Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 16:31
Juudke
Juudke is offline
Voor het vak M&O moet ik een werkstuk maken. Nu heb ik de HEMA uitgekozen. Ik moet een beschrijving geven van de branche van de hema.. maar ik heb geen idee hoe een beschrijving van een branche eruitziet. Kan iemand mij vertellen wat er allemaal in moet staan en misschien weet iemand of er al ergens op internet een branchebeschrijving staat?

Dus:
Hoe moet ik een branchebeschrijving maken?
Is er al een branchebeschrijving van de HEMA? Zo ja, waar?

Bedankt als iemand kan helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2005, 07:38
Leeghoofd
Avatar van Leeghoofd
Leeghoofd is offline
google misschien?
En anders gewoon een afspraak bij de HEMA maken en het daar vragen
__________________
He died for me, i live for Him!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:22
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Dit is nou precies de reden waarom ik M&O heb laten vallen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 15:30
vincent_gozah
Avatar van vincent_gozah
vincent_gozah is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 20-10-2005 @ 21:22 :
Dit is nou precies de reden waarom ik M&O heb laten vallen
Mooie ontopic reactie!

@TS,

En branchbeschrijving, is een beschrijving waarin je uitlegt op wat voor een doelgroep (HEMA) een bedrijf is gericht.
In dit geval is het vooral gericht op tja, volgens mij de mensen tussen de 25 en de 80.
Ook moet je ongeveer beschrijven wat (HEMA) een bedrijf ongeveer verkoopt.
In dit geval is Hema een warenhuis dat vooral gericht is op ondergoed, worst enzevoort.

En raad je ook aan om even op google te zoeken, en misschien een jaar verslag te zoeken ofzo, waarin iets staat uitgelegt over Hema, en de doelgroep

Succes, en ik hoop je wat verder geholpen te hebben

Vincent
__________________
Life is too short too be pist of all the time!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 15:39
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
vincent_gozah schreef op 24-10-2005 @ 16:30 :


En branchbeschrijving, is een beschrijving waarin je uitlegt op wat voor een doelgroep (HEMA) een bedrijf is gericht.
In dit geval is het vooral gericht op tja, volgens mij de mensen tussen de 25 en de 80.
Ook moet je ongeveer beschrijven wat (HEMA) een bedrijf ongeveer verkoopt.
In dit geval is Hema een warenhuis dat vooral gericht is op ondergoed, worst enzevoort.

Als je al naar ondergoed kijkt hebben ze volgens mij (kom er nooit) voor elke leeftijdscategorie, dus dat klopt al niet helemaal.

Bij een branchebeschrijving moet je volgens mij ook kijken naar concurrentie binnen de markt waarin HEMA zich bevindt... hmm dit weet ik eigenlijk niet zeker.. denk dat dit meer onder markt-analyse valt.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 12:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
vincent_gozah schreef op 24-10-2005 @ 16:30 :

In dit geval is het vooral gericht op tja, volgens mij de mensen tussen de 25 en de 80.

Dit is geen doelgroep of een veel te ruime beschrijving er van. Een doelgroep is bijvoorbeeld jongeren, of gezinnen. Ik denk dat de Hema onder die laatste valt aangezien het een soort warenhuis is net als V&D en ze producten verkopen voor elke leeftijdscategorie.

Wat een branchebeschrijving is weet ik zo niet. Ik zal het komende Maandag eens aan m'n chef vragen die weet het waarschijnlijk wel. Mischien dat ik het ook wel in een van m'n boeken kan vinden maar dat vind ik nu ff te veel werk .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:03
Verwijderd
Ik heb geen verstand van economie, maar heb wel bij de Hema gewerkt en kan er wat over vertellen.

De afgelopen jaren is de Hema bestwel veranderd. Ze zijn van een redelijk goedkope winkel met vooral ondergoed, goedkope kleding, toiletartikelen, brood / gebak / kaas / vleeswaren, textiel, keukenartikelen, kantoorartikelen naar een wat duurdere winkel met breder assortiment en ook mooiere produkten gegaan.
Ik denk ook dat ze zich wat meer bezighouden met modebewuste jongeren dan vroeger. Alle verpakkingen zijn veranderd, bijv. de toiletartikelen. Ook kun je nu qua eten veel meer bij de Hema krijgen dan de rookworst en de kant-en-klaar stamppot. Ze hebben nu veel van bijv. Italiaans eten, inclusief sausjes etc. En je kunt er Hema beltegoed halen, er zijn zelfs Hema verzekeringen.

Ik vind zelf dat ze geprobeerd hebben om er een beetje een trendy winkel van te maken en daarmee een breder publiek aan te spreken. Want de oma bh's en onderbroeken zijn er ook nog steeds, daar blijven mensen gewoon voor komen denk ik.

Bla.. ik hoop dat je d'r wat aan hebt. Dit is vast geen echte branchebeschrijving
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.