Oud 13-08-2010, 14:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ponyo
Ik heb het met een grote grijns zitten kijken, wat een fijne filmpjes maken ze toch daar in Japan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Oud 14-08-2010, 09:37
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Inception

Na alle enthousiaste verhalen waren mijn verwachtingen een beetje te hoog denk ik. Ik vond het best een vette film, maar zo ingewikkeld als men zei of zo verrassend... nee. Maar toch prima vermaakt en had ook niet het idee dat de film heel lang duurde, dus dat is goed. En Leo .
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 14-08-2010, 10:57
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
EXPENDABLES
Jason Statham is het hoogtepunt van de film, en das als je naar de opzet kijkt natuurlijk wel een beetje spijtig. Actiescènes zitten wel goed in elkaar, maar een te groot verschil tussen de actie en niet actie gedeeltes. Ach ja, gelukkig zat ik in een zaal vol dronken mannen die heel veel schreeuwden, dus was het al met al toch nog wel epic.


Commando
Meest pulperige van de drie, klassieker ondanks het het echt geen reet voorstelt


Rambo: First Blood part II
Beste van de drie. Lekkerste wijf, stoerste gast, beste muziek. Raar eigenlijk dat ik em nog nooit had gezien
Oud 14-08-2010, 15:06
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
EXPENDABLES
Jason Statham is het hoogtepunt van de film, en das als je naar de opzet kijkt natuurlijk wel een beetje spijtig. Actiescènes zitten wel goed in elkaar, maar een te groot verschil tussen de actie en niet actie gedeeltes. Ach ja, gelukkig zat ik in een zaal vol dronken mannen die heel veel schreeuwden, dus was het al met al toch nog wel epic.
Mag ik vragen waar je die hebt gezien?
Oud 15-08-2010, 12:58
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dorian Gray

Ja hm nou ja, wat zal ik zeggen. Oppervlakkig gezien vermakelijk, maar om het nou een goede boekverfilming te noemen, nee. Ik voelde vooral irritatie bij het zien van de hoofdpersoon Dorian (Ben Barnes) en what's with the ending? Het is al even geleden dat ik het boek heb gelezen, maar zo eindigde het beslist niet. Dat Dorian naar bed gaat met Basil Hayward vond ik ook belachelijk. Bovendien zag het schilderij er vreselijk uit, en die zombiegeluiden (!) waren nogal overbodig.

6/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 15-08-2010, 13:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
EXPENDABLES
Jason Statham is het hoogtepunt van de film, en das als je naar de opzet kijkt natuurlijk wel een beetje spijtig. Actiescènes zitten wel goed in elkaar, maar een te groot verschil tussen de actie en niet actie gedeeltes. Ach ja, gelukkig zat ik in een zaal vol dronken mannen die heel veel schreeuwden, dus was het al met al toch nog wel epic.


Commando
Meest pulperige van de drie, klassieker ondanks het het echt geen reet voorstelt


Rambo: First Blood part II
Beste van de drie. Lekkerste wijf, stoerste gast, beste muziek. Raar eigenlijk dat ik em nog nooit had gezien
Hee, als ik niet in Parijs zat was ik je tegengekomen in Kriterion.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-08-2010, 14:14
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Iron Man
Niet slecht , niet goed.
Leuke effecten en ik moet zeggen dat die vrouw ide Pepper speelde nog het meest overtuigend was; Dowey Jr zelf was bij vagen slecht en soms juist weer erg goed.
7/10
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades

Laatst gewijzigd op 15-08-2010 om 14:21.
Oud 15-08-2010, 19:09
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
The Boy in the Striped Pyjamas

Jezus, wat een afschuwelijke film. Ik geloof niet dat ik ooit zo erg heb moeten huilen bij een film als bij deze.

9/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 16-08-2010, 09:18
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Nowhere boy

Ik vond het een mooie film. Aaron Johnson lijkt qua gezicht wel wat op Lennon, dus dat maakte het ook wel aannemelijk dat hij hem moest zijn.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 16-08-2010, 16:25
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
PS I love you

Men o men een lekkere jankfilm.
Gerard Butler is trouwens een mooierd.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 17-08-2010, 10:29
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Miss March

Een best wel slechte komedie. Maar ik heb me er wel mee vermaakt (mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog, haha). Er zaten eigenlijk nog best wel eens grappige momenten in.
__________________
Je bent zelf een signature.
Oud 17-08-2010, 10:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The cooler - 7/10

Sprookjesachtig drama met een (wederom) toffe William Eetsj Macy. Beetje voorspelbaar qua verloop, maar het gegeven is origineel en de toon lekker zwart.

Gokken, intimidatie, geweld, surprise abortions, seks.....alle verplichte ingredienten zijn verder aanwezig, maar wel in een eigenzinnige vorm

High-Kick Girl - 4/10

Eigenlijk zou je dit geen film mogen noemen, omdat het eigenlijk gewoon één lang demo-gevecht is. En dan is het ook nog karate. Maar hé, die oude meester van HK-Girl is wel een echte baas

Verder is het gebruik van slo-mo nogal excessief, want iedere mooie move wordt twee of zelfs wel drie keer herhaald. En dan niet pijlsnel achter elkaar, maar meer zoals men het doet in een registratie van een boxwedstrijd. Dus steeds een stukje langzamer en ook steeds vanuit een andere positie

In één scene is het zelfs zo erg dat ze een gevecht van ruim drie minuten gewoon in zijn geheel op halve snelheid herhalen :')
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-08-2010, 12:28
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
De Spiegel

Jezus, weet niet echt wat ik er over moet zeggen eigenlijk. Dit is pas de tweede Tarkovsky film die ik heb gezien, en ook deze is weer een van de mooiste die ik in mijn leven heb mogen zien. Qua verhaal had het van mij wel iets duidelijker gemogen (Komt misschien ook deels doordat ik met niet westerse films meer moeite heb stemmen en namen uit elkaar te houden), maar de combinatie van beeld en poezie is van een schoonheid waar je de kriebels van krijgt. Net als bij stalker is het voor mij niet echt duidelijk wat me nou precies bij blijft, maar gewoon wow, in alles. Als zijn overige films bij dit niveau in de buurt komen heb ik er een nieuwe all time favourite bij (Kurosawa staat niet meer alleen op eenzame hoogte)

Laatst gewijzigd op 17-08-2010 om 12:48.
Oud 18-08-2010, 10:27
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
The Wild Bunch

Ik snap niet dat deze film in de top 250 staat. Inspiratieloze zinloze film. De hoofdpersonen hebben geen persoonlijkheid en zijn eigenlijk gewoon smerige criminelen. Er gebeurt de eerste drie kwartier bijna niets, en als het dan eindelijk ergens naartoe lijkt te gaan, blijkt het toch nergens naartoe te gaan. Ik heb hem tien minuten voor het einde uitgezet, het interesseerde me gewoon niet meer.

4/10


The A-team

Absoluut verschrikkelijk. De eerste 20 minuten gingen nog wel maar al snel werd het een irritant monteerfestijn met crap cgi en een cliché actieverhaal. Dit had niets met te A-team te maken.
Dit is de echte A-team:
-Je hebt een good guy.
-Good guy wordt aangevallen door bad guy.
-A-team komt de bad guy pakken.
-Een provisorische uitvinding, honderden misgeschoten kogels en talloze explosies later zijn de bad guys verslagen en zegt de altijd onverzettelijke Hannibal: "I love it when a plan comes together". Einde. Die formule is GOUD.
Maar what the hell, Jessica Biel als hoofdagent? Totaal ongeloofwaardig. En dan BA die twijfelt of hij wel nog geweld wil gebruiken? BA twijfelt nooit, die gooit met mensen en scheld op Murdock. (Oja en waar zijn al zijn sieraden?) En waar was de provisorische uitvinding en de bekende A-team muziek?
The A-team hoort mensen gewoon op hun bek te slaan, en mensen met een granaat omver te blazen zodat ze bewusteloos raken. Helaas snapte de makers van deze film er helemaal niets van.

1/10
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 18-08-2010, 11:07
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Misschien had je beter gewoon een aflevering of drie van the A-team kunnen kijken. Nieuwe dingen zijn eng.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 18-08-2010, 11:07
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Dinner for schmucks

Wat kan ik zeggen... het intro en de outro waren heb beste (zowel muziek als beeld). Verder was de film af en toe grappig, maar voor de rest te tenenkrommend en dan zit je niet lekker.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 18-08-2010, 16:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
De Spiegel

Jezus, weet niet echt wat ik er over moet zeggen eigenlijk. Dit is pas de tweede Tarkovsky film die ik heb gezien, en ook deze is weer een van de mooiste die ik in mijn leven heb mogen zien. Qua verhaal had het van mij wel iets duidelijker gemogen (Komt misschien ook deels doordat ik met niet westerse films meer moeite heb stemmen en namen uit elkaar te houden), maar de combinatie van beeld en poezie is van een schoonheid waar je de kriebels van krijgt. Net als bij stalker is het voor mij niet echt duidelijk wat me nou precies bij blijft, maar gewoon wow, in alles. Als zijn overige films bij dit niveau in de buurt komen heb ik er een nieuwe all time favourite bij (Kurosawa staat niet meer alleen op eenzame hoogte)
Volgens mij staat is de duidelijkheid van de verhaallijn bij de meeste films van Tarkovsky niet bepaald helder. Heb nu ook dezelfde films gezien als jij en deel ook jouw mening wel

Ivanovo detstvo, Andrey Rublyov, Solyaris, Nostalghia en Offret wil ik zeker nog zien van hem
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 18-08-2010, 16:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
The Wild Bunch

Ik snap niet dat deze film in de top 250 staat. Inspiratieloze zinloze film. De hoofdpersonen hebben geen persoonlijkheid en zijn eigenlijk gewoon smerige criminelen. Er gebeurt de eerste drie kwartier bijna niets, en als het dan eindelijk ergens naartoe lijkt te gaan, blijkt het toch nergens naartoe te gaan. Ik heb hem tien minuten voor het einde uitgezet, het interesseerde me gewoon niet meer.

4/10
Volgens mij heb je dan niet veel klassieke Westerns gezien, want het tempo is bijna altijd gezapig, de personages zijn vaak zowel goed als slecht (beste voorbeeld natuurlijk in de Dollar-trilogie) en in zeker 80% van de westerns eindigt het verhaal met een briljante climax, vaak een shootout waar de hele film langzaam naartoe wordt gewerkt. En deze film vond ik toch echt een pareltje in zijn genre. William Holden was sowieso een briljant acteur en dit was imo één van zijn sterkste rollen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 18-08-2010, 18:03
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Volgens mij heb je dan niet veel klassieke Westerns gezien, want het tempo is bijna altijd gezapig, de personages zijn vaak zowel goed als slecht (beste voorbeeld natuurlijk in de Dollar-trilogie) en in zeker 80% van de westerns eindigt het verhaal met een briljante climax, vaak een shootout waar de hele film langzaam naartoe wordt gewerkt. En deze film vond ik toch echt een pareltje in zijn genre. William Holden was sowieso een briljant acteur en dit was imo één van zijn sterkste rollen.
Ik ben dol op westerns, heb er een heleboel gezien. Ik kan langzame tempo' s wel waarderen. Once Upon A Time In The West vond ik ook erg boeiend. Alles met Clint Eastwood vind ik goed: High Plains Drifter, The Outlaw Josey Wales en uiteraard ook de Dollar trilogie.
Ik weet dat de hoofdpersonages meestal wel wat op de kerfstok hebben, maar ik kon geen sympathie opbrengen voor het stel zuipende dieven in The Wild Bunch. Ook vond ik sommige scénes overbodig en andere houterig. Ik probeerde ook de hele tijd nou te begrijpen waar ze mee bezig waren. Het was eigenlijk alsof ze de hele tijd maar wat aan het doen waren, daardoor verslapte mijn aandacht. Maarja het is niet de eerste keer dat ik het anders lijk te ervaren want ik vond de hooggerate film The Magnificent Seven ook waardeloos.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 18-08-2010, 19:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Probeer als je ze nog niet kent 'The man who shot Liberty Valance' en 'The Ox-bow Incident' eens
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 18-08-2010, 22:15
Verwijderd
Citaat:
The Wild Bunch

Ik snap niet dat deze film in de top 250 staat. Inspiratieloze zinloze film. De hoofdpersonen hebben geen persoonlijkheid en zijn eigenlijk gewoon smerige criminelen. Er gebeurt de eerste drie kwartier bijna niets, en als het dan eindelijk ergens naartoe lijkt te gaan, blijkt het toch nergens naartoe te gaan. Ik heb hem tien minuten voor het einde uitgezet, het interesseerde me gewoon niet meer.
Juist het einde was zo sterk in deze film Briljante climax.
Oud 18-08-2010, 22:16
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
The way we were

Leuk leuk, wel langzaam, maar jarenlange onderdompeling in BBC-series hebben mij getraind voor dit moment. Helaas kreeg ik niet alles goed mee door kijken zonder ondertiteling in combinatie met gepraat over Amerikaanse politiek. Desondanks mooie film. Wist overigens niet dat hij geregiseerd werd door Sydney Pollack.

8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 19-08-2010, 09:32
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Beautiful Girls

Muah, nee niet zo'n leuke film eigenlijk... ik vond hem saai.
Alleen was Rosie wel vermakelijk.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 19-08-2010, 11:38
Verwijderd
Shutter Island

Prima te doen, hier en daar goed voorspelbaar.
Oud 19-08-2010, 13:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Volgens mij heb je dan niet veel klassieke Westerns gezien, want het tempo is bijna altijd gezapig, de personages zijn vaak zowel goed als slecht (beste voorbeeld natuurlijk in de Dollar-trilogie) en in zeker 80% van de westerns eindigt het verhaal met een briljante climax, vaak een shootout waar de hele film langzaam naartoe wordt gewerkt.
Dan heb je het met name over de western vanaf de jaren '60.

En: Inception, die vond ik prima. Verveelt niet, visueel soms indrukwekkend, DiCaprio is weer goed, en de complexiteit van het verhaal wordt nooit verwarrend of vervelend. Minpunt: de motieven om zo'n gevaarlijke en immorele misdaad te ondernemen zijn bij niet alle personages duidelijk, met name bij Ariadne. Er wordt sowieso maar weinig aandacht besteed aan de morele kant van de onderneming, wat het moeilijk maakt sympathie voor de personages te voelen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 19-08-2010, 19:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vond The last airbender een beetje een tegenvaller. De serie is heel erg fijn, maar de film is lang niet zo briljant. Ik miste de lol van Sokka, de jacht door Zuko lijkt slap, waar is Roku en het einde is echt jammer. Ik vond in de serie de aflevering van de aanval op de Noorderlijke Waterstam heel fijn, maar in de film was het echt jammer:
Spoiler


Ik heb me wel vermaakt, het zag er verder heel prima uit. Dat 3D hoeft van mij verder niet. Maar het viel toch echt wat tegen ten opzichte van de serie. Je kan beter thuis blijven en de serie kijken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 19-08-2010 om 19:28.
Oud 19-08-2010, 20:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vond The last airbender een beetje een tegenvaller.
http://www.rottentomatoes.com/m/last_airbender/

Hoe kan het dan nog tegenvallen?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 19-08-2010, 21:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
http://www.rottentomatoes.com/m/last_airbender/

Hoe kan het dan nog tegenvallen?
Ik heb voor ik hem gezien heb geen beoordelingen gelezen. Bovendien is de tv serie wel erg leuk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 20-08-2010, 11:04
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
In Bruges
Yay!
Ik heb de dvd al meer dan een jaar liggen en hem nu pas gekeken, maar echt gewoon een keileuke film.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 20-08-2010, 20:43
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Haeundae - 6/10

Rampenfilmpje. Gesitueerd in Haeundae, Busan. Waar ik zelf ook ben geweest

Maar wel een aardig filmpje, dat zichzelf veel minder serieus neemt dan zijn Amerikaanse genregenoten. Toch zijn de cliches legio en loopt het blijkbaar noodzakelijk geachte sentiment soms behoorlijk uit de klauwen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 22-08-2010, 02:41
Verwijderd
Tekken

Oh mijn god, wat verschrikkelijk slecht. Totaal geen verhaallijn/chronologie in de film. Willekeurig knip- en plakwerk. Op zich een leuk idee en enkele leuke karakters, maar zeer slecht uitgevoerd.
Oud 22-08-2010, 10:05
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Soldier's Girl
Verrassend en langdradig tegelijkertijd, aan de andere kant ook 'n beetje vreemd.
__________________
En dat meen ik!
Oud 22-08-2010, 10:44
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
The sorcerers apprentice
Aardige film. Standaard verhaaltje, maar wel spannend.
Alleen was ik me continu aan het ergeren aan de ondertiteling, die teslacoil consequent vertaalde met 'teslatransformator', wat wel heel exotisch klinkt, terwijl het natuurlijk gewoon een elektromagneet is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tesla-transformator

wikipedia zegt wel dat het klopt overigens, nou is dat ook niet alleszeggend
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 22-08-2010, 13:48
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Probeer als je ze nog niet kent 'The man who shot Liberty Valance' en 'The Ox-bow Incident' eens
The man who shot liberty valance

Goed. Een western met meerdere lagen. In de hoofdrollen een advocaat die door onrecht in tweestrijd verkeert tussen wetshandhaving en het gebruikelijke western motto: vuur met vuur bestrijden, en een man die niet anders kent dan de wet van het wapen. Deze revolverheld, gespeeld door John Wayne, is fantastisch als de echte man die alles voor elkaar lijkt te kunnen krijgen, behalve de liefde van de enige vrouw in zijn leven.

8/10
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 23-08-2010, 11:01
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Eurotrip 6.5/10

Opzich wel een leuke film en dat vooral door de humor en de stereotypes.
Maar het was wel erg voorspelbaar.

Spoiler
Oud 24-08-2010, 12:14
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:

En: Inception, Minpunt: de motieven om zo'n gevaarlijke en immorele misdaad te ondernemen zijn bij niet alle personages duidelijk, met name bij Ariadne.
Ja, dat idee had ik net zo. Ik dacht al dat het aan mij lag .
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 24-08-2010, 15:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Enter the Dragon (1973)

Laatste volledige film van Bruce Lee en tegelijkertijd mijn eerste kennismaking met de meester van de Martial arts. De geveschtsscènes zijn prima in orde, maar het verhaal is er eentje die niet bijster hoogstaand is. Desondanks een prima eerste kennismaking met Lee

7,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-08-2010, 18:11
Verwijderd
There Will Be Blood

Herkijk. En dit is echt zo'n film die bij een tweede keer een stuk beter blijkt te zijn dan ie al was.

9/10

Oja, ook nog xXx (3/10) en The Bone Collector (5/10), 'nuff said.
Oud 26-08-2010, 21:12
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Love wrecked

Godver

-3/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-08-2010, 21:21
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Love wrecked

Godver

-3/10
Ai, dat klinkt niet al te best...
Gaat het nu wel weer goed met je???
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Oud 26-08-2010, 22:09
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
I barely survived
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 29-08-2010, 09:14
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Sowieso, Amanda Bynes speelt altijd hetzelfde meisje, de ene keer iets wilder dan de andere.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Oud 29-08-2010, 10:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Inderdaad. Vreselijk over the top ook nog.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 30-08-2010, 10:28
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Volgens mij staat is de duidelijkheid van de verhaallijn bij de meeste films van Tarkovsky niet bepaald helder.
Ivanovo detstvo, Andrey Rublyov, Solyaris, Nostalghia en Offret wil ik zeker nog zien van hem
Heb nog effe wat leeswerk verricht, en net zoals bij stalker de onduidelijkheid over tijd en ruimte de sfeer voor de kijker bepaald, doet hij dat in de spiegel dus door herinneringen te laten zien zoals ze zijn, onduidelijk en subjectief. Wel stom dat ik dit soort dingen vaak wel aan mijn water voel, maar de scherpe analyse toch altijd mis

En tja, die films staan ook hoog op mijn lijstje. Moet alleen een oplossing zien te vinden voor mijn zeer filmkijk onvriendelijke nieuwe huis


Old Boy

Jeejtje mineetje Ik wist dat het als over het algemeen als een goeie film werd beschouwd, maar dit had ik niet verwacht. Echt een schoonheid voor het oog. Muziek en beeld vullen elkaar mooi aan, mooi geschoten, mooi gesneden. Zoals ik wel vaker heb, was de film naar mijn mening beter geweest zonder de laatste scéne, maar dat is detail werk
En films die in al hun aard grimmig zijn, en ook zo druven te eindigen

Spoiler

Laatst gewijzigd op 30-08-2010 om 10:36.
Oud 30-08-2010, 16:00
Jean Bob
Avatar van Jean Bob
Jean Bob is offline
Inception

Kan me wel vinden in de meningen hier. Niet zo complex als verwacht, moreel ietwat dubieus maar bovenal gewoon weer eens een filmervaring van tweeënhalf uur waarna je bij het verlaten van de zaal denkt "is het al zo laat?" Verveelt geen moment.
__________________
op zoek naar olijke popkes
Oud 30-08-2010, 16:06
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
An Education

Interessant thema, lichtvoetig gehouden maar toch niet simpel. Geweldige rollen van hoofrolspelers.

8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 31-08-2010, 13:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dan heb je het met name over de western vanaf de jaren '60.

En: Inception, die vond ik prima. Verveelt niet, visueel soms indrukwekkend, DiCaprio is weer goed, en de complexiteit van het verhaal wordt nooit verwarrend of vervelend. Minpunt: de motieven om zo'n gevaarlijke en immorele misdaad te ondernemen zijn bij niet alle personages duidelijk, met name bij Ariadne. Er wordt sowieso maar weinig aandacht besteed aan de morele kant van de onderneming, wat het moeilijk maakt sympathie voor de personages te voelen.
Er wordt volgensmij wel heel kort aandacht besteed aan een motief
Spoiler
maar het is inderdaad flinterdun. Maargoed, je wordt zo opgeslokt door die film dat je dat tijdens de film nauwelijks realiseert. En tja, de karakters in dit soort films worden altijd erg sympathiek neergezet ondanks hun criminele achtergrond, maar ze doen het waarschijnlijk ook om het geld en wellicht ook om de spanning omdat het een schijnbaar bijna onmogelijke opdracht is.

Overigens vond ik de complexiteit wel meevallen, kon hem goed volgen.
__________________
you're not my demographic
Oud 31-08-2010, 20:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Shooting (1967)

Erg leuk om een jonge Jack Nicholson te zien, maar verder was het een vrij vlakke western zonder al te veel duidelijk verhaal

6,5/10

3:10 to Yuma (1957)
Van wat ik heb mogen horen, schijnt de remake nog beter te zijn, maar deze film wist me al ontzettend te boeien en behoort tot de betere westerns die ik heb gezien. Simpel verhaal, prima spanning, topsfeer.

8,8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 31-08-2010, 22:13
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
The Expendables

Echt een mannenfilm. Niet denken, gewoon genieten van alle testosteron. Jason Statham heerst!

8/10
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 31-08-2010, 22:14
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
3:10 to Yuma (1957)
Van wat ik heb mogen horen, schijnt de remake nog beter te zijn, maar deze film wist me al ontzettend te boeien en behoort tot de betere westerns die ik heb gezien. Simpel verhaal, prima spanning, topsfeer.

8,8/10
Ha, ik wist niet eens dat er een oude versie bestond. Maar die nieuwe is echt goed ja dat klopt.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.