Advertentie | |
|
07-06-2011, 00:06 | ||
Citaat:
Maar vergeet het maar weer, ik bedenk me net dat deze kerel ook wat jaartjes heeft overgeslagen
22-06-2011, 13:10 | ||
Citaat:
WIj zitten ook op het Luzac Lyceum in Arnhem. WIj geven je gelijk dat je ouders veel geld moeten betalen voor deze school, maar je krijgt er veel voor terug. Bijvoorbeeld veel individuele aandacht en/of kleine groepjes. Daarnaast kan je altijd bij iedereen terecht als je ergens mee zit. Wil je over gaan of slagen, moet je keihard werken, want ook op een priveschool gaat het niet vanzelf. WIj voelen ons hier thuis. Ga met je verhaal naar Martha... xboterbloempjes |
22-06-2011, 13:55 | |
die laatste post klinkt wel heel erg alsof het van de school zelf afkomt met 'we voelen ons hier thuis'...
Ookal is het luzac op meerdere plaatsen in Nederland, mij lijkt niet dat je het luzac van Arnhem met het luzac van Den Haag (waar TS misschien heen wilt) kan vergelijken. Elke school is anders met andere docenten, die alles net wat anders doen. Ookal hebben de scholen dezelfde naam, ze zullen altijd anders zijn en juist daarom niet te vergelijken zijn. TS kan lijkt me het best een keer een dagje meelopen op die school als hij/zij wilt weten hoe het eraan toe gaat daar.
22-06-2011, 17:28 | |
@ XBoterbloempjes: De reactie van KabouterX is verplaatst aangezien het niet over dit onderwerp ging http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1835380 dat forum gaan over Luzac Lyceum (Arnhem)
@ honkballertje: Dat klopt. Luzac College is over hele hele land verspreid, maar heeft hetzelfde concept. Het heeft landelijk eenzelfde bestuur, uiteraard blijven alle Luzaccen een beetje verschillen aangezien ze een andere plaatselijke rector en andere docenten hebben, maar ik ben benieuwd hoe mensen het over het algemeen bevalt. Volgens mij is het niet erg gebruikelijk daar om een dagje mee te lopen, maar dat zou ik inderdaad een keertje kunnen proberen Laatst gewijzigd op 25-06-2011 om 14:10. |
22-06-2011, 23:39 | |
@ Tink : Vestiging maakt me ook niet uit ( ik ga er btw überhaupt niet over, mensen mogen hier plaatsen wat ze willen, heb ik niks over te zeggen Het leek me alleen wel zo overzichtelijk ) maar er is al een ander forum over Luzac Lyceum . En om dat nou gescheiden te houden leek me wel zo handig. Ik vind wel dat er een groot verschil tussen Luzac Lyceum en Luzac College zit. Vooral in het publiek.
|
Advertentie |
|
28-06-2011, 21:39 | |
Zelf zit ik niet op het Luzac. Wel hoor ik er van oud-klasgenoten verhalen over. Zij zijn erg positief over het 'leergedeelte' al is het wel hard werken. Daarentegen zijn ze erg negatief over hoe hun sociale leven eruit ziet. Doordat je vaak tot 5 uur op school zit heb je weinig tijd over voor vrienden en op de school zelf zitten veel heel verwende luie kinderen. Dit zijn de verhalen van vrienden zelf weet ik er niet veel van.
|
29-06-2011, 00:51 | |
Mja, waar ik naar school ging, stond het Luzac bekend als de plek waar je heen ging als je een loser was, en je ouders teveel geld hadden. Tig mensen die van school gegooid werden omdat ze niets uitvoerden kwamen daar terecht.
Bovendien is dat geen oplossing: door strenge begeleiding het VWO wel halen is leuk en aardig, maar tien tegen één ga je op de universiteit direct onderuit omdat je daar wel zelfstandig moet werken.
29-06-2011, 01:58 | |
@T_ID: het maakt mij bijzonder weinig uit wat mensen van me denken. Het gaat mij erom dat ik mijn diploma haal. Ik voer niet weinig uit, ik heb gewoon begeleiding nodig bij veel vakken. In dat opzicht zou Luzac een goede optie voor mij zijn. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen.
Wie zegt dat je dan ''vol onderuit gaat'' op de uni? Die stenge leer is om je diploma te halen. Wanneer je iets studeert dat je leuk vindt heb je (iig ik) echt wel de motivatie om het af te maken. Beetje vreemde conclusie. |
29-06-2011, 12:16 | ||
Citaat:
En het lijkt me dat een school vol mensen die daar komen om de reden die ik eerder beschreef, ook niet erg aangenaam zal zijn.
30-06-2011, 23:47 | |
@ T_ID hm dat vastlopen zal voor mij geen probleem worden. Wanneer ik ergens enthousiast over ben kan ik er hartstikke goed voor werken. En ik ga een studie uitkiezen die ik leuk vindt en waar ik ook voor wil werken.
Verhalen over hoe de school bekend staat, dat je je diplpma koopt, dat je dan als loser gezien wordt en al die andere voordelen vindt ik allemaal totaal niet interessant. Hoe mensen (zoals jij) er over denken als buitenstaander is me al lang bekend. Daarom startte ik dit forum juist zodat mensen met ervaring hier hun bevindingen kunnen plaatsen. Dat vind ik namelijk het enige betrouwbare. Er zullen vast veel kakkertjes rond lopen die er op gedumpt zijn door hun ouders en niet de meest gezellige mensen zijn. Maar daarvoor kom ik daar niet, ik kom er voor mijn diploma. En bovendien zullen er vast wel een paar tussen die wel een beetje oké zijn. |
01-07-2011, 19:49 | ||
Ik heb op het luzac college arnhem en luzac lyceum arnhem gezeten.
Het is een TOP SCHOOL!!! Ik heb geen minpunten te melden. HEB JE OOK GOEDE ERVARINGEN MET OF BINNEN HET LUZAC LYCEUM/COLLEGE ARNHEM LAAT DAN BERICHT ACHTER PS dit is natuurlijk niet waar: "Leerlingen met slecht gedrag kopen hun diploma bij luzac lyceum arnhem. Erg he?" Citaat:
|
08-07-2011, 15:19 | ||
Citaat:
Beetje generaliserend. Ligt toch echt aan jezelf, als je aartslui bent, dan ga je wel flink op je bek ja. Maar als je flink gemotiveerd bent, moet de uni ook lukken. Luzac of niet, iedereen heeft zijn/haar eigen redenen waarom hij/zij daar zit. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Luzac College Verwijderd | 1 | 09-04-2014 21:10 | |
Algemene schoolzaken |
Luzac College xFre | 24 | 29-01-2009 17:39 | |
Algemene schoolzaken |