Oud 04-03-2019, 22:10
Gido
Gido is offline
Goedenavond!

Voor m'n scriptie moet ik een hoofdvraag en deelvragen formuleren, maar tot nu toe kom ik er echt niet uit. De doelstelling is de volgende:
"Het onderzoek betreft een good practice onderzoek bij woningcorporaties in Nederland. Het doel van het onderzoek is inzicht geven in de positieve punten van de aanpak van woonoverlast van woningcorporaties die de Algemene verordening gegevensbescherming al hebben geïmplementeerd in de aanpak van woonoverlast. Deze informatie kan de opdrachtgever gebruiken om de eigen aanpak van woonoverlast verbeteren. Dit geeft de mogelijkheid tot een ketenaanpak waarbij de problemen op meerdere leefgebieden worden aangepakt."
Ik kom er tot nu toe niet echt uit, heeft iemand misschien aanbevelingen?

Gr,
Gido
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2019, 23:02
Verwijderd
Misschien kun je reverse engineeren door eerst te kijken welke vragen in je op komen adhv de doelstelling. Zo kun je de eerste zin daarvan al vertalen naar: welke punten van de aanpak van... zijn er geïmplementeerd en welke invloed hebben deze gehad en hoe uit dit zich?

Je kunt hier heel makkelijk vragen bij bedenken. Mijn eerste deelvraag definieert vaak hetgeen wat ik wil onderzoeken en/of wat daar invloed op heeft. De overige vragen kunnen alle kanten op gaan. Hangt er van af waar je in geïnteresseerd bent en de scope die je er aan wilt hangen.

Zorg ook dat de vragen zo specifiek mogelijk gesteld worden. Let daarbij ook op je woordkeuze; geen woorden als ‘iets’, ‘goed’, etc. want dan moet je er weer een context aan hangen.

Zodra je de deelvragen en de scope bepaalt hebt, zou je daar je hoofdvraag op kunnen baseren. Uiteraard kan het ook andersom: eerst de hoofdvraag, dan de deelvragen en daarna de scope.

Succes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hulp gezocht voor het aantal beoogde interviewrespondenten
davidbakker123
0 02-03-2018 10:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen help! scriptie nederlands hoofdvraag
Arjan521
0 02-05-2009 11:54
De Kantine Het grote ctrl+v topic #67
TopDrop
500 31-08-2007 16:08
Algemene schoolzaken scriptie
zoemzoem
3 26-03-2006 11:48
Verhalen & Gedichten Hulp nodig met eindwerk
Muchacha
39 11-06-2005 17:20
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Onderwerp voor PWS Geschiedenis
Big Trouble
10 01-12-2004 19:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.