Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 21:09
pino123
pino123 is offline
'Gegeven is de functie f(x) = 0,5x3 - 2x2 + 2

de grafiek van f is een hellingsgrafiek van een functie h. Teken de globale gtafiek van h.'

op zich is dit niet zo moeilijk, maar is een één of ander knopje om dit uit te kunnen voeren op de TI-83+?

Alvast bedankt!!!
__________________
Jacob lovesss you

Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 21:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2005, 21:54
TD
TD is offline
Met "afgeleide omdraaien" bedoel je waarschijnlijk integreren. Ik ken je rekenmachine niet, maar misschien zit er zo een functie op?
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 21:58
Global
Avatar van Global
Global is offline
volgens mij kan dat niet op je GR
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:06
Verwijderd
h(x) = (1/8)x4 - (2/3)x³ + 2x + C.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:08
TD
TD is offline
Ja, dat kon ik ook nog wel

Maar:
Citaat:
op zich is dit niet zo moeilijk, maar is een één of ander knopje om dit uit te kunnen voeren op de TI-83+?
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:11
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
pino123 schreef op 11-02-2005 @ 22:09 :
'Gegeven is de functie f(x) = 0,5x3 - 2x2 + 2

de grafiek van f is een hellingsgrafiek van een functie h. Teken de globale gtafiek van h.'

op zich is dit niet zo moeilijk, maar is een één of ander knopje om dit uit te kunnen voeren op de TI-83+?

Alvast bedankt!!!
Ja intergraalfunctie ofzo iets
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 10:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 11-02-2005 @ 23:11 :
Ja integraalfunctie ofzo iets
Dat is alleen voor het numeriek bepalen van een integraal bij een gegeven functievoorschrift en bij gegeven integratiegrenzen. Je kunt wel "handmatig" de primitieve van de functie bepalen, en voor diverse waarden van de integratieconstante de bijbehorende grafiek van de primitieve plotten.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 11:09
Verwijderd
Nou, teken de grafiek voor C = 0 en neem dan de oorsprong als (0,C) en je hebt een grafiek die geldig is voor alle (reële) waarden van C.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 18:07
Fatality
Fatality is offline
Om dan maar gewoon even je vraag te beantwoorden.
Ja het kan,
vul de functie in het functiescherm in. Ga naar Calc. En dan selecteer je nummer 5 uit die lijst ofzo. Met het integraalteken....
.. hoelang heb je er over gedaan om het te zoeken?

Citaat:
Dat is alleen voor het numeriek bepalen van een integraal bij een gegeven functievoorschrift en bij gegeven integratiegrenzen. Je kunt wel "handmatig" de primitieve van de functie bepalen, en voor diverse waarden van de integratieconstante de bijbehorende grafiek van de primitieve plotten.
Dat wil de TS denk ik ook.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 20:21
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Fatality schreef op 13-02-2005 @ 19:07 :
[B]Om dan maar gewoon even je vraag te beantwoorden.
Ja het kan,
vul de functie in het functiescherm in. Ga naar Calc. En dan selecteer je nummer 5 uit die lijst ofzo. Met het integraalteken....
.. hoelang heb je er over gedaan om het te zoeken?
Ik denk dat je optie 7 bedoelt, maar die is om de oppervlakte onder de functie te berekenen tussen twee gegeven x-waarden. Bij mijn weten zit er geen functie op de GR waarmee je de integraal van een functie kan tekenen. Ze hebben hem mij iig nooit geleerd
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 15-02-2005 @ 21:21 :
Ik denk dat je optie 7 bedoelt, maar die is om de oppervlakte onder de functie te berekenen tussen twee gegeven x-waarden. Bij mijn weten zit er geen functie op de GR waarmee je de integraal van een functie kan tekenen. Ze hebben hem mij iig nooit geleerd
Je bedoelt waarschijnlijk de primitieve, aangezien je de integraal niet (goed) kunt tekenen zonder de vrijheidsgraad te specificeren.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 07:13
Verwijderd
Het is niet mogelijk om op je GR de primitieve te krijgen (tenzij dat je dat dure, nieuwe ding van casio hebt). Je kan wel de functie met grenswaarde geven en dan rekent je rekenmachine de integraal uit, maar dan krijg je alleen het eind antwoord
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 07:33
mastertime
mastertime is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-02-2005 @ 08:13 :
Het is niet mogelijk om op je GR de primitieve te krijgen (tenzij dat je dat dure, nieuwe ding van casio hebt). Je kan wel de functie met grenswaarde geven en dan rekent je rekenmachine de integraal uit, maar dan krijg je alleen het eind antwoord
als je primitiveert op een klein een intervaltje van diamter van bijv. 0.01, en als je een programma maakt om dat te doen voor 'elk' x in een bepaald interval bijv. <-10,10>. Dan krijg je een stukje van de grafiek van de primitieve van f(x) op het itnerval <-10,10> en dit kun je plotten..

het is meer programmeren.
Het idee hierachter lijkt op dat van de afgeleide: je krijgt een voldoende mooie benadering van f'(x) op een bepaald interval als je deze plot:
Y1: (f(x+0.001)-f(x))/0.001

bij primitiveren kun je zo'n functie helaas niet bedenken, daarvoor moet je meer gebruik maken van zelf ontwikkelde programma's......Hoop ik
__________________
asscceeaass
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.