Oud 03-06-2014, 15:54
birkex2
Help! Ik heb morgen mijn debat en moet tegen de volgende stelling zijn: Sporten moet gratis worden voor kinderen. Ik heb drie tegenargumenten nodig maar kan niks verzinnen......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2014, 16:21
Verwijderd
Het kost belastinggeld. Kinderen kunnen beter buitenspelen dan zo gedwongen georganiseerd in een groepje op een sportclub. Sporten heb je niets aan, doe iets met je hersens.

kom op zeg, denk zelf eens na, dit is toch niet zo lastig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 16:39
Verwijderd
Kost duur.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 16:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het kostenargument, zoals hierboven genoemd is zeker een goed argument, en is ook uit te bereiden.

Want omdat het toch gratis is kunnen ouders laks zijn met hun kinderen naar de sportvereniging sturen (wat binnen een team erg vervelend kan zijn en waardoor het kind zelf ook weinig heeft aan de gratis sportmogelijkheid). Daarnaast kan het ten koste gaan van de kwaliteit, de sportlessen moeten namelijk zo goedkoop mogelijk gegeven worden. Tevens maakt "gratis sporten" sporten niet automatische voor iedereen toegankelijk. Mensen die normaal op een sport kunnen gaan omdat daar geld voor is, kunnen prima sportmiddelen aanschaffen (kleding, schoenen, keephandschoenen, een judopak, examen en toernooikosten, je kunt het zo gek niet bedenken ), maar de kinderen die het niet breed hebben thuis zullen hier moeite mee hebben. Het sporten is gratis, maar bijvoorbeeld een judopak, elke zoveel weken een toernooi, eens in de zoveel tijd een bandexamen (om judo als voorbeeld te nemen) kunnen best kostbaar zijn, waardoor het kind nog steeds niet volledig alles kan doen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 22:35
Verwijderd
Kinderen daarmee wordt vaak de groep aangeduid van 4 - 12 jaar.
Dit betekend dat iemand eerst misschien wel jaren lang enthousiast gemaakt wordt om bijv. te gaan voetballen. Het kind traint jaren lang meerdere keren per week en het kind ontwikkeld zijn talent. Vervolgens wordt het kind 13 jaar. De ouders met een krap budget voor wie deze regeling ondermeer zou worden ingesteld kunnen de voetbalkosten niet betalen. Na 8 jaar trainen, voetballen, leren en enthousiast gemaakt worden moet het kind van voetbal omdat hij niet meer binnen de goede leeftijdscategorie valt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.