Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2012, 17:18
Verwijderd
Hallo!

Ik ben op zoek naar nieuw vrijwilligerswerk en ben op benieuwd naar wat anderen hier aan doen!
Doe je vrijwilligerswerk? Wat doe je voor iets en waarom heb je daar voor gekozen? Haal je er veel voldoening uit of doe je het om een andere reden? Hoe lang doe je dat al en waarom ben je er mee begonnen? Hoeveel tijd stop je er in?

TS begint: Ik heb vijf jaar vrijwilligerswerk gedaan bij Jong Nederland, vergelijkbaar met de scouting. Ik was drie jaar leidster van een groep van tien meiden en daarna twee jaar als leidster van tien jongens. Eens per week hadden we anderhalf uur een bijeenkomst. We gingen daar twee keer per jaar mee op weekend en daar moesten we alles zelf voor regelen. We gingen een keer per jaar met de hele groep op kamp, een week lang. Daarvoor had je dan met twee of drie andere leiding de verantwoording over hetprogramma van een bepaald(e) (dag)deel. De rest van het jaar waren er toernooien en dagen die door de overkoepelende organisatie werden geregeld waar we met de groep ook naar toe gingen. Ik denk dat ik daar gemiddeld twee avonden per week mee bezig was, en eens in de twee maanden een weekend. Ik ben daar mee begonnen omdat ik op zoek was naar meer sociale contacten. Ik was zelf lid geweest maar ben daar mee gestopt omdat de groep niet leuk was. Ik ben verhuisd en moest daar mee stoppen, maar heb dat altijd heel erg graag gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2012, 17:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb 10 jaar zwemles gegeven en af en toe ook wedstrijdzwemtraining, bij twee verschillende verenigingen i.v.m. verhuizing. Ook heb ik in een commissie gezeten die de zomeractiviteiten organiseerde en ben ik een aantal jaar mee gegaan op kamp, waarbij je dan een aantal spel activiteiten organiseerde. Toen ik weer verhuisde, kreeg ik een extra baantje en veel meer reistijd, dus nu ben ik blij dat ik tijd heb om zelf te sporten en lukt het me niet om weer zoiets te gaan doen. Daarom ga ik deze zomervakantie drie dagen helpen bij de kindervakantieweek hier in de buurt. Dan is er geen wekelijkse verplichting.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 10:34
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb vorig schooljaar mijn maatschappelijke stage gedaan bij een kinderatelier ook als leidster.
Eigenlijk hoefde ik maar van september tot december want dan had ik de verplichte uren er al op zitten.
Maar uiteindelijk ben ik doorgegaan tot mei omdat ik het er erg naar mijn zin had. Ik kon ook heel goed opschieten met de leidster die zegmaar de leiding over mij had, en ik vond het ook oneerlijk om haar na een paar maanden alles alleen te laten doen want ik vraag mezelf nu nog steeds af hoe dat zou moeten.
Ik wilde er nog wel mee doorgaan, het probleem is alleen dat het smiddags was (van half 4 tot 6) en het niet echt te combineren viel met mijn examenjaar.
Ik heb er vooral kinderen geholpen bij het knutselen maar ook zelf mee bedacht wat voor opdrachten we ze konden geven enzo.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 11:53
Verwijderd
Ik heb mijn maatschappelijke stage gedaan bij een stichting die taallessen geeft aan buitenlanders. Daar ben ik na mijn stage mee doorgegaan als vrijwilliger. Ik vond het zo leuk, ik haalde er heel veel voldoening uit, heb superveel nieuwe, lieve mensen ontmoet, kreeg dankbaarheid en recepten uit verschillende landen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 10:06
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik heb heel lang als vrijwilliger gewerkt bij een poppodium. Bar draaien, feesten organiseren, werken op festivals (bijvoorbeeld één dag werken op Lowlands, de rest van het weekend grats/vrij). Was altijd heel gezellig en natuurlijk een voordeel dat feesten en optredens gratis waren voor vrijwilligers, dus wanneer ik niet hoefde te werken hing ik er alsnog rond. Mijn ex werkte daar trouwens ook, dus waren we er sowieso wel vaak te vinden. Heb het altijd met veel plezier gedaan. Tegelijkertijd was ik ook actief in een popcollectief en werden er jamsessies en gratis minifestivals georganiseerd met onbekende bandjes en eten en drinken.

Ook heb ik een tijd leiding gegeven aan de welpen en zeeverkenners bij de scouting.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 16:32
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
ik werk nu als vrijwilligster in een rusthuis (cafetaria)

ik schenk drinken, bedien mensen, doe de afwas, enz...

ik doe het heel graag
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Vrijwilligerswerk Latijns Amerika als stage?
MichelGeerligs
0 20-06-2013 13:45
Studeren Taalcursus en vrijwilligerswerk
annoniempje
3 25-01-2010 10:47
De Kantine Vrijwilligerswerk, what's your excuse?!
Verwijderd
45 13-02-2006 20:37
Werk, Geld & Recht vrijwilligerswerk?
ikkuh15
47 30-05-2005 11:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht: informatie over vrijwilligerswerk
Daantje_0705
2 06-01-2004 16:23
Werk, Geld & Recht vrijwilligerswerk
zita swoon
7 19-09-2003 09:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.