Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2008, 16:34
bamboocha
Avatar van bamboocha
bamboocha is offline
Hoi allemaal,

om te beginnen; ik post hier niet zo vaak, ik lees alleen. Maar nu zit ik toch zelf ook wel met een klein 'probleempje'. Zo noem ik het maar, omdat ik denk ik een van de weinige mensen ben die er zo over denkt.

Ik zal het dus even uitleggen. Sinds kort ken ik een leuke jongen via m'n werk. Ik 18 hij 25.
Nu is dat het probleem niet hoor! Het is alleen dat ik.. een beugel heb. Een plaatjes beugel. Sinds kort. En ik word er nogal onzeker van aangezien ik 18 en geen 12 meer ben. En de meeste mensen van mijn leeftijd zijn daar dus al vanaf.
Nu ken ik die jongen dus sinds kort. Hij heeft me nog wel gezien zónder m'n beugel (ik heb hem nu sinds 2 maanden),en toch heeft hij wel ontzettend met me zitten flirten, ook toen ik m'n beugel al had. Ik vond het natuurlijk helemaal geweldig maar zoals ik al zei: m'n beugel. Ik schaam me er gewoon voor. Het vormt echt een probleem voor me. Het is niet zo dat ik een ontzettend lelijk gebit heb, want er hoeft maar 1 tand recht gezet te worden (ik had nog een melktand wat ik zelf ook niet wist, viel totaal niet op) en de rest staat gewoon helemaal recht. Maar om die recht te krijgen, krijg ik ook nog een onderbeugel!

Nu heb ik die jongen van m'n werk al een tijdje niet meer gezien ivm mijn contract die verlengd gaat worden (hoop ik), en ze zetten er niet echt bepaald spoed achter.
Maar goed, mijn probleem dus : Ik word er zó onzeker van! Ik ben echt een beetje bang dat hij er op afknapt. Al weet ik wel dat hij echt met me heeft lopen flirten.. echt gewoon.. heel duidelijk. Zo duidelijk dat ik er rood en verlegen van werd. Maar ook in m'n dagelijks leven schaam ik me er redelijk voor.

Genoeg mensen hebben al tegen me gezegd dat het me totaal niet misstaat en dat het allemaal reuze meevalt, dat het helemaal niet lelijk staat. En de mensen waarmee ik omga zien het al nieteens meer zeggen ze. Het is wel fijn om te horen maar ik blijf onzeker.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Herkent iemand zich in deze situatie? En wat zou jij doen? Want ik word er steeds onzekerder van, al zeg ik tegen mezelf dat het voor een goed doel is. En misschien helpt advies van 'buitenstaanders' me beter.

Alvast superbedankt voor de reacties!

Groetjes Bamboocha
__________________
only dead fish go with the flow
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2008, 16:41
Verwijderd
Er zit wel meer achter jou dan alleen die beugel, het is natuurlijk onzin om te denken dat hij daarop afknapt, want hij weet het al en tóch heeft hij met je zitten flirten. Het is niks om je druk om te maken, gewoon plezier hebben met die jongen en het komt allemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 16:50
Verwijderd
Ik had ook een beugel op mijn achttiende en negentiende en ik nooit gemerkt dat iemand daar een probleem mee had. (En ook niet minder mannelijke aandacht dan voor of na de beugel, etc). Als iemand dat wél heeft, is dat een teken dat het een tamelijk achterlijk persoon is en kun je die dus overslaan. Ik denk dat onzekerheid een afknapper zou kúnnen zijn, maar een plaatjesbeugel, die notabene maar tijdelijk is, zeker niet.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 16:56
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Jammer dat die beugel je zo onzeker maakt! Als je onzeker bent, straal je dat vaak ook uit. Probeer er aan te denken dat dat ding er maar tijdelijk in zit en dat je daarna een mooi(er) gebit hebt. Daar doe je het toch voor?
Als die jongen jou ook leuk vindt, maakt die beugel waarschijnlijk niks uit.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 18:03
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Idd, vervelend dat die beugel je onzeker maakt. Weetje, het is maar een beugel, dat ding gaat er ook weer uit. Meestal kijkt men verder dan dat, want je bent meer dan alleen een beugel. Kom op. Die beugel boeit verder echt niet.

Dus ga er voor Gewoon doen. Doe je ding!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 18:16
blablatje
blablatje is offline
Juist omdat je 18 bent en geen 12 meer zou je moeten denken: "ach wat kan mij die beugel nou schelen ik ben zelf leuk genoeg".
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 18:20
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
...
idd

Ik heb m 2.5 jaar gehad van mijn 17e tot eind 19, en in die tijd heb ik vriendjes gehad, en ook geen probleem met flirten. twee vriendjes en een aantal mensen waarmee ik gezoend heb toen hebben zelfs gezegd dat ze het cool vonden dat ik er totaal geen problemen mee had, en gewoon zo bleef lachen als altijd etc. Ook heb je er geen last van met zoenen of andere handelingen, dus boeie.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 18:24
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Een tijdje terug was ik met familie uit eten en een serveerster daar droeg ook een beugel en daar kregen we het toevallig even over. De (jonge) heren onder ons waren unaniem van mening dat het zo leuk was dat ze zo stralend bleef lachen. Het was ook een leuk meisje om te zien; beugel of geen beugel.

Dus die beugel an sich zal het probleem niet zijn. Heel onzeker proberen vooral niet te lachen daarentegen zal het er niet beter op maken. Dus gewoon lekker blijven lachen. Je hebt hem nu eenmaal, dus laat je er vooral niet door tegen houden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 20:35
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
denk eens aan hoe knap je zult zijn als al je tanden recht staan
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 20:37
bamboocha
Avatar van bamboocha
bamboocha is offline
Heel erg bedankt allemaal voor de reacties! Het is inderdaad zo dat ik m'n lach probeer te verbergen. Als ik hard lach gaat dat natuurlijk niet, maar met kleine lachjes probeer ik het wel te verbergen ja. Jullie hebben inderdaad gelijk. Die beugel zal inderdaad het probleem niet zijn, maar m'n onzekerheid wel. Het ligt aan mezelf dat ik denk dat mensen alleen maar die beugel zien en niet mij. Ik heb hier zeker wat aan, vooral omdat jullie objectief kunnen reageren.
Bedankt!
__________________
only dead fish go with the flow
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 21:21
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
1 tip: oppassen met pijpen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 21:54
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Tegenwoordig zie je steeds meer oudere jongeren () met een beugel, lijkt haast een trend! Ik zou me daar geen zorgen over maken, ik zie niet hoe dat als een afknapper kan tellen. Liever een beugel dan bijvoorbeeld een lelijk gebit (geel, scheef, onverzorgd. Dat vind ik dan wel een afknapper)
Don't worry, be happy
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 22:54
Verwijderd
Lekker boeiend, daar gaat een man heus niet op afknappen, maar wel letten op wat Mephisto zegt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 01:17
Verwijderd
Als je nou 10 was en gepest werd door klasgenootjes, had ik gezegd: "komt wel goed hoor, even doorzetten!", maar je bent friggin' 18!!~
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 08:37
verlegenmeisje1
verlegenmeisje1 is offline
t gaat op je innerlijk, niet je uiterlijk(en een beugel gaat weer weg, dus als je voor de rest knap bent...)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 09:10
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
t gaat op je innerlijk, niet je uiterlijk
:')
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 09:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Die beugel is alleen een probleem als je het een probleem laat zijn. Bij iemand die doet alsof zijn of haar beugel er niet is, zal de beugel ook minder opvallen.

Om je zelfverzekerder te zoelen zou je kunnen proberen om elke dag voor de spiegel te gaan staan en een positief punt over jezelf opnoemen. En elke dag iets anders. Dan zul je merken hoeveel er positief is en minder negatief denken.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 10:24
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Komt bekend voor..

Ik had in de brugklas t/m de 4e met een beugel rond gelopen, en ie eruit ging was het allemaal gefixt en prima rechte tanden.
Totdat ik er deze zomervakantie opeens achter kwam dat er een spleet aan het groeien was tussen 2 voortanden. Het zag er echt niet uit Dus ik naar de orthodontist gegaan en wat bleek nou, dat draadje wat bij iedereen die een beugel heeft gehad achter de tanden zit om het recht te houden, was kapot zonder dat ik dat had gemerkt!
Dus ik vraag van ja wat kan er aan gedaan worden, en toen bleek dat er een nieuwe beugel in moest omdat het gat al zodanig groot was dat het niet op een andere manier opgelost kon worden. Ja, of niets en dan mijn hele leven met zo'n gat blijven rondlopen. Nou toen was de keuze toch snel gemaakt.

Dus nu heb ik weer voor ongeveer 4 maanden een beugel Gelukkig wel bijna klaar
En dit maakt mij af en toe soms ook een beetje onzeker, maar dat is eigenlijk helemaal niet terecht. De beugel is tegenwoordig eigenlijk zo normaal dat niemand er meer van op kijkt, ook in onze leeftijdscaterogie. Trouwens, nu ik er op let zie ik dat best wel veel mensen van 18 of 19 ook een beugel hebben..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2008, 10:29
Verwijderd
Dan heeft die orthodontist je mooi voorgelogen, ik heb ook een spleetje tussen mijn voortanden, ook nadat ik een beugel gehad heb, en daar zit nu een vulling tussen. Je ziet er niets van.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 15:05
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Dan heeft die orthodontist je mooi voorgelogen, ik heb ook een spleetje tussen mijn voortanden, ook nadat ik een beugel gehad heb, en daar zit nu een vulling tussen. Je ziet er niets van.
Die van mij was wel best wel groot.. Maar goed misschien ben ik idd genaaid, maarja so be it. Over stappen naar een nieuwe ortho had ook gekund maar dan had het allemaal nog veel langer geduurd, want die hebben allemaal wachtlijsten.

Maarja weer OT dan maar..
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 15:31
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
1 tip: oppassen met pijpen.
Zoals te lezen hierboven heb ik een beugel gehad, tot 2 maanden geleden, en toch vraag ik me dan af hoe jij denkt dat je chick pijpt . Want de beugel zit toch echt aan de voorkant van mn tanden, en niet aan de achterkant. Je moet natuurlijk niet gaan schrapen met de voorkant, maar eh, dat lijkt me normaal gesproken ook niet het beste wat je kunt doen. Mijn vriendjes hebben er iig nooit last van gehad, en vonden toch echt wel dat ik het kon . Maargoed, ik heb het ook geleerd met beugel..

OT: Bamboocha; je bent veel leuker als je gewoon lacht. Bovendien valt een beugel alleen maar meer op als je niet wil lachen.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 16:47
Verwijderd
Er zitten wel scherpe uitsteeksels aan de binnenkant van die ringen die om je kiezen zitten
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 23:04
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Zoals te lezen hierboven heb ik een beugel gehad, tot 2 maanden geleden, en toch vraag ik me dan af hoe jij denkt dat je chick pijpt . Want de beugel zit toch echt aan de voorkant van mn tanden, en niet aan de achterkant. Je moet natuurlijk niet gaan schrapen met de voorkant, maar eh, dat lijkt me normaal gesproken ook niet het beste wat je kunt doen. Mijn vriendjes hebben er iig nooit last van gehad, en vonden toch echt wel dat ik het kon . Maargoed, ik heb het ook geleerd met beugel..
Ik zeg ook niet dat het een contra-indicatie is, ik zeg alleen dat je moet oppassen zodat je dus niet met de voorkant van je tanden tegen zijn geslachtsdeel aan komt in het heetst der strijd want dat kan vrij pijnlijk zijn.

Of dus inderdaad wat katje zegt met die uitsteeksels.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:17
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
In de tijd dat ik een relatie had met een beugeldraagster, vond ik die beugellach gewoon heel schattig. Verder boeide het niet, al was ik net als zij benieuwd naar het eindresultaat.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 14:46
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik ben 20 en heb nog een beugel. Omdat mijn eerste ortho het verkloot had moet ik nu weer 2 jaar mét operatie....Ik kan die vent wel vermoorden....Maar mij en mijn vriendin boeit t niet. K vind de last die k soms heb, of het steeds 1x per maand terug moeten gaan erger!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2008, 18:27
driene
Avatar van driene
driene is offline
Bamboocha, ik snap je situatie.

ikzelf ben 22 en moet binnekort waarschijnlijk ook weer een beugel, hoewel ik er al één gehad heb. één tand is serieus naar achter gegaan en moet dus opnieuw naar voren komen. ik kies er nu volledig zelf voor om het te doen, want dan is men gebit vele mooier maar ik word er ook onzeker van.

heb 3 maanden een relatie en ben bang dat men vriendje het niet leuk gaat vinden, hij zegt natuurlijk van niet maar ik word er toch onzeker van.

22 is al niet jong meer he, en tis dus best wel vervelend, maarja, mss helpt het als we aan de positieve dingen denken: EEN MOOIER GEBIT !! en dat je dus zelf zekerder wordt.

dus nu nog even afzien,maar denk eraan tis voor een goeie zaak!!

bye
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 19:27
bamboocha
Avatar van bamboocha
bamboocha is offline
Ja inderdaad je hebt helemaal gelijk, aan de positieve dingen denken! Het vervelende bij mij is, is dat ik toen ook een tand heb moeten laten trekken, waardoor ik dus aan de rechterkant van m'n gebit een soort 'gat' heb. Want m'n hoektand is dus weg (wat m'n melktand was), en mijn 'gewone' tand moet dus naar voren getrokken worden want die staat weer daar achter m'n andere tand die ernaast zit.. Dusjaa.. dat is wel vervelend. Voor de rest heb ik er nu wel iets minder moeite mee al. Ik probeer gewoon mezelf te blijven en te doen alsof ik hem niet heb, alleen dat gat is vervelend en daar schaam ik me ook best voor. Maarja.. Alles komt vanzelf weer goed toch! Uiteindelijk krijg je er een mooier gebit voor terug. (al had ik al een recht gebit op die tand dus na toen doe vorrig jaar opeens door begon te komen).
__________________
only dead fish go with the flow
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 19:49
Verwijderd
Zo belangrijk is dat gebit nu ook weer niet voor je uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 22:38
Verwijderd
Ik zou dat uitneembare beugeltje (plaatje) alleen s'nachts dragen als dat zou kunnen. Je bent dan wel langer met de behandeling bezig, maar je hoeft dan ook minder frequent te komen en je draagt hem allee s'nachts. Nadeel is wel dat het wat langer duurt en de mogeleijkheid bestaat jouw ene tand niet helemaal naar achteren gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Beugel en zoenen ?!
InezLeeuwx
4 17-07-2014 20:59
Lichaam & Gezondheid beugel op latere leeftijd
druiveke
36 20-10-2005 11:57
Lichaam & Gezondheid Ontevreden over resultaat beugel.
dathomaz
31 11-02-2005 18:51
Liefde & Relatie Zoenen met een beugel
Baloemba
26 14-10-2003 23:04
Liefde & Relatie zoenen mét beugel
another supergirl
36 05-08-2003 17:31
Lichaam & Gezondheid 17 en beugel?
Briseïs
18 09-04-2003 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.