Oud 07-01-2018, 22:38
Justsomeone225
Justsomeone225 is offline
Hallo iedereen.

Ik heb zoals je in de titel ziet verschrikkelijk moeite met de taal Engels.
Op school sta ik dit jaar gemiddeld een 4
(Havo 4)
Vooral de zinsopbouw vind ik moeilijk en ook mn kennis van de woorden is niet zo best.
Nou heb ik al wat tipps gekregen van famillie en vrienden die zeiddn dat ik films moet gaan kijken en boeken moet lezen.
Hebben jullie misschien nog tipps om dit beter onder de knie te krijgen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2018, 22:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bijles kan je enorm helpen, maar de beste tips zijn eigenlijk al gegeven. Je leert het meest als je de taal gebruikt. Oefen spreekvaardigheid, lees boeken, kijk films met Engelse ondertitels of zoek een Engelstalige vriend of vriendin om mee te appen of Skypen. Woordenschat bouw je ook op door goed je woordenlijsten te leren, en door zelf de betekenis op te zoeken van nieuwe woorden die je bijvoorbeeld in een boek tegenkomt. Zinsopbouw heb ik zelf vooral geleerd door veel te lezen. In boeken kom je zo veel voorbeelden van correcte zinnen tegen dat je zelf ook steeds beter gaat aanvoelen wat wel of niet kan.

Ik geef zelf bijles Engels en merk dat mijn leerlingen echt beter worden door veel en vaak met de taal bezig te zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-01-2018, 23:51
Justsomeone225
Justsomeone225 is offline
Citaat:
Bijles kan je enorm helpen, maar de beste tips zijn eigenlijk al gegeven. Je leert het meest als je de taal gebruikt. Oefen spreekvaardigheid, lees boeken, kijk films met Engelse ondertitels of zoek een Engelstalige vriend of vriendin om mee te appen of Skypen. Woordenschat bouw je ook op door goed je woordenlijsten te leren, en door zelf de betekenis op te zoeken van nieuwe woorden die je bijvoorbeeld in een boek tegenkomt. Zinsopbouw heb ik zelf vooral geleerd door veel te lezen. In boeken kom je zo veel voorbeelden van correcte zinnen tegen dat je zelf ook steeds beter gaat aanvoelen wat wel of niet kan.

Ik geef zelf bijles Engels en merk dat mijn leerlingen echt beter worden door veel en vaak met de taal bezig te zijn.
Dankjewel!
Maar ik heb ook luister en kijktoetsen.
Hoe kan ik mn vaardigheden daar in verbeteren?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2018, 00:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Dankjewel!
Maar ik heb ook luister en kijktoetsen.
Hoe kan ik mn vaardigheden daar in verbeteren?
Engelse muziek zal je misschien kunnen helpen bij je luistervaardigheid: probeer zo nu en dan eens bewust naar een Engelstalig nummer te luisteren: wat zingen ze, wat betekent dit en hoe spreken ze dingen uit?
Bij kijktoetsen kan het helpen Engelse films/series te kijken. Evt met Engelse ondertiteling om je te helpen.

Over het algemeen zul je er baat bij hebben wanneer je Engelse woordenschat toeneemt: van hoe meer woorden je de betekenis weet, hoe makkelijker het wordt de taal te gaan begrijpen. Hou daarom je huiswerk goed bij en zorg dat je de woordjes steeds goed leert.

Voor problemen met zinsopbouw en grammatica kan bijles enorm helpen. Daarnaast is het natuurlijk goed om actief mee te doen met de les en vragen te stellen wanneer er iets wordt uitgelegd wat je niet begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2018, 08:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dankjewel!
Maar ik heb ook luister en kijktoetsen.
Hoe kan ik mn vaardigheden daar in verbeteren?
Oefenen, oefenen, oefenen! Dus bijvoorbeeld boeken lezen, films en series kijken met Engelse ondertitels, of simpelweg oude examens oefenen. Via school kan je misschien een licentie krijgen voor Learnbeat, hierop kan je veel oude lees en luistertoetsen maken om mee te oefenen.

Ook online kan je veel materiaal vinden, maar dan moet je eerst even opzoeken welk niveau je moet hebben bij je havo eindexamen. Dit verschilt voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Zo'n niveau is bijvoorbeeld B1. Dan begin je met oefenmateriaal een niveau lager en werk je langzaam naar je eindexamen niveau toe. Deze site vind ik zelf erg handig voor oefenmateriaal: https://www.examenglish.com/B1/
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-01-2018, 15:35
Ben Strik
Ben Strik is offline
Wat ook helpt bij makkelijk te leren is door iets te doen wat je leuk vindt en dat te combineren met Engels (leren). Zo kan je bijvoorbeeld, als je het leuk vindt om YouTube filmpjes te kijken, beter Engelstalige filmpjes kijken. Of op Social Media veel Engelstalige mensen volgen. En inderdaad wat hierboven allemaal is gezegd Ik hoop dat het je lukt om je Engels te verbeteren!
__________________
Und Jetzt?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2018, 19:40
Lucje2018
Lucje2018 is offline
Ik had hetzelfde probleem in 3 havo. Toen heeft mijn engels docent geadviseerd om veel engelse films ed te kijken en dagelijks naar bbc nieuws te kijken bijvoorbeeld. Ik ben ook engelse youtubekanalen gaan volgen en meer in het engels gaan lezen en dit heeft zeker geholpen. Ik ben nog lang de beste niet maar het gaat wel steeds beter. Meer dan luisteren, lezen en oefenen kun je eigenlijk niet doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Taalcursus Engels
Positive mind
4 10-07-2016 01:16
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Moeite met Engels grammatica in briefverband
Fellowes
3 28-09-2008 12:27
Studeren Engels
desperadoz
8 06-07-2007 20:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels leren
Hanneke
19 04-01-2006 13:28
Algemene schoolzaken Hoe frans en engels ophalen??
Dark Red
47 17-04-2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.