Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 14:17
fergie14
Avatar van fergie14
fergie14 is offline
hey

ik zou graag willen weten wie er weleens last heeft (gehad)
van faalangst en dan met name voor school.
wat deed je er toen aan en hoe voelde je je en dat soort dingen

groetjes
__________________
*...... lOve jOew*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 14:51
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik heb vaak het gevoel dat ik het gewoon niet kan... en omdat ik dat te veel denk ga ik het nog geloven ook nog.
Ik weet dat ik niet stom ben, maar het lukt me gewoon niet meer om me op school te concentreren... dit heeft zo wel zijn redenen denk ik...
Wat heb ik ertegen gedaan? Nog niks... ik ga aan mezelf werken, dat is wat ik ga doen... dat is wat ik moet doen

Laatst gewijzigd op 04-05-2004 om 14:53.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:07
fergie14
Avatar van fergie14
fergie14 is offline
heyyy

bedankt voor het bericht dat geplaatst is !
Ik kreeg op school een soort van training voor faalangst.
en k had medicijnen.
Maar k heb het gevoel dat het niej lukt en k haalde wel voldoendes en goeie voldoendes ook nog maar zelfs daarna heb ik het nog als k dan een 9 heb gehaald b.v.
en k durf ook nooit te stoppen met leren....bang dat ik het niet goed genoeg heb geleerd.
ik weet niet of ruud goed leert maar da moe je wel doen !

groetjes
__________________
*...... lOve jOew*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 19:18
havo-er
havo-er is offline
Citaat:
fergie14 schreef op 04-05-2004 @ 16:07 :
heyyy

bedankt voor het bericht dat geplaatst is !
Ik kreeg op school een soort van training voor faalangst.
en k had medicijnen.
Maar k heb het gevoel dat het niej lukt en k haalde wel voldoendes en goeie voldoendes ook nog maar zelfs daarna heb ik het nog als k dan een 9 heb gehaald b.v.
en k durf ook nooit te stoppen met leren....bang dat ik het niet goed genoeg heb geleerd.
ik weet niet of ruud goed leert maar da moe je wel doen !

groetjes
Heb er ook wel is last van vooral in tw. Maar gewoon positief blijven denken.Hoe lastig dat soms ook is. In dat positief denken kun je jezelf ook trainen hoor. Succes
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:05
Verwijderd
De hersens werken bewust op je in. Je onderbewuste stuurt je hersens aan.(zwart-wit gezien)

Als jij erin gelooft dat je het kan dan zal je het ook kunnen. Het is moeilijk maar kijk niet naar de dingen die je niet hebt gehaald maar kijk naar de dingen die je juist wel hebt gehaald.

Zelfde geldt voor de "to-do-list" het is bewezen dat het niet stimuleert. Wat wel stimuleert is een lijstje met wat je wel hebt gedaan, bron psycholigie, het blad.

Dus kortom geloof erin en je zal het kunnen. Is makkelijker gedaan dan gezegd.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:19
Verwijderd
ja ik herken het heel erg. heb 2 faalangst trainingen gedaan, alleen hielp dat niet echt. wat je verder moet doen? positief denken, alleen weet ik dat dat heel moeilijk is, en ik kan het ook niet. maar dat is wel het enige denk ik. je moet in jezelf geloven. vertel het je leraren ook, als ze het weten kunnen ze je makkelijker helpen, als iets niet lukt door die faalangst
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Onlangs had ik een schoolopdracht mbt faalangst... Ikzelf kende voorheen maar één vorm van faalangst, het blijken er daarentegen 3 te zijn.. Wat algehele info wilde ik jullie niet onthouden

Motorische faalangst:('Ik durf dat wandrek niet in')
Er zijn kinderen die heel angstig worden bij vakken als tekenen, handvaardigheid en bewegingsonderwijs.
Er wordt een beroep gedaan op het motorisch handelen. Er zijn kinderen die er vreselijk tegenop zien iets met hun lijf te moeten doen. Dit handelen lukt niet, omdat de angst zorgt voor een verkrampte houding. De leerkracht verwacht dit niet, omdat het kind fysiek wel in staat is de oefening uit te voeren.
Sociale faalangst: ('Ik ben bang dat ze me uit zullen lachen')
Kinderen trekken op school de hele dag met elkaar op, grotendeels in groepsverband. Voor de een is dat heerlijk, voor de ander een ramp. Om op een doelmatige manier met klasgenoten op te trekken is heel wat nodig. Je moet bijvoorbeeld weten hoe je een beetje meetelt in de groep. Of: hoe je juist niet al te veel opvalt.
Het kind dat sociaal faalangstig is ervaart de school niet als een rustige, veilige plek. Het heeft telkens het gevoel dat het niet aardig of lief wordt gevonden. Volgens de auteur Wolpe houdt sociale faalangst in dat het kind bang is voor kritiek, voor bekeken worden tijdens het werk, voor niet- geaccepteerd worden, voor sociaal op de voorgrond treden en voor autoriteitspersonen. Er is sprake van een geremdheid in het leggen van contacten en het hebben van te weinig sociale vaardigheden. Aan de leerling is vaak te zien of hij of zij sociaal faalangstig is (denk maar aan het teruggetrokken, stille kind of
juist het drukke, nerveuze kind). Cognitieve faalangst:'Ik behoor het te kunnen, maar..')
Deze vorm van faalangst slaat voornamelijk op opdrachten die te maken hebben met het leren op school, waar een beoordeling aan te pas komt. Het kan al zo zijn dat als de leerkracht nieuwe leerstof aankondigt, de leerling last heeft van klamme handen, hoofdpijn, buikpijn etc. Hierdoor kunnen de leerlingen de uitleg slecht volgen. Hun concentratie wordt gestoord door de vrees dat ze het wel weer niet zullen snappen. Het vooruitzicht van een toets of overhoring zorgt voor een piek in de cognitieve angst.


Welke vorm(en) ondervind jij hinder van......?

Succes (f)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 07:52
Verwijderd
kan je ook van alle drie de vormen last hebben?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:51
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ tumtummetje, ik denk dat je ook van alle drie last kunt hebben ja... zelf had ik last van Cognitieve faalangst en sociale faalangst, maar ik zie niet in waarom je die derde er niet bij zou kunnen hebben.

goed, zoals ik dus zei had ik last van cognitieve faalangst. ik MOEST een goed cijfer halen voor die toets... niet omdat ik onvoldoende stond oid, maar omdat ik van mezelf moest presteren. Eigenlijk iets wat me nooit echt is aangeleerd door mn ouders... ze hebben nooit gezegd van 'je moet een 8 halen want anders...' maar het moest van mezelf. Ook vergeleek ik mezelf met andere mensen uit de klas qua cijfers, en ik kon het niet hebben als iemand een hoger cijfer had, wat nog wel eens voorkwam.

Omdat ik zo zenuwachtig was, niet alleen bij het terugkrijgen van de cijfers, maar ook VOOR het maken van de toets, voelde ik echt mn lichaam een btje shaken, en mn handen sweterig worden. Bovendien nam mn concentratie er juist door af leek wel... Waardoor ik eigenlijk op iedere toets minder presteerde dan dat ik, zonder die druk (die ik mezelf aandeed...) had gekund.

Doordat ik mijn cijfers met anderen ging vergelijken, en zij ook wel hoger hadden dan ik, ging ik me iedere keer, als ik lager had gescoort, minder en minder voelen.. zie je wel, zij heeft een 9 en ik een 7,6... Ik ben gewoon dom, helaas helaas... mn uitstraling ging er ook op achteruit, dat zagen mensen, en ja... brugklas (!!). Zodra men doorhad dat ik (door zoiets onbenulligs als een cijfer nog wel!!) niet goed in mn vel zat, werd ik daar op gepakt.
het begon met vragen 'Wat voor cijfer heb jij? ik heb een 9!' 'oww, heb jij maar een 7,2...' opzich niet zo erg, maar voor mij toen wel. ik ging me meer en meer afsluiten en het getreiter werd erger, ook op mn uiterlijk. In de tweede klas was het zo dat ik OF volkomen genegeerd werd, of juist heel uitdagend gepest. Dan mocht ik de kleedkamer niet in bij gym, totdat de 2e bel ging, en moest ik een briefje halen. uiteindelijk ben ik nog een keer geslagen (na school btw). in de derde klas is het gepest opgehouden. maar toch denk ik dat ik mede doordoor ook een sociale faalangst heb opgebouwd.

Tegenwoordig gaat het, wat dat betreft, goed met me!
ik heb vriendinnen, een leuke vriend, en geen mensen meer die me uitlachen/uitschelden
In het begin geloofde ik neit dat ik vrienden kon hebben, ik wantrouwde het, en dacht dat ze me zo weer zouden laten vallen, maar dat gebeurde niet.

Er bestaan faalangsttrainingen (ik formuleer het verkeerd, het is natuurlijk TEGEN faalangst). je kan het proberen, bij sommigen helpt het, bij anderen niet. Bij mij heeft het toch het meeste geholpen dat ik uiteindelijk vriendinnen kreeg.
Oww, en nog even terugkomend op die Cognitieve faalangst... veel van mn vriendinnen weten het, ze zitten me dan ook niet op te jutten, maar moedigen me juist aan, dat het echt wel gaat lukken enzo, en dat ik niet naar anderen moet kijken en vergelijken (het grootste gedeelte van hen komt immers van het VWO ).

liefs, en Xus Wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:57
Alia
Alia is offline
Ik denk idd ook dat je wel alle drie de vormen van faalangst kunt hebben. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Faalangsttraining helpt bij sommige mensen, er over praten met leerkrachten, vrienden/vriendinnen helpt bij sommige mensen, psychologische hulp helpt bij sommige mensen, in je zelf (leren) geloven helpt bij sommige mensen, ... Ik denk niet dat er één 'remedie' is tegen faalangst. Ik denk dat je voor jezelf uit zult moeten zoeken wat bij jou het beste helpt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:01
fergie14
Avatar van fergie14
fergie14 is offline
k heb last van alle 3 de vormen van faalangst maar voor de motorische het minst k heb ook faalangst trainingen gehad
en dat helpte wel.

groetjies
__________________
*...... lOve jOew*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:06
Verwijderd
ik dnek dat bij mij de sociale en cognitieve faalangst het duidelijkst zijn. bang om toetsen te maken/opzeggen. hogere cijfers dan klasgenoten willen. afvragen wat mensen van je vinden, altijd denken dat ze je niet aardig vinden enz.
die motorische faalangst. opzich ben i kenit bang om te bewegen, maar bij gym wilde ik op een gegeve moment niet meer meedoen met bal spelletjes ed. omdat dat ik dacht dat ik het niet kon. enz. ook dat andere me zouden uitlachen, miss ook een beetje sociale faalangst daarbij ofzo. nou ja.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 11:08
Verwijderd
ik heb er ook heel veel last van....

vooral omdat ik al mijn hele leven ben gepest en gekleineerd door leerlingen en leraren

het hangt er ook vanaf waar je bang voor bent, en in welke situatie, jij o.a. met schoolscores.. de oplossing is voor mij: je gedachten ergens anders op richten, op iets dat je wel makkelijk afgaat .. maar je zult hier niet veel aan hebben denk ik....

in ieder geval heel veel sterkte, ik weet hoe vreselijk het is..

knuffel

relaxxamann
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 21:49
Verwijderd
ik heb er ook last van en daarom leer ik eigenlijk helemaal niet meer. want als ik niet leer, is het niet erg dat ik een onvoldoende heb gehaald, dat is logisch, maar als ik wel leer, dan MOET ik ook presteren en dan krijg ik black-out en heb ik nog een onvoldoende.
er is nooit veel aandacht aan besteed. op de basisschool had ik al een extreem hoge uitslag op faalangst bij de school-vragen-lijst en ook toen ik op de middelbare school zat is er niks aan gedaan. mijn ouders hebben het nog aangegeven toen ik in de psychiatrie terecht kwam, maar nog steeds is er niks aan gedaan. over 2 maanden word weer opgenomen en dan gaan we daar eindelijk aan werken...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 22:32
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
ik heb sociale faalangst
vooral met spreken in het openbaar of voor de klas ofzo...
ik heb wel een training gehad maar dat ging echt alleen over cognitieve faalangst en daar heb ik niet zo´n last van.

nouja
ik hoop dat het ooit overgaat
ik heb donderdag spreekbeurt
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:07
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ dReZ: heel erg veel succes met je presentatie donderdag. moet het voor de hele klas? of voor een kleine groep? Als je het lastig vind om mensen aan te kijken, probeer dan een soort lijn de maken (niet letterlijk natuurlijk!) op de muur aan de andere kant van het lokaal, en kijk tijdens je presentatie naar verschillende punten op die lijn. zo lijkt het net of je mensen aankijkt, maar in werkelijkheid doe je dat niet . Mensen zullen je ook heus niet uitlachen als je daar bang voor bent, zelf maken ze ook fouten, dus daar gaat het helemaal niet om! zorg iig dat je goed voorbereid bent, je zal evengoed wel zenuwachtig zijn, maar het helpt toch altijd wel als je wéét dat je alles goed kent.
Als het kan, en functioneel is bij je presentatie, kijk dan of je voorbeelden op het bord kan uitwerken, je hoeft hierbij namelijk niet de klas in te kijken, wat weer een stukje rust kan geven.

dat zijn dingen die bij mij hielpen iig
succes! en laat je nog even horen hoe het is gegaan?
xxx Wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 13:03
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
@Fantome, thanks!
Ik moet het voor ongeveer 15 mensen doen, mn werkgroep dus, met een laptop en een powerpresentatie achter me dus dat scheelt alweer... het moet ongeveer 10 minuten duren... en ik weet dat het niet erg is als er dingen fout gaan, maar het blijft klote. Maar ik zal je ´lijnidee´ uitproberen.
En ik ga nu weer verder die presentatie in elkaar zetten anders lukt het nooit (ik stel het altijd veel te lang uit omdat ik het zo kut vind, slaat ook nergens op).
Ik vertel donderdag wel hoe het ging!
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:37
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Ik heb last van sociale faalangst, om er maar een term op te plakken. Maar ik denk reeds de oplossing gevonden te hebben: eerst mezelf aanvaarden, dan kan ik mss beter omgaan met anderen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2004, 20:52
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik heb / had ook las van alle 3 de soorten faalangst.
Motorische faalangst bij tekenen en handvaardigheid en bij het hockeyen als ik moet scoren het laatste is over.

Sociale faalangst heb ik nog steeds , weet niet wat ik moet zeggen enz. Ook telefoneren is een hel voor mij.

Cognitieve faalangst vooral in de eerste basischool altijd 10 (behalve dictee wat ik dus vreselijk vond) ik werd oa. uitgelachen als ik geen 10 had. Op middelbare school eerste klas haalde ik steeds 3 , 4en voor fa en eng. Ik was elke engels proefwerk ziek hoofdpijn enzo. Nu heb ik het soms nog bij wi. ik kreeg het niet af ik snap de vraag niet.

Maar gelukkig heb ik deze faalangsten allemaal erg licht en kom ik erover heen door rustig natedenken en me te kalmeren.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:37
Donationlover
Donationlover is offline
Uhm...heb ook op die faalangsttrainingen gezeten, maar dat vind ik echt de grootste onzin die er bestaat.Nou heb ik faalangst in een zeer uitzonderlijke vorm ( denk hierbij aan hyperventilatie tot en met in shock raken)...
Ben hiervoor in behandeling bij een haptonoom..kan niet precies uitleggen wat dat nou precies is, maar weet wel dat het voor mij goed werkt! Raad dat ook iedereen aan!
Verder wil de rector van mijn school dat ik nog met een psycholoog ga praten, maar daar heb ik geen zin in!
Het is trouwens onzin om tegen jezelf te zeggen dat je "het wel kan".... Het zal je namelijk niet lukken om jezelf te overtuigen..Misschien wel in je bewustzijn, maar zeker niet in je onderbewustzijn... De tip die ik van de haptonoom kreeg: zorg dat je zenuwachtig bent..dat is goed voor je! Hierdoor verbeterd je concentratie.. ook moet je goed om je heen kijken, wat gebeurt er buiten, wie maakt er herrie, wie is er onrustig...anders ga je je teveel focussen... en dat schijnt dan weer niet goed te zijn..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:53
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik heb vaak het idee dat ik iets niet kan of niet goed doe. Als je dat vaak genoeg denkt, ga je het uiteindelijk nog geloven ook en wordt je bang om dingen te gaan doen. Ik heb twee weken geleden een soort test gedaan waaruit de psycholoog kon zien of ik faalangst had. Dit was niet het geval, ik heb ook nooit faalangst trainingen gehad. Bij ons op school kon je je opgeven voor faalangst trainingen, ik heb dat niet gedaan. Ik had me misschien beter wel kunnen opgeven, maar durfde het toen niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ dReZ, nu heb je nog niet verteld hoe het ging!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:22
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
faalangst? faalangst?
wat is dat?

Is dat jankend wakker worden omdat je examen moet doen? is dat nu al zenuwachtig zijn?
Is dat bang zijn alles te vergeten.

**zucht** ik heb het (weer)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 21:03
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
faalangst.. angst om te falen.. en dat beinvloed je leven dan heel erg

Ik heb daar heel erg last van gehad. Angst om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ook bang om je proefwerken/tentamens enz heel slecht te maken. En dat had vaak veel invloed. Ook had ik weinig zelfvertrouwen.
Heb daar in de tweede faalangsttraining voor gehad... Heeft denk ik wel geholpen maar weet ik niet echt zkr.
Ik zat toen nog op het gymnasium, en moest heel erg mijn best doen, maar het lukte nooit. Toen kwam ik op de havo en was het allemaal te simpel voor woorden. Als je hogere cijfers haal wordt je zelfvertrouwen al een stuk beter. En toen werdt het een stuk minder. Denk dat het beide wel invloed heeft gehad...

Ik was altijd heel erg zenuwachtig en dat al een paar dagen van te voren.. Was niet fijn.. En door die zenuwen kreeg ikd an black-outs...Dan raakte ik nog meer in de stress en werd het steeds erger...
Die training was best vaag.. Moest goede eigenschappen enz opschrijven en in het groepje dingen vertellen.

Nu heb ik er bijna geen last meer van.. naja voor een groep praten ofzo vind ik nog seeds niet leuk, maar wie heeft daar nou helemaal geen problemen mee.. Ben nog wel iets zenuwachtiger dan de gemiddelde klasgenoot als ik ene toets oid heb..

Maandag beginnen mijn examens en ben best zenuwachtig, mischien iets meer dan andere maar wen er beetje aan..

Heb nu kalmerende druppeltjes voor als het heel erg is.. Dat helpt wel een beetje..Maar dat kan natuurlijk ook het idee zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt

Greetz Scootgirl

(Wow das een heel verhaal geworden *srry voor al die puntjes, gaat vanzelf*)
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 21:14
Verwijderd
Heb ook last gehad van alle drie de soorten.
De eerste, van dat motorische eigenlijk vooral op de basisschool, met gym. Ik weet eigenlijk niet of ik er nu nog last van heb aangezien ik niet mee hoef te doen met gym (lichamelijke klachten enz.), maar ik denk dat dat grotendeels wel over is.

De tweede soort, dat sociale, dat gaat steeds beter. Krijg steeds beter contact met iedereen om me heen en voel me beter met mensen in de buurt

En de derde, van dat op school, dat was bij mij vooral in de brugklas, ik heb groep acht overgeslagen en achteraf gezien was dat niet slim, had op basisschool bijvoorbeeld nooit engels, nederlands, wiskunde, aardrijkskunde of wat dan ook gehad, we speelden toen eik alleen buiten en deden niet aan leren, punten, proefwerken of whatever, en toen ik dus als 10jarige tussen al die oudere mensen zat die wél een hoop basiskennis hadden, vond ik dat ik mezelf moest bewijzen door beter te zijn dan hen, en dat lukte niet erg.. Om een lang verhaal kort te maken.. heb training daar voor gehad, en nu is dat wel zo ongeveer over.

Heb eigenlijk alleen nog beetje last van het sociale, is denk ik naar aanleiding van jarenlang pesten enzo, maar dat gaat ook nog wel goedkomen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 19:25
xxmexx
xxmexx is offline
heey allemaal !

ik lees nu allemaal deze berichtjes en ik ben er dus ook achtergekomen dat ik last heb van alle drie de soorten!

Ik zit er echt wel mee, ik moet ook veel huilen enzo. Maar ik zal het ff uitleggen:

Sociaal: heb ik niet zo heel veel last van, vind het wel moeiljk mensen GOED aan te kijken....

Motorisch: ik heb veel last bij gym. Ik heb het gevoel dat iedereen ,ECHT IEDEREEN, het beter kan dan mij. Ik had die conditietesten en die coopertesten. Ik weet niet waarom, want mijn conditie is niet echt slecht ofzo, ook niet de beste. MAar tog zit ik tegen ELK uur van gym aan

En dan heb ik nog een heel apart geval. (en mensen die dit ook hebben a.u.b. reageren!)

Ik zit nu net in een andere klas echt heel shit...ik dacht dat ik nog wel veel bij mn vriendinne in zou zitten, maar dus niet! ik ken er maar een paar, maar die gaan onderling weer met elkaar om en daar voel ik me niet fijn bij! Ik ben echt bang! ik voel me alleen, en dit is een belangrijk jaar. Dus ik moet ook nog eens goede cijfers halen. Ik kan er echt niet meer tegen! wat moet ik doen??

Ik zit elke avond wel zo'n beetje te janken hoe alles moet op school. Ik moet en zou alles goed doen!! voor 200% soms dan hoor ik wel eens van: ach, daar heb ik geen zin in om dat te leren. Ik dan ook niet ! maar ik MOET DAT VAN MEZELF. WAnt als ik geen hoog cijfer haal ben ik te slap zeg maar.

Sorry voor het lange verhaal, maar ben blij dat ik het een beetje kwijt ben.

xxx (a.u.b. reageren)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Faalangst enquête
Floortje-1996_
1 07-05-2014 15:51
Psychologie Gratis coaching voor faalangstige gevoelens
Petra000
6 07-03-2011 15:50
Psychologie Perfectionisme/te veel met school bezig
Chulo
5 03-04-2010 21:45
Algemene schoolzaken Wat kan school doen aan faalangst?
Charl0tteee
11 01-11-2006 06:33
Psychologie Faalangst
Verwijderd
38 05-06-2005 22:14
Psychologie 'k heb faalangst
moon
6 21-08-2003 10:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.