvan de tegoeden onlangs wegens steun aan de terroristische organisatie Hamas zijn geblokkeerd. Cheppih: "Die geblokkeerde gelden zijn fondsen voor familieleden van omgekomen martelaren. Wat is daar strafbaar aan?" Zelfmoordacties in Israël zijn volgens AEL-NL een legitiem verzetsmiddel. "Er is daar een verzetsstrijd gaande. Verzet, hoe dat dan ook wordt gevoerd, is legitiem," aldus Marmouch. Onschuldige burgers kunnen volgens de AEL niet worden getroffen, omdat 'alle burgers in Israël bezetters zijn'. "Dit soort uitspraken is onaanvaardbaar," zegt VVD-kamerlid Geert Wilders in reactie op het interview. "Zelfmoordaanslagen zijn op geen enkele manier te legitimeren, zeker niet door iemand die de ambitie heeft de AEL te leiden. Cheppih zou er juist met kracht afstand van moeten nemen." Verkiezing van Cheppih tot voorzitter van de AEL Nederland leidt volgens Wilders tot 'een vergroting van moslimradicale beïnvloeding van de AEL Nederland'. Hij heeft eerder deze week bij het kabinet opheldering gevraagd over de uitlatingen en het verleden van Mohammed Cheppih als directeur van de Wereld Moslim Liga. Wilders: "Ik hoop dat de moslims in Nederland inzien wat voor persoon Cheppih is. Een keuze voor de AEL onder zijn leiding is een keuze voor het verharden van de verhouding tussen moslims en niet-moslims in dit land. Dat draagt niet bij aan de integratie."

http://www.eindhovensdagblad.nl/regi...54808_,00.html

Ondanks dat ik begrijp dat er zelfmoordaanslagen zijn (zie topic over Palestijnse staat), vind ik dit toch zwaar .
Bevries de fondsen van AEL maar als ze terroristische organisaties gaan steunen, wat mij betreft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 15:12
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
ik weet het niet!
ze steunen de opostand van de palestijnen, ok dat is goed,
doe ik ook.
maar zelfmoord acties steuene en geld dturen gaat zelfs mij tever!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:17
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Dit kunnen ze m.i. echt niet maken.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:17
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Ben benieuwd of de linkse partijen na dit soort uitspraken het nog steeds als zo'n leuke knuffel organisatie zien. We zullen wel begrip moeten hebben voor dit soort uitspraken. Subsidie voor de AEL lijkt me ook niet meer dan logisch
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Is het ook niet strafbaar?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 18-04-2003 @ 16:17:
Ben benieuwd of de linkse partijen na dit soort uitspraken het nog steeds zo'n leuke knuffel organisatie zien. We zullen wel begrip moeten hebben voor dit soort uitspraken. Subsidie voor de AEL lijkt me ook niet meer dan logisch
Blijf on-topic
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:18
b-z
Avatar van b-z
b-z is offline
Ik denk dat de AEL de controversie opzoekt door zulke uitspraken te doen, ze draven, zoals wel meer islamitische organisaties, veel te ver door. Ik denk dat zelfmoordaanslagen het domste zijn wat je kunt doen, vooral in een land met zulke grote spanningen als Israel. en als ze zich schuldigmaken aan het steunen van deze aanslagen vind ik dat ze op de lijst van verboden organisaties moeten komen te staan.
__________________
B-Z de muggenterrorist, een gevreesde held in strijd tegen de jeuk!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
b-z schreef op 18-04-2003 @ 16:18:
en als ze zich schuldigmaken aan het steunen van deze aanslagen vind ik dat ze op de lijst van verboden organisaties moeten komen te staan.
Gevaar hiervan is dat ze ondergronds gaan met een waarschijnlijker grotere aanhang en ook nog extremer.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:19
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Mooi, hebben we een grond waarop we ze als partij kunnen verbieden, afgelopen is het!
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:22
Verwijderd
Hoe dom wil je zijn? De AEL neem ik nu niet meer serieus. Stel je voor dat de NVU besluit de Ku Klux Klan te gaan steunen met geld, dat zou ook absoluut belachelijk zijn.

Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-04-2003 @ 16:22:
Hoe dom wil je zijn? De AEL België neem ik nu niet meer serieus. Stel je voor dat het Vlaams Blok besluit de Ku Klux Klan te gaan steunen met geld, dat zou ook absoluut belachelijk zijn.
Belgie? Het betreft hier de Nederlandse tak
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:28
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
ze zijn niet echt aardig

en dan zeggen ze dat ze de moslimgemeenschap in nederland willen vertegenwoordigen. bah!
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Met deze uitspraken hebben ze zich echt voorgoed belachelijk gemaakt, geen enkele zichzelf respecterende politieke partij in Nederland zal ooit iets met dit tuig te maken willen hebben.

Abu JahJah vond ik dan nog redelijk genuanceerd, zijn verhaal was vergelijkbaar met het programma van bijvoorbeeld de CU.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:30
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Als de AEL doorgaat met dit soort uitspraken en handelingen mag de AEL wat mij betreft worden verboden.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:30
Verwijderd
Blub, net zo'n maffe organisatie als de SGP. Ik heb toentertijd dat voorlopige programma gelezen, mafketels. En nu lees ik het weer, let op:

"Wij denken dat Nederland een beter, socialer, veiliger land zou zijn als er meer wordt geleefd volgens normen en waarden zoals die door de islam worden voorgestaan. Wij zien een Nederlandse samenleving die vergrijst, waaraan immigranten nieuw leven kunnen geven. Als nieuwe Nederlanders hebben wij aan de samenleving een spirituele en materiele bijdrage te bieden."

Stelletje mafketels, mij een beetje dat achterlijke geloof opdringen (Pim 2 ). Ga toch weg. Hetzelfde vind ik overigens ook van die christenlijken idioten. Politiek en geloof behoren los van elkaar te staan.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 16:27:
Belgie? Het betreft hier de Nederlandse tak
Ai, shame on me. Is al gewijzigd. En aangepast op de Nederlandse situatie. Anyways, ik vind dit erg gevaarlijk. Een terroristische groepering steunen, dat kan je gewoon niet maken, dan ben je indirect verantwoordelijk voor de dood van (onschuldige) burgers. Wat een lage actie van de AEL, ik kan het niet anders zeggen. I.p.v initiatieven te steunen die wèl bijdragen aan vrede in Israël komen ze met deze shit.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
CraigDavid schreef op 18-04-2003 @ 16:28:
ze zijn niet echt aardig

en dan zeggen ze dat ze de moslimgemeenschap in nederland willen vertegenwoordigen. bah!
Precies, ik hoop dat de andere moslimorganisaties hun verantwoordelijkheid nemen en zich distantiëren van deze onzin.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 18-04-2003 @ 16:31:
Ai, shame on me. Is al gewijzigd. En aangepast op de Nederlandse situatie. Anyways, ik vind dit erg gevaarlijk. Een terroristische groepering steunen, dat kan je gewoon niet maken, dan ben je indirect verantwoordelijk voor de dood van (onschuldige) burgers. Wat een lage actie van de AEL, ik kan het niet anders zeggen. I.p.v initiatieven te steunen die wèl bijdragen aan vrede in Israël komen ze met deze shit.
Daarom kunnen we beter Greta Duisenberg blijven steunen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2003, 15:32
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Het antwoord op mijn topic die ik een tijdje terug startte: "De AEL, een gevaarlijke partij?" is in ieder geval beantwoord.
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 18-04-2003 @ 16:32:
Het antwoord op mijn topic die ik een tijdje terug startte: "De AEL, een gevaarlijke partij?" is in ieder geval beantwoord.
Ik ben er ook bang voor
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:37
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
ik weet niet of dit weer uit zijn verband is gerukt ofzo, maar als ik dat mis heb vind ik het een misselijke stap van de AEL..
Ik begrijp sowieso de keuze van de AEL niet om zo'n vent als Cheppih te kiezen, want ik las ook laatst in de washington post dat die gast ook banden heeft met al Qaida.
Maarja de Washington Post is ook niet echt een betrouwbare bron als het om die zaken gaat..

Jammer, ik vond de AEL wel een goed inititiatief en ik heb niks tegen abouh jah jah, maar als je zulke dingen gaat doen dan neemt mijn 'credibilty' tegenover de AEL wel af...
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:39
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Cheops schreef op 18-04-2003 @ 16:37:
ik weet niet of dit weer uit zijn verband is gerukt ofzo, maar als ik dat mis heb vind ik het een misselijke stap van de AEL..
Ik begrijp sowieso de keuze van de AEL niet om zo'n vent als Cheppih te kiezen, want ik las ook laatst in de washington post dat die gast ook banden heeft met al Qaida.
Maarja de Washington Post is ook niet echt een betrouwbare bron als het om die zaken gaat..

Jammer, ik vond de AEL wel een goed inititiatief en ik heb niks tegen abouh jah jah, maar als je zulke dingen gaat doen dan neemt mijn 'credibilty' tegenover de AEL wel af...
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 18-04-2003 @ 16:37:


Jammer, ik vond de AEL wel een goed inititiatief en ik heb niks tegen abouh jah jah, maar als je zulke dingen gaat doen dan neemt mijn 'credibilty' tegenover de AEL wel af...
Inderdaad. Heb je echter een paar weken terug Barend & Witteman gezien? Daarin was de man te gast die zo heeft lopen schreeuwen op een AEL-congres in Nederland: "waarom zo radicaal?!" riep hij hard, en verliet teleurgesteld de zaal. Hij, en anderen, waren/zijn van plan een 'tegenorganisatie' op te richten welk het zelfde doel heeft bruggen te bouwen tussen autochtonen en allochtonen. Maar volgens hem een stuk minder radicaal. Het is dus een beetje te vergelijken met de MVM uit de jaren zeventig. De AEL is dan te vergelijken met de Dolle Mina's

Dat kwam op mij een stuk positiever over.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 18-04-2003 @ 16:32:
Daarom kunnen we beter Greta Duisenberg blijven steunen.
Inderdaad!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cheops schreef op 18-04-2003 @ 16:37:

Jammer, ik vond de AEL wel een goed inititiatief en ik heb niks tegen abouh jah jah, maar als je zulke dingen gaat doen dan neemt mijn 'credibilty' tegenover de AEL wel af...
Ik vraag me af wat Abouh jah jah hier eigenlijk op te zeggen heeft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2003, 16:08
Verwijderd
Gek in hun hoofd die AEL.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 18-04-2003 @ 16:04:
Onschuldige burgers kunnen volgens de AEL niet worden getroffen, omdat 'alle burgers in Israël bezetters zijn'.
dit vind ik toch wel het toppunt... afschaffen die partij. ik vond het eerst nog wel een goede zaak dat die partij is opgericht, maar nee, dit is een schande... ik denk ook niet dat dit de manier is om de moslim gemeenschap in Nederland te vertegenwoordigen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:32
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
gelijk verbieden die AEL , vage mensen


Israel is een legiteime staat volgens de VN
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Stff schreef op 18-04-2003 @ 17:32:

Israel is een legiteime staat volgens de VN
Maar de nederzettingen illegaal
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 16:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 18-04-2003 @ 17:15:
ik denk ook niet dat dit de manier is om de moslim gemeenschap in Nederland te vertegenwoordigen
Idd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 17:22
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Die twee moeten om te beginnen zelf het goede voorbeeld geven.

Zoals deze idioten bijvoorbeeld:

http://www.darwinawards.com/darwin/darwin1999-38.html
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje

Laatst gewijzigd op 18-04-2003 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 18:30
NN
NN is offline
Ik zag tot nu toe de AEL als een, zij het misschien wat strenge rechtlijnige, confessionele democratische politieke partij. Dit soort acties geven mij het idee dat ik deze partij te serieus heb genomen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 19:12
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
De AEL begint iets te aso te worden. Autochtonen (niet-Arabiërs) mogen niet eens lid worden, ze houden niet van integratie. Dan dit nog....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 21:30
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Cheops schreef op 18-04-2003 @ 16:37:
Jammer, ik vond de AEL wel een goed inititiatief en ik heb niks tegen abouh jah jah,
De heer Jah Jah is van mening dat hier de Sharia op democratische wijze ingevoerd dient te worden. Die man is dus net zo goed gevaarlijk, alleen weet hij het wat beter te camoufleren.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 21:38
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 18-04-2003 @ 22:30:
De heer Jah Jah is van mening dat hier de Sharia op democratische wijze ingevoerd dient te worden. Die man is dus net zo goed gevaarlijk, alleen weet hij het wat beter te camoufleren.
Komen jullie daar nu pas allemaal achter? Hebben jullie soms zitten slapen!
__________________
Keurig in de rij. Nu zijn we vrij!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 21:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 18-04-2003 @ 16:17:
Ben benieuwd of de linkse partijen na dit soort uitspraken het nog steeds als zo'n leuke knuffel organisatie zien. We zullen wel begrip moeten hebben voor dit soort uitspraken. Subsidie voor de AEL lijkt me ook niet meer dan logisch
Klopt.

De AEL moet verboden worden.

http://www.cidi.nl/news/2003/180403b.html
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2003, 21:58
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-04-2003 @ 22:46:
Klopt.

De AEL moet verboden worden.

http://www.cidi.nl/news/2003/180403b.html
Dat heb je vanmiddag bij mij zitten lezen jij sneaky.
Trouwens je kiepah is hier nog heb hem maar even goed opgeborgen kom hem maar gou weer halen...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 00:54
Atje85
Atje85 is offline
wel vaag dat dit nieuws nou net NIET op nu.nl NOS,RTL(teletekst) en Planet.nl was


Maar ik was en blijf tegen de AEL.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:14
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Mwa..
Aan de ene kant begrijp ik jullie wel,
maar aan de andere kant, weten jullie wel wat er allemaal gebeurd daar in Israel (retorische vraag )? Dat is al weet ik hoe lang al bezig, niemand doet er wat aan + de Amerikanen blijven de Israeli's steunen. En ondertussen blijven de Palestijnen onderdrukt worden.
De enige manier om een beetje tegenstand te kunnen bieden is denk ik geweld..
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 10:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Nu kan het Centrum Informatie en Documentatie Israel wel gaan schreeuwen dat de AEL verboden moet worden, maar ondertussen schiet het Israëlische leger weer een paar Palestijnse kinderen af. Als Nederlandse Joden naar Israël willen emigreren en daar het leger inwillen, maakt niemand daar een probleem van. Het moet van twee kanten komen. Maar ik wil niet goedpraten waar de AEL allemaal mee bezig is.

Kortom, laten we het wel iets meer genuanceerd bekijken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:02
Atje85
Atje85 is offline
Ja, maar dat is dus ''er begrip voor hebben''.

Ik kan t me ook wel voorstellen dat ze zulke dingen doen en daar kan ik dan ook wel wat begrip voor op brengen, maar om t te steunen, dus goedkeuren, dat gaat me nou net iets te ver.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-04-2003 @ 22:46:
Klopt.

De AEL moet verboden worden.

http://www.cidi.nl/news/2003/180403b.html
Echt lekker objectief ook, van de site van het CIDI.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:06
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-04-2003 @ 12:02:
Ja, maar dat is dus ''er begrip voor hebben''.

Ik kan t me ook wel voorstellen dat ze zulke dingen doen en daar kan ik dan ook wel wat begrip voor op brengen, maar om t te steunen, dus goedkeuren, dat gaat me nou net iets te ver.
Je kan het ook zien als de enige oplossing.
__________________
nee ik geen ss'er is.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:06
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik geloof er niks van, heb ook niks over gehoord op het nieuws e.d. als het echt zo was, was het wel uitgebreid in het nieuws geweest denk ik.

AEL mag van mij blijven, ik vind ze ook niet gevaarlijk ofzo, laat ze lekker hun gang gaan.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 19-04-2003 @ 12:06:
Ik geloof er niks van, heb ook niks over gehoord op het nieuws e.d. als het echt zo was, was het wel uitgebreid in het nieuws geweest denk ik.
Het stond in het Eindhovens dagblad. Dat is toch een nieuwsbron.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 12:14:
Het stond in het Eindhovens dagblad. Dat is toch een nieuwsbron.
Eindhoven? Nee.

Die lui zijn nog helemaal para omdat die twee Eindhovense Marokkanen in Kasjmir zijn omgekomen, nu denken ze dat in elke moskee Jihadstrijders worden opgeleid. Vraag me af of je het Eindhovens Dagblad dan nog als redelijk objectief kunt aanmerken.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 11:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-04-2003 @ 12:21:
Eindhoven? Nee.

Die lui zijn nog helemaal para omdat die twee Eindhovense Marokkanen in Kasjmir zijn omgekomen, nu denken ze dat in elke moskee Jihadstrijders worden opgeleid. Vraag me af of je het Eindhovens Dagblad dan nog als redelijk objectief kunt aanmerken.
Ik zal de AEL emailen om een verklaring te vragen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 14:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef op 18-04-2003 @ 20:12:
De AEL begint iets te aso te worden. Autochtonen (niet-Arabiërs) mogen niet eens lid worden, ze houden niet van integratie. Dan dit nog....
AEL / 'Ook niet-moslims zijn welkom'

Mohammed Cheppih wijkt op verschillende punten af van AEL-beleid

van onze verslaggever
2003-04-19

ROTTERDAM - De beoogd voorzitter van de AEL-Nederland wil niet-moslims tot de organisatie toelaten. Verder moet de AEL niet slechts Arabieren actief werven, maar alle moslims.

Mohammed Cheppih, die op het oprichtingscongres in mei van de AEL-Nederland wordt voorgedragen als voorzitter, zegt dit in deze krant. Hij sleutelt aan uitgangspunten van de AEL. De Liga liet vorige maand bij zijn presentatie nog weten dat niet-moslims slechts donateur kunnen worden. Cheppih nu: ,,Voor mij zijn niet-moslims die achter de ideologie staan, van harte welkom.''

De oprichter van de AEL, de Libanese Belg Abou Jahjah, zei onlangs tijdens zijn tournee door Nederland dat niet-Arabische moslims zichzelf moeten redden, omdat de AEL slechts Arabieren verenigt. Dat past niet bij de orthodoxe islam van Cheppih, nu nog directeur van een Saoedische zendingsorganisatie. Cheppih wil alle moslims in één leer verenigen. ,,Het is slim dat Abou Jahjah zich op Arabieren richt en zijn beweging niet versnippert. Maar einddoel is dat alle moslims binnen de AEL hun plaats vinden.''

Op nog een punt wijkt Cheppih af van huidig AEL-beleid. De AEL weigert deel te nemen aan bijeenkomsten met organisaties die aan Israël zijn verbonden, als het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi). Omdat het Cidi kritiek heeft op het beleid van de Israëlische premier Sjaron, ziet Cheppih echter mogelijkheden. ,,Je moet met iedereen in debat.''
www.trouw.nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 15:42
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-04-2003 @ 15:10:
,,Voor mij zijn niet-moslims die achter de ideologie staan, van harte welkom.''
Gaaf. Ik wordt onmiddelijk lid. Want wie wil er nou niet onschuldige burgers vermoorden
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 16:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 19-04-2003 @ 16:42:
Gaaf. Ik wordt onmiddelijk lid. Want wie wil er nou niet onschuldige burgers vermoorden
Wie vermoord er nou onschuldige mensen? israel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.