Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2010, 14:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Inderdaad alle standaard vleeswaren, waarbij je ook aan filet americain kan denken naast de standaard plakjes.
Daarnaast ook vis zoals zalm of tonijn.
Verder de meer zoete soorten beleg, zoals jam, honing, pindakaas, stroop, vruchtenhagelslag.
En een lekker eitje op zijn tijd (evt gebakken en met groenten).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 29-10-2010, 15:42
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik ben de laatste jaren behoorlijk aangekomen (heb nog wel een gezond gewicht). Het komt deels door medicijngebruik, en er zijn ook wel periodes geweest waarin ik gewoon teveel at. Nu ben ik al een half jaar aan de lijn, (ik weet niet het exacte aantal omdat ik een eetstoornis heb gehad maar ik eet ongeveer 1700 kcal per dag).
Ik val alleen niet af. Ik kan niet veel sporten omdat ik chronisch ziek ben, maar ik wandel bijvoorbeeld elke dag een uur. Ik zwem twee keer per week een uur.
Ik heb zelf het idee dat het iets te maken kan hebben met het ondergewicht dat ik twee jaar lang heb gehad. Sinds ik een normaal gewicht heb, heb ik nooit meer kunnen afvallen. Is dit herkenbaar voor iemand?
Oud 29-10-2010, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand broodbeleg zonder melkproducten? Ik eet/at erg veel smeerkaas/kaas maar daar zitten dus melkproducten in. De komende weken wil ik even geen melkproducten binnen krijgen.
Zelf weet ik ook al een aantal dingen, zoals jam, vleeswaren etc. maar ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben zodat ik dat kan proberen!
Naast wat Balance zei ook pure chocoladepasta
Oud 29-10-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de laatste jaren behoorlijk aangekomen (heb nog wel een gezond gewicht). Het komt deels door medicijngebruik, en er zijn ook wel periodes geweest waarin ik gewoon teveel at. Nu ben ik al een half jaar aan de lijn, (ik weet niet het exacte aantal omdat ik een eetstoornis heb gehad maar ik eet ongeveer 1700 kcal per dag).
Ik val alleen niet af. Ik kan niet veel sporten omdat ik chronisch ziek ben, maar ik wandel bijvoorbeeld elke dag een uur. Ik zwem twee keer per week een uur.
Ik heb zelf het idee dat het iets te maken kan hebben met het ondergewicht dat ik twee jaar lang heb gehad. Sinds ik een normaal gewicht heb, heb ik nooit meer kunnen afvallen. Is dit herkenbaar voor iemand?
Drink je wel veel? Dat helpt veel om af te vallen.
Oud 29-10-2010, 16:27
Verwijderd
Oké, bedankt Balance en Sarah!
Oud 29-10-2010, 16:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zelf weet ik ook al een aantal dingen, zoals jam, vleeswaren etc. maar ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben zodat ik dat kan proberen!
Bebogeen en speculoospasta. Wel behoorlijk zoet allebei.
Oud 29-10-2010, 16:34
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Drink je wel veel? Dat helpt veel om af te vallen.
Ja, dat wel, minstens 2,5 liter per dag. (Alleen water, thee, cola light).
Oud 29-10-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Bebogeen en speculoospasta. Wel behoorlijk zoet allebei.
Bebogeen heb ik nog nooit van gehoord! Daar ga ik eens naar kijken. Bedankt.
Oud 29-10-2010, 18:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Weet iemand broodbeleg zonder melkproducten? Ik eet/at erg veel smeerkaas/kaas maar daar zitten dus melkproducten in. De komende weken wil ik even geen melkproducten binnen krijgen.
Zelf weet ik ook al een aantal dingen, zoals jam, vleeswaren etc. maar ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben zodat ik dat kan proberen!
Ik weet niet waarom je geen melkproducten wil eten maar als je dat wil omdat je geen lactose wil eten kan je wel gewone harde nederlandse kaas eten want daar zit geen lactose in
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-10-2010, 18:38
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Weet iemand broodbeleg zonder melkproducten?
Misschien nog 'n paar ideetjes:
Kokosbrood, Fluff, Marmite, sandwichspread (of zit daar ook iets van zuivel in? ), Schuddebuikjes, anijshagel, salades (ik bedoel die van bijvoorbeeld Johma), (vegetarische) paté/worst.
__________________
En dat meen ik!
Oud 29-10-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Misschien nog 'n paar ideetjes:
Kokosbrood, Fluff, Marmite, sandwichspread (of zit daar ook iets van zuivel in? ), Schuddebuikjes, anijshagel, salades (ik bedoel die van bijvoorbeeld Johma), (vegetarische) paté/worst.
Dankje! En ik zal kijken of in sandwichspread zuivel zit.
Wat zijn jullie goed, dat had ik nooit kunnen verzinnen.
Oud 29-10-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet waarom je geen melkproducten wil eten maar als je dat wil omdat je geen lactose wil eten kan je wel gewone harde nederlandse kaas eten want daar zit geen lactose in
Ik heb vroeger koemelkallergie gehad. Sinds dit jaar weet ik dat ik jeugdreuma heb, waarschijnlijk heb ik het al zo'n aantal jaren en ik wil kijken of de pijn minder wordt als ik geen (koe)melkproducten meer neem. Aangezien medicijnen en alles niet aan slaan. Dus ik ga even kijken of dit werkt.
Heeft iemand nog enig idee hoe lang ik het zou moeten proberen? Of ik in bijvoorbeeld 3 weken verschil zou moeten merken?
Oud 29-10-2010, 23:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Misschien nog 'n paar ideetjes:
Kokosbrood, Fluff, Marmite, sandwichspread (of zit daar ook iets van zuivel in? ), Schuddebuikjes, anijshagel, salades (ik bedoel die van bijvoorbeeld Johma), (vegetarische) paté/worst.
Ik ging vanmiddag voor dit topic een recept van sandwichspread opzoeken en de basis is steeds kwark. Dus ik denk niet dat het een optie is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-10-2010, 19:38
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Oh mij valt deze topic nu pas op.

Ik ben zelf heel veel bezig met voeding (bodybuilding, kwam nooit aan in gewicht en dat was vervelend) en volg er nu een kleine cursus voor, dus als iemand vragen heeft dan beantwoord ik die graag (alhoewel het op het ogenblik meer op een wat-heb-je-vandaag-gegeten-topic lijkt ).

Citaat:
Ik heb vroeger koemelkallergie gehad. Sinds dit jaar weet ik dat ik jeugdreuma heb, waarschijnlijk heb ik het al zo'n aantal jaren en ik wil kijken of de pijn minder wordt als ik geen (koe)melkproducten meer neem. Aangezien medicijnen en alles niet aan slaan. Dus ik ga even kijken of dit werkt.
Heeft iemand nog enig idee hoe lang ik het zou moeten proberen? Of ik in bijvoorbeeld 3 weken verschil zou moeten merken?
Koemelkallergie komt vooral (heel) veel voor in aziatische landen, maar ook in westerse landen, waarschijnlijk kun je niet tegen de lactose. Je lichaam maakt lactase aan om lactose te verteren, bij een intolerantie voor lactose maakt je lichaam niet genoeg lactase aan. Als je niet goed tegen lactose kan, dan kan dat idd invloed hebben op een heleboel waarvan je in eerste instantie niet zou denken dat het verband heeft, dus wat jij zegt kan heel goed. 3 weken is te kort, ik heb er niet echt een bron voor maar het wordt vaak aangeraden om 2 tot 4 maanden iets aan te houden qua 'dieet' als je wil kijken of het effect heeft.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Oud 31-10-2010, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Oh mij valt deze topic nu pas op.

Ik ben zelf heel veel bezig met voeding (bodybuilding, kwam nooit aan in gewicht en dat was vervelend) en volg er nu een kleine cursus voor, dus als iemand vragen heeft dan beantwoord ik die graag (alhoewel het op het ogenblik meer op een wat-heb-je-vandaag-gegeten-topic lijkt ).



Koemelkallergie komt vooral (heel) veel voor in aziatische landen, maar ook in westerse landen, waarschijnlijk kun je niet tegen de lactose. Je lichaam maakt lactase aan om lactose te verteren, bij een intolerantie voor lactose maakt je lichaam niet genoeg lactase aan. Als je niet goed tegen lactose kan, dan kan dat idd invloed hebben op een heleboel waarvan je in eerste instantie niet zou denken dat het verband heeft, dus wat jij zegt kan heel goed. 3 weken is te kort, ik heb er niet echt een bron voor maar het wordt vaak aangeraden om 2 tot 4 maanden iets aan te houden qua 'dieet' als je wil kijken of het effect heeft.
Oké heel erg bedankt! Ik ga misschien binnenkort ook even naar een diëtiste, is misschien beter aangezien zij hier meer informatie over moeten kunnen geven.

Gisteren veel dingen gehaald zonder melk! Bedankt iedereen. Het verbaasde me nog dat er in zoveel producten melk zitten.
Oud 31-10-2010, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Koemelkallergie komt vooral (heel) veel voor in aziatische landen, maar ook in westerse landen, waarschijnlijk kun je niet tegen de lactose.
Je haalt nu koemelkallergie en lactose-intolerantie door elkaar

Koemelkallergie is een allergie voor het koemelkeiwit. Je immuunsysteem valt het koemelkeiwit aan, dit veroorzaakt heftige maagdarmklachten, eczeem over het gehele lichaam en andere klachten zoals hoofdpijn en vermoeidheid, zelfs al bij een minieme hoeveelheid koemelk. Koemelkallergie wordt meestal ontdekt op babyleeftijd en 90% van de mensen die het heeft groeit er binnen vijf jaar overheen, maar sommige mensen pas op latere leeftijd of nooit.

Lactose-intolerantie is een onvermogen om het koemelksuiker (lactose) te verteren, inderdaad door een tekort aan lactase. Dit kan een genetisch lage lactase-productie zijn, zoals in Azië inderdaad vaak het geval is, of het kan ontstaan door lange tijd nooit melkproducten te gebruiken waardoor de lactaseproductie op een laag pitje komt te staan, dit is bv. in grote delen van sub-sahara Afrika het geval omdat melk drinken daar niet gebruikelijk is na het stoppen met borstvoeding. Lactose-intolerantie veroorzaakt alleen maagdarmklachten, vooral diarree, opgeblazen gevoel en winderigheid.

Nu heeft kika,x als kind waarschijnlijk nooit koemelk gebruikt als gevolg van haar koemelkallergie, en het is daardoor goed mogelijk dat ze tegenwoordig een lactose-intolerantie heeft ontwikkeld. Maar het zijn wel twee verschillende aandoeningen.
Oud 31-10-2010, 09:41
Verwijderd
Ik snap het Sarah.
Als kind heb ik wel gewoon koemelk gedronken hoor. Alleen toen ik baby was kon ik er niet tegen en heb ik een tijdje geen koemelk gedronken. Ik zal eens vragen hoe lang dat was, want dat kan ik me niet meer herinneren. Maar op de basisschool heb ik zeker altijd wel koemelk gedronken.
Misschien heeft het wel helemaal níks met reuma te maken. Maar ik wil het toch proberen, aangezien ik elke keer moet stoppen met medicijnen.
Oud 31-10-2010, 11:31
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Je haalt nu koemelkallergie en lactose-intolerantie door elkaar

Koemelkallergie is een allergie voor het koemelkeiwit. Je immuunsysteem valt het koemelkeiwit aan, dit veroorzaakt heftige maagdarmklachten, eczeem over het gehele lichaam en andere klachten zoals hoofdpijn en vermoeidheid, zelfs al bij een minieme hoeveelheid koemelk. Koemelkallergie wordt meestal ontdekt op babyleeftijd en 90% van de mensen die het heeft groeit er binnen vijf jaar overheen, maar sommige mensen pas op latere leeftijd of nooit.

Lactose-intolerantie is een onvermogen om het koemelksuiker (lactose) te verteren, inderdaad door een tekort aan lactase. Dit kan een genetisch lage lactase-productie zijn, zoals in Azië inderdaad vaak het geval is, of het kan ontstaan door lange tijd nooit melkproducten te gebruiken waardoor de lactaseproductie op een laag pitje komt te staan, dit is bv. in grote delen van sub-sahara Afrika het geval omdat melk drinken daar niet gebruikelijk is na het stoppen met borstvoeding. Lactose-intolerantie veroorzaakt alleen maagdarmklachten, vooral diarree, opgeblazen gevoel en winderigheid.

Nu heeft kika,x als kind waarschijnlijk nooit koemelk gebruikt als gevolg van haar koemelkallergie, en het is daardoor goed mogelijk dat ze tegenwoordig een lactose-intolerantie heeft ontwikkeld. Maar het zijn wel twee verschillende aandoeningen.
Ja, ok, koemelkallergie is specifiek eiwitgerelateerd. Ik las niet goed I guess
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Oud 12-11-2010, 21:57
gamesgamen
gamesgamen is offline
Heey allemaal,

een tijd geleden vroeg ik jullie om advies om binnen 7 maanden tijd 9 a 11 kilo af te vallen. Ben een tijd gestopt met sporten omdat ik er nog niet uit ben en weet hoe en wat ik moet weten en hoevaak ik moet sporten.

Ik zwem nu 1x per week op de zondag en doe dit meestal 1.5 a 2.5 uur. Dit is wel inclusief 2x sauna en soms 1x bubbelbad of wat anders.
Is 1.5 uur puur zwemmen genoeg beweging per week? Daarnaast neem ik ook 2x de sauna, of dit helpt bij het afvallen weet ik niet. Doordeweeks beweeg ik natuurlijk ook gewoon, maar dat is niet echt sporten

En wat moet ik precies eten om een gezonde voeding binnen te krijgen?
Ik neem nooit wat als ontbijt (op een stuk fruit na ofzo), omdat ik me ''s ochtends meestal haast en niet precies weet wat ik moet nemen. Wat is een goed ontbijt?

Daarnaast lunch ik wel gewoon en avondeten is ook normaal.

En is het verstanding om gedurende een langere periode helemaal geen chips, snoep en frisdranken te nemen? Nu valt het met de 1e 2 wel mee, maar ik drink elke dag wel 1 blikje/glas cocacola zero, ik weet niet of dit wel/niet kan.

Verder zijn andere tips natuurlijk erg welkom en denken jullie dat ca. 10 kilo in 7 maanden tijd realistisch is?

Ik hoop op een snel antwoord, dan kan ik echt beginnen
Oud 13-11-2010, 00:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik had toch wel echt 3 tot 5 keer minimaal 1,5 uur sporten/intensief bewegen nodig om wat gewicht kwijt te raken. En daarop voortbordurend; ik ging en ga dan uit van een gemiddelde van 0,5 kilo per week wat ik ongeveer kwijt kon raken. Dus voor 10 kilo, en ingecalculeerd een paar weken zonder resultaat vanwege bezigheden/feestdagen of zo, zou ik ongeveer wel een half jaar uittrekken ja. Of beter gezegd; het is prima mogelijk, maar je zal er wel voor moeten werken

Chips, snoep en extra's minderen kan nooit kwaad, maar je hoeft jezelf niet alles te onthouden voor die periode. Zo nu en dan wat snacken kan niet echt kwaad, en de rest van de tijd kan je het proberen te vervangen door fruit. Cola light/zero is qua calorieën niet schadelijk, maar het schijnt wel een hongergevoel op te wekken waardoor sommige mensen meer schijnen te gaan eten. Wat je ook kan proberen, naast water, is suikervrije ranjasiroop te kopen. Zelf gebruik ik dat vaak omdat ik alleen water niet in grote hoeveelheden lekker vind.

Zolang je niet een specifiek dieet volgt lijkt mij een 'gewoon' ontbijt van brood met (hartig) beleg en een glas melk al voldoende en een hele verbetering met wat je nu hebt
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 13-11-2010, 00:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Sauna en bubbelbad telt uiteraard niet mee voor het afvallen, dus hoeveel sport je nou werkelijk? Het komt op mij over alsof je nauwelijks écht zwemt. Dus nee, 1,5 uur zwemmen waar ook nog sauna-bezoek en bubbelbad vanaf gaat, lijkt me niet genoeg om af te vallen. Als je wil afvallen is iets van 3x sporten per week toch wel handig. Je hoeft dan niet noodzakelijk te zwemmen, iets als stevig doorwandelen gedurende een half uur is ook goed om af te vallen. Ik vraag me sowieso af of zwemmen wel de beste manier is, omdat je volgens mij niet zo zeer aan cardio doet maar meer spieren trainen. Tenzij je flink banen trekt. Maar misschien kan iemand anders daar beter antwoord op geven.

Qua voedingspatroon weet je zo te lezen best wel hoe het zit, alleen blijkbaar wil je het graag bevestigd zien. Dus bij deze:
- Ja, het is handig om te stoppen met chips, snoep en frisdrank.
- Ja, het is belangrijk om te ontbijten.

Qua frisdrank drink je overigens coca cola zero en volgens mij is dat zoiets als light. Als dat klopt, dan kan het voor het afvallen niet zo veel kwaad.
Qua ontbijt kun je denken aan gewoon een paar boterhammen of ontbijtgranen ofzo. Probeer eens uit wat jij prettig vindt in de ochtend.
En ik zou me niet helemaal alle chips en snoep ontzeggen, want 7 maanden lang hou je dat waarschijnlijk niet vol. Sta jezelf dus af en toe wat toe, maar wel met mate. Of zoek naar alternatieven, bijvoorbeeld een eierkoek.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-11-2010, 17:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van zwemmen val je niet af is mijn ervaring. Je bouwt er wel conditie mee op maar wel conditie waar je met bijvoorbeeld hardlopen weer weinig aan hebt. Tuurlijk is het goed om in beweging te zijn maar niet voor het doel wat jij voor ogen hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-11-2010, 19:05
gamesgamen
gamesgamen is offline
Bedankt voor de antwoorden.
Ik bedoelde met 1.5 uur zwemmen dus echt minstens 1.5 uur, zo niet, 75 minuten lang baantjes trekken. In totaal zit ik meestal rond de 2 uur in het zwembad, dus inclusief sauna, wat meestal gewoon een keer is.

Maar mijn neef zit op kickbox en loopt vaak hard om zijn conditie te trainen. Is het dus een goed idee om naast 1x zwemmen per week, ook 1x hard te gaan lopen? Dat is dan ca. 30 a 60 minuten.

En ik drink sowieso minstens 4.5 liter water per dag, wat goed schijnt te zijn. Ik heb besloten om voortaan geen appelsap/cola enz. te drinken op school, maar gewoon een flesje water mee te nemen. Dat scheelt denk ik best wat calorieën op een dag. Mijn doel voor de komende 7 maanden is dus om gemiddeld per maand minstens 1.4 kilo's kwijt te raken. Omdat dit niet elke maand zal lukken (vooral december/januari), doe ik het in andere maanden, zoals november, februari etc. gewoon wat strenger aan, zodat het gemiddelde (hopelijk) toch nog goed uitkomt.

Vorig jaar augustus woog ik ca. 7 kilo meer dan nu, toen ben ik na 3 a 4 maanden gestopt en ben ik weer wat aangekomen. Sinds een paar weken ben ik weer begonnen om af te vallen en hopelijk gaat het nu in één keer, voor de laatste keer, gewoon goed.
En ervaringen leren dat langzaam afvallen veel beter is dan snel afvallen, want dan kom je 3x zo hard aan. Dus ik ga mijn best doen

En nog meer tips zijn altijd welkom
Oud 13-11-2010, 19:13
Picidae
Picidae is offline
4.5 liter , dat lijkt me echt niet gezond!
Oud 14-11-2010, 13:20
Verwijderd
edit: ok beetje lang verhaal geworden

4,5 liter drinken is inderdaad nergens voor nodig, het enige effect dat dat heeft is dat je heel vaak moet plassen. 2 liter is voldoende. Meer mag wel, maar dan zou ik 4,5 eerder als maximum aanraden dan als minimum. Het scheelt inderdaad wel heel veel om alleen water of thee/koffie zonder suiker te drinken, geen frisdrank of sap en heel matig zuivel. Light frisdrank zoals cola zero kan ook best, maar pas op dat dit soms wel je hongergevoel kan stimuleren.

Verder is uit verschillende onderzoeken gebleken dat afvallen het effectiefst gaat met minimaal een uur beweging per dag. Beweging is echter niet gelimiteerd tot sport. Fietsen, wandelen en in de tuin werken telt ook als beweging.
Om achteruitgang van je gezondheid te voorkomen is minstens 20 minuten beweging per dag nodig, wat neerkomt op 140 minuten per week, en met jouw 75-90 minuten zwemmen per week haal je dat al niet eens. Dus ik denk dat je op het terrein van beweging nog een hoop winst kan boeken
Genoeg bewegen zorgt er niet alleen voor dat je sneller afvalt, maar ook dat je het mooier doet, namelijk met minder kans op slaphangende huid en met een strak atletisch figuur in plaats van alleen minder vet over je botten; én dat je je er energiek bij blijft voelen, wat heel belangrijk is om het vol te houden.

Wat eten betreft, zijn veel dingen waarschijnlijk wel bekend. Wat niet iedereen weet, is dat je om je stofwisseling te stimuleren, het beste 5 à 6 keer per dag iets eet: drie maaltijden en 2 of 3 gezonde tussendoortjes.
Veel mensen hebben moeite met ontbijten omdat er vaak weinig tijd voor is 's ochtends, en je juist 's ochtends vaak wat langzamer eet. Dat kun je op lossen door je ontbijt op te bouwen: begin bijvoorbeeld met een glas drinkontbijt, als dat probleemloos gaat schakel je over op ontbijtgranen met melk, muesli met yoghurt of pap. Vanaf daar eventueel naar brood maar dat hoeft niet, die andere dingen zijn ook prima.
Het is altijd belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen, en dan doel ik op eiwitten, voedingsvezels en vitaminen en mineralen. Daarbij is het ook als je wil afvallen belangrijk om genoeg energie binnen te krijgen, om je stofwisseling op gang te houden en om te voorkomen dat je je als een chagrijnige vaatdoek voelt.

1.4 kg per maand is verder een prima streven

Laatst gewijzigd op 14-11-2010 om 13:40.
Oud 14-11-2010, 14:41
gamesgamen
gamesgamen is offline
Bedankt voor de tips!

Twintig minuten per dag bewegen komt wel goed denk ik. Daarnaast fiets ik ca. 7 minuten heen en terug naar school en dat zijn al 14 minuten. Natuurlijk tel ik dit niet mee in de 20 minuten

Maar als ik goed ga ontbijten, dan denk ik dat dat al veel gaat schelen. De rest komt denk ik wel goed. Het zwemmen blijf ik denk ik wel doen, want 75 minuten zwemmen is weer eens wat afwisseling dan alleen hardlopen, fietsen etc.

Nou het is nu 14 november. We zitten op precies op de helft van november. Ben benieuwd wat ik over 1 maand weeg (Hopelijk minstens 1.4 kg minder dan nu )
Oud 06-12-2010, 14:34
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik vroeg me af wanneer je aan moet komen.
Mijn familie vind me mager (1.72 en 53 kilo). Laatste tijd afgevallen door ziekte, minder sporten (daar kwam ik altijd van aan) ,onregelmatig werken. Althans ik denk dat het hiervan komt.
Eerst was ik 57/58 ofzo. Voel me prima (ziekte is over) en heb geen eetstoornis. Moet ik mijn best doen om aan te komen of is het zo prima?
__________________
never get old
Oud 06-12-2010, 19:53
Verwijderd
Je bent wel wat mager, ja, maar het is nog niet gevaarlijk laag of zo. Ik denk dat als je afgevallen bent omdat je ziek was, dat de kilo's er dan vanzelf ook weer bij komen als je gewoon normaal blijft eten; je lichaam heeft toch vaak een set point qua gewicht. Het is op zich natuurlijk wel een mooi excuus om een extra stukje chocola te nemen. Als je lange tijd op dit gewicht blijft, is het misschien wel verstandig om er wat meer moeite voor te doen, want een BMI onder de 19 of 20 is op de lange duur vaak niet zo gezond.
Oud 07-12-2010, 08:50
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Thanks Friday,

Zal met kerst veel eten .
Houd niet zo van zoet, is ook slecht voor mijn tanden omdat ik regelmatig gaatjes had. En dus geen vlees/vis, praktisch geen zuivel...is lastiger aan te komen. Ga wel aan de noten en hartige kost...iemand nog een idee voor gezonde vega "caloriebommen" ?
Het "probleem" -anderen zouden jaloers zijn- is dat ik gewoon veel makkelijker af val dan aan kom... ga nu wel goed opletten dat ik niet nog lichter wordt.
__________________
never get old
Oud 09-12-2010, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Thanks Friday,

Zal met kerst veel eten .
Houd niet zo van zoet, is ook slecht voor mijn tanden omdat ik regelmatig gaatjes had. En dus geen vlees/vis, praktisch geen zuivel...is lastiger aan te komen. Ga wel aan de noten en hartige kost...iemand nog een idee voor gezonde vega "caloriebommen" ?
Het "probleem" -anderen zouden jaloers zijn- is dat ik gewoon veel makkelijker af val dan aan kom... ga nu wel goed opletten dat ik niet nog lichter wordt.
Je hebt ook zuivelproducten op basis van soja bonen. Niet persé caloriebommen, maar wel onderdeel van een gezonde voeding. (als je geen koemelk drinkt)
Oud 10-12-2010, 14:41
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Je hebt ook zuivelproducten op basis van soja bonen. Niet persé caloriebommen, maar wel onderdeel van een gezonde voeding. (als je geen koemelk drinkt)
Ja, die eet ik ook zeer regelmatig. Jammer dat er in de meeste meer suiker dan soja zit (zeker in bijvoorbeeld Alpro Soya bosvruchten drank zit heel veel suiker).
Koop soms biologische van provamel, of rijst/kokos/havermelk maar die is eigenlijk net weer wat te duur om echt vaak te eten.
Maar bedankt voor je tip . Ik eet nu veel noten en ben aan de 'vleesvervangers'. Moet zeggen dat ze steeds beter worden.

Zijn er hier mensen die zelf sojamelk maken? Ik heb het wel eens gehoord, en vroeg het me af.
__________________
never get old
Oud 28-12-2010, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Ja, die eet ik ook zeer regelmatig. Jammer dat er in de meeste meer suiker dan soja zit (zeker in bijvoorbeeld Alpro Soya bosvruchten drank zit heel veel suiker).
Koop soms biologische van provamel, of rijst/kokos/havermelk maar die is eigenlijk net weer wat te duur om echt vaak te eten.
Maar bedankt voor je tip . Ik eet nu veel noten en ben aan de 'vleesvervangers'. Moet zeggen dat ze steeds beter worden.

Zijn er hier mensen die zelf sojamelk maken? Ik heb het wel eens gehoord, en vroeg het me af.
Dan kun je natuurlijk ook beter naturel sojamelk nemen Maar zal niet een groot deel van die suikers fruitsuiker zijn? Wat toch een stuk gezonder is dan kristalsuiker.
Oud 03-01-2011, 11:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nog goede voornemens hier? Ik ben vandaag weer begonnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-01-2011, 19:53
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Nog goede voornemens hier? Ik ben vandaag weer begonnen.
Ik begin morgen...
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 04-01-2011, 20:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nog goede voornemens hier? Ik ben vandaag weer begonnen.
Jup, ik ook.
Oud 05-01-2011, 21:22
Catch
Catch is offline
Wat doen jullie tegen eetbuien? Ik wil het woord emo-eter liever niet gebruiken eww, maar eigenlijk komt het daar wel op neer. Eten jullie dan gewoon gezonde dingen ipv snoep/chocolade of hebben jullie hier geen last van of doen jullie iets heel anders?
Oud 05-01-2011, 21:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Zolang je een eetbui niet te vaak hebt, kan het eigenlijk niet zo veel kwaad en moet je jezelf zoiets gewoon gunnen. heb je meerdere keren per week of zelfs dagelijks (vr)eetbuien, dan is het wel tijd om actie te ondernemen. Dan is het idd verstandig om als je dan toch echt wat moet eten, gezonde dingen te eten die je wel lekker vindt. Zoals bijvoorbeeld komkommers of andere groente die je rauw kunt eten. Bijkomend voordeel daarvan is dat je er ook nog eens sneller vol van wordt dan van koekjes en andere zoetigheid.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 05-01-2011, 22:25
Catch
Catch is offline
Ik heb het echt heel vaak, dagelijks. Ik pieker zoveel dat ik ervan afval dus ik kom niet aan, maar ik eet echt heel ongezond. Lijkt me beter dat ik dan rauwe groente ga eten ja. Het gaat mij er geloof ik om dat ik manisch ergens op kan kauwen geloof ik eh. Ik heb niet eens altijd zin in chocolade :')
Oud 06-01-2011, 16:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zorg allereerst dat ik nooit snoepgoed of andere lekkere, foute dingen in huis heb. Want als ik dat heb en ik krijg trek, dan kan ik er onmogelijk vanaf blijven.

En nu ik weer ben begonnen met een lijnpoging zorg ik dat ik veel appels in huis heb. Appels zijn goed om wat te kauwen te hebben en zijn niet binnen 2 seconden weggewerkt. Dus dat remt de eerste trek wel behoorlijk. En ik zoek vaak ook wat om mijn aandacht van eten af te leiden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-01-2011, 00:32
Forummervan16
Forummervan16 is offline
Hoeveel weken duurt het om 20 kilo af te vallen als je alleen maar brood + avondeten (aardappelen,groente,vlees) eet en als drinken alleen maar water/melk? en 3x in de week hardlopen (5-10km)
Oud 16-01-2011, 09:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hoeveel weken duurt het om 20 kilo af te vallen als je alleen maar brood + avondeten (aardappelen,groente,vlees) eet en als drinken alleen maar water/melk? en 3x in de week hardlopen (5-10km)
daar valt niks over te zeggen. Wat wel bekend is, is dat het het gezondst is voor je lijf en het makkelijkst vast te houden als je maximaal 1 kilo per week afvalt, omdat je lichaam anders in de spaarstand schiet en je het er zo weer aan hebt als je weer gewoon gaat eten. Reken dus voor 20 kilo maar op minstens een half jaar.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 16-01-2011, 10:42
Forummervan16
Forummervan16 is offline
Dankjewel
Oud 16-01-2011, 10:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik weet niet óf het klopt, maar bij bepaalde dieëten wordt gezegd dat het juist gezonder is om niet elke dag brood te eten en aardappels, vlees en groente. Je schijnt juist een beetje te moeten afwisselen, bijvoorbeeld ook wel eens yoghurt, crackers, brinta (etc.) als ontbijt of lunch te nemen.
En melk moet je niet téveel nemen als je wil afvallen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-01-2011, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel
Op zich is brood+avondeten+water+melk wel een goede manier om af te vallen. Let er dan wel op dat je niet te weinig gaat eten, want je bent 17, je hebt die voedingsstoffen echt nog nodig.
Zorg dus wel dat je sowieso 6 sneetjes brood per dag eet, met bv. magere vleeswaren als beleg, en een flink bord avondeten. Dat is belangrijk om je stofwisseling op peil te houden en om je hersenen en spierweefsel de energie te geven om zich verder te ontwikkelen.
Melk is prima, maar het bevat wel caloriën, dus hou het bij twee of drie glazen per dag. Naast water kun je natuurlijk ook thee en koffie zonder suiker drinken, of af en toe light frisdrank (veel mensen krijgen maagdarmklachten als ze elke dag veel light fris drinken, maar een paar glazen per dag geeft dat effect meestal niet).
En eigenlijk moet er nog wel fruit bij

Verder zou je het kunnen uitrekenen. Stel je eet elke dag een flink bord avondeten, 6 boterhammen met ham en halvarine, 3 glazen melk en een appel. Dat zou dan ongeveer 1700 kcal zijn. Een jongen van jouw leeftijd verbrandt gemiddeld 2700 kcal per dag (maar afhankelijk van je lengte, hoeveel je beweegt en hoe snel je stofwisseling is kan dat natuurlijk best variëren). Je verbrandt dan dus elke dag 1000 kcal meer dan je binnenkrijgt. Om een kilo af te vallen, moet je 7000 kcal meer verbranden dan je binnenkrijgt. Dus je zou daarmee 1 kilo per 7 dagen afvallen.
Dit is alleen slechts een vuistregel, in de praktijk werkt een mensenlichaam natuurlijk wat subtieler.

Laatst gewijzigd op 16-01-2011 om 11:53.
Oud 21-01-2011, 09:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jup, ik ook.
Hoe gaat het met jouw voornemens?
Hier gaat het lekker, -3kg nu. En nog niet echt een dip gehad, op een paar koekjes-te-veel na
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-01-2011, 14:29
Verwijderd
Wegens medicijngebruik moet ik zorgen dat ik extra veel calcium binnenkrijg. Nou weet ik dat in zuivelproducten calcium zit, maar maakt het dan geen verschil of ik halfvolle of magere melk drink? En hoeveel calcium bevat melk?
Oud 23-01-2011, 15:35
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoe gaat het met jouw voornemens?
Wat eten betreft wel aardig. Ik ben 1x in mijn 'klassieke' valkuilen getrapt wat betreft te veel snoepen. Ik zou alleen meer moeten sporten, maar mijn bezigheden en het weer zitten niet mee.
Oud 23-01-2011, 16:52
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wegens medicijngebruik moet ik zorgen dat ik extra veel calcium binnenkrijg. Nou weet ik dat in zuivelproducten calcium zit, maar maakt het dan geen verschil of ik halfvolle of magere melk drink? En hoeveel calcium bevat melk?
Volgens mij had het ook iets te maken met of je wel voldoende vitamine D binnenkreeg, of nou ja, dat vitamine D hielp bij de opname van calcium.

Oh, gevonden, klik. Het had, iig volgens die website, inderdaad iets te maken met vitamine D - en met beweging. Dus dat je voldoende vitamine D en beweging moest hebben voor een goede opname van calcium.

En wat betreft het verschil tussen magere melk en halfvolle melk, ik denk niet dat het voor calcium veel verschil uitmaakt (zit het verschil tussen die twee niet gewoon in vetpercentage? dat heeft imo niet zoveel met calcium te maken) maar het staat vast wel op het pak zelf.

Aha, google!

Citaat:
Magere en halfvolle melk bevatten ten slotte evenveel calcium maar minder vet en calorieën dan volle melk.
bron
Oud 23-01-2011, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij had het ook iets te maken met of je wel voldoende vitamine D binnenkreeg, of nou ja, dat vitamine D hielp bij de opname van calcium.

Oh, gevonden, klik. Het had, iig volgens die website, inderdaad iets te maken met vitamine D - en met beweging. Dus dat je voldoende vitamine D en beweging moest hebben voor een goede opname van calcium.

En wat betreft het verschil tussen magere melk en halfvolle melk, ik denk niet dat het voor calcium veel verschil uitmaakt (zit het verschil tussen die twee niet gewoon in vetpercentage? dat heeft imo niet zoveel met calcium te maken) maar het staat vast wel op het pak zelf.

Aha, google!



bron
Dankuwel! Ik krijg inderdaad ook extra vitamine D.
Op het pak staat het niet helaas, wel alle voedingswaardes, maar niet de vitamines en mineralen. Thanks voor de sites!
Oud 23-01-2011, 19:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
@ lentekriebel: en hier nog in de categorie betrouwbare informatie (ik ben niet zo'n fan van gezondheidsplein) een link van het Voedingscentrum
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.