Oud 14-09-2003, 22:58
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
wat moeten we nu doen?

me ouders zitten momenteel echt heel slecht int geld, verjaardagen gehad, verbouwingen, ik nieuwe school waar ik geen studiefinanciering voor krijg omdat t een prive school is zeg maar, me zusje nieuwe school, boekengeld, ik reiskosten 250 euro in de maand......en daar komt bij kijken dat mijn ouders een eigen kledingzaak hebben.

geen vaste inkomsten dus, maar wel vaste lasten.

ik kan geen werk vinden, wordt overal voor afgewezen.

wat moet ik doen? ik wil zo graag geld om te helpen betalen, heb natuurlijk wel geld op me rekining maar ik moet iedere maand 200 euro betalen en als dat zo door gaat ben ik ook met een jaar blut....

ik zit te denken om gewoon eens spullen te gaan verkopen, maar hoe en aan wie en via wat weet ik niet.

ik ga desnoods dan maar bij een supermarkt werken, voor een klein beetje geld.

maar als ik met me spw diploma ga werken verdien ik teminste het driedubbele, en bij een supermarkt krijg je écht het lullige standaardloon, terwijl ik écht meer nodig heb dan dat.


wie kan mij tips geven om snel aan geld te komen, natuurlijk moet ik er wel wat voor doen. Niet de gewone baantjes zoals supermarkten, drogisterijen etc.

wat verdient nou écht gewoon meer dan normaal, hoe kan ik bijv spullen verkopen (advertentie in de krant kost ook weer geld denk) hoe kan ik gewoon dat werken combineren met mijn zware opleiding, ik zit op musicalakademie dat is ontzettend zwaar. Op woensdag moet ik naar school, en die donderdag daarop kan ik amper staan van de spierpijn, laat staan werken.

help, wat kan ik doen? ik wil me ouders helpen aan geld, ik wil zelf school betalen, maar daar heb ik geld voor nodig. wat kan ik nog meer doen behalve me overal voor af laten wijzen? de tijd dringt, ik ga niet nog langer wachten op uitslagen van sollicitaties.......om vervolgens weer te worden afgewezen, we hebben nu geld nodig want we hebben t hier thuis supermoeilijk.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2003, 23:09
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ben ik heel erg dom als ik vraag waarom je je ouders dan niet in hun eigen winkel helpt? dat hoeft hun niet veel te kosten ,en je helpt ze wel ,ookal is het misschien niet super veel,maar alle beetjes helpen zeker in moeilijke tijden...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:11
Rutger
Rutger is offline
Citaat:
maar als ik met me spw diploma ga werken verdien ik teminste het driedubbele, en bij een supermarkt krijg je écht het lullige standaardloon, terwijl ik écht meer nodig heb dan dat.
je zult ergens moeten beginnen.. ga er niet gelijk vanuit dat je als je je diploma hebt, gelijk een baan hebt ofzo.. niets is vanzelfsprekend meer tegenwoordig.

en tsjah... als je snel veel geld wil verdienen, moet je aandelen gaan kopen maar je er wel in verdiepen denk ik.. want je kan ook snel veel geld verliezen..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 00:35
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik werk bij een Callcenter (Het is zittend werk ). Daar zoeken ze doorgaans altijd mensen, omdat Callcnters voornamelijk draaien op uitzendkrachten.
Het is algemeen bekend dat je bij een Callcenter goed verdiend.
Ik ben 17 jaar oud, en verdien 5 Euro p.u.

Misschien is een dagblad rondbrengen ook wel een idee?
Ook dat verdiend goed, en je bent er maar een uurtje, anderhalfuurtje mee kwijt (per dag).
Het is natuurlijk wel een nadeel dat je zo vroeg op moet staan.
Maar als je daar geen problemen mee hebt, is dat echt een aanrader!

En dan kun je ook nog gaan schoonmaken bij een schoonmaak bedrijf.
Ook daar verdiend je altijd meer dan het minium loon.
Maar echt leuk werk is het natuurlijk niet..
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!

Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 00:37.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 08:53
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Als je nu naar een normale school gaat scheelt dat € 470,-.
Of je doet die opleiding volgend jaar, dat je nu een jaar gaat sparen.
Wat je ook doet en wat iedereen ook zegt, neem geen lening en ga niet beleggen, je raakt alleen maar dieper in de shit.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 08:58
load_harmony
load_harmony is offline
call center is idd een aanrader!!!! ik mag zelf mijn dagen inplannen (zelf weten wanneer ik kom dus) ik wek 3 uurtjes, en krijg 1 euro meer als het minimum loon plus nog 7 euro bonus per afspraak.. en in de vakantie zijn er nog meer fijne vakantiebonussen..

aanraderrrrrrrrrrrrrrr
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:01
Verwijderd
Ik weet niet of je winkels al geprobeerd hebt, maar bij veel winkels die één keer in de maand op zondag open zijn, verdien je op zondag (veel) meer. En op feestdagen nog meer. Tuurlijk werk je dan ook idd vaak tegen het minimumloon, maar dat lijkt me altijd nog beter dan niets.

Ochtendkrant verdient goed, bij het NIPO kan je thuis enqueteren en het verdient ook niet slecht en idd dingen als een callcenter, schoonmaken, enz.

Waarom zit je op een privéschool...? Je doet toch spw (als in de zin van: er zijn toch zat reguliere scholen die die opleiding aanbieden)?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:14
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Callcenters hebben nu veel mensen nodig. Sta je bij een uitzendbureau ingeschreven?
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:45
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 09:01:
Waarom zit je op een privéschool...? Je doet toch spw (als in de zin van: er zijn toch zat reguliere scholen die die opleiding aanbieden)?
Ze doet de musicalacademie (en zeg nou zelf: ROC's zijn echt baggerkwaliteit).

Ga 'ns informeren bij de thuiszorg, die hebben meestal wel werk en dat verdient behoorlijk goed.

Inderdaad thuiswerken door enquêtes af te nemen (zie ook verderop het topic over NIPO) (dat zit ik nu zelf ook te doen ). Best relaxed zulk werk en je hoeft er alleen maar voor te kunnen zitten, lezen, luisteren en praten. Nouja, je moet ook een telefoon- en een internetverbinding hebben.

Sterkte en succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 15-09-2003 @ 09:45:
Ze doet de musicalacademie (en zeg nou zelf: ROC's zijn echt baggerkwaliteit).
Ah, oké, dat verklaard wat.

Welke scholen zijn geen bagger kwaliteit...?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:17
Verwijderd
als ik geld nodig had, dan pakte ik elk baantje aan dat ik maar kon krijgen, en dan werkte ik maar wat langer,maar ondertussen zou ik wel verder zoeken naar een ander baantje.

Ik snap dat niet he, wel zeiken dat je geld nodig hebt maar wat je kunt krijgen wil je niet want dat is weer niet goed genoeg als dat zo is zal t wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:28
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
telemarketing verdient heel goed zon 7euro zeker wel per uur
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 11:02:
Ah, oké, dat verklaard wat.

Welke scholen zijn geen bagger kwaliteit...?
ROC's zijn ECHT slecht, hoor. Ik persoonlijk vind de Hogeschool Rotterdam (dat is de enige die ik echt ken zeg maar ) niet echt baggerkwaliteit. Er zijn best goed opgeleide docenten, ze weten meestal wel waar ze het over hebben.

Bij ROC's hebben ze bijvoorbeeld (iemand die ik (en jij) ken heeft dat gehad) mensen die bij de gemeente werkten natuurkunde laten geven. Nou, dat vind ik dan weer niet van kwaliteit.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 15-09-2003 @ 11:52:
ROC's zijn ECHT slecht, hoor. Ik persoonlijk vind de Hogeschool Rotterdam (dat is de enige die ik echt ken zeg maar ) niet echt baggerkwaliteit. Er zijn best goed opgeleide docenten, ze weten meestal wel waar ze het over hebben.
Meestal, ja. Ik ken ook wel hogescholen waar het erger is...

Citaat:
Bij ROC's hebben ze bijvoorbeeld (iemand die ik (en jij) ken heeft dat gehad) mensen die bij de gemeente werkten natuurkunde laten geven. Nou, dat vind ik dan weer niet van kwaliteit.
(Die iemand is Jaap?)

Dat gebeurt ook op middelbare scholen...en soortgelijke dingen gebeuren (helaas) ook op de HR.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 12:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 11:59:
Meestal, ja. Ik ken ook wel hogescholen waar het erger is...


(Die iemand is Jaap?)

Dat gebeurt ook op middelbare scholen...en soortgelijke dingen gebeuren (helaas) ook op de HR.
Die iemand is Jaap, ja .

Ja, ik weet dat dat soort dingen eigenlijk overal wel gebeuren. Maar ROC's staan er echt om bekend dat de kwaliteit van die opleidingen gewoon heel slecht is. En op hogescholen en universiteiten zal er ook heus wel 'ns een zeer slechte docent zijn ofzo, of eentje die ze ergens vandaan geplukt hebben die geen les kan geven, maar het zijn er denk ik nog altijd minder dan op een ROC.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 12:13
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 09:01:
Ik weet niet of je winkels al geprobeerd hebt, maar bij veel winkels die één keer in de maand op zondag open zijn, verdien je op zondag (veel) meer. En op feestdagen nog meer. Tuurlijk werk je dan ook idd vaak tegen het minimumloon, maar dat lijkt me altijd nog beter dan niets.

Ochtendkrant verdient goed, bij het NIPO kan je thuis enqueteren en het verdient ook niet slecht en idd dingen als een callcenter, schoonmaken, enz.

Waarom zit je op een privéschool...? Je doet toch spw (als in de zin van: er zijn toch zat reguliere scholen die die opleiding aanbieden)?

ik heb mijn diploma spw net behaald en ben dit jaar begonnen op de musicalakademie in zoetermeer, dit is een particuliere school. krijg dus geen ov over tegemoetkoming van ib groep.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 12:16
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 15-09-2003 @ 11:17:
als ik geld nodig had, dan pakte ik elk baantje aan dat ik maar kon krijgen, en dan werkte ik maar wat langer,maar ondertussen zou ik wel verder zoeken naar een ander baantje.

Ik snap dat niet he, wel zeiken dat je geld nodig hebt maar wat je kunt krijgen wil je niet want dat is weer niet goed genoeg als dat zo is zal t wel meevallen.
wat zeg ik nou? ik wordt voor overal afgewezen, nergens gewoon nergens mensen nodig denk. Ik zeik ja, maar ik heb ook reden tot zeiken.

me ouders en ik zijn gewoon fucking blut en nergens hebben ze mensen nodig, je weet volgens mij half niet hoe frustrerend dat is. overal waar ik naartoe bel, overal waar ik binnenstap, overal waar ik brieven naar schrijf 'we hebben geen mensen nodig voor de functie waar u naar solliciteert'.

wat moet ik dan? putjescheppen op zee? ik ga zo meteen nogmaals bij de supermarkt vragen en als ze me daar niet willen........dan weet ik t echt niet!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 12:23
Verwijderd
ok, je hebt gelijk ik heb verkeerd gelezen sorry

Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 16:16.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2003, 14:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
waar woon je?
als je in zoetermeer op school zit...
...in het boerendorp Berkel en Rodenrijs hebben ze nog wel mensen nodig bij de supermarkt hoor! Ik verdiende 4.11 euro toen ik 16/17 was. (en supermarkt is dus ECHT NIET het minimumloon... dat is 3.11 voor 17 en 3.60 voor 18 jarigen).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:27
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik ben vanmiddag weer t dorp in geweest, ik heb gevraagd bij:

AH: geen werk nodig
Dekamarkt: niemand nodig, niet voor kassa, brood, vakken vullen, niks
Komart: niemand nodig, helemaal vol
bakker: niemand nodig
dierenwinkel: niemand nodig
etos: net iemand nieuw aangenomen
kinderopvang: niemand nodig
schoenenwinkel: daar heb ik dus een formulier ingevuld voor werkdagen donderdag en vrijdag, gesprekje gehad met de bazin, en ze heeft morgen een sollicitant, en zij belt mij sowieso deze week of ik op gesprek mag komen of niet......

dus ik heb kans bij de schoenenwinkel......stel dat ik op gesprek mag komen dan hoop ik dat ik word aangenomen, ik word deze week door haar gebeld, ik houd jullie op de hoogte!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:44
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Je moet in de thuiszorg gaan werken, je maakt dan gewoon bij mensen thuis schoon die dat zelf niet meer kunnen, en je hebt er geen opleiding voor nodig. Je verdient daarmee ongeveer 7/8 euro per uur mee
Het zou kunnen dat ze bij jou in de buurt geen mensen nodig hebben, maar misschien wel in de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 15-09-2003 @ 15:27:
ik ben vanmiddag weer t dorp in geweest, ik heb gevraagd bij:

AH: geen werk nodig
Dekamarkt: niemand nodig, niet voor kassa, brood, vakken vullen, niks
Komart: niemand nodig, helemaal vol
bakker: niemand nodig
dierenwinkel: niemand nodig
etos: net iemand nieuw aangenomen
kinderopvang: niemand nodig
schoenenwinkel: daar heb ik dus een formulier ingevuld voor werkdagen donderdag en vrijdag, gesprekje gehad met de bazin, en ze heeft morgen een sollicitant, en zij belt mij sowieso deze week of ik op gesprek mag komen of niet......

dus ik heb kans bij de schoenenwinkel......stel dat ik op gesprek mag komen dan hoop ik dat ik word aangenomen, ik word deze week door haar gebeld, ik houd jullie op de hoogte!
Goed dat je overal langs gaat. Blijven doen hoor. Ook als ze zeggen 'we bellen je over een week', gewoon bellen als je na die week niks hebt gehoord. Bij sommige winkels kom je daardoor boven op de stapel te liggen (door te laten zien dat je echt wilt dus). Verder is het idd een probleem met werk zoeken; ontzettend veel mensen zoeken een baan ivm de slechte economie. Jij hebt wel je leeftijd mee; ze zullen eerder jou dan een oudere vrouw aannemen (= goedkoper).
Ik weet niet of je je ook al bij alle uitzendbureaus hebt ingeschreven, maar ook dat zou ik gewoon doen. Het verdient helaas wel wat minder, maar het is beter dan niets.
En ondertussen blijf je natuurlijk gewoon zoeken naar een betere baan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 18:45
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik vind ROC ook zeer slecht, wist t al voor ik me er aanmeldde maar ja ik dacht ik zie vanzelf wel.. iedereen werkelijk iedereen die op roc zit of zat (die ik ken) heeft geen goed woord over ROC te melden..

maar ja bijna alles op mbo niveau is nou eenmaal ROC
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:04
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Je kunt altijd nog de prostitutie in. Verdiend goed.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 16-09-2003 @ 15:04:
Je kunt altijd nog de prostitutie in. Verdiend goed.
werkelijk briljant
not.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2003, 18:02
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 15-09-2003 @ 18:45:
ik vind ROC ook zeer slecht, wist t al voor ik me er aanmeldde maar ja ik dacht ik zie vanzelf wel.. iedereen werkelijk iedereen die op roc zit of zat (die ik ken) heeft geen goed woord over ROC te melden..

maar ja bijna alles op mbo niveau is nou eenmaal ROC
Inderdaad, je moet wel. Wel zonde van de kwaliteit van onderwijs, het kan zoveel beter. Maarja, pech verder. Als je maar gelukkig bent en het zou ook nog fijn zijn als je later de kost kunt verdienen .

Offtopic: waar is nu die smiley met die lieve traantjes gebleven?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:16
ronny
ronny is offline
Alle spullen waar je vanaf wilt, welke nog enige waarde vertegenwoordigen inzetten op www.ebay.nl aan 1 euro. Succes verzekerd.

En hoezo geen vaste inkomen, maar wel lasten?
Als je ouders een modezaak hebben, en er zijn amper inkomsten, moeten ze die gauw van de hand doen. Of je moet goed vooruit hebben gekeken d.m.v. marktonderzoek.

Dan heb je als laatste ook nog de ouderwetse dingen. Je kan ongetwijfeld gaan oppassen of auto's wassen. Nergens een kweker/teler in de buurt?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:25
Studentje
Studentje is offline
Sorry hoor, maar je moet gewoon geen privéschool doen als je het niet kan betalen.

En als jij er zo zeker van bent dat je een baan krijgt met je spw diploma, doe dat dan. Werk een aantal jaren, spaar flink, en wie weet kun je ooit nog de musikalacademie doen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:29
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Studentje schreef op 17-09-2003 @ 16:25:
Sorry hoor, maar je moet gewoon geen privéschool doen als je het niet kan betalen.

En als jij er zo zeker van bent dat je een baan krijgt met je spw diploma, doe dat dan. Werk een aantal jaren, spaar flink, en wie weet kun je ooit nog de musikalacademie doen.

ik weet niet of je t weet maar er was iets heel ergs gebeurd waardoor mijn vader opeesn heel veel, echt heel veel geld kwijt was. Denk gerust maar aan in totaal bijna 5000 euro. Das niet niks. toen begon net mijn school. We konden t dus zeker wel betalen maar na dit incident niet meer. (wat er gebeurd is gaat niemand hier wat aan want dat is gewoon té erg)

en verder ben ik hele zeker dat ik werk krijg met me spw diploma ja, alleen niet 1,2,3> moet ik wel wat voor doen. En die diploma heb ik genomen zodat ik altijd iets heb op om terug te vallen of om verder mee te studeren als het in de musicalvak niet zou lukken.

Ik ga er namelijk eerder van uit, hoe arrogant mensen dat ook
vinden klinken, maar ik ga er eerder vanuit dat musical later mijn vak wordt dan dat spw gebeuren...

Ik geloof in mezelf, ikweet dat ik t kan, ik ga er voor en thats it.

Vind me maar arro als ik dat zeg maar daar heb ik scheit aan.

This is me, and if you dont like it, get the fuck out. (niets persoonlijk trouwens)
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 14:54
jewel4life
jewel4life is offline
Citaat:
Ik ga er namelijk eerder van uit, hoe arrogant mensen dat ook
vinden klinken, maar ik ga er eerder vanuit dat musical later mijn vak wordt dan dat spw gebeuren...

Ik geloof in mezelf, ikweet dat ik t kan, ik ga er voor en thats it.
Nou, succes dan, en als je dan in een musical komt te spelen, zeg het maar, dan kom ik wel FF kijken!

Als jij denkt dat je t kan lukt t je vast wel, jij bent de enige die kan bepalen of jij goed genoeg bent om op dit moment blut te zijn

Als je weet dat je een ster zult worden, of dit denkt, zijn moeilijke tijden dat vast wel waard!
__________________
its a shame there's no one 2 blame for all the pain that life brings!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 16:08
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 17-09-2003 @ 22:29:
ik weet niet of je t weet maar er was iets heel ergs gebeurd waardoor mijn vader opeesn heel veel, echt heel veel geld kwijt was. Denk gerust maar aan in totaal bijna 5000 euro. Das niet niks. toen begon net mijn school. We konden t dus zeker wel betalen maar na dit incident niet meer. (wat er gebeurd is gaat niemand hier wat aan want dat is gewoon té erg)
Hoe zou ik dat moeten weten? Enfin, je kunt het nu niet meer betalen dan. Verandert niks aan mijn advies: ga werken, sparen, en ga het dan later alsnog doen. En als je vanwege een verlies van 5000 euro geen privéschool meer kan doen, was het zonder dat verlies ook allemaal wel heel krap aan geweest denk ik.
Citaat:
en verder ben ik hele zeker dat ik werk krijg met me spw diploma ja, alleen niet 1,2,3> moet ik wel wat voor doen. En die diploma heb ik genomen zodat ik altijd iets heb op om terug te vallen of om verder mee te studeren als het in de musicalvak niet zou lukken.
Misschien is die tijd dan al gekomen, dat je op je diploma moet terug vallen.
Citaat:
Ik ga er namelijk eerder van uit, hoe arrogant mensen dat ook
vinden klinken, maar ik ga er eerder vanuit dat musical later mijn vak wordt dan dat spw gebeuren...
Het is op zich niet arrogant, maar iedereen weet dat je niet al je geld op dingen als sport en cultuur in moet zetten. Heb je ook niet gedaan, maar dan moet je wel op tijd beseffen, dat je, ook al is het misschien niet eens je eigen schuld, misschien toch niet in de musicals terecht komt, of tenminste, nu nog niet.

Citaat:
Ik geloof in mezelf, ikweet dat ik t kan, ik ga er voor en thats it.

Vind me maar arro als ik dat zeg maar daar heb ik scheit aan.

This is me, and if you dont like it, get the fuck out. (niets persoonlijk trouwens)
Ik vind hier weinigs arrogants aan. Het is goed om te weten wat je kan. Maar het is ook belangrijk om te weten wat je niet kan.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 00:12
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-09-2003 @ 16:08:
[B].
[b]Misschien is die tijd dan al gekomen, dat je op je diploma moet terug vallen.

Ik vind hier weinigs arrogants aan. Het is goed om te weten wat je kan. Maar het is ook belangrijk om te weten wat je niet kan.

ja ik weet dat die tijd is gekomen dat ik terug moet vallen op me diploma maar wat zeg ik nou? ze hebben nergens mensen nodig. terwijl ik overal solliciteer int onderwijs en kinderopvang.


daarom vind ik mezelf nooit arrogant omdat ik heel heel goed weet waar ik slecht in ben en wat ik absoluut niet kan, maar ik weet ook me goede kanten.

Ik zeg altijd maar 'iemand die zijn slechte punten benoemd heeft geen minderwaardigheidscomplex, waarom zou iemand die zijn sterke kanten opnoemt dan wel meteen arrogant moeten zijn?'

zeg ik altijd tegen mensen die mij meteen arro vinden. Ik vind t ook niet arro, ik weet ook wat ik niet kan.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:20
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik pas op (zwart, maar ga het wit doen) en verdien meer dan normaal.
Plaats (als je tenminste van kinderen houd) een gezellig bericht bij Marktplaats en je telefoon staat rood-gloeiend (dat was bij mij tenminste zo!).
Je kan vragen wat je wil €4 - €8 per uur.
Of voor huishoudelijk werk (niet leuk maar je kan tot €10 vragen).
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 13:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ronny schreef op 16-09-2003 @ 18:16:
Alle spullen waar je vanaf wilt, welke nog enige waarde vertegenwoordigen inzetten op www.ebay.nl aan 1 euro. Succes verzekerd.
dat kost geld; ook als je product niet verkocht wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 09:59
ronny
ronny is offline
De hele maand september gratis....
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:16
Sangria
Avatar van Sangria
Sangria is offline
Alfahulp = € 10,13 per uur (max. 12uur p.w werken)
Thuiushulp A = afhankelijk van je leeftijd, maar ik had op mn 18E €7,77 + allemaal reiskosten e.d vergoedingen (max. 32uur p.w)

KASSAAAAAAAAAAAAA
__________________
It's good to be in love, it really does suit you..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2003, 15:13
Verwijderd
Bij mensen schoonmaken betaald goed

Citaat:
ik weet niet of je t weet maar er was iets heel ergs gebeurd waardoor mijn vader opeesn heel veel, echt heel veel geld kwijt was. Denk gerust maar aan in totaal bijna 5000 euro. Das niet niks. toen begon net mijn school. We konden t dus zeker wel betalen maar na dit incident niet meer. (wat er gebeurd is gaat niemand hier wat aan want dat is gewoon té erg)
Euh, sluit een lening af zou ik zeggen en betaal het langzaam aan af, en als dat niet werkt lijkt het erop dat jullie toch al te weinig geld hadden om heel eerlijk te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 08:50
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Lyn schreef op 15-09-2003 @ 00:35:
Ik werk bij een Callcenter (Het is zittend werk ). Daar zoeken ze doorgaans altijd mensen, omdat Callcnters voornamelijk draaien op uitzendkrachten.
Het is algemeen bekend dat je bij een Callcenter goed verdiend.
Ik ben 17 jaar oud, en verdien 5 Euro p.u.

Misschien is een dagblad rondbrengen ook wel een idee?
Ook dat verdiend goed, en je bent er maar een uurtje, anderhalfuurtje mee kwijt (per dag).
Het is natuurlijk wel een nadeel dat je zo vroeg op moet staan.
Maar als je daar geen problemen mee hebt, is dat echt een aanrader!

En dan kun je ook nog gaan schoonmaken bij een schoonmaak bedrijf.
Ook daar verdiend je altijd meer dan het minium loon.
Maar echt leuk werk is het natuurlijk niet..
ik ben btje dom (weet t) maar ook heel moe en daarom: wat is callcenter want 5euro per uur spreekt mij ckr aan (prcies wak nodig heb) zittend werk is nat. wel handig (heb reuma) weet niet wat het is prcies eig
als iemand akn vertellen *tis vrijdagochtend*
...
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 08:52
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
vdr weet ik geen goede baantjes. Jah oppassen, dat is nie egt een baan ofzow, het is op je kont zitten en huiswerk maken of tv kijken voor geld (klinkt heel hard maar zo simpel is het) Je moet nat. wel wat opletten enzow, maar vaak hoef je heel weinig te doen en ik ken mensen die vonden toendertijd 10 GULDEn per uur te weinig, dus ligt er aan waar het is, maar je kunt er vaak ook wel 5euro mee verdienen per uur
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:09
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 26-09-2003 @ 08:50:
ik ben btje dom (weet t) maar ook heel moe en daarom: wat is callcenter want 5euro per uur spreekt mij ckr aan (prcies wak nodig heb) zittend werk is nat. wel handig (heb reuma) weet niet wat het is prcies eig
als iemand akn vertellen *tis vrijdagochtend*
...
zie onder andere de topic over NIPO, op dit moment op pagina 1.

een callcenter is een ruimte met allemaal tafels met een pc en een telefoon erop. achter die telefoons zitten mensen en die gaan andere mensen thuis bellen om bijvoorbeeld spullen/diensten te verkopen of een enquête af te nemen.

snappie?

bij het NIPO kan je ook thuis werken, maar voor het NIPO moet je wel minstens 18 zijn.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 22:36
Marloes_temp2
Avatar van Marloes_temp2
Marloes_temp2 is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 14-09-2003 @ 22:58:
wat moeten we nu doen?

me ouders zitten momenteel echt heel slecht int geld, verjaardagen gehad, verbouwingen, ik nieuwe school waar ik geen studiefinanciering voor krijg omdat t een prive school is zeg maar, me zusje nieuwe school, boekengeld, ik reiskosten 250 euro in de maand......en daar komt bij kijken dat mijn ouders een eigen kledingzaak hebben.

geen vaste inkomsten dus, maar wel vaste lasten.

ik kan geen werk vinden, wordt overal voor afgewezen.

wat moet ik doen? ik wil zo graag geld om te helpen betalen, heb natuurlijk wel geld op me rekining maar ik moet iedere maand 200 euro betalen en als dat zo door gaat ben ik ook met een jaar blut....

ik zit te denken om gewoon eens spullen te gaan verkopen, maar hoe en aan wie en via wat weet ik niet.

ik ga desnoods dan maar bij een supermarkt werken, voor een klein beetje geld.

maar als ik met me spw diploma ga werken verdien ik teminste het driedubbele, en bij een supermarkt krijg je écht het lullige standaardloon, terwijl ik écht meer nodig heb dan dat.


wie kan mij tips geven om snel aan geld te komen, natuurlijk moet ik er wel wat voor doen. Niet de gewone baantjes zoals supermarkten, drogisterijen etc.

wat verdient nou écht gewoon meer dan normaal, hoe kan ik bijv spullen verkopen (advertentie in de krant kost ook weer geld denk) hoe kan ik gewoon dat werken combineren met mijn zware opleiding, ik zit op musicalakademie dat is ontzettend zwaar. Op woensdag moet ik naar school, en die donderdag daarop kan ik amper staan van de spierpijn, laat staan werken.

help, wat kan ik doen? ik wil me ouders helpen aan geld, ik wil zelf school betalen, maar daar heb ik geld voor nodig. wat kan ik nog meer doen behalve me overal voor af laten wijzen? de tijd dringt, ik ga niet nog langer wachten op uitslagen van sollicitaties.......om vervolgens weer te worden afgewezen, we hebben nu geld nodig want we hebben t hier thuis supermoeilijk.
Uitverkoop houden in die winkel dan? Nee grapje, misschien kun je inderdaad je ouders helpen of spullen verkopen via internet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 20:53
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
wat is het minimum jeugdloon voor een 16-jarige.
ik werk in een supermarkt en verdien er 3,04 euro per uur.
op zondagen verdien ik dubbel, en treft dat ff, ik heb vorige week zondag gewerkt, en morgen weer (ipv zaterdag )

ik vond de vraag die iemand stelde, waarom je niet bij je ouders in de zaak werkt ook niet zo raar??

spullen verkopen zou kunnen, maar waar denk je dan aan.
je kan evt. zo'n kaartje in een supermarkt ophangen met 'aangeboden' en gelijk ernaast 'gevraagd' (een baantje ).

verder betaald de ochtendkrant wel goed, en een callcenter idd. .

misschien een gek idee, maar kan je geen betaalde stage gaan lopen ofzo?! die bestaan toch ook...??

een schoonmaakbedrijf zit idd ruim boven het minimum.
toen ik 15 was verdiende ik er 4 euro per uur (iets meer nog).
ik ben er alleen wegens problemen weggegaan.

probeer anders (administratief) werk in een ziekenhuis of verzorgingstehuis te gaan doen. wel handig om een typdiploma te hebben in dat geval. vaak staat het niet in de krant dat ze iemand nodig hebben, maar kunnen ze wel iemand gebruiken.

hopelijk heb je er wat aan.

-xxx-
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 18:44
bealzebub
bealzebub is offline
hoe kun je als je werk zoekt nu overal voor afgewezen worden? ik heb al 5 baantjes gehad hoorz...net zo makkelijk! jou lukt t ook

t komt wel goed!!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 18:46
bealzebub
bealzebub is offline
oh btw tis misschien ouderwets of saai maar krantenwijken brengen het meeste op 5/6 euro per uur en die kunde wel een te pakken krijgen denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 12:09
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Als je spullen wil verkopen kun je ze ook gewoon in de Vondst zetten.. Dat is gratis!
www.devondst.nl
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 14:27
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
ekki schreef op 26-09-2003 @ 13:09:
zie onder andere de topic over NIPO, op dit moment op pagina 1.

een callcenter is een ruimte met allemaal tafels met een pc en een telefoon erop. achter die telefoons zitten mensen en die gaan andere mensen thuis bellen om bijvoorbeeld spullen/diensten te verkopen of een enquête af te nemen.

snappie?

bij het NIPO kan je ook thuis werken, maar voor het NIPO moet je wel minstens 18 zijn.
EN het is nog leuk ook nog
dit is nu mijn derde week en heb afgelopen 2wk echt elke dag gewerkt Kasssaaaaa!!!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 15:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 29-09-2003 @ 14:27:
EN het is nog leuk ook nog
dit is nu mijn derde week en heb afgelopen 2wk echt elke dag gewerkt Kasssaaaaa!!!
smaken verschillen .

ik werk maar 2 dagdelen per week. maar ik studeer er dan ook bij. En ik heb nog een ander baantje.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 16:08
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
ekki schreef op 29-09-2003 @ 15:41:
smaken verschillen .

ik werk maar 2 dagdelen per week. maar ik studeer er dan ook bij. En ik heb nog een ander baantje.
ik vind het echt wel leuk zo lang ik geen consumentenonderzoek hoef te doen de hele week
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 10:59
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
en ik heb net dus weer een sollicitatiegesprek gehad, nks geworden.....


ik heb vorige week sollicitatie gehad....niks geworden


ik heb een orientatieronde gehad, maar dan vragen ze mensen voor de dinsdag én woensdag. Terwijl ik duidelijk aangaf dat ik op die dagen dus absoluut niet beschikbaar ben..

ik heb inmiddels 5 scholen weer gebeld, nergens mensen nodig.

ik ben zo langzamerhand echt zwaar hopeloos aant worden.

ik zit verdomme op me vrije dagen alleen maar te msnen, hang voor de tv, beetje zingen/dansen, piekeren, werk zoeken (word overal afgewezen) wat moet ik dan? ik heb het hele dorp gehad, ben zelfs bij de loempia-tent geweest...


hopeloos word je ervan, en me school maar geld van me bank halen, 200 ,- euro per maand......ze moeten zo nog ff door en ik ken die 4 jaar musicalacademie op me buik schrijven...
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 14:23
Verwijderd
Dan stel je de muziekacademie gewoon een jaartje uit
Enne, als je goed bent kun je toch subsidie krijgen zover ik weet, tenzij je ouders altijd nog genoeg verdienen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.