Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2006, 23:08
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik ben met 5 klasgenoten bezig met een ondernemingsplan van een hotel. De hele samenwerking ligt helaas overhoop dus het is compleet chaos. Een paar goed meedenken scholieren van S.com kunnen we dus wel gebruiken

Één van de afdelingen is housekeeping. In dit hoofdstuk behandelen we nu de volgende onderdelen:

- Concept uitleg
- Info over bedrijf aan wie de housekeeping uitbesteed is
- Hoe gaat dit schoonmaak bedrijf te werk
- Hoe wij deze externe mensen kunnen integreren in ons hotel
- Schoonmaak procedure
- Inventarislijst kamers
- Leverancier (+ vergelijking van andere leveranciers)

Wat kunnen we nog meer behandelen in dit housekeeping hoofdstuk?

Thnx voor het meedenken! We hebben het hard nodig
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2006, 23:59
Barry K
Barry K is offline
Ik zou misschien wel een apart hoofdstuk besteden aan hoe je zorgt dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
Hoe ben je er zeker van dat kamers schoon zijn / personeelskleding netjes gewassen is / evt. kleding van gasten goed gewassen is door een stomerij ?

Misschien een idee om een duidelijke structuur door middel van een 'boom' te maken om te laten zien wie er leiding geeft aan wie. Kies je bijvoorbeeld voor een matrix-structuur waarin een leidinggevende verantwoordelijk is voor het personeel die de kamers schoonmaakt en een ander voor de kamers die te maken hebben met de gasten. Zo kun je van 2 kanten controleren, alhoewel dit wel kostbaarder is.

Hoe is je beleid ten aanzien van problemen? wat doe je met een gast die komt klagen aangezien zijn kamer nog een rotzooi is?

Denk ook aan het behandelen van het welbekende tijdprobleem in hotels. Gasten moeten voor een bepaalde tijd vertrekken, en binnen enkele uren moeten enorm veel kamer weer 'gereed zijn'.
Hoe plan je dit qua personeel / hoe voorkom je problemen...


Dit schoot me zoal te binnen
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 07:30
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Dit zijn nuttige adviezen Barry K! Je bent een held! Hier kan ik wat mee. Ik ga er meteen mee aan de slag.

Thnx!
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.