Oud 26-02-2004, 12:44
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Als ik m'n oorbellen uitdoe (ik heb gewoon van die knopjes, niks bijzonders) zit er allemaal prut aan, en soms is het ook helemaal slijmerig, echt super smerig. Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik er voor kan zorgen dat het overgaat?

Het is denk ik niet zo dat ik allergisch ben voor die oorbellen want ik heb verder geen last van jeuk o.i.d
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:46
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Nou ik ben allergisch voor nikkel en geloof me dat jeukt écht niet!

Ik zou toch zeggen dat je er niet goed tegen kan.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:52
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
hoe lang heb je je gaatjes al???
ik heb namelijk nu in 1 oor 2 gaatjes er bij laten schieten en die zijn nu (na 5 weken) nog wel wat geirriteerd en daar komt dus idd wat troep uit, maar ik heb die andere gaatjes al 14 jaar ofzo en daar geen last meer van
succes
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:02
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 26-02-2004 @ 13:52:
hoe lang heb je je gaatjes al???
ik heb namelijk nu in 1 oor 2 gaatjes er bij laten schieten en die zijn nu (na 5 weken) nog wel wat geirriteerd en daar komt dus idd wat troep uit, maar ik heb die andere gaatjes al 14 jaar ofzo en daar geen last meer van
succes
M'n eerste gaatjes heb ik al vanaf dat ik 8 was, toen 12 was nog 2 gaatjes erbij, en vorig jaar 3e paar en ik heb die knopjes die erin werden geschoten 6 weken of langer laten zitten dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:08
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
als je al zo lang gaatjes hebt ben je dus niet allergisch....
maar die nieuwste gaatjes; zijn dat de enige die nog viezig zijn?? want dat heb ik dus ook en die van mij zitten er 5 week in
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:17
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
nee die nieuwere zijn juist het minst viezig
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb dat probleem ook, maar dan met zilver... jeukt niet maar er komt wel troep uit mn oor. Misschien kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en oorbellen van chirurgisch staal kopen. Ziet er mooi uit en het is vrijwel onmogenlijk om dáár allergisch voor te zijn
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:43
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-02-2004 @ 14:36:
ik heb dat probleem ook, maar dan met zilver... jeukt niet maar er komt wel troep uit mn oor. Misschien kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en oorbellen van chirurgisch staal kopen. Ziet er mooi uit en het is vrijwel onmogenlijk om dáár allergisch voor te zijn
In chirurgisch staal zit nikkel
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:51
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-02-2004 @ 14:43:
In chirurgisch staal zit nikkel
wat blijft er dan over (*is blij dat ze alleen maar een zilverallerie heeft*)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 14:27
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-02-2004 @ 14:51:
wat blijft er dan over (*is blij dat ze alleen maar een zilverallerie heeft*)
Zilver en goud En ja, als je allergisch bent voor edelmetaal én nikkel dan heb je helaas toch een probleempje Of je moet titanium kopen (maar dat ik volgens mij ook een edelmetaal, hoewel sommigen wel tegen goud kunnen en niet tegen zilver)
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:53
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
ik probeer gewoon een paar dagen andere oorbellen, dan zie ik het wel
bedankt in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:56
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik had dat in het begin ook.. goed schoon houden zou ik zeggen en misschien gaat het over een tijdje vanzelf over, is bij mij ook zo gebeurt
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:39
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 26-02-2004 @ 21:56:
Ik had dat in het begin ook.. goed schoon houden zou ik zeggen en misschien gaat het over een tijdje vanzelf over, is bij mij ook zo gebeurt
de laatste oorbellen die ik heb laten schieten zijn al van meer dan een jaar geleden dus daar ligt het niet aan
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Yvat schreef op 26-02-2004 @ 23:39:
de laatste oorbellen die ik heb laten schieten zijn al van meer dan een jaar geleden dus daar ligt het niet aan
Uithalen, oorknop goed schoonmaken, en er een flinke berg sterilon erover, ik had er bijna 2 jaar last van, nu is het weg
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:26
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-02-2004 @ 23:56:
Uithalen, oorknop goed schoonmaken, en er een flinke berg sterilon erover, ik had er bijna 2 jaar last van, nu is het weg
idd denk ik ook, sterilon, alcohol zoiets... En ook aan je oor, flink wassen met groene zeep en dan de oorbellen in.. En dat om de 2 dagen herhalen ofzo
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:47
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
ik ga het proberen
bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:27
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Idd, vuiligheid laten losweken met warm water en dan ontsmetten.

Misschien span je de oorknopjes te hard aan, nja, bedoel dan dat je het te hard toeknijpt, zeg maar...pff, nogal vaag uitgelegd..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 00:06
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
phensicske schreef op 27-02-2004 @ 21:27:
Idd, vuiligheid laten losweken met warm water en dan ontsmetten.

Misschien span je de oorknopjes te hard aan, nja, bedoel dan dat je het te hard toeknijpt, zeg maar...pff, nogal vaag uitgelegd..
ik begrijp wat je bedoelt
maar dat is niet zo, ik verlies juist altijd die sluitingen omdat ik ze niet strak genoeg aanknijp
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:42
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Ze zijn gewoon een beetje ontstoken je oren volgens mij. Mijn tip is ff een paar dagen geen oorbellen meer dragen en elke dag ff met sterilon doen dan gaat t vanzelf over
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 22:25
beija_flor
Avatar van beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
miss x schreef op 28-02-2004 @ 20:42:
Ze zijn gewoon een beetje ontstoken je oren volgens mij. Mijn tip is ff een paar dagen geen oorbellen meer dragen en elke dag ff met sterilon doen dan gaat t vanzelf over

precies
__________________
A coisa mais divina que há no mundo é viver cada segunda como nunca mais..
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:21
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
miss x schreef op 28-02-2004 @ 20:42:
Ze zijn gewoon een beetje ontstoken je oren volgens mij. Mijn tip is ff een paar dagen geen oorbellen meer dragen en elke dag ff met sterilon doen dan gaat t vanzelf over
bij mij groeien ze dicht als ik de combi van ontstoken oren en geen oorbellen heb kan aan mij liggen hoor
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 01:52
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
marrel schreef op 29-02-2004 @ 12:21:
bij mij groeien ze dicht als ik de combi van ontstoken oren en geen oorbellen heb kan aan mij liggen hoor
Lijkt me niet waarschijnlijk, mss dat er gewoon zo'n propjes inkomen, maar die kan je er gemakkelijk weer uitdoen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 07:54
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Doe je je oorbellen 's nachts wel altijd uit? Ik had ze namelijk een keer ingelaten en doordat ik op mn zij slaap was 1 kant toen helemaal gaan irriteren enzo . Misschien kan dat een reden zijn? Verder zou ik aanraden de gaatjes én de oorbellen vooral goed schoon te houden!
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 08:50
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
phensicske schreef op 01-03-2004 @ 02:52:
Lijkt me niet waarschijnlijk, mss dat er gewoon zo'n propjes inkomen, maar die kan je er gemakkelijk weer uitdoen.
Dat gebeurd bij mij ook hoor, dat is echt geen kwestie van propjes. Die zitten echt dicht!
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 09:40
PV
PV is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 01-03-2004 @ 08:54:
Doe je je oorbellen 's nachts wel altijd uit? Ik had ze namelijk een keer ingelaten en doordat ik op mn zij slaap was 1 kant toen helemaal gaan irriteren enzo . Misschien kan dat een reden zijn? Verder zou ik aanraden de gaatjes én de oorbellen vooral goed schoon te houden!
Hallo, elke nacht je oorbellen uit doen zeker, ben je gek?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 09:48
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb 2 jaar geleden ook extra gaatjes laten schieten boven mn oude gaatjes, die zijn nu nog steeds ontstoken als ik er oorbellen in doe. Ik weet ook niet waaraan het ligt en daarom doe ik alleen oorbellen in naar een feestje en diezelfde avond meteen weer uit
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:58
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
PV schreef op 01-03-2004 @ 10:40:
Hallo, elke nacht je oorbellen uit doen zeker, ben je gek?
Ik ben niet gek en die mn oorbellen echt wel uit iedere avond hoor. Heb meestal van die grote ringen in en das 's nachts echt niet fijn En naar mijn mening kan het echt wel een oorzaak van die irritatie zijn hoor!!
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb het opgezocht: in chirurgisch staal zit geen nikkel!!! sorry Qamra
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:38
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Qamra schreef op 01-03-2004 @ 09:50:
Dat gebeurt bij mij ook hoor, dat is echt geen kwestie van propjes. Die zitten echt dicht!
Een mens leert elke dag weer wat bij.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vraagje over een tweede oorbel!
KirstenR
6 27-11-2009 12:37
Lichaam & Gezondheid oorbel allergie?!
rare kwast
10 17-03-2008 15:21
Lichaam & Gezondheid ingegroeide oorbel
Scars Reamain
13 14-01-2005 11:21
Lifestyle oorbellen uit of in 's nachts...
Tink*
77 30-08-2004 21:37
Lifestyle oorbellen
Verwijderd
10 17-08-2003 00:02
Liefde & Relatie oorbellen, bepaalde betekenis?
liefschatje
40 13-03-2003 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.