Oud 28-06-2007, 12:54
joelintveld
joelintveld is offline
heey

gister kreeg ik te horen dat ik ben gezakt.. ik voelde het een beetje aankomen, omdat ik mijn herexamen wiskundeB1 helemaal had verpest. nu ben ik op 0.2 punt gezakt. zelf had ik mooie plannen na mijn havo.. ik wilde doorstromen naar het VWO. ik had ook een boel extra vakken erbij, zodat ik gewoon door kon stromen zonder taken of talen inhalen in de vakantie. mijn cijfers waren gewoon goed. zelfs nu nog. 9 engels, 8 geschiedenis, 8 biologie, 8 maatschappijleer, 7 scheikunde, etc. ik deed/doe N&G. alleen ik ben wel gezakt. ik weet het allemaal niet meer. me plannen in toekomst, die zo haalbaar leken, zijn allemaal weg gelijk..

ik vraag aan jullie, wat kan ik nu allemaal doen? en wie heeft ook zooiets meegemaakt? graag, ik wil jullie adviezen en verhalen graag horen!


Groetjes, joel
Advertentie
Oud 28-06-2007, 13:32
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Vorig jaar gezakt voor mn vwo. Zat er wel aan te komen en was dus niet echt onverwacht. Het enige wat ik kon bedenken was gewoon het vwo opnieuw. Je kunt ook naar het id college gaan en dan deel certificaten halen. Maar ik had vier vijven, dus ik heb het jaar gewoon maar opnieuw gedaan Verder kan ik ook niet zo goed een alternatief bedenken, want het gaat tenslotte om het papiertje.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 28-06-2007, 14:05
Bacardi-Dude
Bacardi-Dude is offline
hey, joel,

het is indd kut dat je blijft zitte... maar maak ten eerste niet druk, je kan het gewoon overnieuw doen.. werke kan je altijd nog in dit leve, vraag maar aan je ouders..., je blijft liever wat langer studeren en btw, iedereen blijft wel een keer zitten. en als je eenmaal op een hbo of universitaire opleiding zit hoor je niks anders dat mensen een jaartje er tussen uitgaan of overdoen of dat ze geen ruk uitvoeren. neem bijvoorbeeld mij: van vwo4 naar havo4, dus ook nog eens een niveau lager allen van wege me tale maargoed, we hebben het hier over jouw, als ik jouw was zo ik het gewoon op je eigen school over doen, daar ken je de leraren, vrienden, mensen, etc, een vetrouwde omgeving dus, daarnaast zou ik wel eff kijke wat je kan afsluite, volgens mij is het zo dat de keuzevakken die worden afgesloten in het gedoubleerde jaar, niet overnieuw hoeven worden gedaan. (deze moet echter wel voldoende zijn afgerond). je doet NG, dus dan kom je volgens mij uit op de vakken: ENG, NE, WI, SK, BI en keuzevakken die je NIET voldoende heb afgeslote, echter is dit per school anders, dus dat moet je eff bij decanen na vragen.
oohja je zegt ook nog dat je plannen, die zo haalbaar lijken nu allemaal weg zijn... joel die plannen zijn er nog steeds, allen zijn ze nu een jaartje uitgesteld...

grtz, Nielson... (btw, wat een .... gebruikersnaam heb ik op dit forum XD van jaren gelede, ik was toen echt nog een blij mannetje zeg )

Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 14:59.
Oud 28-06-2007, 16:13
Lilmissy
Lilmissy is offline
Heej!

Ik heb dit vorig jaar ook meegemaakt...Ik had een herkansing en ik verwachtte het niet om te gaan zakken....Ik had eigenlijk voor de schoolexamens redelijk hoge cijfers, maar op centraal had ik 2 vakken een beetje verpest...dit kwam door de plotselinge stress...Het was heel raar...Eerste examens gingen wel redelijk en toen op het laatst had ik opeens examenstress! Ik had dus mijn Havo net niet gehaald...jammer genoeg....Ik kon kiezen of VAVO doen of jaartje op school weer doen....Ik heb voor een jaartje op eigen school gekozen..omdat ik nog wel wat mensen kenden die ook nog op mijn school zaten en je kent ook de omgeving is ook wel prettig....Tenslotte hoefde ik alleen naar de vakken waarvoor ik was gezakt en voor de andere vakken hoefde ik niet naar de les toe, maar ik kon wel gewoon meedoen met de schoolexamens van die vakken...Uiteindelijk toch wel punten hoger gehaald joh, terwijl ik al redelijk stond! Ik moet wel toegeven dat eerste schooldag heel erg naar was...Je hebt toch het gevoel van: Ik hoor hier niet.....maar later wen je er wel aan...Een jaartje vliegt ook zo voorbij joh! Voor je het weet zit je weer in de eindexamens......En als je je havo heb kan je nog gaan beslissen of je vwo wilt gaan doen..misschien op de VAVO? vwo in 1 jaar? maar dat wordt wel hard werken heb ik gehoord! Nou in ieder geval veel succes...Ik ga aan een hbo opleiding beginnen!

xxx
Oud 28-06-2007, 16:39
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ja, opzich zuigt het dat je nog (bijna) niemand kent als je het opnieuw doet, terwijl de mensen waarbij je in de klas komt al ruim 5 jaar bij elkaar in de klas zitten. Maar aan de andere kant is het ook wel heel prettig om op je eigen school te blijven, omdat je heel veel docenten al kent, het gebouw en de hele gang van zaken en specifieke regels op je school. Dat scheelt een hoop stress
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 28-06-2007, 23:10
joelintveld
joelintveld is offline
ik voel me al een beetje meer opgelucht nu ik dit lees ik weet niet waarom.. maja.

maandag groot gesprek met

-mijn ouders ( beide)
-mentor
-decaan havo
-decaan vwo
-ik

de decaan vwo wilde er persee bij zijn. ik denk dat hij het negatief bedoel. eerder zo van " ja je hebt plannen, maar dit is het, dit vinden docenten over jouw, dus je moet je plannen bijstellen en maar gewoon HBO gaan doen en geen Uni"

ben er net zo zenuwachtig van als ik mijn examens had.


offtopic: Nielson, ik had het al door dat jij het was na de eerste 2 regels
Oud 29-06-2007, 11:24
Verwijderd
Je kunt niet zakken op twee 10e voor een vak, dan heb je op z'n minst nog een ander vak onvoldoende gemaakt..
Oud 29-06-2007, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-06-2007 @ 11:24 :
Je kunt niet zakken op twee 10e voor een vak, dan heb je op z'n minst nog een ander vak onvoldoende gemaakt..
jawel, als jij dan een 3 staat voor dat vak..
Oud 29-06-2007, 13:54
Verwijderd
Citaat:
QP schreef op 29-06-2007 @ 11:30 :
jawel, als jij dan een 3 staat voor dat vak..
... ik snap het niet?
Oud 29-06-2007, 14:03
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-06-2007 @ 13:54 :
... ik snap het niet?
Met een 3 kun je niet slagen dus als hij bv een 3.3 had is hij wél op twee tiende gezakt.. maar is wel erg zielig opzich
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 29-06-2007, 14:49
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 29-06-2007 @ 14:03 :
Met een 3 kun je niet slagen dus als hij bv een 3.3 had is hij wél op twee tiende gezakt.. maar is wel erg zielig opzich
Aha. Ik bedoelde een 5.3 en een 5.4 ofzo in je profiel - en dat mensen dan zeggen 'ik ben op één tiende gezakt!! OMG!!' terwijl je toch écht voor twéé vakken onvoldoende staat. Zoiets.
Oud 29-06-2007, 16:12
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Je kan ook eerst je P halen en dan naar de uni.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 29-06-2007, 16:22
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 28-06-2007 @ 13:32 :
Vorig jaar gezakt voor mn vwo. Zat er wel aan te komen en was dus niet echt onverwacht. Het enige wat ik kon bedenken was gewoon het vwo opnieuw. Je kunt ook naar het id college gaan en dan deel certificaten halen. Maar ik had vier vijven, dus ik heb het jaar gewoon maar opnieuw gedaan Verder kan ik ook niet zo goed een alternatief bedenken, want het gaat tenslotte om het papiertje.
Jep ik ook vorig jaar gezakt voor het VWO. Het hele jaar opnieuw gedaan en daar heb ik spijt van gehad. Kan beter deelcertificaten halen, aangezien je zo'n goede cijfers hebt verder. Als je alles opnieuw doet heb je kans dat je voor bio of sk een 5 of 6 komt te staan!
Oud 29-06-2007, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-06-2007 @ 11:24 :
Je kunt niet zakken op twee 10e voor een vak, dan heb je op z'n minst nog een ander vak onvoldoende gemaakt..
Als je toch wiskunde een 5,0 hebt en natuurkunde een 5,3. Dan ben je toch op 0,2 gezakt? Want als je 0,2 hoger had gehad voor natuurkunde was je geslaagd.
Oud 29-06-2007, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Liesa schreef op 29-06-2007 @ 16:23 :
Als je toch wiskunde een 5,0 hebt en natuurkunde een 5,3. Dan ben je toch op 0,2 gezakt? Want als je 0,2 hoger had gehad voor natuurkunde was je geslaagd.
In zekere zin wel ja. Maar aan de andere kant: als je wiskunde gewoon goed had gemaakt was er niks aan de hand geweest. Je hebt dan dus op meerdere fronten gefaald, zeg maar.
Oud 29-06-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:
joelintveld schreef op 28-06-2007 @ 23:10 :
ik voel me al een beetje meer opgelucht nu ik dit lees ik weet niet waarom.. maja.

maandag groot gesprek met

-mijn ouders ( beide)
-mentor
-decaan havo
-decaan vwo
-ik

de decaan vwo wilde er persee bij zijn. ik denk dat hij het negatief bedoel. eerder zo van " ja je hebt plannen, maar dit is het, dit vinden docenten over jouw, dus je moet je plannen bijstellen en maar gewoon HBO gaan doen en geen Uni"

ben er net zo zenuwachtig van als ik mijn examens had.


offtopic: Nielson, ik had het al door dat jij het was na de eerste 2 regels
Bullshit. Leraren hebben het beste met je voor hoor.
Oud 29-06-2007, 18:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-06-2007 @ 18:00 :
In zekere zin wel ja. Maar aan de andere kant: als je wiskunde gewoon goed had gemaakt was er niks aan de hand geweest. Je hebt dan dus op meerdere fronten gefaald, zeg maar.
Of je hebt voor beide vakken 2 tienden te weinig.
Oud 29-06-2007, 19:31
Wiltine
Avatar van Wiltine
Wiltine is offline
Kun je niet van profiel veranderen? Ik weet niet goed welke vakken je extra hebt, maar als je er veel extra hebt, misschien is er dan een kans dat je met een ander profiel wél slaagt?
__________________
-
Ads door Google
Oud 29-06-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Wiltine schreef op 29-06-2007 @ 19:31 :
Kun je niet van profiel veranderen? Ik weet niet goed welke vakken je extra hebt, maar als je er veel extra hebt, misschien is er dan een kans dat je met een ander profiel wél slaagt?
Elk profiel heeft wiskunde en ze heeft dus geen wiskunde gehaald, dus je kan niets laten vallen oid
Oud 30-06-2007, 01:31
joelintveld
joelintveld is offline
Citaat:
Liesa schreef op 29-06-2007 @ 16:22 :
Jep ik ook vorig jaar gezakt voor het VWO. Het hele jaar opnieuw gedaan en daar heb ik spijt van gehad. Kan beter deelcertificaten halen, aangezien je zo'n goede cijfers hebt verder. Als je alles opnieuw doet heb je kans dat je voor bio of sk een 5 of 6 komt te staan!
dat zal wel raar zijn.. aangezien ik nu ook veel meer snap dan ik had geleerd voor SETs.... ik kon het toen wel, maar nu begrijp ik het ook helemaal.. nu heb ik het gevoel als ik het jaar over doe dat ik dan al helemaal cum laude ga slagen... maja dat is een gevoel en daar vertrouw ik even niet op...

ik lees morgen weer reply's... ik ga slapen truste iedereen
Oud 30-06-2007, 18:29
Lilmissy
Lilmissy is offline
Citaat:
joelintveld schreef op 30-06-2007 @ 01:31 :
dat zal wel raar zijn.. aangezien ik nu ook veel meer snap dan ik had geleerd voor SETs.... ik kon het toen wel, maar nu begrijp ik het ook helemaal.. nu heb ik het gevoel als ik het jaar over doe dat ik dan al helemaal cum laude ga slagen... maja dat is een gevoel en daar vertrouw ik even niet op...

ik lees morgen weer reply's... ik ga slapen truste iedereen
Ik denk zelf als je dit jaar bijv.net niet heb gehaald doe je gewoon volgend jaar nog beter je best en dan zou je het wel moeten halen toch? Ik had me gewoon goed geconcentreerd op de vakken die ik toen niet had gehaald....En het is allemaal herhaling op de middelbare school.... we hadden gewoon zelfde se's soms...ik wist van sommige gewoon nog de antwoorden die we hadden besproken ooit...(jah goed geheugen haha) ik heb uiteindelijk alles echt punten hoger gehaald!.....En het is wel raar als je bijv. een andere vak die je vorig jaar wel heb gehaald dit jaar niet haalt... Als het goed is haal je voor de andere vakken waar je niet voor bent gezakt maar wel overnieuw doet ook gewoon hogere punten....lijkt mij dan
Joel je kan het wel! volgend jaar slaag je met dikke cijfers
Oud 01-07-2007, 16:06
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 29-06-2007 @ 16:12 :
Je kan ook eerst je P halen en dan naar de uni.
Mocht TS dit van plan zijn, men is bezig deze optie zoveel mogelijk weg te werken. Bij ons (Leiden, faculteit geneeskunde) kan het in ieder geval niet meer. Volgens mij was de reden dat er tegenvallende resultaten waren.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 16:09.
Oud 01-07-2007, 22:07
Lethe
Lethe is offline
Het is ook best raar, want anders kan je ipv vwo gewoon havo doen en 1 jaar propedeuse hbo, ben je ook 6 jaar bezig voordat je naar de uni kan.
__________________
Nice
Oud 02-07-2007, 01:40
joelintveld
joelintveld is offline
inderdaad... het is ook raar.. maar ik hoop wel dat ik er gebruik van kan maken als het zover is!

uhm.. over paar uurtjes gesprek met decanen.. ben echt zenuwachtig!
Oud 02-07-2007, 15:43
Lilmissy
Lilmissy is offline
Volgens mij komt dit ook wel, omdat ik gehoord heb dat er in het 1e jaar universiteit veel uitval is....maar ik heb ook gehoord dat je als je hbo doet je beter dat af kan maken dan gelijk naar 1e jaar universiteit na je propedeuse...Op universiteit is het veel anders zodat velen afhaken....(komt misschien ook dat ze niet goed voorbereid zijn overstap hbo-universiteit) Na je hbo kan je volgens mij ook verkort universiteit dan doen....
Advertentie
Oud 02-07-2007, 18:31
Lethe
Lethe is offline
Ik denk dat het niveau van de universiteit te hoog is voor mensen die eerst havo en daarna een jaar hbo hebben gedaan. Het verschil tussen havo en vwo is om te beginnen al erg groot, veel groter dan mensen denken.
__________________
Nice
Oud 05-07-2007, 01:49
joelintveld
joelintveld is offline
even snel een update omdat ik maar gelijk ga slapen..

ik ga havo 5 overnieuw doen... de decaan van vwo had juist iets anders te zeggen.. namelijk dat ik WEL was toegelaten tot vwo als ik het had gehaald... dus als ik 0.2punt hoger had gehaald dan zat ik nu op het vwo!

ik ga dus havo 5 over doen.. dan maar een jaartje langer.. na havo 5 heb ik nog steeds plannen om naar vwo 5 te gaan.. via HBO ga ik het niet doen, en dat zal ook in de toekomst niet meer mogelijk zijn.. voor mij de lange weg dus..


ik post alles nog wel, maar niet nu.. ik ga nu slapen! trusten!
Oud 09-07-2007, 01:27
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Misschien een beetje nutteloos, maar het geeft wel overzichtelijk aan wat je doorstroommogelijkheden zijn, rechtsstreeks geript van de wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Educati...he_Netherlands

edit: hmm had liever het plaatje op de pagina direct gepost maar wiki heeft blijkbaar soort van anti-link beveiliging dr op, dus dan maar zo....
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 09-07-2007, 10:49
lingua
Avatar van lingua
lingua is offline
Citaat:
AllureV schreef op 02-07-2007 @ 18:31 :
Ik denk dat het niveau van de universiteit te hoog is voor mensen die eerst havo en daarna een jaar hbo hebben gedaan. Het verschil tussen havo en vwo is om te beginnen al erg groot, veel groter dan mensen denken.
Ik ken (genoeg) mensen die eerst mavo, toen havo en daarna vwo hebben gedaan. Met als vervolg een universitaire studie.
En ook die de overstap van hbo (na een havo-opleiding) naar WO zonder problemen hebben gemaakt.

__________________
Ik ben niet klein, ik sta gewoon ver weg!
Oud 09-07-2007, 12:52
Verwijderd
Citaat:
lingua schreef op 09-07-2007 @ 10:49 :
Ik ken (genoeg) mensen die eerst mavo, toen havo en daarna vwo hebben gedaan. Met als vervolg een universitaire studie.
En ook die de overstap van hbo (na een havo-opleiding) naar WO zonder problemen hebben gemaakt.
Het kan ook wel, maar volgens mij is het onderzocht en is idd vastgesteld dat mensen met HAVO en een HBO-P het vaker dan mensen met een VWO diploma (al weet ik geen bronnen ed ). Na een volledige HBO-opleiding is het misschien al weer anders.

Zeggen dat het voor iedereen te hoog zou zijn, klopt niet, dat ben ik wel met je eens.

Zelf heb ik trouwens eerst mavo gedaan, daarna havo, daarna hbo en doe nu universiteit.
Oud 09-07-2007, 14:55
joelintveld
joelintveld is offline
mijn decaan raadde het ook ten zeerste af om niet via hbo-p naar uni te gaan wegens erg grote uitval..

ze zei ook dat het binnenkort ook komt te vervallen. .die regeling wegens te slechte resultaten..
Oud 09-07-2007, 19:11
Lethe
Lethe is offline
mijn decaan raadde het ook ten zeerste af om niet via hbo-p naar uni te gaan wegens erg grote uitval..


Huhh? Dan raadde hij toch juist aan om na het behalen van je hbo-p naar de uni te gaan?
__________________
Nice
Oud 11-07-2007, 12:07
joelintveld
joelintveld is offline
sry, typfoutje.. ( kan ook niet meer wijzigen).. idd, er staat een dubbele ontkenning in..

ik bedoelde dat de decaan het afrade om via hbo-p de uni te doen.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De kunstmatige insaaiminatiekliniek van Dr. van Holland - #545
Verwijderd
35 07-03-2009 11:41
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 21:06
Verkeer & Vervoer Rijles- en rijbewijstopic #13
TopDrop
500 28-02-2008 12:17
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten Blauwe ogen
joes
34 16-07-2005 00:11
Liefde & Relatie wat zou jij leuke verrassing van jou vriend/in vinden?
Buffy
17 05-06-2003 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.