Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2006, 14:24
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Hey Hallo,

Ik heb sinds kort 2 TFT's met een D-Sub aansluiting, ik heb ze beide aan mijn Geforce 6600GT gehangen en gebruiken de standaard desktop uitbreiding van Windows die ik in de NVidia driver kan instellen.

Heeft het voor mij nut om de tweede monitor aan een aparte videokaart te hangen? Ik heb nog een PCI TNT2 M64 32MB liggen en een PCI Geforce 2MX 64MB. Misschien dat dit een betere en of stabielere performance oplevert? Ik heb nog wel eens dat spellen raar reageren op de dual monitor setup.

Alvast bedankt!
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2006, 12:06
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nou, twee monitoren met extended desktop van windows gaat niet vaak echt goed.

Ik denk niet dat het nut heeft om de tweede monitor aan een aparte videokaart te hangen, dit zal misschien nog wel ellende opleveren. Wat wil je er eigenlijk mee doen? Spellen ondersteunen meestal geen extended desktop maar wel een samengevoegd scherm (2x 1024x768 wordt dan 2048x768). Probleem is dat alle venstertjes precies in het midden van de twee schermen komen. En dat alle actie ook precies in het midden is.
Je zou moeten kijken of je display/monitor profielen kan maken, dat je dus extended desktop kan draaien als je in de desktop zit, en single monitor als je een spelletje gaat spelen.. Dat wordt tenminste fatsoenlijk ondersteund door ieder spel, en je videokaart hoeft dan geen twee schermen aan te sturen in een spelletje.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 15:08
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 15-11-2006 @ 13:06 :
Nou, twee monitoren met extended desktop van windows gaat niet vaak echt goed.

Ik denk niet dat het nut heeft om de tweede monitor aan een aparte videokaart te hangen, dit zal misschien nog wel ellende opleveren. Wat wil je er eigenlijk mee doen? Spellen ondersteunen meestal geen extended desktop maar wel een samengevoegd scherm (2x 1024x768 wordt dan 2048x768). Probleem is dat alle venstertjes precies in het midden van de twee schermen komen. En dat alle actie ook precies in het midden is.
Je zou moeten kijken of je display/monitor profielen kan maken, dat je dus extended desktop kan draaien als je in de desktop zit, en single monitor als je een spelletje gaat spelen.. Dat wordt tenminste fatsoenlijk ondersteund door ieder spel, en je videokaart hoeft dan geen twee schermen aan te sturen in een spelletje.
Mja ik ben nog niet echt conrete problemen tegen gekomen. Het gaat overigens niet altijd even soepel. Ik kijk zo even in de Nvidia drivers of ik een NView profiel kan maken.

In spelletjes heb ik nooit last, behalve Battlefield 2 die sindsdien niet meer opstart maar dat overleef ik wel.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:52
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nja, toen ik er aan begon speelde ik freelancer, dat deed het dus ook niet met extended desktop. En die andere optie, 2048x768 maken zat toen nog niet in die ati drivers.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware laptop
Verwijderd
21 22-05-2009 10:41
Software & Hardware Videokaart met 3 DVI aansluitingen
]{ing
34 26-11-2007 11:56
Software & Hardware [mobo] Welk moederbord?
Orion16
25 15-10-2004 17:37
Software & Hardware [Complete PC] Dell
ythguaN
43 03-08-2004 19:52
Software & Hardware [Dualscreen] Beide monitoren aan tijdens spellen
Tuinkabouter !!
1 02-09-2003 15:56
Games fps drops
dingokoning
15 12-05-2003 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.