Oud 19-05-2020, 22:14
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
En ja hoor, daar is zij weer met een vraag.

Zoals ik in een vorig topic heb laten weten, ga ik op kamers. Mijn opleiding lijkt mij hartstikke leuk, maar toch zit mij iets dwars. Op de opleiding zijn de meeste (zo'n 90% v.d. studenten) mensen extrovert, zelfverzekerd etc.

Het probleem zit 'm erin, dat ik geen enkel van deze eigenschappen bezit. Nu wil ik niet buiten de boot vallen of iets dergelijks, dus blijf ik mij afvragen hoe ik mij in een situatie als deze het best op kan stellen. Ik heb al moeite met het aanknopen van een gesprek, laat staan met mensen die daar totaal geen problemen in ondervinden. Om heel eerlijk te zijn maakt hun zelfverzekerdheid mij ietwat onzeker.

Wat kan ik het beste doen? Hoe pak ik dit aan? Ik probeer hier al een hele tijd aan te werken, maar het lijkt zijn vruchten nog niet bepaald af te werpen...

Ik weet dat ik veel vragen stel m.b.t. studie. Ik probeer me er alleen zo goed mogelijk op voor te bereiden, zodat ik voor zo min mogelijk onverwachte zaken kom te staan.

Graag hoor ik van jullie.
F.S.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2020, 22:17
Verwijderd
Wacht even, voordat je problemen bedenkt... Hoe weet je dat 90% extravert is? Is dit echt zo?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 22:22
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Wacht even, voordat je problemen bedenkt... Hoe weet je dat 90% extravert is? Is dit echt zo?
Ik ben er bij de open dag geweest (dus eigen indruk) èn er is een gedragstest gedaan (officiële) waar dit met behulp van een kleurenschema uit bleek.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 22:48
Verwijderd
Dan heb je toch aan 10% van de mensen genoeg?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 23:39
Confused.
Confused. is offline
Ik denk dat je je niet zo veel zorgen hoeft te maken. Je kunt niet alles voorbereiden, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 09:48
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Op de opleiding zijn de meeste (zo'n 90% v.d. studenten) mensen extrovert, zelfverzekerd etc.
Ik denk dat jij een verkeerde definitie van zowel introvert als extrovert hanteert.

Citaat:
Het probleem zit 'm erin, dat ik geen enkel van deze eigenschappen bezit.
Volgens mij helpt 't wanneer je beseft dat eigenschappen niet exclusief voor "introvert" of "extrovert" zijn.

Citaat:
Om heel eerlijk te zijn maakt hun zelfverzekerdheid mij ietwat onzeker.
Wat mij veel opvalt in sociale omgang over de jaren is dat sommige mensen denken dat er één vat "zelfverzekerdheid" is waar anderen uit lijken te tappen. Volgens mij is dat niet zo. Daar bedoel ik mee: er valt te differentiëren. Zo kan iemand vol zelfvertrouwen vertellen over zijn of haar job, want dat is iets waar die persoon volledig in control is en excelleert. Tegelijkertijd kan die persoon, die zo sprankelend vertelt over collegae en projecten, rete-onzeker zijn over zijn nijpende aambeienprobleem.

Mijn punt is vooral: iedereen heeft weak spots. Ik ook. Dat je in een sociale setting over algemene koetjes en kalfjes lekker uit de verf komt, zegt verder helemaal niets. Dat is een skill die aan te leren is, als je dit niet van nature hebt en dit wel wilt kunnen. Wil je dat niet, prima, dan doe je dat niet. Hoe? Door te doen en te beseffen dat de anderen niet heel anders zijn dan jij met dezelfde onzekerheden.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.