Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 18:38
dathomaz
dathomaz is offline
Hoi,

Ik heb nu ongeveer 2jaar een plaatjesbeugel en mijn tandarts wil de beugel erover twee weken uit halen.
Vorig jaar jan/feb wou hij de beugel er al uit halen, terwijl de onderkant nog schoots en scheef stond. Dit wou ik niet en heb ik ook gezegd. In die tussentijd zijn mijn tanden een stuk rechter gaan staan, maar het is nog lang niet goed.
Nu wil mijn tandarts de beugel er echt uit halen, omdat volgens hem het zo 'goed' is. En ik ben er dus duidelijk niet tevreden over.

Ik zit er dus over te denken om een second opion te doen bij een andere tandarts / ortho.

Was jij ook ontevreden over het resultaat van je beugel en ben je naar een andere tandarts / ortho gegaan om een second opion te doen. Wat zijn jou ervaring(en) hiermee, heb je nog tips voor mij en hoe moet ik dit aanpakken.

Groeten,

DaThomaz
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:45
Chenoah
Avatar van Chenoah
Chenoah is offline
Ik heb ook een beugel gehad en het heeft niet veel geholpen (alleen onder gebit is niet helemaal mooi op een rij). Mij kan het verder niet veel schelen, was allang blij dat dat ding er eindelijk uit was. Maar als jij zo'n ijdeltuit bent, zou ik gewoon een second opinion 'doen' idd.
__________________
life seems something pretty to me
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:51
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Chenoah schreef op 02-02-2005 @ 19:45 :
Maar als jij zo'n ijdeltuit bent, zou ik gewoon een second opinion 'doen' idd.
Toen ik er eenmaal aan begonnen was, wilde ik ook dat het helemaal goed was. Dat had niet zoveel met ijdel te maken, maar meer met dat ik niet het gevoel wilde hebben dat ik er 1,5 jaar voor 'niets' mee gelopen had
@TS: Kan goed begrijpen dat je het gewoon goed voor elkaar wilt hebben; als je daarvoor niet bij je eigen tandarts terecht kunt, zou ik inderdaad een second opinion vragen.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zou wel eerst vragen wat uberhaupt de mogelijkheden zijn met hoeveel rechter ze nog kunnen worden. Ik kan me namelijk voorstellen dat niet elk gebit volkomen recht kan worden gemaakt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:01
Verwijderd
Ik ben zeer ontevreden over mijn resultaat en m'n ortho is een lul met wie geen normaal gesprek te voeren is, dus naja.. het liefst zou ik naar een andere ortho gaan. Alleen het punt is dat al die ortho's hier elkaar kennen en elkaar zullen verdedigen.
Zo, dat was eruit.

Nu over jou: ik zou dan idd eens een second opinion aanvragen. Wat bedoel je trouwens met een plaatjesbeugel, is dat een ander woord voor slotjes? Meestal kunnen ze tanden toch wel superrecht krijgen met slotjes.. 2 jaar is ook best een lange tijd.. ik vraag me af wat er dan mis gaat, dat ze nog niet recht staan.

1 ding: als je klaar bent met je beugelgebeuren, zorg dan altijd dat er een draadje achter je tanden wordt geplaatst, zodat je tanden recht blijven staan. Doe je dat niet, dan zullen ze altijd weer wat gaan verschuiven.. dat is dus bij mij gebeurd.

En hoe zit het met je verstandskiezen.. heb je die al, of moeten ze nog komen? Hou er rekening mee dat je tanden daardoor ook nog kunnen gaan verschuiven.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:27
Eazy E
Avatar van Eazy E
Eazy E is offline
hey..
ik heb ook zo'n 5 jaar een beugel gedragen, ben er nu 4 jaar vanaf ongeveer.. maar ben ook niet echt tevreden over het resultaat, mijn boventanden staan wel redelijk recht, maar mijn ondertanden staan nog steeds overal scheef.. ik heb daar slotjes gehad en zo'n ringachtig ding.. maar heeft uiteindelijk niet zoveel geholpen..
toen hij er uit moest, hebben ze tussen elke tand een verdovingsprik gedaan en zenuwiets doorgeknipt, want dan zouden me tanden recht blijven staan...
niet dus!!!! zou eigelijk ook wel weer een beugel voor me ondertanden willen, maar is zo ontzettend veel geld,
maar als ik jou was zou ik wel een second opinion doen, en iets wat er voor zorgt dat je tanden recht blijven
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Eazy E schreef op 02-02-2005 @ 21:27 :

toen hij er uit moest, hebben ze tussen elke tand een verdovingsprik gedaan en zenuwiets doorgeknipt, want dan zouden me tanden recht blijven staan...
wtf?
Wat is dat voor iets?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 21:59
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
ik heb geen beugel gedragen en ben tevreden over het resultaat

Wat ik ook vaak merk, aan mn neefjes/nichtjes is dat ze zo vroeg beginnen met beugels dragen, dat wanneer ze hem niet meer moeten dragen, na een jaar hun tanden weer een stuk schever zijn gaan staan.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:09
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik heb 5 verschillende beugels gehad en ben er nu gelukkig alweer een paar jaar vanaf.

Mijn tanden zijn wel wat rechter geworden.. alleen zit er nog een grote ruimte tussen mijn boven en onderkant zeg maar. Die was weg in de tijd dat ik nog een beugel had. Maar dat heb ik nu dus weer teruggekregen dus jah.

Mijn ouders hebben indertijd die beugels betaald. Ik hoef geen beugel meer..tis goed zo.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:23
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 02-02-2005 @ 19:51 :
Toen ik er eenmaal aan begonnen was, wilde ik ook dat het helemaal goed was. Dat had niet zoveel met ijdel te maken, maar meer met dat ik niet het gevoel wilde hebben dat ik er 1,5 jaar voor 'niets' mee gelopen had
@TS: Kan goed begrijpen dat je het gewoon goed voor elkaar wilt hebben; als je daarvoor niet bij je eigen tandarts terecht kunt, zou ik inderdaad een second opinion vragen.
Idd, ik wil ook niet dat gevoel hebben. Ik loop er nu al 2jaar mee en het heeft me tot nu toe al iets van 2200 euro gekost. Apparatuur was al ruim 700euro en dan nog elke maand 62euro. Ik moet het allemaal zelf betalen en ik heb geen zin om voor 'half werk' te betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Eazy E schreef op 02-02-2005 @ 21:27 :

maar als ik jou was zou ik wel een second opinion doen, en iets wat er voor zorgt dat je tanden recht blijven
Een spalk achter je tanden werkt perfect. Ik heb m alleen onder en daar zijn mn tanden perfect recht gebleven. Die spalk zit er nu al 4 jaar ofzo.

Boven is mijn spalk weggehaald na een jaar en nu zijn die wel iets terug gaan staan. Maar ja, het stoort me niet heel erg.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:32
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-02-2005 @ 21:01 :
Ik ben zeer ontevreden over mijn resultaat en m'n ortho is een lul met wie geen normaal gesprek te voeren is, dus naja.. het liefst zou ik naar een andere ortho gaan. Alleen het punt is dat al die ortho's hier elkaar kennen en elkaar zullen verdedigen.
Zo, dat was eruit.

Nu over jou: ik zou dan idd eens een second opinion aanvragen. Wat bedoel je trouwens met een plaatjesbeugel, is dat een ander woord voor slotjes? Meestal kunnen ze tanden toch wel superrecht krijgen met slotjes.. 2 jaar is ook best een lange tijd.. ik vraag me af wat er dan mis gaat, dat ze nog niet recht staan.

1 ding: als je klaar bent met je beugelgebeuren, zorg dan altijd dat er een draadje achter je tanden wordt geplaatst, zodat je tanden recht blijven staan. Doe je dat niet, dan zullen ze altijd weer wat gaan verschuiven.. dat is dus bij mij gebeurd.

En hoe zit het met je verstandskiezen.. heb je die al, of moeten ze nog komen? Hou er rekening mee dat je tanden daardoor ook nog kunnen gaan verschuiven.
Zou je niet naar een ortho iets verder uit de buurt kunnen?
Ik heb verschillende keren het gevoel gehad dat ik de ortho was. Hij: Volgens mij kan de beugel er nu wel uit.
Ik: Die tand staat nog scheef, volgens mij kan die tand ook nog wel wat beter.
Hij: Ja, dat kan misschien ook wel.
Paar keer gehad!!!!!

Ja, met plaatjesbeugel bedoel ik slotjes.
Volgens mij heb ik mijn verstandskiezen al gehad. Mijn moeder is er nu niet, als ze thuis is vraag ik het wel even.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 09:32
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-02-2005 @ 10:31 :
Een spalk achter je tanden werkt perfect. Ik heb m alleen onder en daar zijn mn tanden perfect recht gebleven. Die spalk zit er nu al 4 jaar ofzo.

Boven is mijn spalk weggehaald na een jaar en nu zijn die wel iets terug gaan staan. Maar ja, het stoort me niet heel erg.
Ja, een spalk achter mijn tanden ga ik ook zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:16
sjefke
sjefke is offline
Weet je wat het is het gaat er niet om of je tanden op elkaar zitten maar of je kiezen goed aansluiten. Zelf vind ik mijn gebit ook niet zo mooi had het liever zoals de foto modellen hebben tanden mooi wit en op elkaar maar ja gaat nou eenmaal niet anders zou ik nooit meer lekker kunnen eten!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:20
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-02-2005 @ 10:31 :
Een spalk achter je tanden werkt perfect. Ik heb m alleen onder en daar zijn mn tanden perfect recht gebleven. Die spalk zit er nu al 4 jaar ofzo.

Boven is mijn spalk weggehaald na een jaar en nu zijn die wel iets terug gaan staan. Maar ja, het stoort me niet heel erg.
Hmja ik heb onder een draadje (dat bedoel je toch?). Tegen mij hebben ze gezegd dat die er op m'n 21ste uit mag, maar dat het idd beter is als ik voor de rest van m'n leven zo'n ding hou. Mijn tanden zijn wel recht gebleven. Boven heb ik overigens een plaatje voor 's nachts. En nadat m'n slotjes eruit zijn gehaald, zijn m'n tanden daardoor nog rechter komen te staan (er heeft nog wel een beugel tussen de slotjes en het plaatje ingezeten).
Ik ben heel tevreden over het resultaat iig.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:54
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
Weet je wat, paar weken geleden zijn mijne er ook uit gehaalt en ik dacht ook "het is nog niet klaar, laat maar lkkr zitten" nu ze eenmaal eruit zijn heeft hij toch wel gelijk
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:54
Stitch
Stitch is offline
ik heb een buitenboord beugel voor boven gehad en een slotjes beugel voor onder en ben ook niet tevreden! de onderkant maakt me niet zo uit maar de bovenkant wel want dat zie je meer! ik zit ook te denken om aan de tandarts te vragen of er alsnog niet wat aan gedaan kan worden! baal ervan dat ik zoveel jaar met die beugels gelopen heb en nu groeit alles alsnog weer scheef! grrrr
ik zou dus zeker een second opion doen!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:54
Verwijderd
ik was ook niet echt tevreden en bij mij groeide het ook weer dichter naar elkaar toe, toen heb ik nog een keer een blokjesbeugel onder gehad die er nou weer uit is. maar m'n tong ligt te laag ofzo waardoor m'n tanden altijd naar elkaar toe zullen trekken enigszins, dus of ik moet altijd een plaatje dragen 1x in de week ofzo of het gewoon weer smaller laten worden. ik hou het tot nu toe maar even op het plaatje geval
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:44
Eazy E
Avatar van Eazy E
Eazy E is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-02-2005 @ 21:48 :
wtf?
Wat is dat voor iets?
ik heb t ook nog nooit bij andere gehoord dat ze dat moesten doen. Ik weet ook niet precies wat ze door hebben geknipt tussen elke tand onder, maar ik geloof dat dat zenuwtjes waren..
en het heeft voor geen meter geholpen..

als ik had geweten dat er zoiets als een spalk bestond, dan had ik dat zeker gedaan, voor mij is dat nu in ieder geval te laat.. want ik ben al een jaar of 4 van mijn beugel af.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:01
Verwijderd
Tegen mij had die al in t begin gezegt, dat ik nooit helemaal van mn overbeet zou afkomen, omdat ik er al te lang mee rond liep.

Goed.. ik ben nu anderhalf jaar van mn beugel af, en ik ben nu ook niet meer tevreden, mn tanden zijn nu weer zo ver naar buiten gegroeid, dat ik t gevoel heb weer terug bij af te zijn.

Je moet er trouwens ook rekening meehouden dat t soms ook niet meer verantwoord is om met een beugel door te zetten, daarom is de mijne er ook uitgegaan, het hielp niet meer en het was onverantwoord het kreng erin te laten zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:20
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben heel tevreden, bij mij staat het allemaal heel mooi recht.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:53
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Lilith schreef op 03-02-2005 @ 18:01 :


Je moet er trouwens ook rekening meehouden dat t soms ook niet meer verantwoord is om met een beugel door te zetten, daarom is de mijne er ook uitgegaan, het hielp niet meer en het was onverantwoord het kreng erin te laten zitten.
Hoe bedoel je niet verantwoord? Kun je dit iets duidelijker uitleggen?

Groeten,

DaThomaz
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 20:38
Verwijderd
Ik heb ongeveer 10 jaar een beugel gehad en ik ben nu best tevreden. Het is nog steeds niet perfect omdat mijn bovenkaak nog steeds te ver over mijn onderkaak heen staat, onderbeet dus. Maargoed, met veel pijn en moeite is het ergste opgelost.
Als jij ontevreden bent met je resultaat moet je dat gewoon zeggen. Simpel lijkt me. Het is toch jouw gebit? Jij moet er mee lopen, hoewel zo'n ortho het meestal toch wel in kan schatten.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 02-02-2005 @ 21:01 :
1 ding: als je klaar bent met je beugelgebeuren, zorg dan altijd dat er een draadje achter je tanden wordt geplaatst, zodat je tanden recht blijven staan. Doe je dat niet, dan zullen ze altijd weer wat gaan verschuiven.. dat is dus bij mij gebeurd.
Dit is idd belangrijk, bij mij deden ze het alleen boven en beneden ging het scheef staan ... ik heb toen zelf moeten vragen om een draadje, hij gaf toen idd toe dat het wel nodig was ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-02-2005 @ 14:35 :
Dit is idd belangrijk, bij mij deden ze het alleen boven en beneden ging het scheef staan ... ik heb toen zelf moeten vragen om een draadje, hij gaf toen idd toe dat het wel nodig was ...
Ik heb onder wel een draadje gehad, boven niet (wel een losse beugel, maar ik had geen zin om die de rest van mijn leven te dragen, dus daar ben ik na een tijdje ook mee gestopt) en het staat nu op zich nog best recht (wel ietsje minder dan toen m'n beugel er net uit was, maar 't ziet er wel gewoon nog goed uit).

Ik weet niet of je altijd op kaarsrechte tanden moet/kunt rekenen na een beugel...misschien is dat niet voor elk gebit mogelijk/haalbaar?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:48
-(L)-
ik heb 2,5 jaar een plaatjesbeugel (slotjes dus) gehad. M'n tanden staan nu (na 4 jaar) nog steeds helemaal recht. Wat betreft dat draadje erachter, ik heb dat niet, en m'n tanden zijn ook niet verschoven. Voor boven heb ik een soort gehemelte dat ik iedere nacht moet indoen (ik doe t ongeveer 3x per week in), en voor onder ook zo'n soort nachtbeugel, maar die doe ik nooit in.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:57
Daanoontje
Avatar van Daanoontje
Daanoontje is offline
Tsja...hier is het ook niet meer wat het geweest is...
__________________
http://pretflat.daaniejelluh.nl
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 17:22
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-02-2005 @ 19:20 :
Ik ben heel tevreden, bij mij staat het allemaal heel mooi recht.
Alhoewel ik er nog niet helemaal vanaf ben (hopelijk over een week of 5), staan mijn tanden nu gewoon eng recht.
Maar volgens de ortho had ik ook 'mooie tanden', dus misschien ligt het daar wel aan.
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 21:28
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-02-2005 @ 10:31 :
Een spalk achter je tanden werkt perfect. Ik heb m alleen onder en daar zijn mn tanden perfect recht gebleven. Die spalk zit er nu al 4 jaar ofzo.

Bij mij werkte de spalk iets minder goed
Het ging gewoon weer gezellig schots en scheef staan en toen moest ik nog een of andere schandelijke beugel waar niet mee te praten viel om het geheel wat meer steun te geven.
En nu staat het ook niet meer zo recht, maar mijn tanden hebben nooit heel scheef gestaan.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:08
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Mijn zus zat bij een bepaalde ortho waar bij het ook niet echt goed is gegaan. Ze heeft er 2 jaar lang chronisch hoofdpijn van gehad. Dat kwam doordat de ortho te lang heeft zitten kloten met haar tanden, waardoor er een enorme druk zat op haar kaak. Het had met een kaakoperatie gemoeten. Als ik bij die ortho had gezeten had ik daar nu ook mee gezeten maar gelukkig krijg ik wel een operatie. Volgens mij is het dus erg belangrijk om voordat je bij een bepaalde ortho gaat je goed te laten informeren.
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:58
dathomaz
dathomaz is offline
Ik had gisteren de assistente van mijn tandarts aan de lijn en de 2 afspraken voor deze week afgezegd en gezegd dat ik een second opion laat doen.
Volgende week ga ik hiervoor bij een andere tandarts een afspraak maken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 04-02-2005 @ 18:22 :
Alhoewel ik er nog niet helemaal vanaf ben (hopelijk over een week of 5), staan mijn tanden nu gewoon eng recht.
Maar volgens de ortho had ik ook 'mooie tanden', dus misschien ligt het daar wel aan.
Ik heb niet echt rechthoekige tanden, dus het ziet er niet gemaakt uit. Gelukkig.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.