Advertentie | |
|
14-03-2003, 10:47 | ||
Citaat:
Ik denk dat er nu weer ff een drukke tijd aan komt, schoolexamens met veel leren en voor de examens ook, alleen nederlands en engels niet maar de rest zijn toch echt leervakken.
14-03-2003, 15:13 | |
Op het moment vind ik het nog wel aardig druk. Maar iig ga ik me wel goed voorbereiden op het CE, dus echt rustig wordt het niet. De afgelopen tijd was wel de drukste van mijn hele schooltijd, PWS, leesdossiers afmaken, ik ben eigenlijk eidere dag lang bezig geweest. Gelukkig is het nu rustiger.
Helaas gaat de lesvrijheid niet door dit jaar Waarom wordt ons niet vertelt. Het is niet eerlijk, ze deden het altijd. (ik heb geen zin meer om voor dat ene uurtje op vrijdag nog naar school te komen) Ik wil lesvrijheid!
14-03-2003, 15:31 | |
Vandaag had ik mijn "normale" lesdag, en duurde zelfs maar tot 10 over 1, incl. 2 tussenuren En dan een toetsweekje, waarvan ik maar 2 toetsen hoef te leren... heb nu eigenlijk al en ee vakantiegevoel ! Officiele laatste schooldag is op 25 april, maar daarvoor hebben we al zoveel vrij...
En inderdaad het CE stelt weinig voor denk ik... ik hoef alleen maar geschiedenis, wiskunde (nou ja...) en Management en Organisatie te leren. Wat een leven...
14-03-2003, 18:40 | ||
Citaat:
Nee, ik kan met echt niet voorstellen dat jij tijdens et examen lekker relaxed achter de tv zit, en na eco wis en sch is voor mij ook nog wel wat meer dan een beetje oefenen helaas en vooral bio, maar inderdaad, de tijd gaat snel, voor je het weet zijn we van school, tenminste, dat is te hopen, maar aan de andere kant, ik vind het ook wel weer vreemd om niet meer op school te zitten, ik kan me de dag niet meer herinneren dat ik nog niet naar school ging en na over een paar maanden gewoon nog niet, ik weet ook nog niet wat ik wil gaan doen na school, dat is wel een beetje vervelend |
14-03-2003, 19:53 | ||
Citaat:
@ Lucy48: Maar kijk, het is natuurlijk niet zo dat ik tijdens mijn centraal thuis voor de buis zit. Ga natuurlijk wel leren in de weken ervoor, maar het is niet zo dat ik vanaf 16 april de tijd dat ik normaal op school zou zitten ga besteden aan voorbereiden van examen. Misschien werk ik twee uur per dag, maar dat vind ik gewoon vakantie. Wat Latijn betreft, voor de vertaling valt niets te leren, je kan er alleen mee oefenen. Ik ga zeker niet al die teksten uit mijn hoofd leren, je moet natuurlijk wel weten hoe het verhaal ongeveer loopt. Maar das niet zo lastig, omdat het echt een verhaal is en niet allemaal losstaande gegevens. Als je niet meer weet hoe de tekst ongeveer ging, kan je altijd het stukje een beetje vertalen. Tis dus ook niet letterlijk al vakantie, maar het zijn gewoon best relaxte tijden voor mij, krijg steeds minder te doen. Prima zaak imho.
15-03-2003, 21:59 | |
@ Lucy48: Maar kijk, het is natuurlijk niet zo dat ik tijdens mijn centraal thuis voor de buis zit. Ga natuurlijk wel leren in de weken ervoor, maar het is niet zo dat ik vanaf 16 april de tijd dat ik normaal op school zou zitten ga besteden aan voorbereiden van examen. Misschien werk ik twee uur per dag, maar dat vind ik gewoon vakantie. Wat Latijn betreft, voor de vertaling valt niets te leren, je kan er alleen mee oefenen. Ik ga zeker niet al die teksten uit mijn hoofd leren, je moet natuurlijk wel weten hoe het verhaal ongeveer loopt. Maar das niet zo lastig, omdat het echt een verhaal is en niet allemaal losstaande gegevens. Als je niet meer weet hoe de tekst ongeveer ging, kan je altijd het stukje een beetje vertalen. Tis dus ook niet letterlijk al vakantie, maar het zijn gewoon best relaxte tijden voor mij, krijg steeds minder te doen. Prima zaak imho. [/QUOTE][/B] Ohja, maar jij bent een c&m'er toch? die hebben volgens mij wat meer aanleg voor de talen dan n&g'ers, vandaar dat jij wat minder aan latijn hoeft te leren, maar ik vind dat het Liviusverhaal toch wel een beetje ingewikkeld is, op mn schoolexamen kreeg ik allemaal stomme specifieke leervraagjes, erg lullig, maar ja, wel een goede oefening voor het examen misschien Eigenlijk ben ik wel van plan veel aan mn examens te gaan leren als ik niet naar school hoef, maar veel meer dan twee uur per dag zal er helaas waarschijnlijk wel niet in zitten, al sta ik er helaas niet voor alle vakken erg goed voor |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Meisje is heel onduidelijk in haar gevoelens. Wat nu? Studerende | 5 | 08-11-2010 19:29 | |
Algemene schoolzaken |
Speciale school? DBZ | 154 | 27-06-2009 22:29 | |
Liefde & Relatie |
Jongen is met mij vreemdgegaan Verwijderd | 20 | 10-08-2007 11:22 | |
Algemene schoolzaken |
wil nu al stoppen met school Verwijderd | 21 | 01-09-2005 16:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 02:12 | |
Psychologie |
Opeens willen ze weten wat er is. Bird-one | 13 | 08-12-2003 07:39 |