Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2006, 11:18
Verwijderd
Met een Beamer dus.
Heeft iemand heir ervaring mee?
Ik speel mijn spellen gewoon op mn tv(spelcomputer) of achter mn beeldscherm, maar na het zoveelste college dat nergens over ging begon ik me dat toch af te vragen.
Beamers zijn tegenwoordig al wel beter, en kunnen best hoge resoluties aan(dat ze achterlijk duur zijn even buiten beschouwing gelaten). En op een groot scherm/doek spelen heeft ook wel iets.

Alleen is zoiets utivoerbaar? is de reactiesnelheid van zo'n beamer misschien veelste langzaam om bijvoorbeeld shooters een beetje duidelijk weer te geven. Gewoon films met een beamer kijken kan voor zover ik weet wel, dus het lijkt mij dat dit ook mogelijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2006, 14:26
J-roenn
J-roenn is offline
het kan wel, maar veel beamers die een goede refreshrate hebben kunnen totaal niet tegen een stilstaand beeld, die branden dan op den duur in, dus als je veel in pauze menuutjes dat ding laat aanstaan moet je weer een nieuwe lamp kopen.
dit moet sowieso na een aantal uur ( meestal zo'n 1000- 2000 uur ) en die krengen zijn duur.
t ligt er dus maar net aan wat je er voor over hebt.
verder moeten ze ook gekoeld worden, en dat kan schijnbaar nog niet stil ofzo want alle beamers die ik ken hebben toch een redelijk stofzuiger geluid door de koeling.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 17:17
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
Sweet. Ik heb op school wel eens Quake 3 gespeeld op een beamer, zaten ons ook te vervelen. Wel leuk om een keer te doen, maar ik vind het scherm echt veel te groot om fatsoenlijk op te kunnen spelen.
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:36
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Wij hebben thuis een beamer, maar ik denk niet dat gamen op een beamer aan te raden is.

Het scherm is veel te groot en dat maakt het allemaal alleen maar moeilijker om goed waar te nemen wat er allemaal gebeurd, vooral met spellen met veel snelle bewegingen. Bovendien is de kwaliteit (omdat het scherm zo groot is) ook niet echt je van het.

Het spelen van bijvoorbeeld een strategie spel op een beamer gaat goed, omdat het beeld stukken rustiger is. Hoewel ik hier zelf niet echt het nut van inzie.

Het lijkt allemaal heel leuk zo'n verschrikkelijk groot beeldscherm, maar echt goed komen spellen niet tot hun recht op een beamer. Hier hebben we de beamer om films op te kijken en dat gaat echt perfect, voor games zou ik het gewoon bij een tv en een (goede) pc monitor houden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 18:51
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Veel te groot.

Als je FPS games speelt moet je in een opslag alles kunnen zien, en niet dat je naar verschillende hoeken kunt kijken. De eerste keren heeft het zeker een "wow"-effect, maar daarna zul je merken dat het toch niet fijn is om op te gamen. Films kijken weer wel. Maar dat geluid van de beamer en de beperkte levensduur van de lamp zijn toch opbrekers voor mij.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 19:05
Verwijderd
Klopt. Je ziet al bij de grootste schermen (21" en hoger) dat je niet altijd even makkelijk in één oogopslag het hele scherm kunt overzien, en dat is voor een snelle FPS juist wel van belang.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 21:24
Verwijderd
Op het werk hebben we een speciale beamer die vooral gericht is op het goed afspelen van video.

Gevolg van zo'n groot scherm is dat onrustige beeldbewegingen enorm uitvergroot worden. Je kunt daar misselijk van worden, niet echt prettig dus.

De beamer heeft inderdaad ook een luidruchtige koeling, en dan is dit nog een erg moderne beamer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 08:49
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 02-11-2006 @ 22:24 :
Op het werk hebben we een speciale beamer die vooral gericht is op het goed afspelen van video.

Gevolg van zo'n groot scherm is dat onrustige beeldbewegingen enorm uitvergroot worden. Je kunt daar misselijk van worden, niet echt prettig dus.

word je dan niet ook misselijk in de bios?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 09:03
Verwijderd
Citaat:
0oFZo0 schreef op 04-11-2006 @ 09:49 :
word je dan niet ook misselijk in de bios?
Haha, nee, ik doel meer op games. Denk maar aan een spel zoals Quake of Unreal Tournament. Als dat vlot gespeeld wordt op een beamer kun je de kotszakjes wel naast je stoel hangen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 09:49
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 04-11-2006 @ 10:03 :
Haha, nee, ik doel meer op games. Denk maar aan een spel zoals Quake of Unreal Tournament. Als dat vlot gespeeld wordt op een beamer kun je de kotszakjes wel naast je stoel hangen.
ja als je erg dichtbij zit en er gevoelig voor bent wel ja denk ik
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:03
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 02-11-2006 @ 22:24 :
De beamer heeft inderdaad ook een luidruchtige koeling, en dan is dit nog een erg moderne beamer.
Erg moderne beamers maken ook erg veel geluid.

En sommige spelletjes kan je best aardig op een projector spelen.. De buurman heeft een DLP gevalletje, en daar is need for speed underground best op te doen.
Een first person shooter zal het vast ook wel goed doen op een CRT projector.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 00:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-11-2006 @ 23:03 :
De buurman heeft een DLP gevalletje, en daar is need for speed underground best op te doen.
Dat vind ik zulk lelijk beeld die dingen.
Krijg er echt een ouderwets gevoel bij.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 05:23
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-11-2006 @ 01:23 :
Dat vind ik zulk lelijk beeld die dingen.
Krijg er echt een ouderwets gevoel bij.
Bij need for speed wordt toch alles uitgerekt, dus dan is toch alles al een waas.
Een LCD beamer is helemaal een ramp.
Zoals ik zei: CRT
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:13
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Probleem zit ook in de lage resolutie. De meeste beamers zijn 800x600. Sommige duurdere/nieuwere zijn dan weer wel 1024 x 768..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 12:14
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 12-11-2006 @ 12:13 :
Probleem zit ook in de lage resolutie. De meeste beamers zijn 800x600. Sommige duurdere/nieuwere zijn dan weer wel 1024 x 768..
Aangezien je te maken hebt met projectie zou veel meer toch geen nut hebben: het zou allemaal veels te vaag worden omdat het licht zich gewoon 'vermengt'. Als je scherpte wilt kun je beter geen beamer of projectie-techniek gebruiken.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:00
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 12-11-2006 @ 13:14 :
Aangezien je te maken hebt met projectie zou veel meer toch geen nut hebben: het zou allemaal veels te vaag worden omdat het licht zich gewoon 'vermengt'. Als je scherpte wilt kun je beter geen beamer of projectie-techniek gebruiken.
Dat valt ook wel weer mee, een fatsoenlijke projector kan't scherper maken dan jij je voor kunt stellen. 't Is best bizar namelijk hoe scherp het kan.

Probleem is bij een LCD projector dat je altijd naar een soort 'hordeur' effect zit te kijken. Er zitten kleine lijntjes tussen de afzonderlijke pixels. Maar daarom moet je ook geen LCD nemen dus. Die kunnen maar zo scherp als één pixel. En als één pixel 2 x 2 cm groot is op het scherm.. tsja. Het is dus niet het probleem dat het licht zich mengt.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:02
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
yups. Behalve het beperkt dynamisch bereik qua licht zijn wij voor computerbeeldschermen gewend aan 1024x768 of 1280x1024.

Een budget LCD projector geeft dramatisch slechte grijstinten en met 800x600 gilt de doos al "Hi Res!" .... je voelt 'm al aankomen. Zoek een forse projector met 1280x1024 of een CRT projector.

Bijkomend voordeel: gamen in het duister is altijd cooler
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 14:09
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
eerlijkheid gebied te zeggen dat het vermoedelijk goedkoper is om een flinke HDTV-compatible LCD TV te kopen met DVI en/of RGB ingang
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-11-2006, 16:43
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 15-11-2006 @ 15:09 :
eerlijkheid gebied te zeggen dat het vermoedelijk goedkoper is om een flinke HDTV-compatible LCD TV te kopen met DVI en/of RGB ingang
Nou, ik weet nog een nieuwe Barco Cine9 te staan
Die heeft 10 uur gelopen nadat-ie uit de fabriek kwam.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:59
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 15-11-2006 @ 17:43 :
Nou, ik weet nog een nieuwe Barco Cine9 te staan
Die heeft 10 uur gelopen nadat-ie uit de fabriek kwam.
dan kom ik wel een gat in je plafond zagen om het ding naar boven te takelen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Stel een vraag aan de forumer onder je. #duizend
Missy
500 03-01-2011 20:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.