Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2005, 17:37
druiveke
druiveke is offline
heeft er iemand ervaring met ee beugel of blokjes op latere leeftijd.

meeste mensen hebben een beugel rond hun 13 a 16, niet?


in mijn pubertijd was mijn beet goed maar men d-tanden stonden niet voor 100%ok. omdat ik een hemelse schrik had van de tandarts zei deze dat het niet noodzakelijk was om er wat aan te doen.

nu ben ik 21 jaar en merk ik dat men tanden lagzaam toch beginnen te verplaatsen.

ik ben naar een orthodentist gegaan en deze zei dat dit vaak voorkomt. een gebit beweegt voortdurend, door de druk van de tong+ groeien van het gezicht dat nog doorgaat tot je 30ste.


momenteel ben ik er aan aan het denken om er wat aan te doen, ofwel blokjes, ofwel een beugel, de keuze is aan mij ...

maar ik stel me wat vragen:
is het niet dom dat een 21jarige nog met ijzer in zen mond loopt?
is het niet slecht om dit op latere leeftijd te doen? de tanden staan vast dordat de puberteit vorbij is en dan word er aan gesleuteld...

heeft er iemand ervaring mee, iemand die ook op zijn 21 of nog blokjes of beugel droeg.

wat raden jullie aan, blokjes of beugel?

Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:57
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
Doen.
Mijn moeder was 45 toen ze nog een vaste beugel kreeg. Haar tanden zijn prachtig geworden en heeft er absoluut geen spijt van gehad.
Je kan toch ook vragen om witte brackets (slotjes) Dan vallen ze al minder op. Liever een tijdje een beugel dan dat alles helemaal scheef gaat staan.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:08
Verwijderd
Citaat:
mrsjones schreef op 15-10-2005 @ 18:57 :

Je kan toch ook vragen om witte brackets (slotjes) Dan vallen ze al minder op. Liever een tijdje een beugel dan dat alles helemaal scheef gaat staan.
Die witte dingen schijnen er helemaal niet uit te zien, dan lijkt het net tandplak ofzo

Maar ik vind ook doen loop je even mee, maar daarna heb je wel een erg mooi gebit!

Ik begrijp alleen niet echt wat je bedoelt met kiezen tussen blokjes of een beugel...blokjes zijn een beugel? Bedoel je zo'n los ding? Ik kon niet kiezen, heb eerst zo'n los ding gehad, daarna blokjes of plaatjes, daarna nachtbeugel.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:15
druiveke
druiveke is offline
ok ik ben van belgie

blokjes zijn bij jullie beugel mt slotjes
en een beugel is zo'n dat je in en uit klikt

zo witte blokjes (slotjes) zie je ook nog super hoor


wat was de kostprijs bij jullie?
bij ons word niets vergoed...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:17
Anno2007
Anno2007 is offline
mijn tante heeft op haar 50ste nog een plaatjesbeugel gekregen, en nou zien der tanden er weer perfect uit. t is zowieso zo dat hoe jonger je bent hoe beter t gaat, dus je kan t beter nu doen dan over 20 jaar als t egt zou moeten...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:21
druiveke
druiveke is offline
plaatjesbeugel?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:47
Anno2007
Anno2007 is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:56
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Citaat:
druiveke schreef op 15-10-2005 @ 19:15 :
ok ik ben van belgie

blokjes zijn bij jullie beugel mt slotjes
en een beugel is zo'n dat je in en uit klikt

zo witte blokjes (slotjes) zie je ook nog super hoor


wat was de kostprijs bij jullie?
bij ons word niets vergoed...
Ik heb jouw leeftijd ongeveer en ook van belgie, ik heb ook de onvergoede blokjes gehad aantal jaar geleden, heeft een kleine 100.000 oude belgische franken gekost.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 18:57
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Een witte (keramische) beugel heb ik gehad, en ik vind het echt een stuk beter dan de gewone.

Maargoed, het is echt niet slecht voor je (waarom zou je tandarts het anders aanraden).

Maar er zijn een aantal dingen die je toch echt moet weten voordat je een beslissing kunt nemen:
Hoe lang zou je met een beugel rond moeten lopen?
Is het alleen omdat je gebit mooier zou zijn met rechte tanden of kun je er later ook last van gaan krijgen?
Wordt het nog erger als je er niets aan doet?
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 19:00
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
ik was 18/19 toen ik nog een beugel had en ik ben er erg blij mee want ik heb nu een skon giecheltje! maar ik moest wel alles zelf betalen


en witte slotjes niet doen dat is echt TE lelijk.
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:49
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
Voor mijn gevoel, krijg ik ook laat nog slotjes. Valt opzich nog wel mee, ik word 16 en krijg dan bijna slotjes. Gewoon doen dus!
__________________
> Ik hou van Jou, Als jij van Mij Houdt! <
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:26
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ik kreeg op mijn zeventiende nog slotjes en die zijn er nu net een paar maanden uit. Ben ontzettend blij dat ik het nog wel heb gedaan, mijn tanden staan nu onvoorstelbaar recht en mijn lach is er ook veel symmetrischer op geworden.
Bij mij werd het trouwens wel vergoed, geloof ik.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:30
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 15-10-2005 @ 22:26 :
Ik kreeg op mijn zeventiende nog slotjes en die zijn er nu net een paar maanden uit. Ben ontzettend blij dat ik het nog wel heb gedaan, mijn tanden staan nu onvoorstelbaar recht en mijn lach is er ook veel symmetrischer op geworden.
Bij mij werd het trouwens wel vergoed, geloof ik.
Dat komt omdat je hem voor je achttiende hebt gehad, dan wordt het vergoed, ookal heb je m ook nog na je achttiende. Ik had hetzelfde.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 21:41
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik had een tandarts van ongeveer 35 die nog een beugel had, als jij vindt dat je gebit het nodig heeft zou ik het gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 06:06
Verwijderd
Er zijn ook aanvullende verzekeringen die orthodontie voor 18 jaar en ouder (gedeeltelijk) vergoeden, zou ik even naar zoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 10:19
Cait
Cait is offline
Het staat helemaal niet raar als je op je 21e slotjes hebt. De vriendin van mn vader is 34 en loopt er ook mee rond. Bij mijn moeder op haar werk beginnen er ook steeds meer mensen op middelbare leeftijd er mee. En 21 is nog lang niet middelbaar... dus waarom zou het gek staan? Een vriendin van mij krijgt pas een beugel als ze 19 is (eerder kan het niet), en ze zal niet de enige zijn.
Je went er gauw genoeg aan, het enige is dat mensen je wel iets jonger in zullen schatten. Maar dat lijkt me ook geen ramp, toch?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 11:56
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
ik krijg der ok 1 over 2 weken...
aan de ene kant benk er wl blij mee dat ze et eindelijk ns recht gaan zetten...
maar aan de andere kant: is iedereen eindelijk van die ijzerwinkel af, moet ik er ngo aan beginne....
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 10:10
stado
stado is offline
ik heb het ook gehad maar gewoon op mn 15e maar ik haatte het echt maar nu ben ik echt zo blij dat ik het toch heb gedaan mn tanden staan nu in ieder geval mooi recht en durf gewoon te lachen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 12:17
Verwijderd
Van die gewone slotjes, dus gewoon ijzer, zijn eigenlijk best cool. Sommige mensen staan die dingen gewoon. En wat betreft je tanden en beugels: als de orthondontist het zegt, gewoon doen. Tenzij je er het geld niet voor hebt. Als je je ergert aan je gebit moet je het gewoon laten fixen, toch?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 12:24
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
gewoon doen. ik deed t op mn 20e/21e : nog geen moment spijt van gehad, nu staan mn tanden tenminste normaal. de buurvrouw hier heeft er ook 1 sinds een jaar, en die is 40 of zo. kan best. wel een vaste beugel nemen, een losse kun je veel te makkelijk even uit doen...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 13:46
druiveke
druiveke is offline
ik denk dat het beter is dat ik een losse neem.

men tanden zijn niet lelijk, maar ook niet perfect op een lijn.
de arts zei dat het erger word door druk van tong enz, het beweegt zeker tot je 30, daarom komt er een draad.
als ik het niet erger wil laten komen, kan ik een nacht beugel dagen
maar als kze terug recht wil kan ik nu een jaar dag en nacht beugel nemen en deze kan nadien dienen als gewone nachtbugel --> is dus voordeliger


kan je eten met een beugel?
ik heb hiervan al verschillend emeningen gehoord
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 17:11
stado
stado is offline
met een losse kan je niet eten
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 18:43
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Witte vind ik wel mooi juist, van een afstandje zie je het helemaal niet. Maar ik vind bij sommige personen zilveren ook wel mooi
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 22:06
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Ik ben 21 en ik heb pas sinds mijn 20ste een beugel...
Ik heb er geen seconde over getwijfelt om het t edoen want het stond veel te scheef
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 22:47
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Even een vraagje voor diegene die wel een beugel hebben genomen na hun 18e. Wordt dat bij sommigen verzekeringsmaatschappijen wel vergoedt dan? Bij mijn maatschappij wordt het allen vergoed t/m 18 jaar. En zelf betalen vind ik een beetje prijzig.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 23:50
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Hoe het in de toekomst gaat worden weet ik totaal niet. Vergeet niet dat het zorgstelsel nogal veranderd.

Hoe het was en nu nog is:
Na ik geloof je 18de word het in princiepe niet meer vergoed. Voor je 18de in word het in princiepe niet geheel vergoed, maar wel voor een groot gedeelte.
Maar er zijn dus uitzonderingen op de regel, als het namelijk niet alleen een ingreep is om je er mooier uit te laten zien maar omdat je er lichamelijk hinder van ondervind dan kan het na je 18de vergoed worden, in het geheel nog wel.
Mijn tanden tanden stonden scheef en er is iets met mijn kaken waardoor ik met mijn ondertanden tegen de binnenkant van mn boven mond aankwam (achter mn voortanden) en daardoor word het bij mij in het geheel vergoed door de verzekering.
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 08:21
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Je kan toch ook je beugel aan de binnenkant van je tanden laten zetten? Dat dacht ik iig tenminste, weet het niet zeker, heb nooit een beugel gehad
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:15
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 19-10-2005 @ 09:21 :
Je kan toch ook je beugel aan de binnenkant van je tanden laten zetten? Dat dacht ik iig tenminste, weet het niet zeker, heb nooit een beugel gehad
Volgens mij is dat als je klaar bent met je beugel... dan krijg je achter je tanden nog iets zodat hetrecht blijft staan...
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 11:21
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik had een blokjesbeugel op mijn 9e (zat in groep 6) tot mijn 12e (1 maand op de middelbare school).

Dus ik had kleine blokjes op mijn tanden, draad van blokje naar blokje met een (naar keuze gekleurd) stiekje om het blokje heen. Nu heb ik een spalkje achter mijn voorste tanden. Nou ja, alleen onder nog, bovenste ging los.

Wat is een gewone beugel?

Ik zou het doen. De enige reden die ik me zo kan bedenken om het niet te doen is: de kosten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 13:31
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik heb niet echt rechte tanden maar ik ga dus mooi niet met een beugel lopen.

Ik zie het nut van kaarsrechte tanden niet zo. En dan staan mijn tanden bovenin aardig recht onder ist een beetje een rommeltje maar je ziet mijn ondertanden nooit.
Dus ik zie het nut van een beugel niet zo.

Maar als je je onzeker voelt over je tanden zou ik het zeker doen. Als je ouder bent gaat het ook veel sneller. vaak ben je binnen anderhalf jaar al klaar.

Nou sucses met je keuze
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 13:33
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Waarom zou het veel sneller gaan als je ouder bent?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 13:39
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Omdat dan je gebit meer volgroeit is dan waneer je 13 of 14 bent.

Ik heb zelf een beugel gehad Ik kreeg hem toen ik 11 was, de tijd die de Orthodontist toen nodig zou hebben was ongeveer 5 jaar. Wat ik veel te lang vondt dus toen ik 14 was heb ik hem eruit laten halen omdat er nog steeds geen zichtbaar resulttaat was. Mijn broertje die net zon scheef gebit had als ik kreeg pas een beugel toen hij 16 was. Hij is nu 17,5 en hij is dus van zn beugel af. Is toch een stukej sneller. De enige reden waarom kinderen zo vroeg een beugel krijgen is geld. Dat denk ik in iedergeval.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 14:41
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 19-10-2005 @ 14:39 :
Omdat dan je gebit meer volgroeit is dan waneer je 13 of 14 bent.
Ja, dat snap ik, maar waarom zou het bij een volgroeid gebit sneller gaan . De vergelijking tussen jou en je broertje gaat niet echt op, ik neem aan dat jullie niet exact hetzelfde gebit hadden.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 15:37
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 19-10-2005 @ 12:15 :
Volgens mij is dat als je klaar bent met je beugel... dan krijg je achter je tanden nog iets zodat hetrecht blijft staan...
nee dat is een spalkje, en dat bedoel ik niet.
Ik bedoel echt een plaatjesbeugel maar dan aan de binnenkant van je tanden ipv aan de buitenkant.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 22:26
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 19-10-2005 @ 14:39 :
Omdat dan je gebit meer volgroeit is dan waneer je 13 of 14 bent.

Ik heb zelf een beugel gehad Ik kreeg hem toen ik 11 was, de tijd die de Orthodontist toen nodig zou hebben was ongeveer 5 jaar. Wat ik veel te lang vondt dus toen ik 14 was heb ik hem eruit laten halen omdat er nog steeds geen zichtbaar resulttaat was. Mijn broertje die net zon scheef gebit had als ik kreeg pas een beugel toen hij 16 was. Hij is nu 17,5 en hij is dus van zn beugel af. Is toch een stukej sneller. De enige reden waarom kinderen zo vroeg een beugel krijgen is geld. Dat denk ik in iedergeval.
Dat is dus echt onzin. De reden dat de meeste kinderen rond dezelfde leeftijd een beugel krijgen is omdat ze dan de meeste melktanden kwijt zijn, maar ze nog wel in de groei zijn zodat hun gebit zich makkelijker aanpast aan de veranderingen. Maar wat bij mij bijv. was, is dat de 'fouten' in mijn gebit niet afhankelijk waren van het in de groei zijn, waardoor het ook nog later kon.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 11:07
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Nou ik kreeg op mn 11e een beugel en ik was nog aan het wisselen. Ik had op een gegeven moment gewoon losse kiezen aan mijn beugel hangen. Dus dat is ook onzin.
In iedergeval ging het bij mij en mn broertje wel op want hij is bij een andere Orthodontist gegaan. Bij mijn Ortho moest hij al komen toen hij 11 was. En bij zn eigen Ortho mocht hij terug komen met 15. Tsjah waar is het mijn Ortho dan om te doen. In mijn ogen gewoon geld dus.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 11:57
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
als ik jou was zou ik gewoon een losse nemen.

Jou tanden zijn nog redelijk recht en er kan dus makkelijk iets aan gedaan worden met een eenvoudige beugel hier heb je echt geen blokjes voor nodig
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio America's Next Top Model! Nieuw!
Verwijderd
500 08-07-2005 11:51
De Kantine Moppen.. ;)
Bosserini
166 28-08-2004 14:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland wordt ouderwetser
Lotte
30 28-06-2004 20:23
Lichaam & Gezondheid 17 en beugel?
Briseïs
18 09-04-2003 15:28
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39
Software & Hardware Daar is-ie weer! De IRC-funnies!
Verwijderd
40 28-06-2002 07:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.