Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2016, 19:50
mrfifagamer
mrfifagamer is offline
Hallo,

Ik zit midden in mijn toetsenweek en heb een vraag. Het is geen stof gerelateerde vraag over NA of SK maar iets anders.. Ik ben redelijk goed in exacte vakken (WI: 8.0, SK: 7.0, NA: 7.0) maar ik denk dat ik toch meer kan uit mijn capiciteiten.

Ik merk dat ik op toetsen punten verlies bij vragen waar alles in een verhaaltje staat. Bijv. bij natuurkunde hebben wij het nu over electrische circuits. Ik kan uit het boek alle opgaves foutloos maken en online heb ik opgaves gemaakt zonder enige moeite.

De docente gaf aan dat de opkomende toets over electrische circuits de vragen worden verwerkt in verhaaltjes. Dit vraagt om inzicht en intelligentie... Hoe pakken jullie zulke vragen aan? Enig idee waar is de 'story questions' kan oefenen? Een site misschien?

mvg,

Mede-student M.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2016, 20:21
Eeuwigestudent
Eeuwigestudent is offline
Echt de tijd nemen om te lezen, gewoon langzaam woord voor woord zodat je nergens overheen leest en voor de rest alle dingen onderstrepen die van belang zijn voor de vraag
Met citaat reageren
Oud 21-03-2016, 09:04
Lotje1996
Lotje1996 is offline
In een verhaal worden altijd gegevens genoemd. Schrijf voor jezelf al die waardes nog een keer op een blaadje boven de opgave met de juiste grootheden en eenheden erbij. Dan hoef je niet tijdens het invullen van je formules weer het hele verhaaltje te doorzoeken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2016, 09:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
In de opgave de kerninformatie markeren met een markeer stift en schrijf formules en gegevens die belangrijk zijn op voor je gaat rekenen. Dat kan enorm helpen bij verhaaltjessommen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-03-2016, 19:27
Fool_
Fool_ is offline
Een tweede keer lezen, maar daarbij alle gegevens in een eigen formaatje noteren.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2016, 16:58
Verwijderd
Niet haasten en alle tips hier boven
Met citaat reageren
Oud 09-05-2016, 19:44
mrfifagamer
mrfifagamer is offline
En wat blijkt...de tips hebben zeker geholpen... ik had denk ik gewoon niet veel zelfvertrouwen..

Natuurkunde: 9.0!
Scheikunde: 8.4!
Wiskunde: 6.4 :/

Ik zit tevens in 3 vwo en heb NT gekozen als pakket, geen slechte keuze toch?

sorry voor de late reactie xD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken zelf studeren in de zomervakntie
panpoen.
1 18-06-2016 15:06
Studeren Advies nodig
Stayhappyyy
2 09-04-2015 21:50
Algemene schoolzaken Natuurkunde? Boeken, tips please?
Verwijderd
53 22-07-2012 13:14
Algemene schoolzaken Bijscholing in de zomervakantie?
Lychee
6 13-06-2011 13:03
Studeren Sos profiel
faithfully
5 12-05-2011 19:56
Huiswerkvragen: Exacte vakken Natuurkunde, scheikunde én wiskunde..
Ilona1
24 16-04-2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.