herkansingen, leuk
In de bovenbouw, niet-examenklassen hebben we 5 toetsweken, en je mag behalve bij de laatste toetsweek steeds 1 toets herkansen. In de laatste toetsweek en praktische opdrachten mocht je niet herkansen. Om te kunnen herkansen moest je cijfer 5,4 of lager zijn.
Maar in de examenklassen werd het pas echt leuk, dus maak uw borst maar nat, want dit gaat nog heel wat tekst worden
Ik heb maar liefs 7 herkansingen gedaan, terwijl ik maar 3 schoolexamenweken heb gehad
(en de eindexamens, uiteraard) De volgende herkansingsregelingen bestaan bij ons op school, in de eindexamenklassen voor het vwo:
De normale herkansingsregeling, d.w.z 1 toets of mondeling per schoolexamenweek, ook al had je er een voldoende voor.
De afsluitende vakkenherkansing, d.w.z 1 toets of mondeling voor een vak wat je met 5,4 of lager afsluit en waar je geen centraal schriftelijk eindexamen in doet.
De speciale herkansingsregeling, d.w.z. een herkansing voor frans 1 en duits 1 omdat in deze vakken heel veel onvoldoendes zijn gevallen. je deed automatisch mee als het in poging 1 niet gelukt was, maar je moest je heel strikt aan de lessen en aan het huiswerk houden om aan die herkansing te mogen deelnemen.
De normale herkansingsregeling voor het centraal schriftelijk eindexamen.
ik heb van alle 7 gebruik gemaakt en het leverde in 5 gevallen veel betere cijfers op
, 1 was een bijzondere omstandigheid, maar leverde toch ook weer niet superlaag op, en hoewel ik geslaagd ben heb ik ook een herkansing gedaan in een eindexamen. Hiervan hoor ik de uitslag nog.