Oud 05-09-2017, 15:40
gwnrandommm
gwnrandommm is offline
hai allemaal, ik zit nu in 3gymnasium en heb dus grieks en latijn. volgend jaar moet ik mijn pakket gaan kiezen en ik weet al zo goed als wat ik wil. Ik wil namelijk later arts worden. bij het beroep arts is het natuurlijk makkelijk als je al wat weet van latijn ivm latijnse namen voor dingen enz. ik zou latijn dus graag in mijn pakket houden. nu is het probleem dat ik er echt heel slecht in ben! ik heb al van alles geprobeerd qua vertaalstructuren maar niks helpt. ten eerste ben ik slecht in hoofdzinnen en bijzinnen te onderscheiden. en vaak let ik niet op de naamvallen maar als ik dat wel doe ben ik veel te langzaam met vertalen. En we krijgen als maar meer grammatica dus het wordt dr niet echt beter op.
iemand tips met het vertalen van latijn?
groetjesss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2017, 10:09
Verwijderd
Als arts heb je maar bijzonder weinig aan het vak Latijn zoals gegeven op de middelbare school. Medische termen zijn vaak "potjeslatijn" en stammen niet per sé uit de Romeinse tijd. En het is niet alsof ze je op school van alle spieren, botten et cetera de Latijnse naam gaan leren. Dus als dit je enige reden is om Latijn te houden, doe geen moeite.

Maar de studie geneeskunde is vrij zwaar. Niet omdat het zo moeilijk zou zijn maar vooral omdat het veel is. (Bijna) ieder vak weer. Je hebt er discipline voor nodig. En laat nou net dat iets zijn dat je bij een vak als Latijn ook nodig hebt.

Van de andere kant: zo te lezen - en dat bedoel ik op twee manieren - ben je niet zo goed in talen. Haal je wel hoge punten voor wiskunde, scheikunde, biologie, natuurkunde? En moet je daar niet te veel moeite voor doen? Die vakken zijn veel relevanter voor een geneeskundestudie dan het hebben van taalgevoel. Ik heb vrienden die net zo belabberd Nederlands schrijven als jij doet, maar die arts zijn en niet eens heel veel moeite met de studie hebben gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Moeite met extra vakken kiezen
Anoniem><
33 13-03-2016 15:51
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Eindexamen Latijn
FreddieMCurry
1 02-02-2011 08:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen voordelen/nadelen gymnasium!
witchy_feetju
40 31-01-2006 16:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Latijn..!! Aargh.....
xMelissax
43 06-10-2003 21:27
Eindexamens 2003 Hoe ver zijn jullie met Latijn?
lucy48
56 14-05-2003 14:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Levend Latijn
Robert Peters
8 23-09-2002 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.