Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 10:44
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een internetrelatie met een meisje en het gaat op zich best goed. We mailen en msnen veel, we houden van elkaar en... nou ja, we zijn best gelukkig, afgezien van het feit dat we het geheim moeten houden voor onze ouders. (mijn ouders zullen niet blij zijn als ze horen dat ik een lesbische internetrelatie heb)

Maar sinds dit jaar ben ik bevriend geraakt met een ander meisje, en er is een hechte vriendschap ontstaan. Zij heeft een vriend, ik een vriendin, niets aan de hand zou je dus denken. Maar zij heeft me kort geleden toevertrouwd dat ze soms denkt ze lesbisch is. Ik voelde me best geëerd, want ik ken haar nog niet zo lang en ze had het nog nooit iemand verteld. Sindsdien zijn we betere vriendinnen als ooit, en ik merk dat ik haar echt leuk begin te vinden.

Nee, ik ben niet verliefd op haar. Nog niet, tenminste. Wat wel aan het gebeuren is, is dat ik aan het vergelijken ben. Ik hoop steeds maar dat mijn vriendin in "het echte leven" even leuk en aardig is als die andere vriendin. Ik weet niet goed wat ik moet doen, of ik met een van hen beide moet praten. Want voor mijn vriendin kan het lijken alsof ik verliefd ben op een ander, en ik wil ook mijn vriendschap niet gaan verspelen met die andere.

Ik heb me ooit vergenomen om eerlijk te zijn, maar loont dat hier wel? Heeft een internetrelatie eigenlijk wel kans op slagen?

Groetjes van Monrath
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 11:32
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Hoe kun je nou van iemand houden die je nog nooit gezien hebt? Ik vind dat je het begrip 'houden van' nogal verloederd op die manier.
Is dat niet gewoon een vriendschap met cybersex in plaats van een relatie?


Misschien dat je er een leuke trio van kunt maken?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 11:37
a new noise
a new noise is offline
tot op een zekere hoogte kun je gevoelens ontwikkelen voor iemand op internet
maar het is toch wel een beetje erg triest hoor een relatie met iemand die je nog nooit gezien hebt....????????????
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 16:42
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik kan me niet voorstellen hoe je een relatie kunt hebben met iemand die je nog nooit gezien hebt! Jullie willen elkaar dan toch op z'n minst zien? Lijkt mij tenminste...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:02
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Je bent een meisje he?
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:06
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
dat ze soms denkt dat ze lesbisch is, betekent niet dat ze het werkelijk is. Of, dat ze op jou zou vallen. Van je internetvriendin weet je zekerder dat ze op jou valt.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
Je bent een meisje he?
Dat is vaak als je lesbisch bent...

Of internetrelaties kans op slagen hebben...tja, kijk ik al de topics die er al over zijn. Ik denk wel dat je iemand eerst ontmoet moet hebben voordat je echt van een 'relatie' kunt spreken en je zeker kunt weten of je echt echt van iemand houdt ed.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:28
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
dat ze soms denkt dat ze lesbisch is, betekent niet dat ze het werkelijk is. Of, dat ze op jou zou vallen. Van je internetvriendin weet je zekerder dat ze op jou valt.
Zou je denken? Ik vind het behoorlijk onrealistisch.
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:35
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(ro)
Citaat:

We mailen en msnen veel, we houden van elkaar en... nou ja, we zijn best gelukkig,


Als ik het goed begrijp...
- je hebt nu een internetvriendin die je nooit ziet
- je hebt gevoelens voor een ander internetmeisje

Hahahahahahhahahahahahahahahahahaa
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:35
Verwijderd
Ik zou als ik jou was maar 'ns gaan bezinnen wat je eigenlijk verwacht van een relatie.

Dit zou ik geen 'relatie' noemen, zelfs geen 'vriendschap met cyberseks', maar gewoon een vast erotisch chatcontact
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:47
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat is vaak als je lesbisch bent...
Sorry, ik las alleen de 1e regel. Vergeef me?
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:51
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(ro)


Hahahahahahhahahahahahahahahahahaa [/B]
???
Klinkt best lief toch
Tenminste iemand die niet zo heel moeilijk doet
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:54
Verwijderd
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
???
Klinkt best lief toch
Tenminste iemand die niet zo heel moeilijk doet
Sja, als je gewoon denkt 'met iedereen die mij in de bus aankijkt heb ik een relatie' dan is het wel heel makkelijk om te scoren ja
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 18:54
Gonzo
Avatar van Gonzo
Gonzo is offline
Volgens mij zit je in een fase dat je niet precies weet wat je wilt.
__________________
"Stampen, Beukûh & kjoe-dance komen niet voor in mijn woordenboek"
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gonzo schreef:
Volgens mij zit je in een fase dat je niet precies weet wat je wilt.
Hèhè, eindelijk iets waar ik wat aan heb.

Het spijt me zeer, hoor, maar ik weet het ook allemaal niet meer. Je kan toch wel verliefd worden op iemand van internet, of niet? We kennen elkaar heus wel hoor, en natuurlijk zouden we elkaar graag willen zien. Maar dat kàn niet, door onze ouders.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef:
Maar dat kàn niet, door onze ouders.
Om de internetrelatie of om de lesbische relatie?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:07
kleinmeisje17
Avatar van kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
Dan zeg je toch dat je bij iemand anders op bezoek gaat bij 'een vriendin'en dan ga je naar haar toe! simpel.. zei ik ook bij mijn vriendje dat ik naar een vriendin ging! haha makkie
dat is een leugentje voor je bestwil.
Ik zou zeggen kijk hoe ze in het echt is.. en verder dan kijken als het nix is naar da andere meisje,. zo zou ik dat ook doen bij een jongen! succes
__________________
Geniet van elke dag.. En je bent pas rijk als je gezond bent!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:08
kleinmeisje17
Avatar van kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
oja heb een keertje schijt aan je ouders! jij moet tenslotte ooit gelukkig worden!!! (of dat ben je dan nu al.. en dan nóg gelukkiger)
__________________
Geniet van elke dag.. En je bent pas rijk als je gezond bent!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(ro)



- je hebt gevoelens voor een ander internetmeisje

[/B]
Uit het volgende zinnetje: "Ik hoop steeds maar dat mijn vriendin in "het echte leven" even leuk en aardig is als die andere vriendin" maak ik op dat ze de tweede persoon in het echt kent.. Maar ik weet niet zeker of dat klopt..


Maar euh.. Ik denk dat als je zo erg twijfelt en in de rats zit enzo, je ms je internetrelatie maar uit moet maken en wat het andere meisje betreft je op de vriendschap richten..

Ik denk namelijk idd dat je in een fase zit waarin je niet goed weet wat je wil.. en om hier echt achter te komen, moet je misschien even rust hebben en op die manier kwets je bovendien iemand niet onnodig met je getwijfel..

Maar ja, ik geloof ook niet zo in internetrelaties.. Ik geloof best dat er iets speciaals kan groeien via internet, of dat je zelfs van iemand kunt gaan houden via internet.. maar dan als waardevol persoon, maar niet meteen relationele liefde. Voor mij persoonlijk zegt uitstraling namelijk het allermeest, en dat zie je gewoon niet via internet. Lichamelijk aantrekkingskracht telt toch ook mee... Je gaat via internet een persoon snel idealiseren tot wat jij als ideale vriendin ziet, waardoor het irl toch nog al eens kan tegenvallen.. als je al zo lang een internetrelatie met die persoon hebt. Het kan natuurlijk wel eens goed gaan.. Maar euh, je zal toch ooit met je ouders moeten praten over je geaardheid? Of ben je daar zelfs ook nog niet echt zeker van?

Nou goed... ik zou het toch wat dichter bij huis zoeken, en eerst es goed uitzoeken wat je precies wil voor je iets begint met iemand
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:14
Verwijderd
Citaat:
kleinmeisje17 schreef:
Dan zeg je toch dat je bij iemand anders op bezoek gaat bij 'een vriendin'en dan ga je naar haar toe! simpel.. zei ik ook bij mijn vriendje dat ik naar een vriendin ging! haha makkie
dat is een leugentje voor je bestwil.
Je kende je vriendje...de eerste keer dat je iemand van inet gaat ontmoeten (en ook de tweede, derde keer, denk ik), zou ik daar niet over liegen. Je weet nooit wie er achter zit en wat er kan gebeuren, ik vind het gevaarlijk om bij dit soort dingen niet te vertellen waar je heen gaat ed. Tis beter voor je eigen bestwil dat je wel zegt waar je heen gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, en bovendien woont mijn vriendin in een andere provincie dus daar ga ik niet "zomaar even heen". Bovendien ben ik op mijn veiligheid gesteld

Ja, dat ene meisje ken ik natuurlijk wel in het echt, waar ik nu mee bevriend ben. Daarom is het ook zo moeilijk, omdat ik aan het vergelijken ben.

en ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik het niet durf uit te maken, omdat wij beiden op een site zitten en ik heel bang ben om zelfs de vriendschap die we hiervoor hadden te verspillen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef:


en ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik het niet durf uit te maken, omdat wij beiden op een site zitten en ik heel bang ben om zelfs de vriendschap die we hiervoor hadden te verspillen.
Bedenk je eens.. wat is lulliger voor je vriendin? Het aanlaten omdat jullie op die site zitten en je de vriendschap niet wil verspillen maar eigenlijk qua gevoel niet meer 100% achter haar staat, met bovendien de kans dat je andere dingen, echte dingen, laat lopen voor haar.. Of eerlijk zijn tegen haar, en je gevoel volgen hierin, in plaats van je angsten...

Sorry, maar ik zou als ik jouw vriendin was, me bij het eerste toch echt flink genaaid voelen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 17:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Bedenk je eens.. wat is lulliger voor je vriendin? Het aanlaten omdat jullie op die site zitten en je de vriendschap niet wil verspillen maar eigenlijk qua gevoel niet meer 100% achter haar staat, met bovendien de kans dat je andere dingen, echte dingen, laat lopen voor haar.. Of eerlijk zijn tegen haar, en je gevoel volgen hierin, in plaats van je angsten...

Sorry, maar ik zou als ik jouw vriendin was, me bij het eerste toch echt flink genaaid voelen
Ja, je hebt gelijk.... Zucht.... Ik zal maar eens met haar gaan "praten" dan... Ik denk dat ze het wel begrijpt, want we begrijpen elkaar altijd heel erg goed. Maar ik vind het wel heel moeilijk en rottig.....

Zeker omdat ze nu met haar moeder ruzie heeft omdat zij niet wil geloven dat ze bi is................
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ze praten slecht over mijn vriendin
Merle1997
11 25-11-2015 19:25
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 08:20
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken, ik haat mijn leven
trustnobody
1 25-09-2012 16:21
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 16:19
Wegwijzen & Voorstellen Beste vriendin laat me stikken
trustnobody
1 25-09-2012 15:33
Liefde & Relatie vriendin geslagen en haar beste vriendin zwanger gemaakt
Jij-Jij
123 30-06-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.