Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2013, 19:41
Sprudel
Sprudel is offline
Iemand een tutorial voor een online server te maken ?
Dus ik zou thuis een server willen opstarten waar ik dan van overal aan kan.
Heb al liggen zoeken, maar vind niets deftig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2013, 21:34
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Graag meer info aub.

Aangezien je van bijna iedere computer, een server kan maken door een serverapplicatie te installeren, is het handig om te weten wat de server applicatie moet doen.

Moet het bestanden, een spelsessie, muziek, films, enz delen. Moet het grote berekeningen uitvoeren, broncodes compileren.
Wat mket het precies doen?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 13:10
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
ff een aantal namen van server applicaties uit mijn hoofd.

Wil je systeem dat thuis staat besturen, gebruik bijvoorbeeld teamviewer, remote desktop, vnc, enz
Wil je bestanden delen, gebruik "map delen" van windows, xampp, filezilla-server, ssh.
wil je Films streamen, vlc, plex.
enz enz.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 19:33
Sprudel
Sprudel is offline
Citaat:
ff een aantal namen van server applicaties uit mijn hoofd.

Wil je systeem dat thuis staat besturen, gebruik bijvoorbeeld teamviewer, remote desktop, vnc, enz
Wil je bestanden delen, gebruik "map delen" van windows, xampp, filezilla-server, ssh.
wil je Films streamen, vlc, plex.
enz enz.
Gewoon voor bestanden (zoals games, WORD-documenten, excels, Films) op te zetten zodat ik die van overal kan kopieren.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 20:51
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Dat kan je met applicaties zoals filezilla-server, ssh, enz.
Of online diensten zoals dropbox, google drive, enz enz.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 23:09
tommie113
tommie113 is offline
wat dacht je van skydrive?
niet moeilijk doen. met skydrive heb je het overal met je email adres.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 09:49
Sprudel
Sprudel is offline
Maar ik zou graag zelf zoiets willen opstarten.
En daar zoek ik een OS voor.
Of gaat me dit geld kosten ?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 12:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar ik zou graag zelf zoiets willen opstarten.
En daar zoek ik een OS voor.
Of gaat me dit geld kosten ?
Waarom zou je dit zelf willen opstarten?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 16:00
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als je een eigen systeem hebt dat je wil gaan gebruiken, kijk dan bijvoorbeeld naar kant-en-klare oplossingen zoals:(tip: test eerst de boel uit op een virtuele computer)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 16-12-2013 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 22:27
ThomasJu
ThomasJu is offline
Als het alleen bestanden zijn (dus geen films,muziek,games enzo) moet je dropbox installeren, werkt prima!

@eline, omdat je dan niet afhankelijk ben van andere diensten zoals dropbox en skydrive. Het is dan gratis en onbeperkt. (en bedrijven hebben geen toegang tot jou data)

Verder kan je zeggen dat je de uptime van je systeem zelf in de hand heb. Maar dit soort bedrijven besteden veel geld aan noodvoorzieningen en redundantie. Dus of jij met jou systeem daar aan kan tippen is de vraag.


Waar wil je het op draaien? Als je je pc 24/7 aan wil laten staan is het waarschijnlijk verstandig om dat even met je ouders te overleggen. Want een pc verbruikt best veel energie. (Zeker als hij niet gebouwd is als server)

Waar je ook naar kan kijken is een RaspberryPi, jaarslijks verbruikt zo'n ding voor een paar euro aan energie. De prestaties zijn ook niet te vergelijken met een normale, maar voor bestanden gaat het prima.


Waarom zoek je nu opeens een OS (=Operating System = besturingssysteem (dus Windows, Linux, MacOS...))? Windows heb je waarschijnlijk zelf altijd mee gewerkt. Voor servers wordt echter vaak Linux gebruikt. Dus begin eerst eens bij het spelen met Linux.

Om alles goed te beveiligen heb je ook veel kennis en ervaring nodig, iets wat je nu duidelijk nog niet hebt. Houd daar zeker rekening mee.


Waarom zou je games willen benaderen op andere computers? Deze dienen dan eerst geinstalleerd te worden voor je ze kan spelen. Wat wil je doen met die films? Als je ze kan streamen gaat het goed (dus tegelijk downloaden en kijken). Als je eerst het bestand wil downloaden moet je kijken naar je bandbreedte. Waarschijnlijk gaat een film oversturen dus heel lang duren omdat je upload snelheid thuis te langzaam is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Algemeen online-games topic
Verwijderd
113 07-01-2020 08:55
Games Minecraft
erkro1
388 09-08-2012 08:55
Games Ragnarok Online
White Dragon
43 04-09-2004 13:33
Games Planetside- Tijd voor een creditcard, of niet?
X-File
18 04-06-2003 08:56
Games [CS] online lukt niet (server vertification failed)
Energy!
5 20-11-2002 19:41
Games online half life probleem
Baxx
7 07-07-2002 11:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.