Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2007, 17:06
Hyphen
Avatar van Hyphen
Hyphen is offline
Ik vraag me steeds ten zeerste af waarom hier geen spoilertopic van is! Zijn er echt geen Grey's downloaders onder ons? (Mocht er wel een topic van zijn, mijn excuses)

Ik heb namelijk heel erg de behoefte om de drama van afgelopen aflevering met jullie te delen! Meredith! En McDreamy was echt een hero Ik ben benieuwd hoe de laatste ep van deze 3 zal zijn..

Wat vonden jullie??
__________________
I'll make you banana pancakes pretending it's the weekend now
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2007, 17:22
Verwijderd
Jaaa, eindelijk! Vroeg me ook al een tijd af waarom die er niet was..
Heb m net gezien.
Ik baal er echt van dat we nu weer een week moeten wachten, maar blijf toch hopen dat Meredith op de een of andere manier weer tot leven komt. Vond het echt zo zielig voor Derek, zat bijna mee te huilen
Ik vind Alex ook steeds leuker worden, tegen Addison 'I would notice' <3
En Izzy was ook gaaf, met der boren.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 17:24
Verwijderd
De regel was altijd dat om het overzicht te bewaren, alleen fb's een spoilertopic mogen openen al kunnen leden natuurlijk wel aangeven als ze denken dat het nodig is voor een bepaald topic, en het de fb's niet opgevallen is of zoiets.

Verder ben ik ook heel benieuwd, want ik heb stiekem de spoiler gelezen over 3.16, omdat ik het dan niet meer kan kijken. Dus ik was toch al van plan om dan maar van al mijn series vooruit te gaan lezen over 1,5 maand
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 16-02-2007 @ 18:24 :
De regel was altijd dat om het overzicht te bewaren, alleen fb's een spoilertopic mogen openen al kunnen leden natuurlijk wel aangeven als ze denken dat het nodig is voor een bepaald topic, en het de fb's niet opgevallen is of zoiets.
Oh, hmm. Naja, als je in het gewone Greys Anatomy topic kijkt barst dat van de spoilers, dus is het misschien wel handig als een FB deze open laat ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 17:37
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Jaaaaa!! Eindelijk
Ik moet dit soort dingen echt delen met anderen!
Vooral na de episode van vorige week en vandaag (die ik vannochtend om 10 uur, nog voor school, heb gekeken, ik kon echt niet meer wachten haha)

Meredith mag écht niet dood gaan hoor! AAHHH! Maar ik neem aan dat ze dat niet gaan doen, want t is 'haar' serie.
Ik vond het zó vreselijk zielig.
En Christina ook echt zo van 'oh'...uh...'oh ok'. Zo erg

Izzy was goed met die man. Echt super.
Het valt me alleen heeeel erg tegen van haar dat ze nog steeds vindt dat het huwelijk tussen George en Calleigh een fout is Ik vindt Calleigh juist echt heel erg leuk

Alex is ook steeds beter gewoon. Echt super! Ook tegen Addison <3

Woei!

Sorry voor deze hyperpost, maar ik heb daar na een spannende aflevering van GA nogal eens last van
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 19:10
Verwijderd
Jaaaa. Het was leuk!
Alleen zo verdomde irritant nu weer een week te moeten wachten
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 20:02
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Het was erg spannend en ja een week wachten, maar dat is het zeker waard.

Maar zoals mijn spoiler in het andere topic:
Ik denk dat Meredith nog wel blijft leven maar dat ze even terug gaan in haar verleden en dat ze dan weer ineens een hartslag krijgt, ik denk wel dat ze dan even uit de running is maar ze gaat zeker weten niet dood.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 21:44
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Kan iemand me pm'en waar je de nieuwste aflevering al kan downloaden? Mijn downloadprogramma heeft hem nog niet en ik ben op van de zenuwen nu ik dit zo lees Was al helemaal in paniek na aflevering 15
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 12:57
Verwijderd
Ik denk idd wel dat ze blijft leven, naja, weer gaat leven
En dan kan ze ook aan Izzie zeggen dat ze d'r liefje heeft gezien Hihi...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 13:25
pino123
pino123 is offline
ik vond het een geweldige aflevering, alleen de laatste tien seconden verpestte alles! Dat was zooo onrealistisch. Ze hadden de aflevering moeten stoppen na de flatline en de pseude-dode Meredith (want ze gaat natuurlijk niet dood)

En ik vind Izzie met de minuut toffer worden en hot, like duh
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 15:05
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Jeetje, zo erg heb ik nog nooit zitten janken bij Grey's Anatomy
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 16:38
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik denk dat Ellis Grey dood gaat en dat ze Meredith 'tegenkomt' en dat Mer dan uiteindelijk weer wakker wordt.
Dat zou ik trouwens echt te fout vinden. Mja.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 17:21
Verwijderd
Beetje jammer wel dat ze met de titel van volgende week al veel 'verpesten'
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 18:24
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Poggy schreef op 17-02-2007 @ 18:21 :
Beetje jammer wel dat ze met de titel van volgende week al veel 'verpesten'
Mja idd.
Ik denk dat Denny en die andere kerel van de bom, met Meredith gaan praten ofzo en haar laten zien dat het leven het waard is om voor te vechten ofzo (want het leven echt waarderen doet ze niet) en dat ze, op t moment dat ze dat inziet, gaat vechten tegen de dood en dan weer terugkomt.
Het is ongetwijfeld zoiets cliché. Maar goed, ik vind dit hele gedoe wel een leuke draai geven aan t verhaal
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 18:54
Verwijderd
Fuck dit is de eerste keer dat ik heb gejankt bij grey's.
Het lijkt me ook erg onrealistisch dat ze doodgaat, maar jezus, stel je voor. En ik kan dat kleine rotkind wel wurgen dat ze niet om hulp heeft geroepen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 18:56
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Scarlett schreef op 17-02-2007 @ 19:54 :
Fuck dit is de eerste keer dat ik heb gejankt bij grey's.
Het lijkt me ook erg onrealistisch dat ze doodgaat, maar jezus, stel je voor. En ik kan dat kleine rotkind wel wurgen dat ze niet om hulp heeft geroepen.
Hallo, ze was zeven jaar ofzo...trauma!
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 17-02-2007, 20:16
Hyphen
Avatar van Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 16-02-2007 @ 18:24 :
De regel was altijd dat om het overzicht te bewaren, alleen fb's een spoilertopic mogen openen al kunnen leden natuurlijk wel aangeven als ze denken dat het nodig is voor een bepaald topic, en het de fb's niet opgevallen is of zoiets.
Okee, maar mag dit topic wel open blijven dan??

Ik denk natuurlijk ook niet dat Meredith doodgaat, behalve als ze het een twist willen geven en het McDreamy's Anatomy willen gaan noemen ofzo
Ik keek de aflevering met heel veel meiden en aangezien we uitgingen drank, dus ik heb helaas niet gehuild.. Dit was echt zo'n jank-aflevering! Maar goed, volgende keer beter
McDreamy was trouwens wel echt lekker toen hij met Meredith in z'n armen het water uitkwam!
Trouwens, die vrouw met dat misvormde gezicht blijft er nog iets van 10 afleveringen in en ze schijnt wat te krijgen met Alex, stond hier in de krant (USA Today). Hopelijk wordt het geen Denny-einde..
__________________
I'll make you banana pancakes pretending it's the weekend now
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 15:12
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 17-02-2007 @ 21:16 :
Trouwens, die vrouw met dat misvormde gezicht blijft er nog iets van 10 afleveringen in en ze schijnt wat te krijgen met Alex, stond hier in de krant (USA Today). Hopelijk wordt het geen Denny-einde..
Alex en Addison moeten wat krijgen!!!
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2007, 17:25
marleen1302
marleen1302 is offline
Verschrikkelijk die aflevering, nou ja het was een mooie aflevering alleen het einde. Kan niet wachten tot volgende week, hoop dat Meredith weer tot leven komt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 20:17
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik ook Anders zou het toch wel erg zijn
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2007, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Blubje schreef op 17-02-2007 @ 19:56 :
Hallo, ze was zeven jaar ofzo...trauma!
Ik vond 'r irritant, helemaal toen haar moeder haar weer vond.
En Alex moet wat met Addison krijgen, wat is dat nou!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 07:19
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Scarlett schreef op 18-02-2007 @ 23:54 :
Ik vond 'r irritant, helemaal toen haar moeder haar weer vond.
Veel kinderen hebben op die leeftijd nog niet eens alles door. Lees: hun hersenen registreren bepaalde dingen niet zoals volwassenen dat doen.

Voorbeeld: als je 2 kleine glazen met inhoud voor een 6-jarige neerzet en 1 van die glazen giet je de inhoud van over in een longdrink glas en je vraagt vervolgens in welk glas er meer zit, zal de 6-jarige het lange glas aanwijzen. Een 7-jarige daarentegen zal al twijfelen.
De hersenen verwerken wel bepaalde situaties maar of alle puzzelstukjes al op hun plaats vallen, hangt af van de leeftijd.

Dus dat meisje komt in een trauma-situatie terecht, overal liggen mensen te bloeden en dood te gaan, zelf is ze van haar moeder (het enige vertrouwde & veilige in haar leven) gescheiden dus ze klampt zich vast aan de eerste de beste die haar dat enigzins veilige gevoel geeft. Later zegt die persoon (Meredith) niet te kijken naar al het bloed, dat ze zich moet omdraaien...
Als vervolgens Meredith in het water dondert, is het geen kwestie van 1+1=2 bij dat meisje want ze heeft de hele dag al nix anders gezien. Tel dat op bij haar nog-niet-volledig-ontwikkelde hersenen & de opdracht van Mer dat ze zich moest omdraaien, en voilá!

In die trant moet je denken van de scriptschrijvers want irl zou het er zo ook wel ns aan toe kunnen gaan.
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 17:24
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Grrr, ik kan aflevering 15 en 16 niet vinden (alleen blijkbaar met Franse ondertiteling) op de gebruikelijke sites.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 20:51
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Severus schreef op 19-02-2007 @ 18:24 :
Grrr, ik kan aflevering 15 en 16 niet vinden (alleen blijkbaar met Franse ondertiteling) op de gebruikelijke sites.
EZTV En dan ff zoeken op Grey's Anatomy.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 19-02-2007, 21:19
Nuck
Nuck is offline
Ik moest huilen , ik vond het echt zooo zielig voor Derek! Ben heel benieuwd naar de volgende aflevering...

Maar Meredith zal echt niet doodgaan, dan is de hele serie ontregeld .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2007, 22:59
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Blubje schreef op 19-02-2007 @ 21:51 :
EZTV En dan ff zoeken op Grey's Anatomy.
Ik hou héél veel van je.

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 12:32
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Het moet maar snel vrijdag zijn dan zien we het vervolg
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 17:49
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Nothing schreef op 20-02-2007 @ 13:32 :
Het moet maar snel vrijdag zijn dan zien we het vervolg
JAAAAAA!
Mijn geduld begint een beetje op t raken
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 20-02-2007, 17:59
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
Blubje schreef op 20-02-2007 @ 18:49 :
JAAAAAA!
Mijn geduld begint een beetje op t raken
Die van mij dus ook.. Nog maar 3 dagen!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 11:25
Wolf
Avatar van Wolf
Wolf is offline
Dvine zegt: Omg, aflevering 16 was zo........ zielig en en en en en ik wil de nieuwe zien... en Meredith gaat gewoon echt niet dood... Ik denk dat ze haar moeder tegenkomt waar ze is en dat die haar weer terugstuurt.. ofzo maar dat komt vast wel goed...
__________________
Life is what it makes of you
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 23:24
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Pfieuw, in de afgelopen dagen heb ik de afleveringen 8 tot en met 16 gedownload en ze vandaag allemaal bekeken: een heuse "Grey's Anatomy"-marathon dus.

Driewerf OMG voor:

- George en Callie getrouwd?!?!
- Christina en Burke verloofd?!?!
- Addison en Karev?!?!
- Meredith suïcidaal en mogelijk dood?!?!



Ik geloof zelf dat Meredith niet dood zal gaan, en niet alleen omdat ze de titelfiguur is in de serie, maar ook als je leest over gevallen van hypothermie (onderkoeling) op Internet. Totdat Meredith's lichaam helemaal op normale temperatuur is, is ze niet dood. Zie dit stukje van Wikipedia:

"An important tenet of treatment is that a person is not dead until they are warm and dead. Remarkable accounts of recovery after prolonged cardiac arrest have been reported in patients with hypothermia. This is presumably because the low temperature prevents some of the cellular damage that occurs when blood flow and oxygen are lost for an extended period of time."

Ik voel wel heel erg mee met Derek, maar ik moet zeggen dat het wel knap van 'm is dat hij Meredith überhaupt heeft kunnen vinden in het water. Tegen de tijd dat hij daar was, moet ze allang op de bodem zijn geweest en daar beneden is het aartsdonker - en ik denk niet dat hij een zaklamp bij zich heeft gehad of zo lang zijn adem in heeft kunnen houden tot hij op de bodem was. Beetje onrealistisch dus, maar ja, wat verwacht je van een TV-serie.

En dan even over de andere verwikkelingen in de serie:

- Ik vind Callie al niet zo'n geweldig personage, maar ik vind het zeer dom van zowel zij en George om al zo snel te trouwen. Vooral van Callie was het oerstom, aangezien ze had moeten weten dat George in de rouw was (na z'n vader's dood) en dus niet zo helder was. Zei ze in een aflevering niet tegen Dr. Sloan dat George zo'n familieman is, en dat ze daarom zo van 'm hield? De 'normale' George O'Malley zou nooit trouwen zonder zijn familie erbij, zeker niet zo plotseling en al helemaal niet zo snel na de dood van zijn vader. Dat had ze moeten weten, moeten zien. George is helemaal niet rationeel bezig en aangezien het huwelijk om de verkeerde redenen is aangegaan, gaat het gegarandeerd op de klippen.

- In het begin van de serie was ik helemaal voor Christina/Burke (al zijn Meredith en Derek toch mijn hoofdkoppel), maar hoe langer de serie doorgaat, hoe meer ongeschikt ik ze voor elkaar vind. Voor beiden vind ik het ook out of character - aangezien ze beiden zo berekenend zijn en nooit onoverdacht ergens aan beginnen - dat Burke na een lange periode van stilzwijgen opeens Christina een huwelijksaanzoek doet en zij dat dan ook nog accepteert. Hun relatie was nog niet gegroeid genoeg voor zó'n grote stap, want ze communiceren nog altijd niet voldoende met elkaar (vooral van Christina's kant, aangezien zij moeite heeft met emoties) en er zijn nog heel wat 'unresolved issues' tussen hen. Net als George en Callie, zouden ook Christina en Burke beter moeten weten en het zou mij niet verbazen als hun verloving af wordt geblazen. Zeker als je kijkt hoe Burke neerbuigend tegenover Christina doet (zij mocht de laatste aflevering niet meer meedoen aan operaties en dergelijke) en nonchalant zijn mond voorbij praatte over hun verloving tegen Derek en Sloan. Hij respecteert haar niet (meer) en uiteindelijk gaat Christina dit niet pikken.

- Oké, Addison en Karev rules! Deze twee zijn een onverwacht, maar leuk potentieel koppel - snel bij elkaar, die twee! In het begin (zeker toen Addison Derek kwam claimen terwijl ze zelf totaal geen recht had, waarbij ze hem manipuleerde om Meredith aan de kant te zetten) kon ik Addison niet uitstaan, maar ze is gegroeid en nu vind ik haar eigenlijk best wel leuk.

- Ik snap best dat het moeilijk was voor Meredith dat haar moeder even een goede, heldere dag had - maar toch vind ik het niet echt iets voor haar om zo snel te breken en suïcidaal te worden. Te ondoordacht. En was zij juist niet altijd sterk en vocht ze zich overal doorheen?
Verder snap ik niet waarom ze haar halfzusjes niet wilt leren kennen, als toch duidelijk is dat alles de schuld is van haar moeder. Waarom blijft ze trouw aan de vrouw die zo kil en harteloos was en haar haar vader heeft ontzegd gedurende haar jeugd (plus Ellis ging vreemd met Dr. Webber - zíj deed alles verkeerd, niet Thatcher)? Als ik Meredith was geweest, had ik zeker wel mijn halfzusjes willen leren kennen - maar goed, Meredith is mij dus niet.

Oké, dat was het wel even. Nu ga ik even alles laten bezinken, want ik heb dit alles meteen na het zien van de afleveringen getypt. Hopelijk is aflevering 17 snel te verkrijgen, zodat ik kan zien hoe het afloopt met Meredith.

O ja, wel kut dat die vent van de bomb squad er was in het afterlife, want Meredith had totaal geen emotionele connectie met hem. In leven was hij een vreemde voor haar, en zij voor hem. Dat Denny er was, vind ik dan nog wel logisch, aangezien ze hem beter kende dan de bomb squad vent en hij bovendien de verloofde was van Izzie. Maar dat die bomb squad vent er uitgerekend moet zijn.... dat had van mij niet gehoeven (so not interesting). Nu lijkt het net alsof hij achter Meredith aan gaat zitten in het afterlife ofzo.

Okay, okay, I'm done now. Whieuw.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 23:55
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik heb net zitten zoeken en ik heb van de komende aflevering een sneak peak en een promo gevonden. Voor beiden geldt: vrij spoilerig, dus niet kijken als je gewoon wilt wachten tot je de aflevering veilig en wel op je PC hebt staan.

http://www.youtube.com/watch?v=YUP5Nweyoo0

http://www.youtube.com/watch?v=aE8v8LT6YVM
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 04:19
Hyphen
Avatar van Hyphen
Hyphen is offline
Oe, ik heb zo'n zin in morgen! Meredith's coming back from the dead episode!
__________________
I'll make you banana pancakes pretending it's the weekend now
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 08:43
Verwijderd
Meredith suïcidaal? Je bedoelt dat stukje in het bad? Dat vond ik nog wel meevallen hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 09:18
Verwijderd
Lijkt me wel logisch dat die vent van de Bombsquad en Denny er allebei waren. Beiden in het ziekenhuis overleden en beiden hadden ze wel iets met meredith te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 14:03
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 09:43 :
Meredith suïcidaal? Je bedoelt dat stukje in het bad? Dat vond ik nog wel meevallen hoor.
Ja, maar ook dat stukje toen ze in het water viel. Ze stopte gewoon met zwemmen en liet zichzelf naar beneden zinken, net zoals in dat bad. Ja, er zullen wel mensen zijn die zeggen dat ze onderkoeld was geraakt en niet meer kon bewegen, maar daar geloof ik dus niks van. Het water was inderdaad koud, maar waarom kon Meredith die twee minuten dat ze in het water zat niet naar de kant zwemmen en weer op de kade klimmen? Die zwarte man was het wél gelukt, terwijl die ook nog eens gewond was én een verdere afstand naar de kade heeft moeten zwemmen. Dus kom op, ik denk eerder aan een zelfmoordpoging.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-02-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 15:03 :
Ja, maar ook dat stukje toen ze in het water viel. Ze stopte gewoon met zwemmen en liet zichzelf naar beneden zinken, net zoals in dat bad. Ja, er zullen wel mensen zijn die zeggen dat ze onderkoeld was geraakt en niet meer kon bewegen, maar daar geloof ik dus niks van. Het water was inderdaad koud, maar waarom kon Meredith die twee minuten dat ze in het water zat niet naar de kant zwemmen en weer op de kade klimmen? Die zwarte man was het wél gelukt, terwijl die ook nog eens gewond was én een verdere afstand naar de kade heeft moeten zwemmen. Dus kom op, ik denk eerder aan een zelfmoordpoging.
Zo vond ik het juist helemaal niet overkomen. Kan me voorstellen dat het een beste smakkerd is die je maakt (ze viel echt van heel hoog!) en dat je dan ook dus heel diep in het water gaat en vecht om naar boven te komen, en dus al je kracht geeft en dat je op een gegeven moment gewoon op bent?
Daarnaast wijst de tekst die zij spreekt aan het eind en begin van de afleveringen niet echt iets uit wat er op lijkt dat ze er zelf een einde aan wilde maken. En al helemaal niet toen ze de bomman zag en Denny.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 16:28
pino123
pino123 is offline
vandaag/morgen weer!!!
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 16:49
jet
Avatar van jet
jet is offline
maar zij kon er niet uitkomen, en derek wel, MET HAAR in dr handen..

ik vond t ook niet echt van wilskracht getuigen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 19:23
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 15:19 :
Zo vond ik het juist helemaal niet overkomen. Kan me voorstellen dat het een beste smakkerd is die je maakt (ze viel echt van heel hoog!) en dat je dan ook dus heel diep in het water gaat en vecht om naar boven te komen, en dus al je kracht geeft en dat je op een gegeven moment gewoon op bent?
Van zo hoog viel ze nou ook weer niet; het is al gevaarlijk als je van een brug over de Thames springt, en de hoogte tussen de kade en het water is zeker niet zo hoog geweest. Heel erg diep kan ze ook niet zijn gegaan, zeker als je met je rug in het water belandt: dan 'bied' je meer weerstand tegen het water dan wanneer je een houding had aangenomen waarmee je soepeler door het water glijdt. Dus dan kom je ook niet zo diep als wanneer je bijvoorbeeld de duik-houding had aangenomen.

Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 15:19 :
Daarnaast wijst de tekst die zij spreekt aan het eind en begin van de afleveringen niet echt iets uit wat er op lijkt dat ze er zelf een einde aan wilde maken. En al helemaal niet toen ze de bomman zag en Denny.
Ik vond de tekst juist wél iets hebben met datgene wat er gebeurde toen ze in bad zat en toen ze in het water viel. Toen Meredith in bad zat aan het begin van aflevering 15, zei ze het volgende:

"Disappearances happen in science. Disease can suddenly fade away. Tumors go missing. We open someone up to discover the cancer is gone. It's unexplained, it's rare - but it happens. We call it misdiagnosis, say we never saw it in the first place. Any explanation but the truth: that life is full of vanishing acts. If something that we didn't know we had disappears, do we miss it?"

Ze spreekt over verdwijningen, waarmee ze subtiel (nou ja, aan de ene kant wel, en aan de andere kant weer niet) aangeeft dat ze van binnen zoveel pijn heeft (vanwege dat met haar moeder, die op een gegeven moment ook zei dat ze liever had gewild dat Meredith niet geboren was), dat ze zou willen verdwijnen. Vervolgens illustreert ze dit verlangen door kopje onder te gaan in bad en onder water te blijven. Als ze alleen was geweest, was de kans aanzienlijk groot dat ze zou zijn verdronken - maar nee, Derek kwam haar redden. Dit beginstukje is tevens de 'foreboding' van wat er later in de aflevering 16 gaat gebeuren: Meredith bevindt zich dan weer in water, gaat kopje onder maar dan vindt Derek haar wéér.

Meredith is duidelijk depressief - ergens gedurende aflevering 15 zei ze geloof ik ook nog ergens dat ze onzichtbaar (en dus ook: onbelangrijk) is geworden. Haar moeder heeft Alzheimer en begint haar dochter te vergeten: aangezien haar moeder de enige familie is die Meredith heeft leren kennen toen ze opgroeide (het zou me niet verbazen als Ellis zelfs met haar eigen familie weinig contact heeft gehad, juist vanwege haar moeilijke karakter), is het voor Meredith alsof ze zelf ook ophoudt met bestaan als haar moeder haar vergeet. Al helemaal toen ze te horen kreeg dat haar moeder Meredith liever niet had gehad, omdat ze Richard dan wel voor zichzelf had kunnen hebben. Vind je het gek dat Meredith daarvan een beetje een identiteitscrisis krijgt en depressief wordt (om maar niet te spreken over het feit dat ze aan vaderskant familieleden blijkt te hebben die ze nooit heeft gekend)?

Daarnaast zegt Meredith aan het begin van aflevering 16:

"Like I said, disappearances happen. Pains go phantom. Blood stops running. And people.... people fade away. There's more I have to say. So much more. But.... I've disappeared."

Hiermee duidt Meredith nog eens aan dat ze zou willen verdwijnen (zodat ze aan de pijn kan ontsnappen, zie "Pains go phantom"): maar dit is een beetje dubbel, omdat ze eigenlijk ook niét zou willen verdwijnen (dat bedoelt ze dan met "There's more I have to say, so much more"). Maar ze wil alleen bestaan zónder de pijn, en als dat niet kan, dan neemt ze er tóch genoegen mee om te verdwijnen. Oók al zitten er zeker leuke dingen in haar leven, zoals Derek.

Door te zeggen dat verdwijningen vaak genoeg gebeuren en dus een beetje aan de orde van de dag zijn, probeert Meredith te zeggen dat haar verdwijning niet uniek of uitzonderlijk is en dus gewoon iets normaals en onbeduidends is. Ze heeft dus een laag zelfvertrouwen (wat wil je ook met zo'n moeder, die altijd heeft gezegd dat Meredith niet goed genoeg is en altijd nog beter en meer kan zijn?) en vindt zichzelf een onbelangrijk persoon. Niet belangrijk genoeg om door te blijven leven.

En dan vind ik ook die blik op Meredith's gezicht als ze in het water is en haar hoofd boven water is 'verdacht': het is alsof ze iets beseft, een soort helder moment heeft. Het lijkt alsof ze een besluit heeft genomen: 'het hoeft van mij allemaal niet meer. It ends here, right now.' Voor mij is het geen toeval dat ze dan zegt: "I've disappeared" en juist dan kopje onder gaat en naar de bodem zinkt.

Citaat:
jet schreef op 22-02-2007 @ 17:49 :
maar zij kon er niet uitkomen, en derek wel, MET HAAR in dr handen..

ik vond t ook niet echt van wilskracht getuigen
Ja, precies! De gewonde man met het been kon uit het koude water komen: als je gewond bent, zwem je al aanzienlijk langzamer dan normaal, plus de man moest toch een vrij grote afstand zwemmen (groter dan de afstand die Meredith zou moeten zwemmen om weer terug bij de kade te komen). En dan is er dus ook nog Derek, die weliswaar helemaal gezond is en gewoon uit het water kon komen - mét Meredith. Om maar niet van het feit te spreken dat hij ook nog even naar Meredith heeft moeten zoeken in het koude water, want ze kon overal in zijn gevallen (dat kleine meisje was nou niet bepaald precies) en helemaal op de bodem is het ook nog eens aartsdonker. Ik kan me niet voorstellen dat het water daar zo transparant moet zijn geweest, dus Derek kan Meredith helemaal niet binnen 5 minuten hebben gevonden.

Conclusie: Meredith had gewoon zonder problemen uit het water moeten komen. Maar ze was depressief, en als je depressief bent, heb je inderdaad weinig wilskracht. Het was niet haar bedoeling om zo in het water te vallen, maar toen ze eenmaal in het water was, dacht ze terug aan wat er was toen ze 's morgens in bad zat. Het gevoel om te willen verdwijnen kwam weer terug (en daarmee verloor ze ook de wilskracht om naar de kade te zwemmen). De gewonde man had haar een plezier gedaan door haar in het water te 'duwen', het kwam haar goed van pas. Ze maakte dankbaar gebruik van de onverwachte omstandigheid en ging kopje onder.

Dus, ook al is Meredith niet zelf met opzet in het water gesprongen, je kan niet zeggen dat ze er alles aan deed om uit het water te komen en dus min of meer expres kopje onder ging.

Citaat:
Loontjuh schreef op 22-02-2007 @ 15:19 :
En al helemaal niet toen ze de bomman zag en Denny.
Of je nou zelfmoord hebt gepleegd of niet, vrijwel iedereen zal in zo'n situatie vragen: "Am I dead?" Ook al is het nog zo overduidelijk. Iedereen wil het uit de mond horen van degene die ze in het afterlife zien, omdat het dan pas écht werkelijkheid wordt (voor hun gevoel). Ik zou zelf die bevestiging in ieder geval wel willen horen, om iedere onzekerheid uit de weg te kunnen ruimen.

En de ietwat verbaasde reactie van Meredith is ook begrijpelijk: iedereen maakt zich wel een voorstelling van het leven na de dood, en ik betwijfel of Meredith zich had voorgesteld om weer in het Seattle Grace Hospital te zijn en daar Denny en Dylan te zien. Misschien had ze zich juist voorgesteld in een witte ruimte te zijn en haar grootouders te zien of iets dergelijks.

Maar goed, dat is dus hoe ík de dingen aanvankelijk heb geïnterpreteerd.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 19:30
Verwijderd
Ik denk niet dat meredith zelfmoord heeft gepleegd, maar dat ze misschien gewoon wat minder strijdlustig was en dus het eerder op heeft gegeven. Maar echt bewust zelfmoord? nee dat geloof ik niet
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 20:24
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Ave schreef op 22-02-2007 @ 20:30 :
Ik denk niet dat meredith zelfmoord heeft gepleegd, maar dat ze misschien gewoon wat minder strijdlustig was en dus het eerder op heeft gegeven. Maar echt bewust zelfmoord? nee dat geloof ik niet
We komen er gauw genoeg achter. Ik denk dat ze het vooral op onderkoeling (hypothermie) gaan gooien, maar we zien wel.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 22:31
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Severus schreef op 22-02-2007 @ 20:23 :
*knip*
Maar goed, dat is dus hoe ík de dingen aanvankelijk heb geïnterpreteerd.
Precies wat ik dacht, maar waarvoor ik te lui was om t hele verhaal te typen
Ik denk idd dat Meredith niet van plán was om zelfmoord te plegen, maar toen de gelegenheid zich voordeed, toen ze dus in dat ijskoude water lag, gewoon geen zin meer had om nog te vechten en zich dus maar heeft overgegeven. Want idd precies zoals ze zei: "people...people fade away (...) I've disappeared".

Heb er trouwens nooit zo over nagedacht dat de dialoog in GA vaak érg goed is Valt me de laatste tijd steeds meer op...
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 01:33
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Grrr, ik kan niet wachten tot ik aflevering 17 eindelijk kan zien! Tot die tijd maar uit dit topic blijven dan, want Bittorrent gaat bij mij niet altijd even snel en het kan best zijn dat ik de aflevering zaterdag of zondag pas binnen heb.

Overigens, het liedje dat speelt wanneer Meredith verdrinkt - "Bitter Song" van Butterfly Boucher - kan beluisterd worden op de MySpace van de zangeres. Het liedje is nog niet officieel uitgebracht (pas op 27 februari via iTunes) maar tot dan is het permanent te horen op de MySpace. Hier moet je zijn:

http://www.myspace.com/butterflyboucher

En dan heb ik ook nog een nieuwtje (ik weet niet of jullie het al wisten) van Imdb.com:

Er komt een spin-off van "Grey's Anatomy", waarin Addison de hoofdpersoon zal zijn. Dit is niet zomaar een gerucht, maar écht bevestigd door het ABC-netwerk zelf én door Kate Walsh zelf.

Ik ben er niet zo blij mee, ik zie Addison liever in "Grey's Anatomy" en betwijfel eigenlijk de levensvatbaarheid van zo'n spin-off. De spin-off zal altijd wel in de schaduw staan van de originele show, zoals "Angel" dat was bij "Buffy." Zoiets hadden ze beter kunnen doen nadat "Grey's Anatomy" was afgelopen, maar ABC wil natuurlijk het succes van "GA" helemaal uitmelken. De geldwolven - het gaat ze alleen maar om kwantiteit, niet om kwaliteit.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 01:47
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
De spin off pilot zal in de zomer worden uitgezonden en als het een groot succes is, komt er en hele serie in de herfst of winter
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 08:18
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Als het goed is wordt de pilot zelfs al in mei uitgezonden.
Ik vind het ook niet echt een geweldig idee trouwens, ik vind Addison een erg leuke toevoeging aan de serie en zou t dan ook erg jammer vinden als ze eruit gaat.

ik vind trouwens niet dat je kunt zeggen dat Angel altijd in de schaduw van Buffy is blijven staan. Misschien in het begin, maar later was Angel zeker even populair als Buffy.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 16:26
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
heeft iemand aflevering 17 al gezien? (mijn downloadprogramma kan hem nog niet vinden) Ben erg nieuwsgierig!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 17:05
joes
Avatar van joes
joes is offline
Maar Addison is op zich zelf helemaal geen leuk personage ,vind ik ... Doe dan een spin-off over eh... bailey ofzo (A) Of over de jeugd van christina, lijkt me heerlijk
__________________
You're such a fucking freakshow
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 17:14
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Vanmorgen zsm gekeken!
Meredith heeft na een tijdje gewoon opgegeven en heeft dus wel een zelfmoordpoging gedaan. Is dat ook weer opgehelderd. Ik ben benieuwd hoe ze nu verder gaat. Hoop niet dat ze ineens een happy positief huppeltutje wordt, want ik vind juist die donkere kant van haar zo leuk
Christina was zo leuk en lief en geweldig Zij is echt zó hard één van mijn favorieten! Ik werd bijna bang van haar toen ze zo zei van "Try AGAIN!"
Izzie irriteert me de laatste tijd heel erg...in deze episode ook weer. Ze bedoelt het misschien allemaal wel goed, maar waarom kan ze de keuze van George niet gewoon respecteren?
Oh, waarom vinden veel van jullie Calleigh niet leuk eigenlijk? Ik vind haar namelijk echt super
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 18:40
Verwijderd
Ik vind 'ze heeft na een tijdje opgegeven' toch wel wat anders dan 'ze heeft een zelfmoordpoging gedaan' eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio [Spoilertopic] Grey's Anatomy
__
68 28-09-2010 11:25
Films, TV & Radio [spoilertopic] Private Practice
Nothing
22 25-02-2009 16:33
Films, TV & Radio Grey's Anatomy #6
Verwijderd
500 23-04-2007 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.