Oud 25-06-2013, 17:02
silkex
silkex is offline
Hoi allemaal,

Ik heb ga deze week beginnen met bijles te geven aan bruggers.
Ik heb dit nog nooit gedaan en ik zou graag wat tips willen krijgen.
Ik ga bijles geven in wiskunde en eventueel nog in andere vakken.

Dus als je tips hebt, ik hoor het graag!

x

Laatst gewijzigd op 25-06-2013 om 17:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2013, 17:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ik bijles kreeg was het de eerste les vaak een beetje voorstellen en uitvinden wat de kinderen niet snappen. Je kunt wat oefenopgaven in elkaar zetten om een beetje te peilen waar het mis gaat en hoe hoog het niveau van de kids is. Mijn leraar begon vaak met bijv. de a.) som samen maken, zodat wij er weer een beetje inkwamen en vervolgens ons even zelfstandig laten werken en het daarna bespreken. We kregen nooit alle sommen af tijdens de bijles, maar we kregen wel de antwoorden mee naar huis zodat we thuis verder konden werken. (De keer erna konden we dan ook gewoon vragen stellen.) Ik vond zelf deze manier van bijles hebben wel fijn, omdat je niet altijd concrete vragen hebt of echt iets niet snapt en op deze manier ben je toch actief met de lesstof bezig en krijg je goede uitleg waar je het niet meer snapt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-06-2013, 17:13
silkex
silkex is offline
Citaat:
Als ik bijles kreeg was het de eerste les vaak een beetje voorstellen en uitvinden wat de kinderen niet snappen. Je kunt wat oefenopgaven in elkaar zetten om een beetje te peilen waar het mis gaat en hoe hoog het niveau van de kids is. Mijn leraar begon vaak met bijv. de a.) som samen maken, zodat wij er weer een beetje inkwamen en vervolgens ons even zelfstandig laten werken en het daarna bespreken. We kregen nooit alle sommen af tijdens de bijles, maar we kregen wel de antwoorden mee naar huis zodat we thuis verder konden werken. (De keer erna konden we dan ook gewoon vragen stellen.) Ik vond zelf deze manier van bijles hebben wel fijn, omdat je niet altijd concrete vragen hebt of echt iets niet snapt en op deze manier ben je toch actief met de lesstof bezig en krijg je goede uitleg waar je het niet meer snapt.
Dankje, hier kan ik wel iets mee!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 18:40
silkex
silkex is offline
Ik ga overmorgen beginnen met bijles geven aan bruggers voor wiskunde en eventuele andere vakken.
zou iemand die zelf ervaring heeft in bijles wat tips kunnen geven?

x
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 20:16
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Rekening houden met hun niveau en leeftijd. Raak niet gefrustreerd als ze het nou nóg niet begrijpen en praat vooral rustig en niet te moeilijk. Leuke voorbeelden helpen vaak ook erg goed.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 20:22
silkex
silkex is offline
Dankje!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 23:55
Verwijderd
Leg uit wat ze nodig hebben, en niet meer/moeilijker; mijn vorige bijlesgeval deed zelf 5vwo en ging ook telkens de moeilijke variant van de opgave/stof behandelen die hij had, waardoor het voormij alleen maar verwarrend/moeilijker werkte.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 20:03
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb je topics samengevoegd en verplaatst naar algemene schoolzaken. Daar past het wat beter.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Het grote bijlestopic
ILUsion
72 27-02-2019 15:58
Algemene schoolzaken Het algemene bijlestopic
Tink*
83 17-06-2017 14:25
Werk, Geld & Recht Hoe kom ik aan geld
goodbyeman
22 20-04-2016 16:21
Werk, Geld & Recht Iemand ervaring met bijles geven via Studentsplus?
Diamera
9 13-11-2013 15:10
Werk, Geld & Recht Bijles geven of ontvangen!
Ready To School
1 04-10-2006 22:54
Werk, Geld & Recht bijles baantje
miss x
2 28-09-2004 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.