Oud 18-04-2013, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Die andere intenties zijn mij ontgaan. Ik vind het een aardige remake; gritty zoals het origineel en ook een goede casting. Geen Nutella-gezinnetjes, bijvoorbeeld. De verschillen vond ik vooral in details zitten, zoals
Spoiler
. Nou, daar kan ik wel mee leven. De essentie van de film vind ik dan ook in de remake niet verschillen van het origineel.
Andere intenties is inderdaad niet de beste verwoording. Het zijn meer die details als

Spoiler

Het zijn van die subtiele karaktertrekken die ervoor zorgen dat ik de personages uit de Zweedse film beter lijk te waarderen, omdat de algehele sfeer meer triest en droevig is dan angstaanjagend, terwijl dat laatste juist meer in de (trailer van de) amerikaanse versie naar voren komt. Al ga ik nog geen conclusies trekken voordat ik de film echt gezien heb.

Laatst gewijzigd op 18-04-2013 om 10:31.
Advertentie
Oud 20-04-2013, 21:42
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Stealth

Slap verhaal, matig acteerwerk, maar wel puur hersenloos actievermaak met veel explosies en Jessica Biel

6/10
Oud 21-04-2013, 18:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
]
Het zijn van die subtiele karaktertrekken die ervoor zorgen dat ik de personages uit de Zweedse film beter lijk te waarderen
Dit ja. De remake is heus niet slecht, maar het is gewoon een simpelere, plattere versie van het origineel en dat maakt 'm helaas nogal overbodig.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-04-2013, 20:33
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Spoiler
.
Spoiler
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 21-04-2013, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 21-04-2013, 23:53
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Oblivon 2/10

Take a cruise, Tom.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 27-04-2013, 18:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Love Guru 3/10

Wat een rare film.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 28-04-2013, 13:23
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Stop! Or My Mom Will Shoot 3/10

Ongelooflijk.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 28-04-2013, 18:10
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Iron Man 3 8/10

Goed verhaal, mooie special effects en 'n verrassend einde; 'n aanrader!
__________________
En dat meen ik!
Oud 28-04-2013, 18:42
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Ae fond kiss...

Realistisch liefdesdrama dat laat zien hoe erg de vrijheid van Westerse jongeren van Pakistaanse afkomst beperkt wordt door traditie en familie-eer.
Zonder zoetsappig te worden of sentimenteel weet de film vooral op bepaalde punten aan te grijpen. Dat komt vooral door het goede acteerwerk van de hoofdrolspeelster. De uiteindelijke ontknoping is niet zo dramatisch en desastreus als ik had verwacht, maar misschien draagt dat juist alleen maar bij aan het realisme.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 28-04-2013, 19:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Secrets & Lies (1996)

Wat een deprimerende bende en wat briljant in beeld gebracht door Mike Leigh. Het kostte wat moeite om in de film te komen door de traagheid, maar toen ik daar eenmaal aan gewend was, werd ik volledig het verhaal ingezogen. In het laatste kwartier van de worden echt alle registers opengetrokken en krijg je de diepere laag onder elk karakter uiteindelijk te zien.

8,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 30-04-2013, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Iron Man 3 8/10

Goed verhaal, mooie special effects en 'n verrassend einde; 'n aanrader!
....

Iron man 3 is de kutste film van dit jaar. Ik ben gister geweest en het woord dat de film het best beschrijft is 'overbodig'. Er zit geen inspiratie in, geen enkel verhaal, de special effects waren geeneens heel bijzonder ("hoofdpijn 3D") en het einde verrassend? Ha.

Nee, verschrikkelijke film. 1 en 2 keken nog best lekker weg maar wat een drama is deel 3. Enige pluspuntje wat ik kon ontdekken was dat er bij tijd en wijlen een leuk woordgrapje in voor kwam. Dat is letterlijk het enige.

2/10
Oud 01-05-2013, 21:51
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Boven is het stil

Veel stiltes en traagheid. Op zich geen probleem. Er gebeurde ook niet zoveel. Wel oké, maar het raakte me niet echt.

7/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 04-05-2013, 21:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Meer dan prima filmdag gehad vandaag:

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
Eindelijk tijd voor gemaakt en de film voelde een beetje als thuiskomen. Heb me geen moment gestuurd aan het tempo of aan alle andere negatieve punten die ik elders gelezen heb. Haalt het natuurlijk niet bij de eerste drie films, maar zeker een film waar ik nog vaker van zal genieten

9.5/10

Les Misérables (2012)
Als liefhebber van de musical kon het alle kanten op met deze film en godzijdank viel het voor mij de goede kant op. Voordeel was dat ik alle teksten al zo'n beetje kende waardoor de hele opmaak van de film geen moment tegenviel. Enig punt van twijfel waren de zangkunsten van Hugh Jackman, die helaas voor de film daardoor de minst sterke prestatie neerzette.

9,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-05-2013, 22:22
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
12 angry men, Singin' in the rain, Safety last 10/10, 10/10, 10/10

Ik moest ten slotte iets te doen hebben op Koninginnedag.

Octopussy 6.5/10

Eén van de betere Bonds die ik tot nu toe gezien heb. Hij blijft een vervelend personage, maar met een knipoog is ie een stuk beter te verdragen. Goede actiescènes ook, met name richting de finale. En met alle malligheid is ie nog steeds een stuk geloofwaardiger dan Skyfall.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 05-05-2013, 02:23
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Love and other Drugs

Mijn god, wat een irritante film. Zeg maar de vlotte dialogen met technische details zoals in The Social Network, maar dan met een American Pie-achtige vlotte dude (Jake Gyllenhaal) die de klanten (en dames) om zijn vingers windt met gladde verkooppraatjes en versierbabbels.

Na een half uur van dat gedoe, komt dan eindelijk Anne Hathaway in beeld, de love interest die Jake langzaam maar zeker omtovert in een gevoelige sukkelaar. Natuurlijk. Na tal van zelfgecreëerde issues in hun omgang die mijn /care-factor naar een hoogtepunt lanceerden, was ik het echt helemaal zat. Met moeite en veel ge- de film uitgezeten.

Enige pluspunt was dat Anne Hathaway wel goed kan acteren.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 05-05-2013, 08:00
Verwijderd
Iron man 3

Ja, allemaal lekker cliché natuurlijk, maar ik heb me wel vermaakt
Oud 05-05-2013, 10:47
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Lady and the Tramp 7.5/10

Allemaal honden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 06-05-2013, 12:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Iron Man 3 7,5/10

Beter dan deel 2, minder dan deel 1. Vond de gekozen invalshoek voor Extremis over-the-top, nep en afbreuk doen aan het geheel; ik miste een goeie badguy, verder vond ik de actiescenes niet heel apart, het post-3D was overbodig, maar eigenlijk maakte de dialoogjes wel een hoop goed.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-05-2013, 14:07
Verwijderd
Rocky 8/10

Ja leuk. Een van de klassiekers die ik al die tijd heb overgeslagen. Wel vond ik het heel apart dat hij zich aangetrokken voelde tot een chick die niet kan praten.
Oud 06-05-2013, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Rocky 8/10

Ja leuk. Een van de klassiekers die ik al die tijd heb overgeslagen. Wel vond ik het heel apart dat hij zich aangetrokken voelde tot een chick die niet kan praten.
Omdat ze dan haar waffel houdt?
Geen idee hoor, heb Rocky nooit gezien.


En ik geef Iron man 3 een 5.
Oud 06-05-2013, 20:39
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
The Boy in the Striped Pyjamas 6-10

Ik had iets te hoge verwachtingen voor deze film. Ik zat te hopen op een film met een kaliber van Schinder’s List maar dat viel een beetje tegen, geen traantje of niks. Komt waarschijnlijk omdat het een fictief verhaal is. Ook ergerde ik me aan de Duitsers die heel fatsoenlijk Engels spraken allemaal.
__________________
Overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.
Oud 06-05-2013, 22:51
Limoentjesfris
Avatar van Limoentjesfris
Limoentjesfris is offline
The Possession

Geniale horrorfilm, en gelukkig zit hij iets meer in de buurt van een thriller. Van mij moet er wel altijd een verhaal in zitten, en dat zat er zeker. Maar toch kwam er een beetje van dat vieze van een horrorfilm aan te pas, maar net niet te veel. Zeker een aanrader als je zin hebt een goede horror / thriller- film.

Punt: 8,6

Bridget Jones's Diary

Ik vind het een leuke, hummoristische en romantische film. Hij is niet te moeilijk, en perfect om 's avonds om twee uur 's nachts met vriendinnen te kijken. Het is wel echt een meidenfilm, en het leuke eraan is dat ie Engels is. Ik hou van die Britse accenten.

Punt: 7,4

Jennifers Body
'
Een rare, vieze en voor mij een iets té erotische film. Het is een kruising tussen horror, drama, romantiek en erotiek, wat qua mijn smaak niet zo goed samengaat. Het verhaal zelf is vaag en slaat nergens op, ook de inhoud is niet logisch. Het enigste goede aan de film zijn de acteurs, Megan Fox en Amanda Seyfried. Ik raad de film dus af.

Punt: 4,5
__________________
Why can't you look at me the same way I look at pizza?
Oud 06-05-2013, 22:53
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Upstream Color - 7/10

Geinige opvolger van Primer, hoewel een beetje laat. Het verhaal is deels persoonlijker en Carruth maakt meer gebruik van arthouse love story tropes, wat hem echt duidelijk een stuk minder goed afgaat dan mindfucky experimentalisme. Maar hij houdt de slag er wel voldoende in, zodat het allemaal netjes versmelt met de wél onconventionele (en consequent abstracte) benadering en verbeelding van wat in principe gewoon standaard sci/fi is. Het resultaat is een leuk puzzeltje en vooral een leuke visuele trip.

Ik kan alleen niet zeggen dat ik er net zo ondersteboven van ben als de hordes kwelende fanboys die die gast blijkbaar heeft.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 07-05-2013, 01:55
Verwijderd
Once.

<3 9/10
Oud 08-05-2013, 00:43
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
2 Days in New York

Meh. Wordt al heel snel irritant en flauw en saai.

4/10

The Last Stand

Actiefilmpje met Arnie als ouwe sheriff, die alles op alles moet zetten om de voortvluchtige bad guy Cortez tegen te houden in zijn Texaanse dorpje.
Het leek aanvankelijk nog wel een fijne wraak/schietfilm te worden, maar het valt vies tegen. Eerst een veel te lang begin, met saaie personages die werkelijk nul toevoegen aan het plot (bijv. Johnny Knoxville speelt de comic relief maar is nergens grappig). Daarnaast een nietszeggende romance tussen een agente en een gevangene.
Het enige kijkbare van de film is de Corvette ZR1 en
Spoiler

De bad guy waar het werkelijk om draait komt daarna langs rijden, maar in plaats van een mega-spectaculaire, allesbeslissende shoot-out climax zien we
Spoiler
en tot slot een lachwekkende
Spoiler

En wat een teleurstelling dat
Spoiler


4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 08-05-2013 om 01:38.
Oud 08-05-2013, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Ook ergerde ik me aan de Duitsers die heel fatsoenlijk Engels spraken allemaal.
Ik vind het irritanter als zogenaamd Duitse filmkarakters de hele film Engels praten met een gruwelijk nepduits accent.
Oud 08-05-2013, 22:14
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Sophie's Choice - 8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 09-05-2013, 21:31
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Crash (2004)

In Los Angeles wonen een stuk of honderd mensen, en ze zijn allemaal openlijk racistisch op de onrealistische manier die je alleen in films ziet. Ook raken ze allemaal verzeild in uiterst voorspelbare ironische situaties, waarvan we moeten denken 'wow, diep.'

Een puntje voor:
Spoiler
Dat tilde de film heel even naar een The Room-achtig niveau van hilariteit.

Verder is het kotsen met de pet op.

2/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 09-05-2013, 22:01
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Hannah Arendt

Het onderwerp van de film sprak me aan, maar ik vond de film zelf wat matig. Ik vond het acteerwerk teveel serie-niveau.
Wel vermakelijk, maar geen echte hoogte- en dieptepunten.

6,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 10-05-2013, 10:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Sightseers - 4/10

Slappe roadmovie. Het moet voor de makers op papier ongetwijfeld heel gaaf en quirky en "op en top Brits" hebben geleken, maar het blijkt uiteindelijk gewoon een lamme, humorloze dark comedy zonder echte inhoud te zijn. Zeg maar net als talloze andere films.

Wel heb ik een puntje over voor het feit dat de personages zo compromisloos onsympathiek zijn. Dat kan ik altijd wel waarderen. Maar ja, als het script en de regie middelmatig zijn, heb je daar ook niet zo heel veel aan. D'oh.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 10-05-2013, 12:14
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Bambi

"Jongens, weten jullie nog die schattige dieren die we als filler gebruikten in Sneeuwwitje? Als we daar nou eens een hele film over maken!"

"Oké, Walt! Zullen we de ontwerpen nog wat aanpassen, of..."

"Nee, niks ervan. Onze schattige dierenontwerpen zijn perfect, en zullen we nog decennia lang blijven gebruiken!"

"Oké, prima. Wat is het verhaal?"

"Gewoon, dieren."

Cutesploitation + family values + technische perfectie = gouden eeuw Disney op z'n meest Disney.

6/10
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!

Laatst gewijzigd op 10-05-2013 om 13:28.
Oud 10-05-2013, 12:50
Verwijderd
^

Sands of Oblivion 1/10

Hij was 5 minuten bezig en ik gaf hem al niet meer mijn volle aandacht, hij heeft als achtergrond opgestaan en toen ik naar bed wilde heb ik hem uitgezet en gewist zonder het einde te weten waarover ik vermoed dat ze waarschijnlijk in elkaars armen eindigen nadat ze de wereld gered hebben.
Slechte props, lelijke sets, acteerprestaties om te janken en een compleet ongeloofwaardig verhaal, niet vanwege een vloek, maar 'het filmset die verhuisd moet worden'-gebeuren en
Spoiler


Ach ja, soms neem ik onverwacht goeie dingen op en soms valt het tegen. Het voordeel van een digicorder, je kunt het bewaren en je kunt het wissen.
Oud 10-05-2013, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Bambi

"Jongens, weten jullie nog die schattige dieren die we als filler gebruikten in Sneeuwwitje? Als we daar nou eens een hele film over maken!"

"Oké, Walt! Zullen we de ontwerpen nog wat aanpassen, of..."

"Nee, niks ervan. Onze schattige dierenontwerpen zijn perfect, en zullen we nog decennia lang blijven gebruiken!"

"Oké, prima. Wat is het verhaal?"

"Gewoon, dieren."

Cutesploitation + family values + technische perfectie = gouden eeuw Disney op z'n meest Disney.

6/10
Oud 10-05-2013, 17:08
Verwijderd
Citaat:
"Gewoon, dieren."
Oud 10-05-2013, 17:25
Verwijderd
The Help

Ontroerende film, en er wordt een zeer goed tijds- en sfeerbeeld neergezet.

Ik had wel liever wat dingen anders gezien, en een echte climax ontbreekt teveel, maar verder 2,5 uur van genoten, ook erg kleurrijk en zonnig geschoten. Naast het boeiende en ontroerende verhaal kan je je ogen uitkijken wat betreft garderobe, haardracht, interieurs en settings.

8,5/10

Hairspray (2007)


Mensen die met dit genre niks hebben wordt meteen duidelijk gemaakt dat ze bij deze film niks te zoeken hebben. Een veel te lang en iets te hysterisch openingnummer, dat wel meteen de toon zet, waarschuwt je voor wat komen gaat. Elke trivialiteit wordt vervolgens aangegrepen om er minutenlang uitgelaten over te zingen en dansen. Dat wordt érg snel irritant.

Ik ben als (ex-)Highschool Musical-fan en Glee-kijker best bestand tegen wat leeghoofdig musicalgeweld, maar dit werd zelfs mij wat te gortig. Voor kinderen en jonge tieners is het waarschijnlijk best geslaagd. Dus daarom, en door aantal leuke rollen, grappen, en de aardige zang en dans beoordeel ik het niet als een al te afschuwelijke film.

5,5/10


The Black Cauldron

Een vreemde eend in de bijt, zoals me vantevoren al duidelijk was gemaakt.

Het verhaal hangt nogal van bijzaken aan elkaar, omdat de hoofdverhaallijn uiteindelijk maar marginaal is. Ik vond lang niet alle personages en scènes geslaagd. Die onderwater-elf-achtige wezens waren er maar met de haren bijgesleept bijvoorbeeld. Gorgi is natuurlijk vreselijk irritant, net als Fflewddur en het 'excuusmeisje', zoals ik haar maar even noem, want om nou te zeggen dat ze verder van belang was, nee.

Wat betreft animatie heb ik een dubbel gevoel. De achtergronden zijn vaak prachtig, en heel de film door is alles wel sfeervol, maar wat karakters betreft is het soms aardig matig. Lelijk afgewerkt. En ook het geluid was vaak slecht en de spraakanimatie was meestal pover. The Horned King vond ik er overigens wel uitspringen. Erg mooi (en eng!) gedaan, zeker voor kinderen.

Op een aantal punten zeker mooi en sfeervol, maar wat verhaal en vooral personages en uitwerking betreft blijft het teveel achter.

5,8/10

Breakfast on Pluto

Camerawerk, cinematografie, muziekkeuze en acteerprestaties van Cillian Murphy zijn allemaal prima in orde, maar het verhaal en de gebeurtenissen waren wat te excentriek voor mijn smaak. Ik moet zeggen dat het laatste half uur wel weer aardig was, maar de rest daar kon ik toch te weinig mee.
Misschien een aanrader voor Absinthe.

6/10

Love and Other Drugs

Irritant, dat is eigenlijk het enige juiste woord. Vooral het eerste half uur is vreselijk, het wil allemaal zo vlot zijn dat het ten koste gaat van de kijkbaarheid. De hoofdpersonen zijn zo vreselijk irritant in hun getroubleerde 'ik wil geen relatie en heb geen echte gevoelens'-blabla, dat enige sympathie voor hen erg lastig op te brengen is.
Grappen zitten er niet in, leuke in ieder geval niet. Het drama is lafjes. Want wat is nu eigenlijk het punt, telkens? Alleen zelfgecreërde moeilijkdoenerij.

De acteurs zijn goed, vooral Hathaway blinkt weer uit, maarja, dat is een schrale troost als ze moeten werken met zulk irritant materiaal.

4/10

2 Days in New York

2 Days in Paris werd na een uur al behoorlijk irritant, en die lijn wordt in deze film doorgezet. Zoveel drukte en hectiek, bleh.

Het naturelle acteren is eigenlijk het enige wat te bewonderen valt, voor de rest is het eigenlijk alleen heel ergerlijk. Met moeite uitgekeken.

4/10

Before Sunset

Had hooggespannen verwachtingen, die uiteindelijk niet helemaal ingelost zijn helaas.
Spoiler

Afgezien daarvan natuurlijk weer heerlijk en supergoed.

9/10

Schindler's List


Heb hem jaren uitgesteld, en blijkbaar heeft m'n intuitie me niet in de steek gelaten, want laaiend enthousiast ben ik niet. Ik kan best zien dat het objectief gezien een goede film is, maar persoonlijk vond ik lang niet alles even interessant.

Eigenlijk is het een drie uur lange afwisseling van gruwelijkheden en wat drogere scenes. Wellicht ben ik al wat gewend wat betreft oorlogsfilms, waardoor ik het allemaal wat gelaten aanzag.
Ik prijs de film voor zijn ambitie, en zijn grootse opzet. Veel shots en decors zijn natuurlijk subliem.
Toch heeft de film wat te weinig hart en karakter voor me. Ik zat nergens echt op het puntje van m'n stoel. Het einde was bovendien nog een fikse tegenvaller. 'I could have had one more person'. Ik keek die scene toch wat met lede ogen aan, komt nogal uit de lucht vallen.

Mja. Goede film, voor mij persoonlijk niet echt een succes.

7/10
Oud 10-05-2013, 19:31
Verwijderd
Haha, Stefanie, die tip heb ik inderdaad al eens gehad, al ben ik geen Cillian Murphy-fan.

En aww @ Before Sunset.
Oud 11-05-2013, 01:26
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Olympus has fallen (oid)
Goede film. Nonstop actie.

No country for old men
Was een leuke film, tot het einde.
Oud 11-05-2013, 11:48
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Stone Tape 7/10

Ik ben pas recent begonnen met het ontdekken van het subgenre van de BBC-horror uit de jaren '70. Matig geschoten en flink gedateerde films, meestal, maar met sterke scripts en een dreigende sfeer. The Stone Tape blijft meer overeind staan door de ideeën dan de uitwerking. De intelligente high concept sci-fi van Nigel Kneale in combinatie met de voor mij al meteen onweerstaanbare aantrekkingskracht van een Victoriaans huis dat gebouwd blijkt te zijn op een Sakische ruïne.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 11-05-2013, 14:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ko To Tamo Peva (Who's Singin' Over There?) (1980)

Erg vermakelijke Joegoslavische film die speelt in 1941 en waarin een gemêleerd gezelschap probeert met een bus van het platte land naar Belgrado te reizen. Tijdens de reis gebeuren er allemaal absurde dingen, maar geen moment voelt het als te vergezocht aan. Als je films van Emir Kusturica kunt waarderen, is deze ook absoluut het kijken waard

7,5/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 11-05-2013, 20:28
Verwijderd
Peter Pan (1953)

Wat is dit? Een totaal gebrek aan achtergrond en opbouw. Walt schijnt te denken dat de kijkers alles al weten van het wel en wee van Peter Pan, en gooit ons in het verhaal alsof het een sequel is.

Vind ik vreemd, want voor ik de film ging bekijken las ik dat er wel degelijk goed over nagedacht is hoe het verhaal precies verfilmd zou worden, en dat er een hoop verschillende scenario's de revue zijn gepasseerd. Misschien een gevalletje teveel water bij de wijn, totdat je iets niksigs overhoudt.

Wie is Peter Pan en waarom, hoe komt zijn schaduw daar verzeild, wat is Neverland? Wie is Kapitein Haak, en wat is de relatie tot Peter Pan? Nou ja, eigenlijk kan ik bij alles in de film wel vraagtekens zetten. Bovendien nodigt het idee "Neverland'' en de achterliggende filosofieën bij het Peter Pan-verhaal uit tot een sprookjesachtige omgeving en dito gebeurtenissen, maar nee hoor, wat krijgen we? Strapatsen met een piraat een krokodil, en indianen.

Waarschijnlijk dat kleine kinderen dit filmpje slikken als zoete koek hoor, met alle slapstick-achtige gevechten en kinderachtige actie, maar Disneyallure heeft het echt nergens.

3/10, mijn laagst beoordeelde Disney ooit.
Oud 11-05-2013, 23:50
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Peter Pan , ja, die viel me laatst ook flink tegen. Film van niks.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 12-05-2013, 01:46
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Kinsey

Biopic die ongelooflijk saai begint en traag op gang komt, maar wanneer het onderwerp seks wordt aangesneden, wordt het kijkbaarder. Leuk om te zien hoe men in die tijd gechoqueerd raakte door het onderwerp seks.
Toch weet de film de aandacht niet vast te houden, en is met name het laatste half uur vrij saai en formulegetrouw: van niks naar succes, waarna de onvermijdelijke downfall volgt.
Qua rolbezetting prima; aan de acteurs ligt het niet. Jammer dat het soms zo wordt aangedikt met muziek, en de gebruikelijke collages (met muziek) om de passage van tijd te verbeelden. Vrij cliché.

Geen slechte film, soms vermakelijk, maar niet goed genoeg.

6,5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 12-05-2013, 02:37
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
The Sentinel
Volgens mij mn derde keer. Niet meer zo leuk als eerst.

A Bronx Tale
Onderhoudende, goede film.
Oud 12-05-2013, 19:46
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Precious
Dramatisch, maar ook leuk. Goede acteurs vooral.
Oud 12-05-2013, 20:51
Verwijderd
The place beyond the pines

Ja, goed! Drie briljant gespeelde indringende verhalen. Ryan Gosling hoort al een hele tijd bij mijn favoriete acteurs van het moment, en Bradley Cooper trok al mijn aandacht in het verder zwaar overgewaardeerde Silver Linings Playbook, en nu vond ik hem nog veel beter. Ook Eva Mendes doet het prima. En dan sluit het af met het allermooiste nummer van Bon Iver ooit. Beetje tranen in mijn ogen.

9/10
Oud 12-05-2013, 20:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Mary and Max - ontroerend, grappig, triest, onschuldig - 8,5/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 12-05-2013, 22:58
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Iron Man 3
3D was volslagen nutteloos, zelfs voor 3D zijnde, maar hij was er niet in 2d.
Verder een vermakelijke film, sommige dingen vond ik voor zo'n grote hollywood blockbuster nog best verrassend.
Fijn ook dat Pepper allesbehalve de dame in distress was.

Beter dan 2, minder dan 1. Vermakelijke film.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 12-05-2013, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Iron Man 3

Fijn ook dat Pepper allesbehalve de dame in distress was.
Dat vond ik juist stom
Oud 13-05-2013, 08:03
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Dat vond ik juist stom
De manier waarop was een beetje meh, maar op de posters stond ze letterlijk aan de borst van tony te kleven. Dus het feit dat ze in the end ook gewoon haar ding kon doen was
(Haar outfit gedurende de film was dan wel weer schaamteloze pandering. )
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ellie's friend
lunatheawesome
2 25-02-2012 19:31
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 6
AJMouse
500 22-08-2004 07:25
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 5
AJMouse
500 14-07-2004 01:03
Films, TV & Radio Laatste film die je hebt gezien en wat vond je ervan? - deel 4
AJMouse
500 17-05-2004 18:33
Films, TV & Radio AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer)
AJMouse
7 26-04-2004 13:11
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.