Oud 19-02-2004, 17:23
Bodien
Bodien is offline
ik wil even iets vertellen over het karate van tegenwoordig...

ik word echt gek van al die vooroordelen over plankjes doorslaan en geschreeuw als haaaajaaaah, geen karate buiten de sportschool enz...

karate is tegenwoordig erg gemoderniseerd!!
ten eerste zijn er nieuwe wedstrijdregels, die internationaal bekend zijn! de karategi's zijn nieuw de protectie is nieuw enz. er worden ook veel meer wedstrijden georganiseerd. zoals je wel merkt doe ik aan wedstrijdkarate. dit heeft iets weg van kickboxen op een judomat zeg maar. enne de wereldkampioen bij de mannen -80 kilo is een nederlander!!! Daniel Sabanovic!!

Voor meer 8ergrond info en foto's en filmpjes en dat soort dingen kun je kijken op -------> www.karatebond.nl


ik zou t leuk vinden om jullie mening hierover te horen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 17:38
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb geen vooroordelen. Maar ik heb dan ook zelf jui-jitsu gedaan, dat lijkt op karate. Je had beter ff iets meer naar beneden kunnen kijken in het sport forum, er staat namelijk al een recent topic over karate.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 18:09
Bodien
Bodien is offline
dat is niet recent, dat is heropent en daar heb ik ook al meerdere malen in gestaan...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 19:41
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Oh, sorry. Nu zie ik het ook, 2 jaar oud, lol.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 19:49
Verwijderd
moderne karate zuigt (no offense), fuck bescherming.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:52
Martijngr
Martijngr is offline
hey,

Als je zegt dat je karate doet (of heb gedaan in mijn geval) dan denk men idd van Wow je kan met je hoofd plankjes door midden slaan enzo en je kan flying kicks maken en weet ik het allemaal. Idereen denkt dan meteen dat je een soort Jet Li of Jackie Chan bent, terwijl de nadruk bij karate veel op armen ligt en niet op traptechnieken en flying kicks enzo...

Ik ben net begonnen met taekwondo (doe ik nu inmiddels een maand ) En dan merk je dat daar veel meer benenwerk aan te pas komt en daar leer je ook flying kicks enzo..

Ik heb zelf de Wado stijl gedaan, en nooit andere stijlen beoefent van karate, dus ik weet niet of dat er bij andere stijlen de nadruk wel veel op de benen ligt. Maar bij Wado is het veel techniek enzo, maar niet echt veel benenwerk (wat ik juist zo tof vind )

PS: Bodien, nog bedankt voor je berichtje De url is:
Mijn karate site
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:18
Bodien
Bodien is offline
graag gedaan hoor

alleen wil ik ff dit zeggen

ik doe ook wado. ik weet niet wanneer jij gestopt bent, maar er zijn nieuwe regels gekomen. het karate van nu zeg maar is egt heel erg op trappen gericht. je kunt punten halen van 1, 2 en 3 en voor goeie trappen krijg je er 3 dus de nadruk ligt veel meer op trappen. als je 8er staat in een wedstrijd, kun je dat veel sneller inhalen door te trappen....misschien leuk om weer eens te komen trainen, als je t trappen leuk vond!!
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:21
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
Havock schreef op 19-02-2004 @ 20:49:
moderne karate zuigt (no offense), fuck bescherming.
als je zegt dat modern karate zuigt, dan zuigt modern kickboxen ofzo ook want je hebt dezelfde bescherming alleen de handschoenjes zijn kleiner....ik vind t wel een beje triest dat je dat hier komt vertellen
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 11:32
phmpruim
phmpruim is offline
ik heb helemaal geen vooroordelen over karate
komt omdat mn vriendin aan Tang Soo Do (=koreaans karate) doet

www.tangsoodo.nl
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:56
Martijngr
Martijngr is offline
Hey Bodien, Ik heb je tegevoegd op MSN. Ik vind het wel leuk om hierover te praten.. Hopelijk klopt het MSN adres wat in info pagina stond?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:23
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bodien schreef op 20-02-2004 @ 12:21:
als je zegt dat modern karate zuigt, dan zuigt modern kickboxen ofzo ook want je hebt dezelfde bescherming alleen de handschoenjes zijn kleiner....ik vind t wel een beje triest dat je dat hier komt vertellen
kickbocksbescherming zoals ik het ken = handschoenen, tok,gebitje...ik weet niet of je doelde op scheenbeschermers en/of bodyprotectors ofzo?

edit: maar het ging dus over karate dus:
sja ik zie altijd zo'n TKD gedoe voor me, puntje scoren en wegrennen...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 14:14
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
sommige stijlen zoals kyokushin zijn toch wel pittig en hebben volgens mij ook rondes van een paar minuten vol contact,, en ze gaan voor de ko

semi contact vind ik ook niet boeiend trouwens.
Ik kan met fighting binnen jiu jitsu ook niet uit de voeten omdat er zo verschrikkelijk veel niet mag.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Bodien schreef op 20-02-2004 @ 12:21:
als je zegt dat modern karate zuigt, dan zuigt modern kickboxen ofzo ook want je hebt dezelfde bescherming alleen de handschoenjes zijn kleiner....ik vind t wel een beje triest dat je dat hier komt vertellen
idem, maar dat sucks moet je niet te letterlijk opnemen.

ik vind gewoon dat het teveel een sport is geworden ipv. een echte verdedigingsstijl.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 16:36
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
Havock schreef op 20-02-2004 @ 17:30:
idem, maar dat sucks moet je niet te letterlijk opnemen.

ik vind gewoon dat het teveel een sport is geworden ipv. een echte verdedigingsstijl.
dat vind ik juist alleen maar beter. zo wordt het tenminste wat populairder!! maar er zijn nog zat stijlen die wel in de oude stijl verder zijn gegaan hoor!!
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:44
Upke
Upke is offline
Karate een zelfverdedigingsstijl?? Flikker toch lekker op man, alle vechtsporten zijn er voor bedoelt om aan te vallen. Het enige want nog een klein beetje verdedigent is, is Aikido.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:49
Bodien
Bodien is offline
bij wadokarate gaat t idd meer om aanvallen, maar je moet je ook cker kunnen verdedigen
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 20-02-2004 @ 18:44:
Karate een zelfverdedigingsstijl?? Flikker toch lekker op man, alle vechtsporten zijn er voor bedoelt om aan te vallen. Het enige want nog een klein beetje verdedigent is, is Aikido.
yup, maar dat komt omdat ze werken uit de gedachte dat de beste verdediging een goeie aanval is.

waar ik het overigens mee eens ben.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 22:43
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
Upke schreef op 20-02-2004 @ 18:44:
Karate een zelfverdedigingsstijl?? Flikker toch lekker op man, alle vechtsporten zijn er voor bedoelt om aan te vallen. Het enige want nog een klein beetje verdedigent is, is Aikido.
alle vechtsporten bedoeld om aan te vallen??? hmm ok.....
Ze hebben er wel een sport van gemaakt idd maar dat is iets anders denk ik.

Het enige dat verdedigent is, is aikido?
Tja of je breid je kennis op dit vlak nog iets uit.
Er zijn duizenden vechtstijlen, dus die moet je wel allemaal kennen voor je zo'n claim maakt.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2004, 09:34
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
'k doe zelf al tijdenlang Kyukushinkai stijl van Karate en eerlijk gezegd moeten we heel veel aanpassen als we wedstrijden (kunite/sparren) meedoen, veel van de technieken mogen niet toegepast worden of zijn geen punten waard. Dat blijf ik wel jammer vinden, maar ik snap alleen niet het verband dat je brengt met modern Karate en de wedstrijden. Kyukushinkai is de jongste vorm van Karate met veel meer directe aanvallen ed. De wedstrijd regel staan gewoon los vd perioden enz, ze vernieuwen ze gewoon.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 12:26
Verwijderd
ho, ik zeg niet dat het altijd slecht is, maar de meeste "vernieuwing" in de vechtsportscene is het meer competitief maken van de betreffende "sport".

Als het maar mooi is en op de mat uitgevoerd kan worden.

nee, ik zit nu op taijutsu en ik ben zeer goed te spreken over de effectiviteit ervan.

controle is toch je knie onder zijn rug houden zodat hij niet op de grond valt nadat je hem werpt?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 18:25
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 21-02-2004 @ 10:34:
'k doe zelf al tijdenlang Kyukushinkai stijl van Karate en eerlijk gezegd moeten we heel veel aanpassen als we wedstrijden (kunite/sparren) meedoen, veel van de technieken mogen niet toegepast worden of zijn geen punten waard. Dat blijf ik wel jammer vinden, maar ik snap alleen niet het verband dat je brengt met modern Karate en de wedstrijden. Kyukushinkai is de jongste vorm van Karate met veel meer directe aanvallen ed. De wedstrijd regel staan gewoon los vd perioden enz, ze vernieuwen ze gewoon.
dat krijg je dus als je karate in de oude stijl doet...veel mensen weten het soms niet eens of ze dat doen. ik vind oude stijl wel veel mooier om te zien...maar t wedstrijdkarate is tog veel leuker.
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 11:04
Breath
Breath is offline
Ik vind Karate saai, voor zover ik het ken zit er te weinig beweging in, en alles is alleen maar trappen stoten. Daarom vind ik zoiets als PRIDE FC ook boeiender dan K-1, omdat men takedowns en mounted positions heeft, daarnaast is een submissie altijd mooi om te zien.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:29
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik zit op (full contact) ashihara karate.Dat is volgens mij de karate vorm waarbij het meeste mag.Ik zit er pas een paar maanden op maar het bevalt me wel goed.JE leert echt veel technieken waar je IRL ook veel aan hebt.En het is niet alleen maar slaan en schoppen maar ook grondgevechten erbij.Ashihara karate is een karate vorm die bestaat uit echt heel veel vechtstijlen en ik denk dat als je het echt goed onder de knie hebt je bijna alle andere vechtsporten wel de baas bent.Het is ook een aanvallende vrom.
http://www.ashiharaholland.com/
Btw wij hebben ook nix van plankjes door slaan en die onzin, enigste is dat we bij examen een steen door moeten slaan of schoppen.
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:34
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 22-02-2004 @ 17:29:
Ik zit op (full contact) ashihara karate.Dat is volgens mij de karate vorm waarbij het meeste mag.Ik zit er pas een paar maanden op maar het bevalt me wel goed.JE leert echt veel technieken waar je IRL ook veel aan hebt.En het is niet alleen maar slaan en schoppen maar ook grondgevechten erbij.Ashihara karate is een karate vorm die bestaat uit echt heel veel vechtstijlen en ik denk dat als je het echt goed onder de knie hebt je bijna alle andere vechtsporten wel de baas bent.Het is ook een aanvallende vrom.
http://www.ashiharaholland.com/
Btw wij hebben ook nix van plankjes door slaan en die onzin, enigste is dat we bij examen een steen door moeten slaan of schoppen.

leuke site....kijk ook een op www.karatebond.nl
er staan veel leuke filmpjes op van wedstrijden maar ook van bijvoorbeeld katawedstrijden!!
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:35
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 22-02-2004 @ 17:29:
Ik zit op (full contact) ashihara karate.Dat is volgens mij de karate vorm waarbij het meeste mag.Ik zit er pas een paar maanden op maar het bevalt me wel goed.JE leert echt veel technieken waar je IRL ook veel aan hebt.En het is niet alleen maar slaan en schoppen maar ook grondgevechten erbij.Ashihara karate is een karate vorm die bestaat uit echt heel veel vechtstijlen en ik denk dat als je het echt goed onder de knie hebt je bijna alle andere vechtsporten wel de baas bent.Het is ook een aanvallende vrom.
http://www.ashiharaholland.com/
Btw wij hebben ook nix van plankjes door slaan en die onzin, enigste is dat we bij examen een steen door moeten slaan of schoppen.

en dat van die steen........lijkt me erg pijnlijk!!
maar daar zul je wel speciaal voor getraind worden hoop ik
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 01:41
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Bodien schreef op 21-02-2004 @ 19:25:
dat krijg je dus als je karate in de oude stijl doet...veel mensen weten het soms niet eens of ze dat doen. ik vind oude stijl wel veel mooier om te zien...maar t wedstrijdkarate is tog veel leuker.
Kuykushinkai is voor zover ik weet de jongste vorm van KArate, maar in wedstrijden moet tegenwoordig steeds meer aan gepast worden. Misschien is er zelfs nu al weer een nieuwere stijl op komst.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:09
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 22-02-2004 @ 17:29:
ik denk dat als je het echt goed onder de knie hebt je bijna alle andere vechtsporten wel de baas bent.
Klopt, helemaal gelijk...ze doen het ook zo goed in de MMA, ongelovelijk
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:00
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 25-02-2004 @ 02:41:
Kuykushinkai is voor zover ik weet de jongste vorm van KArate, maar in wedstrijden moet tegenwoordig steeds meer aan gepast worden. Misschien is er zelfs nu al weer een nieuwere stijl op komst.

t blijft idd steeds veranderen best wel verwarrend soms
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:26
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-02-2004 @ 13:09:
Klopt, helemaal gelijk...ze doen het ook zo goed in de MMA, ongelovelijk
MMA zegt me zo weinig maar als ze het daar slecht doen kan het natuurlijk ook liggen aan dat er meere ashihara stijlen zijn, bij ons trainen we ook op grondgevechten en we hebben bijvoorbeeld ook kickboxen en valetudo en pancarras in onze stijl opgenomen. En dat is niet overal zo.

@ Bodien er wordt natuurlijk eerst wel uitgelegd hoe je pcies moet slaan of schoppen maar je hoeft er niet speciaal voor te trainen volgens mij
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:08
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 26-02-2004 @ 14:26:
MMA zegt me zo weinig maar als ze het daar slecht doen kan het natuurlijk ook liggen aan dat er meere ashihara stijlen zijn, bij ons trainen we ook op grondgevechten en we hebben bijvoorbeeld ook kickboxen en valetudo en pancarras in onze stijl opgenomen. En dat is niet overal zo.
MMA = Mixed Martial Arts.

Als jouw stijl werkelijk zo goed zou zijn dat het beter is dan anderen, verbaas ik mij erg dat het in zulke tournooien niet goed gaat cq niet toegepast wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:37
Verwijderd
laat ik het zo zeggen: wedtrijdsporten zijn niet geschikt voor op straat en vice-versa.

laatst had ik aan een klein, onofficieel toernooitje gedaan, was ook MMA.

ik moest tegen een judoka, blauwe band.

ik heb zelf oranje jiu-jitsu (was praktisch groen), 2 jaar MZV en sinds kort taijutsu.

anyway, hij pakt mij vast in die standaard judo gevechtshouding (kleding vastpakken).
ik pak hem vast, geef hem een knietje, vervolgens een kopstoot en schopte hem vervolgens neer.

snelste win ooit
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:38
mandy182
Avatar van mandy182
mandy182 is offline
Bodien heeft gelijk , ik ga voor de blauwe en als er aan mij wordt gevraagd wat voor sport k doe en karate zeg , zeggen ze ook altijd van plankjes doorhakken enzow *dom*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:15
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
Havock schreef op 26-02-2004 @ 17:37:
laat ik het zo zeggen: wedtrijdsporten zijn niet geschikt voor op straat en vice-versa.

laatst had ik aan een klein, onofficieel toernooitje gedaan, was ook MMA.

ik moest tegen een judoka, blauwe band.

ik heb zelf oranje jiu-jitsu (was praktisch groen), 2 jaar MZV en sinds kort taijutsu.

anyway, hij pakt mij vast in die standaard judo gevechtshouding (kleding vastpakken).
ik pak hem vast, geef hem een knietje, vervolgens een kopstoot en schopte hem vervolgens neer.

snelste win ooit
ok, doe dat eens tegen iemand die 2 jaar freefight of pancrase doet.
tegen iemand die 2 jaar bokst of kickbokst is dat mischien ook best lastig al heb je dat weer meer voordeel dat je allrounder bent.

Je eerste stelling klopt voor een deel wel maar gaat niet altijd op.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 26-02-2004 @ 22:15:
ok, doe dat eens tegen iemand die 2 jaar freefight of pancrase doet.
tegen iemand die 2 jaar bokst of kickbokst is dat mischien ook best lastig al heb je dat weer meer voordeel dat je allrounder bent.

Je eerste stelling klopt voor een deel wel maar gaat niet altijd op.
goeie kans dat ik tegen die freefighter óók last van mijn kop zou hebben

en het is de uitzondering die de regel bevestigd hè
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 10:40
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
mandy182 schreef op 26-02-2004 @ 19:38:
Bodien heeft gelijk , ik ga voor de blauwe en als er aan mij wordt gevraagd wat voor sport k doe en karate zeg , zeggen ze ook altijd van plankjes doorhakken enzow *dom*
je he ik word er af en toe zo gek van maja...
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 10:40
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 26-02-2004 @ 14:26:
MMA zegt me zo weinig maar als ze het daar slecht doen kan het natuurlijk ook liggen aan dat er meere ashihara stijlen zijn, bij ons trainen we ook op grondgevechten en we hebben bijvoorbeeld ook kickboxen en valetudo en pancarras in onze stijl opgenomen. En dat is niet overal zo.

@ Bodien er wordt natuurlijk eerst wel uitgelegd hoe je pcies moet slaan of schoppen maar je hoeft er niet speciaal voor te trainen volgens mij
hoe bedoel je dat?? als er iets nieuws wordtuigelegd moet je daar cker weten extra voor trainen.
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2004, 13:26
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
dat plankjes breken moeten ze verbieden. Ik doe 10 jaar aan vechtsport, en echt niet dat ik met mijn blote vuist vol op een stuk hout ga slaan.
Ik schaam me dood als ik zie dat kinderen van 10 of zo er wel vol doorheen rammen. Gewoon verbieden, dan ben ik van mijn schaamte af en jullie van je vooroordeel
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 12:38
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Citaat:
Bodien schreef op 27-02-2004 @ 11:40:
hoe bedoel je dat?? als er iets nieuws wordtuigelegd moet je daar cker weten extra voor trainen.
Ligt eraan hoe j ehet bedoelt. Het is niet zo dat wij een paar weken lang gaan oefen op zon steen doorslaan.


Citaat:
Havock schreef op 26-02-2004 @ 17:37:
laat ik het zo zeggen: wedtrijdsporten zijn niet geschikt voor op straat en vice-versa.

laatst had ik aan een klein, onofficieel toernooitje gedaan, was ook MMA.

ik moest tegen een judoka, blauwe band.

ik heb zelf oranje jiu-jitsu (was praktisch groen), 2 jaar MZV en sinds kort taijutsu.

anyway, hij pakt mij vast in die standaard judo gevechtshouding (kleding vastpakken).
ik pak hem vast, geef hem een knietje, vervolgens een kopstoot en schopte hem vervolgens neer.

snelste win ooit
Sommige wedstrijdsporten zijn zeker wel handig voor op straat, veel zijn misschien minder effectief maar je hebt er altijd je voordeel aan.

En die snelste KO ooit bij ons op karate had laats iemand een wedstrijd, groette hij 2x af in plaats van 1x dus toen hij voor de 2e keer bukte schopte de ander hem voor zijn hoofd, die is toen ook de beoken in gegaan als snelste KO ooit


Citaat:
MMA = Mixed Martial Arts.

Als jouw stijl werkelijk zo goed zou zijn dat het beter is dan anderen, verbaas ik mij erg dat het in zulke tournooien niet goed gaat cq niet toegepast wordt
Dat zeg ik, de stijl waar ik les in krijg is veel uitgebreider dan de orginele versie.Wij krijgen grondgevechten e.d erbij zoals ik al aangaf.Maar mijn stijl wordt geweoon nog niet heel veel toegepast ook al sluiten wel steeds meer scholen zich er bij aan.
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 22:20
Verwijderd
het was mijn persoonlijke snelste KO
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:19
Bodien
Bodien is offline
En die snelste KO ooit bij ons op karate had laats iemand een wedstrijd, groette hij 2x af in plaats van 1x dus toen hij voor de 2e keer bukte schopte de ander hem voor zijn hoofd, die is toen ook de beoken in gegaan als snelste KO ooit




welke stijl doe je dan?? want bij wado mag je geen ko maken
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Bodien schreef op 29-02-2004 @ 15:19:
En die snelste KO ooit bij ons op karate had laats iemand een wedstrijd, groette hij 2x af in plaats van 1x dus toen hij voor de 2e keer bukte schopte de ander hem voor zijn hoofd, die is toen ook de beoken in gegaan als snelste KO ooit




welke stijl doe je dan?? want bij wado mag je geen ko maken
"I fight as I damn well please to"
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:01
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
Havock schreef op 29-02-2004 @ 23:14:
"I fight as I damn well please to"
ok maar welke stijl doe je ff serieus nu
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:25
Verwijderd
taijutsu is onderdeel van het ninjutsu en is naar mijn mening één van de meest brute, effectieve krijgskunsten die er is.

Maar op straat gaat het om je ruwheid, hoe graag je je 'vijand' letterlijk kapot wilt trappen, zulke agressiviteit kan nooit na worden gebootst in de dojo of zelfs in een wedstrijd karate.

Sporten als jiujitsu, ninjutsu/taijutsu en muay thai zijn dan ook vroeger ontwikkeld om iemand zo snel mogelijk uit te schakelen/te doden.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Bodien schreef op 29-02-2004 @ 15:19:
welke stijl doe je dan?? want bij wado mag je geen ko maken
trap je iemand tegen zijn kop om hem zwakker te maken, gaat ie KO...

helaas verloren
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Bodien schreef op 01-03-2004 @ 18:01:
ok maar welke stijl doe je ff serieus nu
Taijutsu.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 23:33
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Mijn stijl is ashihara maar ik weet niet wat voor wedstrijd het pcies was...

Bij ons op karate doet er ook nog iemand mee aan freefight in utrecht 4 april, nog meer mensen die daar aan meedoen?
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 17:52
Bodien
Bodien is offline
Citaat:
$TR@NG3R schreef op 06-03-2004 @ 00:33:
Mijn stijl is ashihara maar ik weet niet wat voor wedstrijd het pcies was...

Bij ons op karate doet er ook nog iemand mee aan freefight in utrecht 4 april, nog meer mensen die daar aan meedoen?

waar wordt dat gehouden in utrecht?? in lunetten of catherijne ofzo??
__________________
he ouwe rocher....;p laf criz 4 fer
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:31
SWA
SWA is offline
hoe zijn de regels dan veranderd? ik heb dat namelijk ook pas gehoord. vertel es
__________________
wazzaa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Aan kickboksen heb je niks op straat
Upke
78 04-07-2009 11:16
Psychologie Hoe voed jij je koters op?
Nona
77 04-06-2009 19:59
Vrije tijd meisjes en KARATE!
devilcat
55 07-04-2004 22:34
Films, TV & Radio Bloodsport
Verwijderd
78 17-03-2004 15:51
Vrije tijd karate
Agnès
37 01-06-2003 19:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.