Oud 20-08-2015, 18:28
maxyt10
maxyt10 is offline
-
__________________
“Science without religion is lame, religion without science is blind.”

Laatst gewijzigd op 17-09-2015 om 21:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2015, 22:42
pronk
pronk is offline
Ongetwijfeld de rijkste populist in de geschiedenis van het populisme. Absoluut geen schande dat zoveel mensen in hem de verlosser zien, aangezien in Nederland genoeg imbecielen zijn die op Wilders stemmen, en het aantal mensen wat op Pim Fortuyn stemden ook aanzienlijk was. Beetje dom, dat wel.

Ik vind zijn grappigste uitspraak dat hij heeft aangekondigd om een onafhankelijke deelname te overwegen wanneer hij niet de republikeinse kandidaat wordt. Op die manier zou hij waarschijnlijk een hoop kiezers bij de republikeinen afsnoepen, en dan wordt de Democratische kandidaat vrijwel zeker president. Niemand behalve de Democraten zouden hier wat aan hebben, want in dit geval verdelen de republikeinen en Trump de conservatieve kiezers, en worden ze geen van beiden de grootste. Enorm grappig hoe dom ze zijn, en hoe ze elkaar praktisch buitenspel zetten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2015, 00:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Misschien is Trump stiekem wel een Democraat he
Met citaat reageren
Oud 22-08-2015, 11:01
pronk
pronk is offline
Ik zou er niet raar van opkijken, al lijkt mij niet dat hij iemand is die vanwege partijbelangen dingen gaat doen, tenzij het hem commercieel en/of financieel wat oplevert.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2015, 19:15
Pontius Pilatus
Avatar van Pontius Pilatus
Pontius Pilatus is offline
Citaat:
Ongetwijfeld de rijkste populist in de geschiedenis van het populisme. Absoluut geen schande dat zoveel mensen in hem de verlosser zien, aangezien in Nederland genoeg imbecielen zijn die op Wilders stemmen, en het aantal mensen wat op Pim Fortuyn stemden ook aanzienlijk was. Beetje dom, dat wel.
Je lijkt je nogal af te keren tegen het populisme en dus tegen de democratie, denk je dat andere staatsvormen leiden tot een betere sociale regulatie van een land?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 13:09
pronk
pronk is offline
Ik ben geen tegenstander van de democratie, maar ik vind dat veel dictaturen prima werkten totdat het Westen zich zonodig wilde gaan bemoeien met de naar hun normen en waarden foute staatsvorm. Niet dat dictaturen zo geweldig zijn, want machtsmisbruik is er vaak aan de orde van de dag, al gebeurt dat ook vaak genoeg in een democratie.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 13:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Welke dictaturen werkten dan prima in jouw ogen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 21:27
pronk
pronk is offline
Egypte functioneerde onder Mubarak prima, zeker voor een land in het Midden-Oosten. Libië was ondanks sommige beschuldigingen over mensrechtenschendingen een redelijk stabiele staat. Toen kwam er een wil om democratie, en nu is Libië een grote teringzooi waar in sommige delen Islamitische Staat de baas is, en Egypte heeft verschillende pogingen tot staatsgrepen gekend, en is ook niet meer je favoriete vakantieland.

(We gaan nu wel een beetje off-topic denk ik.)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 07:48
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik weet niet waarom je denkt dat Mubarak of Gaddafi daar "zonder bemoeienis van het Westen" zijn gekomen, maar dat is niet zo. Egypte is een militaire dictatuur en daar is t.o.v. het Mubarak-regime weinig veranderd. Verder hanteer ik denk ik een andere maatstaf voor "prima functioneren."
Met citaat reageren
Oud 24-08-2015, 21:21
pronk
pronk is offline
Wie zegt dat ik dat denk?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2015, 23:28
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Pronk heeft wel een punt dat de situatie in die landen niet bepaald beter is geworden na het verdwijnen van de dictators.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2015, 23:34
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ongetwijfeld de rijkste populist in de geschiedenis van het populisme. Absoluut geen schande dat zoveel mensen in hem de verlosser zien, aangezien in Nederland genoeg imbecielen zijn die op Wilders stemmen, en het aantal mensen wat op Pim Fortuyn stemden ook aanzienlijk was. Beetje dom, dat wel.

Ik vind zijn grappigste uitspraak dat hij heeft aangekondigd om een onafhankelijke deelname te overwegen wanneer hij niet de republikeinse kandidaat wordt. Op die manier zou hij waarschijnlijk een hoop kiezers bij de republikeinen afsnoepen, en dan wordt de Democratische kandidaat vrijwel zeker president. Niemand behalve de Democraten zouden hier wat aan hebben, want in dit geval verdelen de republikeinen en Trump de conservatieve kiezers, en worden ze geen van beiden de grootste. Enorm grappig hoe dom ze zijn, en hoe ze elkaar praktisch buitenspel zetten.
Zoals Maxyt10 al zei.. hij is vooral populair vanwege zijn politiek incorrecte stijl. Maar dat gaat ook snel vervelen bij een gebrek aan inhoud.

Kun je vertellen waarom volgens jou mensen die op Wilders of Fortuyn gestemd hebben dom zouden zijn?

En hoezo zijn "ze" dom? Volgens mij snappen de Republikeinen namelijk prima dat het dom is als Trump als onafhankelijke kandidaat mee gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2015, 17:14
pronk
pronk is offline
Het zijn beide protestpartijen, en die weiger ik serieus te nemen. Daarnaast is Wilders een onbetrouwbare man die de stekker heeft getrokken uit een kabinet, en mede daarom ook nooit een verstandige en betrouwbare president, minister of staatssecretaris zal kunnen worden, enkel een schreeuwende fractievoorzitter en vertegenwoordiger van de Henks en Ingrids in dit land die dan het idee krijgen dat ze gehoord worden, wat voor hen heel fijn is, maar als land hebben we daar verdomd weinig aan.

Ik kan Pim Fortuyn uiteraard moeilijk reflecteren op de hedendaagse situatie, aangezien hij al een tijdje tussen zes planken ligt, maar ik vond hem nog wel een redelijke man. Dit citaat is ook erg treffend:

"Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal meevallen met de agressie van de Islam veel sterkte. Zalig zij de onnozele van geest."

Als je deze uitspraak genuanceerd bekijkt, (niet elke moslim is een agressieve moslim), heeft hij wel gelijk. Andere uitspraken waren alleen wat minder juist, want om nou te zeggen dat er in moskeeën martelaren worden gefokt vind ik onjuist. Daarnaast was het een ordinaire populist. Wanneer hij met het Katholiek Nieuwsblad sprak, vertelde hij nog steeds katholiek te zijn, ondanks dat hij openlijk homoseksueel was. Dat spoort totaal niet met de leer van het christendom, aangezien de Bijbel homoseksuele handelingen veroordeeld. Er zijn genoeg voorbeelden van zijn populisme, maar die zoeken jullie maar lekker zelf op.

Met het feit dat 'ze dom zijn', bedoelde ik dat ik het vrij dom vond om Trump namens je partij mee te laten doen. Een beetje intelligente en verstandige baas in de partij (ik weet niet hoe de partijstructuur er in Amerika uit ziet, maar je snapt wat ik bedoel) weet van te voren al dat het een hoop gedonder gaat opleveren.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 06:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sidenote, omdat ik me verder helemaal niet in de discussie ga/wil mengen: je kunt best openlijk homoseksueel zijn en gelovig. Het is niet of of, het is en en. Er zijn namelijk ook gelovigen die de Bijbel niet letterlijk aannemen en niet zoveel waarde hechten aan het oordeel enzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 07:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Sidenote, omdat ik me verder helemaal niet in de discussie ga/wil mengen: je kunt best openlijk homoseksueel zijn en gelovig. Het is niet of of, het is en en. Er zijn namelijk ook gelovigen die de Bijbel niet letterlijk aannemen en niet zoveel waarde hechten aan het oordeel enzo.
Dit ja. En er zijn dan ook nog homoseksuele gelovigen die de Bijbel interpreteren als afwijzend betreft hun geaardheid, en die het daar heel moeilijk mee hebben. Die mensen kunnen ook prima openlijk toegeven dat ze homoseksuele gevoelens hebben, juist om het knelpunt en de Bijbelse visie bespreekbaar te maken.

Sowieso zijn er in mijn ervaring meer "katholieken" die verder eigenlijk niet leven naar hun geloof maar het wel een fijn idee vinden om uiteindelijk toch in de hemel te komen. Wat familieleden van mij zijn "katholiek" maar zover ik weet gaan zij bijvoorbeeld niet regelmatig naar een kerk en vinden ze Bijbel lezen ook niet zo nodig. Of het dan gerechtvaardigd is om jezelf dan katholiek te noemen weet ik niet, maar hij is in elk geval niet de enige die zacht gezegd de kantjes er vanaf loopt betreft het leven naar je geloof.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 08:02
pronk
pronk is offline
Niet naar de kerk gaan is wat mij betreft geen enkel punt. Veel mensen vinden het gedwongen karakter niet fijn, van elke zondag twee keer in de kerk zitten, en belijden het liever op hun eigen manier. Daarnaast moet je duidelijk onderscheid maken tussen praktiserende en niet-praktiserende homoseksuelen, dat is zeker waar. Zo is bijvoorbeeld Arno Brok, de burgermeester van Dordrecht, niet-praktiserend homoseksueel, omdat hij katholiek is
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 18:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dus je kan niet praktiserend christen/katholiek/watdanook zijn én homo, of praktiserend homo én christen/katholiek/watdanook? Wat een onzin je gelooft toch in God, dat verandert echt niet als je uit de kast komt. De gemeenschap zal misschien niet zo leuk reageren, maar dan val je niet zomaar van je geloof.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 20:39
pronk
pronk is offline
Ik weet niet in hoeverre je kennis hebt van of ervaring hebt met het christendom (katholicisme is een onderdeel van het christendom, het christendom bestaat namelijk uit protestanten, katholieken en een flink aantal kleine groepjes zoals mormonen, Jehovah's getuigen etc.), maar ik weet uit ervaring dat 'de gemeenschap zal misschien niet zo leuk reageren' een vrij luchtige en gerelativeerde opmerking is. Vooral in de zwaardere protestantse kringen is de kans groot dat je uit de gemeenschap geflikkert wordt, en in de lichtere kringen is het in sommige gemeenschappen absoluut geen probleem maar in de meeste taboe en blijven homoseksuelen (voor zover die er zijn, het lijkt mij sterk dat die er niet zijn) in de kast.

Ik denk dat wanneer je kijkt naar wat er in de Bijbel staat je jezelf voor de gek houdt wanneer je denkt dat je het voor jezelf en bovenal voor God kunt verantwoorden wanneer je praktiserend homoseksueel en ook nog een christelijk bent. Homoseksualiteit wordt namelijk bestempeld als ontucht in de Bijbel, en in het Joodse wetboek Leviticus, wat onderdeel is van de Bijbel, staat dat mannen die het bed met mannen delen zoals ze dat met vrouwen doen, een gruweldaad begaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-08-2015, 22:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als je in God gelooft, geloof je in God. In de bijbel staat wel meer onzin. Dat de aarde plat en vierkant is. Dat heksen en waarzeggers gestenigd moeten worden tot de dood volgt. Dat je slaven mag hebben. Dat je meerdere vrouwen mag hebben. Dat alle jongens besneden moeten worden. Dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben. Dat de zon om de aarde draait. Dat mensen weet ik veel hoeveel honderd jaar worden. Dat kinderen krijgen als je bejaard bent hartstikke mogelijk is.. Moet ik doorgaan?

Dus denk ik dat het meer ligt aan hoezeer je in God gelooft. Homoseksualiteit/geloof is niet een knopje dat je om kan zetten, ongeacht wat een boek (duizenden jaren geschreven door meerdere mensen en ontelbare keren vertaald en dus herschreven) of een gemeenschap roept.

Maar ik wilde me helemaal niet in deze discussie mengen
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2015, 22:23
Verwijderd
Ik vind dat alle homo's gevierendeeld moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2015, 23:28
pronk
pronk is offline
En dat mag jij vinden. Lijkt me alleen niet een voorstel wat serieus genomen wordt.

@Little Phoebe: Ik reageer morgen op je, ik ben nu iets te moe om je bericht goed te kunnen beantwoorden. 🙈
Met citaat reageren
Oud 31-08-2015, 12:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik weet niet in hoeverre je kennis hebt van of ervaring hebt met het christendom (katholicisme is een onderdeel van het christendom, het christendom bestaat namelijk uit protestanten, katholieken en een flink aantal kleine groepjes zoals mormonen, Jehovah's getuigen etc.), maar ik weet uit ervaring dat 'de gemeenschap zal misschien niet zo leuk reageren' een vrij luchtige en gerelativeerde opmerking is. Vooral in de zwaardere protestantse kringen is de kans groot dat je uit de gemeenschap geflikkert wordt, en in de lichtere kringen is het in sommige gemeenschappen absoluut geen probleem maar in de meeste taboe en blijven homoseksuelen (voor zover die er zijn, het lijkt mij sterk dat die er niet zijn) in de kast.

Ik denk dat wanneer je kijkt naar wat er in de Bijbel staat je jezelf voor de gek houdt wanneer je denkt dat je het voor jezelf en bovenal voor God kunt verantwoorden wanneer je praktiserend homoseksueel en ook nog een christelijk bent. Homoseksualiteit wordt namelijk bestempeld als ontucht in de Bijbel, en in het Joodse wetboek Leviticus, wat onderdeel is van de Bijbel, staat dat mannen die het bed met mannen delen zoals ze dat met vrouwen doen, een gruweldaad begaan.
Katholieken zijn de ware christenen, de rest zijn bedriegers die niet in Jezus geloven dus wil je dat alstjeblieft niet op 1 hoop gooien? Straks veeg je de joden er ook nog bij omdat die uit hetzelfde boek citeren.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin trump gaat het gewoon flikken
Verwijderd
92 05-03-2022 16:31
De Kantine Wie saait, zal oogsten: #1954
Verwijderd
500 16-12-2016 00:25
De Kantine Waar moest je vandaag om lachen #4
Verwijderd
500 11-06-2011 02:11
Lifestyle De kleine dingen des levens.
Verwijderd
110 05-08-2007 11:36
Liefde & Relatie Vallen vrouwen op jongens met geld??
PierdeRegenworm
117 08-02-2005 23:20
Films, TV & Radio America's Next Topmodel 2
Balance
500 18-10-2004 23:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.