Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2007, 01:46
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Ik krijg steeds meer een afkeer van de samenleving waarin wij leven.
Het gaat moeilijk worden om dit in woorden uit te leggen maar ik probeer het toch gewoon.
Ik heb het niet alleen over Nederland, maar ook over heel heeeel veel andere landen op deze planeet, dus als ik “Nederland” neerzet betekent het niet alleen Nederland.


Vrij?

Ik heb een hekel aan de pseudo-individualistische “vrije” wereld die wij hier in het westen (en ver hierbuiten) hebben gecreeerd. We zijn helemaal niet vrij, ja de wet staat er naar en in vele andere landen worden mensen veel harder aangepakt door de staat, maar de mensen in Nederland worden geheel gedirigeerd door de media en dergelijke meuk.

Zo word op veel middelbare scholen het “maagd zijn” als iets “zieligs” of “lagers” gezien, als je “geen sex hebt gehad” ben je geen volwaardig lid van de “groep” althans, dan behoor je tot een van de outcasts wat betreft behandeling, waar komt deze mening vandaan?
Tevens hebben we het begrip “mode” mode is een uitvinding van bepaalde kledingproducenten om hun producten te kunnen verkopen, toch zien veel mensen mode als iets belangrijks. Het is een vorm van reclame, word wakker.
Wat mij tevens brengt bij reclame op zich, waarom zo’n groot belang voor coca cola en dergelijke? Er zijn zat andere drankjes die de meeste mensen uiteindelijk net zo lekker of lekkerder vinden maar ja, die zijn niet overal verkrijgbaar, en coca cola heeft grip op een groot deel van de samenleving d.m.v. haar reclame.

Dus, hoezo, wij zijn vrij? Iedereen die vrij denkt en niet met deze trends meegaat word door grote delen van de samenleving verstoten of in ieder geval zo behandeld. Tolerantie is ver te zoeken. Wij leven in een kooi van regeltjes bedacht door “de machtigen en rijken” van deze aarde.

En psuedo individualistisch? Ja, dat zijn we, want we gaan nog steeds allemaal met de kudde mee, doen braaf wat de groep verwacht, want als je dat niet doet word je verstoten of misbruikt. Wat me meteen bij het volgende punt brengt.

Liefde en eenzaamheid

Onze sociale omgangsnormen verschillen ook nog niet zo veel van de apen. Het alfa mannetje krijgt alle vrouwtjes en de rest kan stikken.
En zo krijgen veel mannen die zich gedragen als beesten, vreemd gaan, liegen en geen fuck geven om anderen wat zij willen.
Terwijl iemand die eerlijk, trouw, grappig en vriendelijk is (waar veel vrouwen naar eigen zeggen naar zoeken) bij verlegenheid vaak het [maatje] label krijgt opgeplakt en eenzaam in zijn huis of kamer kan wegrotten.
Dan hebben we nog de zogenaamde emancipatie, ik ben helemaal voor een gelijkwaardige behandeling van man en vrouw binnen de samenleving mits zij ook dezelfde verantwoordelijkheden willen dragen. Waarom is het nog steeds zo dat vaak de man de vrouw moet benaderen? Waarom is dit bijna nooit andersom?
Maarja, net zoals bij veel dingen in onze samenleving is “geld” weer waar de mens zich op richt, “emancipatie” gaat slechts over deelname aan de werkkracht en verdeling van banen.

Tevens worden die mensen die de meeste behoefte hebben aan een beetje vriendschap en wat aandacht eerder genegeerd dan iemand die elke dag genoeg mensen om zich heen heeft. Toch een beetje scheef naar mijn mening. Maar niemand wil de verantwoordelijkheid voor een SAMENleving op zich nemen. Bijna iedereen handelt uit egoisme, als IK maar verder kom, als IK maar gelukkig ben.

Waar ik mij tevens aan stoor is het feit dat de media de ideaalbeelden van de man en de vrouw zo vervormt (met photoshop e.d.) en de mens daar vervolgens zo mee platgooien (ieder mens ziet in zijn/haar opvoeding indirect/onbewust duizenden, waarschijnlijk honderdduizenden mensenfiguren in bladen die naar natuurlijke normen niet eens mogelijk zijn. Dit leid in sommige gevallen dan weer tot plastische chirurgie en het verstoten van mensen die “niet het perfecte uiterlijk van de blaadjes” heeft.

Geld geld geld, alles draait om geld

Als ik politieke programma’s van diverse partijen zie verbaast het mij hoe veel gaat over uitkeringen, subsidies, belastingen etc. etc. Er is nog ZO VEEL wat veranderd moet worden in dit land. Er zijn hele wijken en flats gevuld met mensen die zo weinig hoop hebben op een goeie toekomst dat criminaliteit soms de enige uitkomst lijkt.
Wilders kan nog zo veel zeggen over “criminele buitenlanders” maar het probleem los je niet op door deze mensen uit te zetten of vast te zetten. Ten eerste moeten deze mensen meekrijgen dat zij ook iets kunnen bereiken in de toekomst. Tevens zou het prettig zijn als rappers in hun nummers iets meer moraal zouden stoppen over werken i.p.v. zeurderige teksten over hoe zwaar en slecht alles wel niet is.
Hiernaast zijn er nog heel veel Nederlanders die fysiek best kunnen werken maar vanwege psychische problemen gewoon geen fut meer hebben, waarom richt de overheid zich niet wat meer op onderzoek van de samenleving? Veel problemen zien het daglicht niet en als daar niet iets aan veranderd word het ook niet beter in Nederland.
Veel Nederlanders zijn hebberig, als de buurman een flatscreen heeft moeten zij er ook een, als de buurman een dure auto heeft moeten zij er ook een. De waarde van liefde en een emotionele band met de medemens word zwaar onderschat omdat bijna niemand meer de moeite neemt om een dergelijke band te scheppen. Het aanschaffen van materiaal is “makkelijker”.
Daarbij kijken nog steeds veel mensen neer op andere mensen, op zich geen ramp om verschil tussen mensen te zien, maar dat betektn nog niet dat je mensen gewoon buiten de samenleving moet houden en liefdeloos en eenzaam ergens weg moet stoppen. Spreek eens iemand aan, groet iemand op straat en groet terug als je gegroet word.

Kap eens met het zogenaamde individualisme en open je ogen. We zijn een kudde mensen, een groep, we horen samen te werken.



Soms denk ik er over na om een knapzak te pakken, paar kleren dr in en op de bonnefooi de wereld in, ik zie wel waar ik land, erger dan deze samenleving met al haar leugens en taboe’s kan het niet.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Advertentie
Oud 01-07-2007, 02:01
Verwijderd
een volkswagen met flowerpower en de wereld door&fuck it all. ja dat gevoel ken ik
Oud 01-07-2007, 02:04
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
Repelsteeltjuh schreef op 01-07-2007 @ 03:01 :
een volkswagen met flowerpower en de wereld door&fuck it all. ja dat gevoel ken ik
Ja toch? toch niets meer te verliezen.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 01-07-2007, 02:42
Verwijderd
Ongelukkig en apatisch blijven.

Je aanpassen aan de maatschappij en stoppen met uit de maat lopen.

Zelfmoord plegen en daarbij zo veel mogelijk andere mensen ombrengen.

Proberen de wereld te veranderen voor zo ver je kan, en daar genoegen mee nemen.

Dat zijn zo ongeveer je opties, veel plezier
Oud 01-07-2007, 10:41
Verwijderd
Gebruik die energie om er iets aan te doen.
Oud 01-07-2007, 11:00
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ga seksuele voorlichting geven op middelbare scholen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 01-07-2007, 11:05
Verwijderd
Besef dat je sommige dingen niet kan veranderen omdat het eenmaal in de menselijke aard zit en je dus beter je energie kan gebruiken om te roeien met de riemen die je hebt.
Oud 01-07-2007, 11:26
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Niet iedereen is zo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-07-2007, 11:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ja, wat Sylph zegt. Het valt me op dat je het heel veel hebt over dingen die nu eenmaal onderdeel zijn van cultuur of menselijke aard, waar je je tegen af wilt zetten. Dat heeft geen zin, je bereikt er niets mee. Je kunt er dagen in je eentje om gaan zitten huilen, maar daar heb je alleen jezelf mee. En natuurlijk zou je willen dat iedereen naar je zou luisteren als je maar zo hard mogelijk roept, maar de werkelijkheid is anders.

Door wat meer te accepteren zou je denk ik een stuk gelukkiger worden. Dat betekent niet dat je je helemaal aan moet passen aan wat anderen willen en denken, of met elke mode mee moet gaan, maar vooral dat je jouw eigen weg in de maatschappij moet zoeken, op jouw manier, maar wel zodanig aangepast aan de wereld waarin je leeft dat je ergens komt. Denk een beetje aan de Anonieme Alcoholisten: veranderen wat je niet kunt accepteren, en accepteren wat je niet kunt veranderen.

Bedenk je altijd dat JIJ invloed hebt op jou. Niemand kan jou veranderen (afgezien misschien van wat kleine dingen die door je omgeving worden beïnvloed), en je kunt jezelf vormen precies zoals je wilt. Denk eens na over wie jij wilt zijn en hoe je dat kunt bewerkstelligen.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 01-07-2007, 12:00
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
De wereld is nog nooit zo slecht geweest, misschien?
Oud 01-07-2007, 12:02
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
With all its sham, drudgery, and broken dreams, it is still a beautiful world.



(desiderata)
Oud 01-07-2007, 12:34
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
trophus schreef op 01-07-2007 @ 02:46 :
*Een negatief verhaal over de samenleving*
Ik heb ook zo'n periode gekend dat ik een afkeer had voor de samenleving. Bepaalde elementen zitten me eigenlijk nog steeds niet zo lekker. Toch is er maar een manier waarop je het kunt oplossen en dat is door je aan te passen.

Gek genoeg klopt het wel wat je zegt, maar het gaat niet overal in dezelfde mate op. Bij mij op de studie zijn de helft van de jongens nog steeds maagd en er is geen hond die er naar om kijkt. Ik hoor er ook nog steeds bij, maar als iemand mij daar zielig om gaat vinden kan ik daar eigenlijk alleen maar keihard om lachen, vooral als ik ineens aan spiegels moet denken. En ik heb het op zich vaak genoeg te horen gekregen.

Ik kan je dus ook wel vertellen je hoeft echt geen vriendin te hebben om ergens bij te horen, als je een beetje zoekt kom je terecht bij mensen die het worst zal wezen of je 50 bent en je hebt nooit gezoend. Dat geldt eigenlijk voor alles. Je hebt bepaalde eigenschappen en capaciteiten nodig om ergens bij te hebben, maar je hebt ze altijd op een bepaald gebied. Maar overal vragen ze weer andere interesses en capaciteiten. Dat betekent dat je altijd een plek zou moeten kunnen vinden waar je je thuis voelt. Tolerantie is er heus wel te vinden, maar je moet natuurlijk niet willen dat mensen die je kleineren omdat je geen verkering hebt je vrienden worden. Hoe kunnen mensen die je niet accepteren zoals je bent ooit je vrienden zijn?

Oh en evolutionair gezien sterven die lieve trouwe jongens vanzelf uit en dan mogen de vrouwen lekker zelf gaan uithuilen. Wij lieve trouwe jongens hebben het in ieder geval geprobeerd.

Ik vind eigenlijk dat je een behoorlijk fatalistische houding hebt. Er zijn heus wel plekken te vinden waar het allemaal wat minder erg is en als het niet goed is dan is er wel weer wat anders om over te zeuren. Je hebt zelf nog altijd de keus of je bij die groep jongens gaat zitten die je zielig vinden omdat je geen vriendin hebt of bij de groep jongens gaat zitten die ook regelmatig posten op dit forum (bij wijze van). De keuze is aan jou...
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 12:39.
Oud 01-07-2007, 13:38
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Mjah volgens mij kwam het niet helemaal goed over, laat me nog even toelichten waarom ik dit topic heb geopend:

Nee, ik heb er tegenwoordig geen last meer van dat ik maagd ben

Nee, ik hang niet meer met die lui rond die dat als iets "lagers" zien, dat heb ik ooit gedaan, die groep is een gigantische bende matennaaiers, als er iemand buiten de kamer is valt de rest over diegene heen, lekker makkelijk roddelen over mensen die zich op dat moment niet kunnen verdeedigen, misselijkmakend naar mijn mening
Ik heb ze laten stikken

Nee, ik ben niet suicidaal of wat dan ook

De reden dat ik dit schreef is omdat het van mijn hart moest, ik irriteer mij bij vlagen echt ENORM aan de samenleving, en ik zou dit IRL nooit zo makkelijk vertellen an mensen omdat zij zich er aan kunnen storen, en, laten we heel eerlijk zijn, dat helpt me ook niet bepaald verder.


Daarbij lijkt het me nog steeds geweldig om een groep mensen te verzamelen met dezelfde ideeen en samen een karavaan te vormen warmee we voor onbepaalde tijd rondzwerven over de planeet, met als doel de verbetering van de moraal waar we ook gaan of staan.
Ik weet dat dit niet echt realistisch is, misschien moet ik er op een dag een boek over schrijven maar dat is zorg voor later.


edit: daarboij ben ik gewoon benieuwd naar de algemene houden tegenover mijn verhaal/stelling, ik wil graag weten of anderen zich in mijn verhaal kunnen vinden en of er ook mensen zijn die oplossingen weten als in, gedachten die mij kunnen yhelpen door deze vlagen heen te komen.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 01-07-2007, 14:12
Verwijderd
Ben je eenzaam? (serieuze vraag, niet om lullig te doen). Die indruk krijg ik namelijk wel.
Ik kan me wel inleven in je verhaal, hoewel ik het er niet geheel mee eens ben. Een deel van de samenleving is ronduit kut en zal ook zo blijven, daar kom je niet omheen. Vergeet niet dat er echter altijd een keerzijde is en dat die in dit geval dus positief is.
Alles gaat in golven, ook de moraliteit, de sfeer e.d zijn aan een soort mode onderhevig. Dat betekent dat het als het kut gaat met (een deel/aspect van) de samenleving, het uiteindelijk ook weer beter zal gaan en na een tijd ook weer slechter. Ik denk dat niet zozeer de samenleving van Nederland/de westerse wereld het grote probleem is (al ben ik het dus met je eens dat het er in veel opzichten verrukt aan toe gaat) maar de houding die je zelf hebt ten opzichte van die samenleving.
Het klinkt heel cliché, maar daarom is het nog niet minder waar: als je behoefte hebt aan 'echte' vriendschap, wees een goede vriend, als het kapitalisme je tegenstaat, probeer minder te consumeren, probeer andere mensen zonder vervelend te zijn bewust te laten worden van hun gedrag en de invloed die ze daarmee op hun omgeving uitoefenen. Creeër op kleine schaal een fijnere samenleving.
Zelf heb ik me een jaar lang (op momenten) dood ongelukkig gevoeld tussen mijn medestudenten op de rechtenfaculteit. Het heeft lang geduurd voor ik er mee ''kon leven'' dat ik er ook de komende jaren weinig vrienden tussen hen zou maken, gewoonweg omdat ik geen aansluiting heb bij de meesten. Ik heb me psychisch heel erg verzet tegen de sfeer op de faculteit, ben heel boos geweest op het feit dat er zo veel idiote mensen bestaan en dat ik daar ook nog eens dag in dag uit les mee moet volgen. Mede hier om ben ik bijna gestopt met mijn studie. Gelukkig drong het laatst tot me door dat ik wel degelijk vrienden heb gemaakt, als is het dan niet bij de rechtenfaculteit, maar bij mijn toneelvereniging en bij het filmtheater waar ik werk. Het zijn fantastische mensen waarbij ik me heel erg thuis voel, en die nu mijn mini samenleving vormen. Volgend jaar zal ik me dan ook een stuk minder aantrekken van al die klasgenoten van me en ipv me te verzetten me onverschillig proberen op te stellen tegenover al die mensen die niet mijn type zijn. Wat ik me dit lange verhaal wil zeggen is dat er heel veel van je gevoel over (een deel van) de samenleving samenhangt met de manier waarop je er tegenaankijkt. Je kunt je leven lang actie voeren, overal tegenaan schoppen, boos zijn op iedere buurman die een plasmascherm koop en uiteindelijk een behoorlijk ontevreden mensen zijn en blijven. Je kunt ook dingen accepteren zoals ze zijn, je afvragen of je er iets aan kunt doen, zo nee, laat het voor wat het is, zo ja, doe er iets aan als je daar zin in hebt. Geniet van de mensen die je wél aanspreken, geniet van jezelf, geniet van de mooie kanten van deze maatschappij, want die zijn er wel degelijk ten overvloede, je moet ze alleen even (op)zoeken.

Ps: lees eens een boekje of zo over de Stoicijnen, ik denk dat dat wel iets voor jou is. Ook De tao van Pooh (de tao uitgelegd aan de hand van verhaaltjes over winnie de pooh) is een heel leuke en makkelijke manier om soms nét iets anders tegen dingen aan te leren kijken en mee om te gaan.
Oud 01-07-2007, 22:00
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Ik heb een hekel aan de pseudo-individualistische “vrije” wereld die wij hier in het westen (en ver hierbuiten) hebben gecreeerd. We zijn helemaal niet vrij, ja de wet staat er naar en in vele andere landen worden mensen veel harder aangepakt door de staat, maar de mensen in Nederland worden geheel gedirigeerd door de media en dergelijke meuk.
Daarnaast denken Nederlanders dat ze vrij zijn terwijl inlichtingen diensten en korpsen steeds meer bevoegdheden toegekend krijgen. En wie ernaar kraait? Niemand. Want de *Nuchtere Nederlander*, die altijd het hoogst schreeuwt om een verschil van een kwartje slaapt en de nieuwe wetten worden zo langs ze heen geloodst.
De nuchtere Nederlanders vind ik dan best wel om te lachen.

Citaat:
Dus, hoezo, wij zijn vrij? Iedereen die vrij denkt en niet met deze trends meegaat word door grote delen van de samenleving verstoten of in ieder geval zo behandeld. Tolerantie is ver te zoeken. Wij leven in een kooi van regeltjes bedacht door “de machtigen en rijken” van deze aarde.
Om over de belastingen maar te zwijgen. Probeer eens nate gaan waar je als burger allemaal wel geen belasting voor moet betalen. "anti-terrorisme toeslag", bestaat dat ook al?
Als ik zeg dat het lijkt alsof we in het tijdperk van RobinHood leven met een malafide koning dat uit het niets regeltjes vezint word ik uitgelachen. Toch betaalt iedereen braaf belastingen voor weetikutwatnietallemaal. >Schaapjes..

Citaat:
En psuedo individualistisch? Ja, dat zijn we, want we gaan nog steeds allemaal met de kudde mee, doen braaf wat de groep verwacht, want als je dat niet doet word je verstoten of misbruikt. Wat me meteen bij het volgende punt brengt.
Ja ik zeg welleens dat "hypocrisie een sociaal trekje is"
Je ontkomt er niet aan als kudde dier. Je wilt de menigte tevreden stellen zodat je niet buiten de boot valt. Maar je behoeften als kuddedier staan vaak haaks op wat je net hebt gepreekt.
(niet jij hoor, ik bedoel over het algemeen).
En hoort denk ik bij een sociaal dier.

Citaat:
Onze sociale omgangsnormen verschillen ook nog niet zo veel van de apen. Het alfa mannetje krijgt alle vrouwtjes en de rest kan stikken.
En zo krijgen veel mannen die zich gedragen als beesten, vreemd gaan, liegen en geen fuck geven om anderen wat zij willen.
Terwijl iemand die eerlijk, trouw, grappig en vriendelijk is (waar veel vrouwen naar eigen zeggen naar zoeken) bij verlegenheid vaak het [maatje] label krijgt opgeplakt en eenzaam in zijn huis of kamer kan wegrotten.
+10 scherp. Vrouwen. We zijn er nogsteeds mee bezig..
raar, raar en nogeens raar. Maarja, je mag er niks over zeggen he.
Afentoe vraag ik mezelf af wat het verschil is tussen mij en een macho. Zo'n jongen met van die enge diepe ogen (waar vrouwen zo zot op zijn) Ze laten zich iig wel meer gaan dan ik.
Zijn ze meer ontwetend en doen ze het daardoor precies goed?
Zijn "watjes" eigenlijk hele inteligente mensen met een groot
inlevingsvermogen die zich *de bedriegelijke valse moraal* van de maatschappij teveel aantrekken. Zich daarom goed proberen te gedragen en daardoor buiten de boot vallen door uiteindelijk *saai* te zijn?
Krom.. Vrouwen waarom?

Citaat:
Dan hebben we nog de zogenaamde emancipatie, ik ben helemaal voor een gelijkwaardige behandeling van man en vrouw binnen de samenleving mits zij ook dezelfde verantwoordelijkheden willen dragen. Waarom is het nog steeds zo dat vaak de man de vrouw moet benaderen? Waarom is dit bijna nooit andersom?
Ik was er al heel vroeg achter dat emancipatie niets meer was dan een grote noodkreet van de vrouwen.
En ja die was wel nodig. Maar uiteindelijk blijft het mannetje een mannetje, en het vrouwtje een vrouwtje. En dat moet je ook niet willen veranderen.
Door evolutie heb je toch taakverdelingen binnen de seksen en is er wel degelijk verschil tussen man en vrouw. Een vrouw wil gewoon vrouw blijven. En afentoe in strakke hotpants en op naaldhakken lopen omdat ze een beetje krols is. En als dat betekent dat ze geen zware stenen wilt tillen omdat ze minder spierkracht heeft van nature,
Dan is dat niet meer dan natuurlijk.
"Gelijkwaardig en gelijke kansen" is niet hetzelfde als alles precies evenredig omgekeerd. En ja dat lijkt op het eerste oog heel schuin.

Citaat:
Tevens worden die mensen die de meeste behoefte hebben aan een beetje vriendschap en wat aandacht eerder genegeerd dan iemand die elke dag genoeg mensen om zich heen heeft.
Ik ben ook eenzaam. Maar eerlijk gezegd ben ik denk ik niet anders dan de egoisten als ik "gezond" zou zijn vandaag.
Ja door wat ik heb meegemaakt vallen de introverte en onzekere mensen mij heel snel op. En ben ik zeker de lulligste niet om ze mee te trekken of een praatje met ze te houden.
Een beetje aandacht kan al zoveel betekenen voor zo iemand.
T is zo weinig moeite..

Mensen die niet veel hebben meegemaakt begrijpen mensen die het minder hebben gewoonniet.
Ik zie vaak aan hun ogen dat ze ermee worstelen.. Ze proberen wel sociaal voelend over te komen. En ze proberen wel koste wat kost blijk van empathie te hebben.
Maar diep van binnen kunnen ze het gewoonweg niet.
Ze weten gewoonweg niet zoveel en kunnen ze zich ook niet inleven in mensen die anders zijn dan hun. Mensen voor wie het pad een beetje krom is gelopen.
T is ook alleen maar logisch. Die mensen houden zichzelf voor de gek. En vallen bij mij heel snel door de mand.

Citaat:
Waar ik mij tevens aan stoor is het feit dat de media de ideaalbeelden van de man en de vrouw zo vervormt (met photoshop e.d.)
Ja inderdaad. Gekke is dat het lijkt dat meisjes wel steeds magerder en skinnier worden geboren. En ook zo blijven.
En de jongens steeds langer en langer.
Dat zijn toch twee ideaalbeelden die zich ondanks het moraal dat tegen lijkt te zijn wel lijkt te ontvouwen in de maatschappij.
Zeer ws. door selectief fokken.
Het zijn dus hoe dan ook begeerlijke eigenschappen.

Geld geld geld, alles draait om geld

Als er 1 ding is dat zeker is in het leven. Dan is het dat ze allemaal geld van je willen hebben. Beatrix, balkie, Nuon, TNT, geen smoes te klein als ze dat kleine extraatje van je kunnen meepakken.
Je houdt niets meer van je vakantiegeld over. Als ze besluiten dat je opeens vooraf moet gaan betalen met ingang van 1 juni,
Als ze bij de douane extra gaan opletten, de prijzen plots stijgen,
en er nieuwe belastingen worden ingevoerd. Heel frappant niet?
Immers een paar honderduizend x1euro is toch weer een paar ton.
Van alle kanten willen ze geld van je. Je wordt ahw. kaalgeplukt waar het maar kan in dit leven.
Het leven gaat zo snel. En er zijn zoveel bedrijven/instellingen/"belangen behartigers".
En die willen allemaal geld, geld, geld,geld..
Best wel triest als je het van een iets andere hoek bekijkt.
Je werkt je een ons als niet gestudeerd hebt.
Bloed zweet en tranen. En je betaalt belasting over het geld en dus ook over het werk dat je hebt verzet.
Waar zijn de heffingen over mijn zweet en tranen? Mijn moeite?
Ik ben toch zeker niet de ezel die de wortel wordt voorgehouden voor beatrix dr kopje thee?
Je wordt toch niet geboren om te buffelen op deze manier? Het wordt steeds gekker en gekker..

Afentoe denk ik. ignorance is bliss en orgen zijn voor de zwakkeren.
En als je Paris Hilton heet. Heb je het gewoon voor mekaar.

Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 22:12.
Oud 01-07-2007, 23:11
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 01-07-2007 @ 23:00 :
[knip]
Sad but true.

Papa Roach -> Between Angels and Insects.
Geweldig nummer.

Volledig vrij zijn we echter nooit. Bovendien zal je altijd wel de charismatische con-artist hebben (nu reclame en dergelijke meer) en bepaalde sociale taboes en grenzen hebben. Sociale zekerheid kan er niet zijn zonder belastingingsbetalers. Wegen en treinlijnen groeien niet uit de grond. Op vakantie gaan is een complete nieuw fenoneem...
Er wordt wel eens gezegd dat de enigen die kapitalisme slecht vinden diegenen zijn die nooit een ander systeem gekend hebben. En toegeven, communisme of dictatuur zijn niet bepaald bevorderlijk voor de vrijheid.

Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 23:16.
Oud 02-07-2007, 00:25
Verwijderd
Christ, leef eens in plaats van je druk te maken over allerlei onzin zoals dit.
Oud 02-07-2007, 00:31
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-07-2007 @ 01:25 :
Christ, leef eens in plaats van je druk te maken over allerlei onzin zoals dit.
Ik probeer de essentie van het tiende inzicht en de 9 andere inzichten (celestijnse belofte, nee geen geloof maar wel "spiritueel") in mijn hoofd te houden, werkt op zich pirma maar soms heb ik een uitbarsting van ik heb opgekropt en dat is dit topic
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Ads door Google
Oud 02-07-2007, 01:05
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 02-07-2007 @ 00:11 :
Sad but true.

Papa Roach -> Between Angels and Insects.
Geweldig nummer.

Volledig vrij zijn we echter nooit. Bovendien zal je altijd wel de charismatische con-artist hebben (nu reclame en dergelijke meer) en bepaalde sociale taboes en grenzen hebben. Sociale zekerheid kan er niet zijn zonder belastingingsbetalers. Wegen en treinlijnen groeien niet uit de grond. Op vakantie gaan is een complete nieuw fenoneem...
Er wordt wel eens gezegd dat de enigen die kapitalisme slecht vinden diegenen zijn die nooit een ander systeem gekend hebben. En toegeven, communisme of dictatuur zijn niet bepaald bevorderlijk voor de vrijheid.
Met alles is het naar mijn mening zo dat helemaal niet of teveel
altijd slecht is.
En wat betreft die belastingen. Ik vind het uit de hand lopen.
Alsof er geen regulering of vat op is. Er wordt maar gevraagd en mensen moeten maar dokken.
Afentoe moet je in opstand komen en het geheel in opschuddung brengen.
betekent niet dat belasting maar moet worden afgeschaft.
Sommige vormen van belasting bv. op loon dat niet langer dan een eeuw geleden pas is ingevoerd was ook al twijvelachtg.
Maar nu gaan ze steeds verder. Komt denk ik omdat mensen geen benul hebben. Want "Het zal toch wel?"

Laatst gewijzigd op 02-07-2007 om 01:07.
Oud 02-07-2007, 07:14
Verwijderd
Opzich, het heeft niet al teveel verband met de stellingname, maar ik wil hem er wel eventjes in dit topic gooien.

"De huidige maatschappij is gebonden in individualisme."
Oud 02-07-2007, 08:15
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Waw ik vind het ontzettend mooi geschreven. Doet me heel veel denken aan me natuurkunde leraar van de vmbo.
Maar bijzaak...
To the point.

Jij ben niet de enige die zich ergert aan de samenleving. Maar het zijt nu eenmaal zo. Tijden veranderen nou eenmaal. Alles word modern. We hebben meer tijd over maar volgens statistieken brengen we steeds minder door met onbekenden.
Wie je je buurman/vrouw. Een groot deel weet geeneens wie er naast woont. De meeste weten wel de nationaliteit van: Ja een nederlander, Kapverdiiaan, Turk, Marokaan, Antiliaan etc. Maar je heb weer een groep die geeneens weet wie der naast woont. Buren wat is dat?

Het is gewoon de maatschappij die zo geworden is wat domus al had geschreven. individualisme (wat een mooi woord). Terwijl we vroeger aan het klesse besse waren met de buurvrouw zitten we nu voor de tv/werk/studie/andere vrienden. (Niet dat het altijd zo is maar algemeen voor ik zometeen een aanval krijg vanee bij niet hoor.)
Het is nou eenmaal zou en ik vind dat dit moeilijk is terug te draaien. Zoals de mensen vaak zeggen:,,Begin altijd bij jezelf!’’

*ik zal later reageren op de andere post ff wat anders regelen vergeef me als er spelfouten inzitten *
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 02-07-2007, 11:19
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 02-07-2007 @ 02:05 :
Met alles is het naar mijn mening zo dat helemaal niet of teveel
altijd slecht is.
En wat betreft die belastingen. Ik vind het uit de hand lopen.
Alsof er geen regulering of vat op is. Er wordt maar gevraagd en mensen moeten maar dokken.
Afentoe moet je in opstand komen en het geheel in opschuddung brengen.
betekent niet dat belasting maar moet worden afgeschaft.
Sommige vormen van belasting bv. op loon dat niet langer dan een eeuw geleden pas is ingevoerd was ook al twijvelachtg.
Maar nu gaan ze steeds verder. Komt denk ik omdat mensen geen benul hebben. Want "Het zal toch wel?"
Wat weet je nou écht van belastingen. Ik bedoel, het is vervelend, voor iedereen, maar het wordt heus niet maar ad random bijgesteld, verhoogd of veranderd. Zeiken over de belasting is net zoiets als zeiken over het feit dat je ooit dood zult gaan. Zinloos en tijdverspilling. Get over it, over verhuis naar een tax haven.
Oud 02-07-2007, 14:03
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 01-07-2007 @ 02:46 :

Zo word op veel middelbare scholen het “maagd zijn” als iets “zieligs” of “lagers” gezien, als je “geen sex hebt gehad” ben je geen volwaardig lid van de “groep” althans, dan behoor je tot een van de outcasts wat betreft behandeling, waar komt deze mening vandaan?
Nooit gemerkt

Citaat:
Tevens hebben we het begrip “mode” mode is een uitvinding van bepaalde kledingproducenten om hun producten te kunnen verkopen, toch zien veel mensen mode als iets belangrijks. Het is een vorm van reclame, word wakker.
Wat mij tevens brengt bij reclame op zich, waarom zo’n groot belang voor coca cola en dergelijke? Er zijn zat andere drankjes die de meeste mensen uiteindelijk net zo lekker of lekkerder vinden maar ja, die zijn niet overal verkrijgbaar, en coca cola heeft grip op een groot deel van de samenleving d.m.v. haar reclame.
Hoe kom je daar nou bij? Alsof er geen trends zijn in bijvoorbeeld welke woorden je gebruikt of of je wel of niet een schoteltje in je onderlip wil. Dat trends zo gemakkelijk toe te passen wil zijn op materialistische zaken wil niet zeggen dat het fenomeen mode bedacht is door een een of andere stiekemerd die er geld aan wil verdienen. Mensen willen altijd voorlopers in de groep zijn. Reclamemakers maken daar hooguit gebruik van.

En waarom iedereen coca cola moet, vind ik ook onbegrijpelijk. Smerig spul.


Maar jezus, maak je niet zo druk om alles. Natuurlijk zijn we maar een stompzinnige diersoort, wie verwacht er nou meer van? We zijn niet in staat om meer of beter te zijn dan we zijn, we doen hooguit op steeds grotere schaal stom omdat er steeds meer mensen komen en we technisch vooruit gaan. Boeie.

En nou moet ik eerlijk zeggen dat ik met enige regelmaat ook helemáál niet bij onze soort wil horen, hoor
Oud 02-07-2007, 21:01
Verwijderd
De aarde is een mooie planeet.

Alleen een beetje jammer van al die klote mensen ..

Hey man, doe gewoon waar je zin in hebt. Je verandert er toch geen zak aan. Van idealisme word je niet happy.

Als ik over straat loop, weet ik ook dat er genoeg mensen zijn die mij maar raar vinden en helemaal niet aantrekkelijk. Misschien zelfs wel zielig en eng.

So what? Ik vind een schildpad die zich niet beweegt nog boeiender dan dat soort mensen Gelukkig zijn er ook mensen die wel normaal doen.

Een mens is sowieso maar een gepimpte aap.
Oud 02-07-2007, 23:30
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Idealisten haten politiek.

Uhh. Waarom ik dat zeg? Tja, kan alleen vor mezelf spreken idd...
Advertentie
Oud 03-07-2007, 21:18
delete!error
Avatar van delete!error
delete!error is offline
ik begrijp je wel in je tekstje!
Heel vaak heb ik ook wel het gevoel dat we opeen kloteplaneet leven. Maar aan de andere kant...de wereld is inderdaad niet goed bezig op heel wat vlakken, maar waarom al het negatieve uitvergroten in plaats van er iets aan proberen te doen ?

De media op zich vergroot al heel wat dingen uit! Gruwels worden enkel nog op het nieuws getoont, zinloos geweld, wordt gentoont en wordt telkens herhaalt. Ja oké, het gebeurd ook veel en dat is inderdaad wel een teken dat we niet goed bezig zijn enzo...MAAR er gebeurd ook vanalles anders in de wereld dan enkel de slechte dingen.

Er zijn ook mensen die dingen doen, waarvoor ze niet betaald worden. Denk maar aan vrijwilligerswerkers, er zijn er veel meer dan je denkt!
Er zijn ook mensen die hun eigen ding blijven doen en daardoor juist cool ipv marginaal zijn! Je moet niet altijd volledig met de regels meelopen hoor! Je mag zo af en toe eens niet akkoord zijn en eens lekker anders doen, daar is niets mis mee!
Maar uiteraard zijn er ook nog regels.

De mode op zich, ja heel wat is door de mode bepaalt, maar wie bepaald de mode ? de mensen zelf! Als jij met je eigen kledingstijl door het land huppelt en een trendwatcher komt je tegen, kan zelfs jou kledingsstijl de mode worden! En het is niet uitsluitend zo dat wat je draagt bepaalt wie je bent! Niet iedereen redeneert zo er zijn heel wat mensen die anders redeneren.

Over maagd zijn op de middelbare school. En dan ? iedereen heeft toch seks als hij er klaar voor is ? En als je ontmaagd bent sta je dat toch niet aan jan en alleman rond te vertellen ? En het staat heus ook niet op je voorhoofd geschreven hoor! Hoe kunnen anderen dan beslissen dat je er daardoor niet bij zou horen!

Ik weet erg trots op de maatschappij moeten we niet zijn! Maar er zijn ook heel wat positieve punten aan de maatschappij. En als alle mensen die zich ergeren over de maatschappij (incluise me) er eens iets aan zouden proberen te veranderen, dan zouden we al pakken verder staan!

Je moet niet alles overroepen!
Dit is niet negatief bedoeld hé! maar met een beetje relativeringsvermogen en wat goede wil, kan je ook wel de mooie dingen van de maatschappij leren ontdekken!
__________________
het zijn de kleine dingen die het doen

Laatst gewijzigd op 03-07-2007 om 21:22.
Oud 03-07-2007, 23:33
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Ik geef de ts geen ongelijk, het is namelijk zijn eigen beeld van de maatschappij. De vraag is echter hoe dit beeld is ontstaan, en of het een realistisch beeld is.
Ik heb bijvoorbeeld geen enkele ervaring met de bewering dat middelbare scholieren worden uitgestoten als ze nog maagd zijn. Ook het geval over mode is denk ik beter te omschrijven als kopieergedrag, dan als dwang. Mensen die aardig gevonden worden, worden eerder gekopieerd dan anderen, bewust of onbewust. Het is een onvermijdelijk verschijnsel. Daarbij laat ik in het midden of dit positief of negatief is.

Ik denk dat het beeld van de ts juist het beeld is dat wordt gecreëerd door de media, dat het zo slecht gaat. Die slechte dingen zijn ook de enige die in het nieuws komen. Een groepje vrienden dat alles voor elkaar over heeft, daar hoor je nooit wat van, en geef ze eens ongelijk.
Het is slechts een klein groepje mensen dat telkens weer de boel aan het verzieken is, terwijl bijna het grootse gedeelte van de bevolking gewoon normaal met elkaar omgaat. Ga maar na, hoeveel mensen die je kent, beschouw je als normaal? De mensen die je niet (goed) kent, kun je niet beoordelen. Ik denk ook weleens over een ander groepje mensen bij mij op school of het misschien geen leuke mensen zijn omdat ik ze niet ken, maar waarschijnlijk gaan zij net zo met anderen om als ik, alleen hebben ze net iets andere interesses, of een andere bindingskeus.

Ik zou me niet te veel ergeren aan de (meestal logische) gevolgen van het feit dat de mens een sociaal wezen is, bovendien, wie zijn wij om apen als minderwaardig te stellen?
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 04-07-2007, 01:52
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
delete!error schreef op 03-07-2007 @ 22:18 :
Je moet niet alles overroepen!
Dit is niet negatief bedoeld hé! maar met een beetje relativeringsvermogen en wat goede wil, kan je ook wel de mooie dingen van de maatschappij leren ontdekken!
Fat gaat tegenwoordig makkelijker als je mooi geboren bent vind ik.
Mooie mensen heben het zo fucking makkelijk.

Dan zou ik me ook kunnen vermaken met die "zg. problemen die egenlijk geen echte problemen zijn"
vb. "ik moet mijn vriendje 5 weken missen want ik ga op vakantie met mijn ouders-boehoehoe..."

Kanonne....

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 01:55.
Oud 04-07-2007, 02:18
vedetje
vedetje is offline
Een klote samenleving?

Misschien, maar kan je die efectief verbeteren?

Dat hebben ze in het verleden al geprobeerd, zie bijvoorbeeld hoe ze Marx doctrine uitgebuit hebben in de Sovjet Unie...

Ik zie geen beter alternatief voor onze samenleving. En waarom niet? Omdat de mens nu eenmaal mens is.

En prijs jezelf gelukkig dat je in Nederland woont, in Nederland is de mens tot op een zekere hoogte 'gelijk'.
Zou je echter bv. in China geboren worden zou je wel anders praten.

Je probleem met de samenleving is puur een luxe-probleem. Je klaagt en zaagt enkel omdat je de strugle-of-life mist. Ik kan je verzekeren dat als je wat meer moest vechten in je leven je wat minder zou stil staan bij dat 'alles draait om geld'.


vrij zijn
Natuurlijk bestaat vrij zijn niet, komt het niet door je medeburger, dan komt het door jezelf. De mens heeft limieten... dat is niet iets typerend van het mens-zijn. Ben je vrij als je weet dat je dood gaat?
Bovendien snakken de meeste mensen naar regels, iemand die hun richtlijnen geeft. Hoeveel mensen staan er vast in hun schoenen en durven in de massa tegen te gaan?
Jij allesinds niet, anders zou je niet zo een problemen hebben met het 'vrij zijn'.
Bestudeer je de geschiedenis wat, dan zal je zien dat de mens de natuurlijke inclinatie heeft om een leider te zoeken. En wat is een leider? Iemand die gevolgd wordt, m.a.w., ze geven een deel van hun vrijheid af in ruil voor wat meer zekerheid.
Waarom denk je dat de godsdiensten zo een succes hebben? (ah ja, en de moderne variant van godsdienst zal wel de media zijn) Omdat de mens vrij wil zijn?
Bovendien moet je het legale begrip 'vrijheid' niet gaan verwarren met het gewone begrip 'vrijheid'. Opnieuw moet je naar de geschiedenis teruggrijpen om het legale begrip vrijheid te begrijpen: vrij van de overheersing van een despoot of een abslote monarch (lijkt die samenleving je dan wat beter?)

liefde en eenzaamheid
de mens wordt alleen geboren en sterft alleen: get over it!

en de vergelijking met apen is terecht, tenslotte wat is een mens? Een rationeel dier... 'vreemd gaan, liegen en bedriegen' is net iets menselijks.
En ja, net als jij veracht ik dat, maar geef toe... heb jij nog nooit in je leven gelogen?

Liefde... weet je wanneer een relatie goed werkt? Wanneer je twee personen die apart gelukkig zijn samen komen. Een relatie is geen uitvlucht, een ander zal je probelemen niet wegnemen, een relatie maakt het leven mooier!

Een persoon die gelukkig is met zijn leven heeft heus geen zin in een relatie te beginnen met iemand die depressief loopt te zeggen 'in wat voor samenleving leven wij?'. Er zijn andere dingen in het leven om je op te concentreren!

Emancipatie... Als je wil dat de man en vrouw gelijk zijn, waarom zoek je je dan geen man als partner? Waarom wil je een vrouw? Omdat ze hetzelfde is als een man met het verschil van wat uiterlijke kenmerken?
Ik denk het niet!

Bovendien zou je blij moeten zijn met de emancipatie. Ga eens na of de vroegere samenleving zonder de gemancipeerde vrouw zoveel beter was, of de huidige samenlevingen in verschillende andere delen van de wereld?

Weet je waarom ik niet omga met mensen die ongelukkig zijn? Omdat die mij ongelukkig maken. Waarom zou ik moeten mijn tijd daaraan moeten verspillen. Gelukkig zijn is een keuze! En als iemand de keuze maakt ongelukkig te zijn dan weiger ik resoluut me te laten meeslepen in een spiraal van depresiviteit, want ik zal ze toch niet gelukkig maken! (en je moet niet afkomen met iemand die geen familie heeft, iemand die alles verloren is, iedereen heeft zijn moeilijkheden in het leven, en het is aan jou de keuze of je je erover zet of niet)

Iemand gaat om met andere mensen niet omdat ze een exclusive groep willen creeeren, maar omdat ze zich goed voelen samen, omdat ze dezelfde ideeen en dromen delen. Iedereen heeft zijn gelijken in het leven, de mensen die op hetzelfde niveau staan. Sommige van die groepen zijn erg ruim, andere dan weer zelfdzaam, zoek waar je je goed bij voelt. Pas als jij je zelf goed voelt kan je je geluk delen met jezelf.
Dus ja, de mens moet nu en dan wat egoistisch zijn. Wat voor zin heeft het jezelf te laten vernietigen (geestelijk of lichamelijk) om een ander te helpen?
'Verbeter de wereld, begin met jezelf', m.a.w. probeer jijzelf eerst gelukkig te zijn (m.a.w., niet je proberen te verzetten tegen de samenleving), pas dan kan je je concentreren op de wereld.

Geld geld geld, alles draait om geld

En hier komen we bij het luxe-probleem. Ja, er wordt veel belasting betaald, maar, tenminste zie je er een resultaat van. Nederland behoort bij wat ze noemen 'de eerste wereldlanden'. Ik woon in een onderontwikkeld land. Weet je wat hier gebeurt met het belastingsgled? Corruptie. De klasse met geld betaald niet, de klasse zonder geld ook niet. De middenklasse betaald en bestaat al haast niet. Daarnaast hebben ze geen enkele manier om hogerop te raken, daar steekt de politiek wel een stokje voor...
Wees blij dat dankzij de belasting je kan rijden op beharde wegen, wees blij dat dankzij de belasting je drinkbaar water hebt, wees blij dat er geen honderden mensen per dag sterven aan ondervoeding.

een erger land
Ik verzeker je van wel!
Ik verzeker je dat je in een van de beste landjes van de wereld woont, ga nu niet naïef en idealistisch doen.
Ga je naar Zuid-Amerika, dan kom je terecht in landen boordevol corruptie, waar democratie enkel op papier bestaat, en waar nakomlingen van indianen zitten te krijsen om wraak op die vervloekte Spanjaarden die hun goud hebben komen roven en vrouwen hebben verkracht.
Luister gewoon eens naar een toespraak van Chavez die zich via manupilatie heeft laten uitroepen tot levenslange president. Daar zal het zeker beter zijn!
Ga je naar de Verenigde Staten, dan kom je terecht in een samenleving waar de gemiddelde man meer dan 1 job moet hebben om rond te komen en waar mensen meer betalen voor een operatie voor hun hond dan voor zichzelf. Over eenzaamheid gesproken?
Ga naar Azië... in het klasse-systeem van India of het post-communistische China zal je je zeker niet thuisvoelen
En in de primitieve samenlevingen waar de wet van de sterkste geldt hou je het zeker nog geen week uit.
Vluchten uit je land heeft zeker geen zin.

Ah jongen, wees toch gewoon gelukkig met wat je hebt! En breek je kop niet over de samenleving, concentreer je op jezelf!
Jij zal de mens niet veranderen...

En wees niet hypocriet. Groet jij ooit eens een medemens op straat die je niet kent?
Ga niet gaan verkondigen wat je zelf niet doet. Pas als je zelf leeft zoals je wilt dat de samenleving leeft heb je recht tot je anderen aan te sporen het zelfde te doen.
In neem aan dat jij geen zin hebt je comfortabele materieele bestaan op te geven om in een hutje te gaan wonen in China waar je een kommetje rijst per dag hebt?

En nu ben ik stiekem zelf 1 van de grootste idealisten die bestaat. Maar daarnaast ben ik ook een optimistische realist. Mijn motto is 'verwacht niet te veel, dan word je niet teleurgesteld' (gestolen van Boeddha).
Daarnaast ga ik om met mensen die mijn waarden en normen delen en probeer ik zo trouw mogelijk aan mezelf te zijn. Ik weet wat ik wil, en ik ga ervoor. En zij die mij (en mijn waarden) liefhebben, volgen mij. En de rest? Die maken me echt niets uit, mijn leefwereld hoeft de samenleving niet te weerspiegelen!
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 04-07-2007, 05:32
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
trophus schreef op 01-07-2007 @ 02:46 :

Bijna iedereen handelt uit egoisme, als IK maar verder kom, als IK maar gelukkig ben.
Ik denk dat je hoopt je eigen ongeluk te kunnen verzachten door je ergernissen hier neer de plaatsen, en in dat geval ben je in zekere zin ook egoistisch. Op zich niet verkeerd, en ergens volg ik je wel, maar...met een negatieve ingesteldheid zoals dit zul je de wereld niet verbeteren, laat het gewoon los zou ik zeggen en je zult zien dat het allemaal heus meevalt.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Oud 04-07-2007, 12:07
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 04-07-2007 @ 02:52 :
Fat gaat tegenwoordig makkelijker als je mooi geboren bent vind ik.
Mooie mensen heben het zo fucking makkelijk.

Dan zou ik me ook kunnen vermaken met die "zg. problemen die egenlijk geen echte problemen zijn"
vb. "ik moet mijn vriendje 5 weken missen want ik ga op vakantie met mijn ouders-boehoehoe..."

Kanonne....
Mooie mensen zijn namelijk nooit eenzaam. Mooie mensen krijgen nooit een ziekte. Mooie mensen verliezen geen familieleden. Mooie mensen worden nooit gedumpt. Mooie mensen blijven nooit zitten. Mooie mensen worden altijd aangenomen als ze solliciteren. Mooie mensen hebben nooit crappy baantjes. Mooie mensen kunnen altijd kinderen krijgen. Mooie mensen vinden altijd vrienden. Mooie mensen hebben altijd talenten. Mooie mensen raken nooit verwikkeld in een rachtszaak en raken nooit in de gevangenis. Mooie mensen hebben altijd vriendjes en gaan altijd vijf weken op vakantie met hun ouders.
Bedoel je dat? Hou toch eens op met je gegeneraliseer, het is ontzettend onwaar en irritant. Ook dat gepraat over ''tegenwoordig''. Je bestaat nog helemaal niet lang genoeg om het met recht van spreken over ''tegenwoordig'' te hebben. Weet je uit eigen ervaring hoe het vroeger was? Weet je uit eigen ervaring hoe anderen het hebben? Nee, dat weet je niet.
Oud 04-07-2007, 13:50
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
Quis schreef op 04-07-2007 @ 13:07 :
Mooie mensen zijn namelijk nooit eenzaam. Mooie mensen krijgen nooit een ziekte. Mooie mensen verliezen geen familieleden. Mooie mensen worden nooit gedumpt. Mooie mensen blijven nooit zitten. Mooie mensen worden altijd aangenomen als ze solliciteren. Mooie mensen hebben nooit crappy baantjes. Mooie mensen kunnen altijd kinderen krijgen. Mooie mensen vinden altijd vrienden. Mooie mensen hebben altijd talenten. Mooie mensen raken nooit verwikkeld in een rachtszaak en raken nooit in de gevangenis. Mooie mensen hebben altijd vriendjes en gaan altijd vijf weken op vakantie met hun ouders.
Bedoel je dat? Hou toch eens op met je gegeneraliseer, het is ontzettend onwaar en irritant. Ook dat gepraat over ''tegenwoordig''. Je bestaat nog helemaal niet lang genoeg om het met recht van spreken over ''tegenwoordig'' te hebben. Weet je uit eigen ervaring hoe het vroeger was? Weet je uit eigen ervaring hoe anderen het hebben? Nee, dat weet je niet.
Het feit dat je denkt dat het aanvallen van mooie mensen maar dom gegenearileer is, is ook generaliseren.

Naast de mannen winden ook de vrouwtjes er geen doek meer voor de mond als het gaat om praten over mooi mannen.
Dus in die zin is uiterlijk al een stuk belangrijker dan voorheen.

Als je mooi bent dan nemen mensen de tijd voor je om je aantehoren, je te helpen. hebben alle geduld met je En ze komen zelfs ongevraagd naar je toe ...
Iedereen doet zijn/haar uiterste best voor je omdat ze een wit voetje bij je willen halen.
Voor een leijkerd zijn die dingen helemaal niet vanzelfsprekend. Niemand geeft om je als je een beetje zip kijkt. je moet het maar slikken en niet depri doen. Je wordt zelfs ervaren als last.
Zelfs al lag je bwv. te stuiptrekken op de grond.
En dat hebben mooie mensen helemaal niet. Bij lange na niet zoveel dan. Het is iig. echt en heel verschil in contrast. Voor een mooi meisje staan gelijk 10-20 mensen klaar (mannen en vrouwen)
Lelijkerds krijgen alle shit naar hun hoofd gesmeten en daar is geen geduld voor.
Minder mooie mensen hebben meerte maken met 'Het donkere helft' van anderen.
Mooie mensen krijgen te maken met 'de goede kanten' van anderen.

Een mooi meisje of jongen in een rolstoel krijgt eerder sympathie dan een lelijkerd.
En dat is geen genraliseren. Dat is gewoon een feit.
Mensen die dat durven ontkennen snap ik niet.
Mooiere mensen lachen ook meer ondanks de narigheden in jouw lijst en hebben meer contact. Mooi zijn telt echt wel.

Iedereen waardeert schoonheid en schoonheid werkt.
Mooie mensen hebben het echt wel makkelijker.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 13:53.
Oud 04-07-2007, 14:00
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
vedetje schreef op 04-07-2007 @ 03:18 :
Je probleem met de samenleving is puur een luxe-probleem. Je klaagt en zaagt enkel omdat je de strugle-of-life mist. Ik kan je verzekeren dat als je wat meer moest vechten in je leven je wat minder zou stil staan bij dat 'alles draait om geld'.
[/COLOR]
'De struglle of life mist' ?

Ik vind eerder dat mensen die het goed hebben en gelukkig zijn zich helemaal niet bekommeren over vragen zoals TS die stelt.
En de wereld niet zien zoals TS die ziet.
Daar hebben juist mensen die het goed hebben/mooi zijn/veel geld hebben geen tijd voor omdat ze het al te druk hebben met
echt leven en genieten.

Dus ik denk eerder dat mensen die het goed hebben 'struggle of life' missen.
Ze kennen enkelt de modale/normale pijntjes van ditjes en datjes. De druk van het snelle leven, teveel afspraken, iets te dikke billen bla bla. Ze weten niet wat lang (en echt) lijden is.

Ik denk dat het een algemen fout is om te denken dat mensen die depri/zijn "de struggle of life missen'
En weer worden mensen die het al goed hebben/mooi zijn bevoordeelt.

Laatst gewijzigd op 04-07-2007 om 14:04.
Oud 04-07-2007, 14:02
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 04-07-2007 @ 14:50 :
Het feit dat je denkt dat het aanvallen van mooie mensen maar dom gegenearileer is, is ook generaliseren.

Naast de mannen winden ook de vrouwtjes er geen doek meer voor de mond als het gaat om praten over mooi mannen.
Dus in die zin is uiterlijk al een stuk belangrijker dan voorheen.

Als je mooi bent dan nemen mensen de tijd voor je om je aantehoren, je te helpen. hebben alle geduld met je En ze komen zelfs ongevraagd naar je toe ...
Iedereen doet zijn/haar uiterste best voor je omdat ze een wit voetje bij je willen halen.
Voor een leijkerd zijn die dingen helemaal niet vanzelfsprekend. Niemand geeft om je als je een beetje zip kijkt. je moet het maar slikken en niet depri doen. Je wordt zelfs ervaren als last.
Zelfs al lag je bwv. te stuiptrekken op de grond.
En dat hebben mooie mensen helemaal niet. Bij lange na niet zoveel dan. Het is iig. echt en heel verschil in contrast. Voor een mooi meisje staan gelijk 10-20 mensen klaar (mannen en vrouwen)
Lelijkerds krijgen alle shit naar hun hoofd gesmeten en daar is geen geduld voor.
Minder mooie mensen hebben meerte maken met 'Het donkere helft' van anderen.
Mooie mensen krijgen te maken met 'de goede kanten' van anderen.

Een mooi meisje of jongen in een rolstoel krijgt eerder sympathie dan een lelijkerd.
En dat is geen genraliseren. Dat is gewoon een feit.
Mensen die dat durven ontkennen snap ik niet.
Mooiere mensen lachen ook meer ondanks de narigheden in jouw lijst en hebben meer contact. Mooi zijn telt echt wel.

Iedereen waardeert schoonheid en schoonheid werkt.
Mooie mensen hebben het echt wel makkelijker.
Hmm, wel heel kort door de bocht he? Mensen die knapper zijn worden vaak positiever behandeld, dat geef ik je na. Maar dat het automatisch tot een gemakkelijker leven leid hoeft dus totaal niet.

Ze kunnen bijvoorbeeld een vader hebben die niet van hun af kan blijven, om maar een voorbeeld te noemen. Of net dat psygolosiche trekje hebben genaamd arrogantie, waardoor niemand hun mag. En zo zijn er voor elke karakter/fysische eigenschappen dingen te bedenken van voor en nadelen. Dat je een bepaalde eigenschap hebt betekend niet altijd een gemakkelijker leven.

Nee, ik ben niet moeders mooiste, maar zon statement zoals schrijver hierboven maakt vind ik kort door de bocht.
Oud 04-07-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
TheCreator schreef op 04-07-2007 @ 15:00 :
'De struglle of life mist' ?

Ik denk eerder dat mensen die het goed hebben en gelukkig zijn zich helemaal niet bekommeren over vragen zoals TS die stelt.
Daar hebben juist mensen die het goed hebben/mooi zijn/veel geld hebben geen tijd voor omdat ze al te druk bezig zijn met
echt leven en genieten.
'Het goed hebben' is dus een eerste vereiste.

Dus ik denk eerder dat mensen die het goed hebben geen 'struggle of life' kennen..
Ze kennen enkelt de modale/normale pijntjes van ditjes en datjes. De druk van het snelle leven, teveel afspraken, iets te dikke billen bla bla.
Hehe, ik denk dat er zat mooie mensen zijn die het goed hebben en veel geld hebben, maar ook deze vraag zich afstellen. Het is meer een denkvraag, dan dat je een perse een probleem zou moeten hebben als je dit afvraagt.

Sommige mensen denken en analyseren alles diep na, anderen niet... Dat heet afwisseling in de mens.
Oud 04-07-2007, 14:05
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 04-07-2007 @ 15:00 :
'De struglle of life mist' ?

Ik denk eerder dat mensen die het goed hebben en gelukkig zijn zich helemaal niet bekommeren over vragen zoals TS die stelt.
Daar hebben juist mensen die het goed hebben/mooi zijn/veel geld hebben geen tijd voor omdat ze al te druk bezig zijn met
echt leven en genieten.
'Het goed hebben' is dus een eerste vereiste.

Dus ik denk eerder dat mensen die het goed hebben geen 'struggle of life' kennen..
Ze kennen enkelt de modale/normale pijntjes van ditjes en datjes. De druk van het snelle leven, teveel afspraken, iets te dikke billen bla bla.
Dat net, net zoals de probleme van de topic-starter... iemand die zich moet bezig houden met of ie morgen zal omkomen van de honger of niet zal zich niet bezig houden met 'in wat voor klote maatschappij leven wij', hij zal zich bezig houden met 'hoe kom ik aan eten'.
Iemand die daarmee bezig is heeft te veel tijd om na te denken, verveelt zich duidelijk!
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Ads door Google
Oud 04-07-2007, 14:07
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 04-07-2007 @ 15:05 :
Dat net, net zoals de probleme van de topic-starter... iemand die zich moet bezig houden met of ie morgen zal omkomen van de honger of niet zal zich niet bezig houden met 'in wat voor klote maatschappij leven wij', hij zal zich bezig houden met 'hoe kom ik aan eten'.
Iemand die daarmee bezig is heeft te veel tijd om na te denken, verveelt zich duidelijk!
Mwah, niet bepaald hoor.

Iemand die om kan komen van de honger zal misschien best denken van: "Ik leef in een klote land, hoe kom ik aan eten, hoe verzorg ik mijn familie?".... En besluit naar Nederland te reizen omdat het hier beter is. Dat komt voor, dan heeft hij/zij waarschijnlijk besloten dat onze maatschappij beter is dan die van hun.
Oud 04-07-2007, 14:15
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
[QUOTE]domus schreef op 04-07-2007 @ 15:02 :
[B]Hmm, wel heel kort door de bocht he? Mensen die knapper zijn worden vaak positiever behandeld, dat geef ik je na. Maar dat het automatisch tot een gemakkelijker leven leid hoeft dus totaal niet.[B]
Dat mensen jou als mooi persoon eerder en sneller zullen bijstaan
maakt het al makelijker.

Citaat:
Ze kunnen bijvoorbeeld een vader hebben die niet van hun af kan blijven, om maar een voorbeeld te noemen. Of net dat psygolosiche trekje hebben genaamd arrogantie, waardoor niemand hun mag. En zo zijn er voor elke karakter/fysische eigenschappen dingen te bedenken van voor en nadelen. Dat je een bepaalde eigenschap hebt betekend niet altijd een gemakkelijker leven.
Eerste voorbeeld daar noem je dan ook wat, maarhoe vaak komt dat voor? 1x is al teveel ok. maar hoeveel meer? Hoeveel op de hoeveel?
Je noemt wel hele extreme dingen. Je wilt ws. ook gaan zeggen dat mooie mensen ook kunnen sterven aan kanker?
Mooie mensen hebben het gewoon makelijker in alle opzichten itt. minder mooie mensen.

Ik snap die appels met peren verglijkingen ook nooit.
Zwaar eczeem wordt met kanker vergeleken. Dus eczeem lijders moeten maar niet zo klagen. Het zou niets zijn.

Kijk als het enigste probleem als mooie prsoon is dat je constant wordt lastig gevallen bij een bar. Dat vind ik nog geen noemenswaardig probleem.

Ik zeg alles kort door de bocht omdat ik niet uitgebreid schrijf.
Anders zit ik hier volgende week nog te typen.
Als je de strekking begrijpt is dat voldoende. Ik hoef toch nietalles tot in detail uit te gaan legge wat ik wel niet rpecies bedoel?
Oud 04-07-2007, 14:52
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
domus schreef op 04-07-2007 @ 15:02 :
Hmm, wel heel kort door de bocht he? Mensen die knapper zijn worden vaak positiever behandeld, dat geef ik je na. Maar dat het automatisch tot een gemakkelijker leven leid hoeft dus totaal niet.

Ze kunnen bijvoorbeeld een vader hebben die niet van hun af kan blijven, om maar een voorbeeld te noemen. Of net dat psygolosiche trekje hebben genaamd arrogantie, waardoor niemand hun mag. En zo zijn er voor elke karakter/fysische eigenschappen dingen te bedenken van voor en nadelen. Dat je een bepaalde eigenschap hebt betekend niet altijd een gemakkelijker leven.

Nee, ik ben niet moeders mooiste, maar zon statement zoals schrijver hierboven maakt vind ik kort door de bocht.
Een lelijk persoon kan ook een ouder hebben die niet van zijn/haar kind kan afblijven, een lelijk persoon kan ook ziek worden etc etc.
wat zijn dat voor argumenten?

En arrogantie een nadeel? HAHAHAHA arrogante mensen versieren makkelijker iemand van het andere geslacht, ik weet niet of je dat ooit al eens is opgevallen?
Het klopt idd wel dat mooie mensen het sociaal veeeeel makkelijker hebben dan minder mooie mensen, en verder heeft "mooi zijn" geen echte nadelen t.o.v. minder mooi zijn
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 04-07-2007, 15:29
infrasoft
Avatar van infrasoft
infrasoft is offline
de oplossing vermoord 6,8miljard mensen dan zijn er nog weinig over (ik deel wel ene groot deel van je mening hoor)
Oud 04-07-2007, 15:56
Verwijderd
Citaat:
trophus schreef op 04-07-2007 @ 15:52 :
Een lelijk persoon kan ook een ouder hebben die niet van zijn/haar kind kan afblijven, een lelijk persoon kan ook ziek worden etc etc.
wat zijn dat voor argumenten?

En arrogantie een nadeel? HAHAHAHA arrogante mensen versieren makkelijker iemand van het andere geslacht, ik weet niet of je dat ooit al eens is opgevallen?
Het klopt idd wel dat mooie mensen het sociaal veeeeel makkelijker hebben dan minder mooie mensen, en verder heeft "mooi zijn" geen echte nadelen t.o.v. minder mooi zijn
Hmm, ik denk dat je mijn punt niet inziet... En als ik je postgeschiedenis doorlees sta je waarschijnlijk ook niet echt voor open, maar goed, een poging...

Alleen uiterlijk/geld/macht bepaald niet hoe iemand zich voelt, daar spelen zoveel andere zaken mee, uiterlijk is slechts een van de vele zaken die daartoe kan bijdragen.
Oud 04-07-2007, 16:28
Verwijderd
Citaat:
domus schreef op 04-07-2007 @ 16:56 :
Alleen uiterlijk/geld/macht bepaald niet hoe iemand zich voelt, daar spelen zoveel andere zaken mee, uiterlijk is slechts een van de vele zaken die daartoe kan bijdragen.
DAT bedoelde ik.
Oud 04-07-2007, 18:32
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Je hebt er helemaal gelijk in. De wereld is gewoon vern**kt. Maar wat dus wel zo is is dat we collectief de wereld beinvloeden. En wat je uitstraalt trek je aan. Dus naar mijn denken is positiviteit zoeken, worden en uitstralen de beste optie
__________________
Life is too important to be taken seriously
Oud 05-07-2007, 22:16
Aapton
Avatar van Aapton
Aapton is offline
ja dat komt gewoon door whiners zoals jij
Oud 07-07-2007, 17:55
franky_86
Avatar van franky_86
franky_86 is offline
Wat jij moet doen is vrienden zoeken die niet in hokjes denken, die bestaan echt. De maatschappij zoals deze nu is is het resultaat van de evolutie van de mens, dat is niet te veranderen. In wezen zijn wij allemaal afstammelingen van dezelfde voorouders. Alles draait inderdaad alleen maar om geld, maar geld is iets wat wij zelf hebben uitgevonden. Een onderdeel van de evolutie van de mens dus. In wezen ben jij niks meer dan een hompje levende cellen wat door puur toeval ontwikkeld is tot de personage die je nu bent. Alle gedachtes die door jou hoofd heen spoken worden door niks meer of minder aangestuurd dan door chemische reacties die zich in jou lichaam afspelen. Als je niet tevreden bent over het gevoel wat je hebt, zul je door bepaalde zaken in je leven te veranderen kunnen zorgen dat die reacties in jou hoofd veranderen in een ander soort reacties waarbij andere stofjes vijkomen zodat je je anders gaat voelen. Dit is ook te bereiken door gebruik van medicatie. Kort gezegt is dit waar de hele psychiatrie op draait. Als je hier niet open voor staat zal daar niks in veranderen en zul je ook altijd ongelukkig blijven. Tijd voor verandering zou ik zeggen. Als ik je verhaal zo lees ben je in zekere mate depressief en het is erg lastig om daar zelf uit te komen. Als je echt aan niks andes dan dat kandenken en je je vaak kut voelt, ga dan is praten met iemnd die veel van psychiatrie af weet.

Laatst gewijzigd op 07-07-2007 om 18:14.
Oud 20-07-2007, 16:30
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
franky_86 schreef op 07-07-2007 @ 18:55 :
Wat jij moet doen is vrienden zoeken die niet in hokjes denken, die bestaan echt. De maatschappij zoals deze nu is is het resultaat van de evolutie van de mens, dat is niet te veranderen. In wezen zijn wij allemaal afstammelingen van dezelfde voorouders. Alles draait inderdaad alleen maar om geld, maar geld is iets wat wij zelf hebben uitgevonden. Een onderdeel van de evolutie van de mens dus. In wezen ben jij niks meer dan een hompje levende cellen wat door puur toeval ontwikkeld is tot de personage die je nu bent. Alle gedachtes die door jou hoofd heen spoken worden door niks meer of minder aangestuurd dan door chemische reacties die zich in jou lichaam afspelen. Als je niet tevreden bent over het gevoel wat je hebt, zul je door bepaalde zaken in je leven te veranderen kunnen zorgen dat die reacties in jou hoofd veranderen in een ander soort reacties waarbij andere stofjes vijkomen zodat je je anders gaat voelen. Dit is ook te bereiken door gebruik van medicatie. Kort gezegt is dit waar de hele psychiatrie op draait. Als je hier niet open voor staat zal daar niks in veranderen en zul je ook altijd ongelukkig blijven. Tijd voor verandering zou ik zeggen. Als ik je verhaal zo lees ben je in zekere mate depressief en het is erg lastig om daar zelf uit te komen. Als je echt aan niks andes dan dat kandenken en je je vaak kut voelt, ga dan is praten met iemnd die veel van psychiatrie af weet.
hij kan natuurlijk ook atoombommen op werelddelen gaan gooien...of zelfmoord plegen
Oud 20-07-2007, 17:10
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
littlebee schreef op 20-07-2007 @ 17:30 :
..of zelfmoord plegen
Ik heb t wel prima hoor, nergens last van. ben wel gelukkig

maar we hebben toch een kutwereld
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 20-07-2007, 19:41
littlebee
littlebee is offline
Citaat:
trophus schreef op 20-07-2007 @ 18:10 :
Ik heb t wel prima hoor, nergens last van. ben wel gelukkig

maar we hebben toch een kutwereld
het probleem is niet de wereld maar de mensen erop
Oud 20-07-2007, 21:31
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Citaat:
littlebee schreef op 20-07-2007 @ 20:41 :
het probleem is niet de wereld maar de mensen erop
I know
We zijn t virus van deze planeet, kan me er niet zo druk over maken

moeder natuur heeft al mossen gecreerd rondom tsjernobil die de nucleaire stoffen tot zich nemen. En moeder natuur knutselt al eeuwen aan ziektes om de mens van de planeet weg te halen.
Vroeg of laat zal ze er in slagen. Of het nu AIDS is of kanker, we gaan er toch allemaal wel aan.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 21-07-2007, 19:08
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Mmm.. Ik zie het zo, alles is toeval. Wij, en het ontstaan van dziektes die voor ons gevaarlijk zijn ook.
Ik vind het eerlijk gezegd heel erg geniaal van ons als ingewikkelde geevolueerde schepsels die zoveel kunnen dat wij de wereld domineren met moeder natuur op nummer 1 en wij op 2.
Dat wij zoveel het hoofd kunnen bieden en met zoveel verschllende dingen om kunnen gaan of eromheen kunnen. Is gewoonweg Fascinerend.

Ik vind het alleen jammer dat je binnen de sociale samenleving (en dat nu een steeds sterker aanwezige tendens wordt) dat je aan bepaalde eisen moet voldoen wil je nog mee kunnen komen
En om ook van bepaalde geneugten te meegenieten (sex bv.)
Je zou maar als mooi persoon geboren worden en alles hebben zeg.. De aandacht, de liefde, de sex, dat mensen standaard goed over je denken, verliefd op je worden, altijd jou geduldig te woord staan, alles...
Zou toch mooi zijn... Echt.
Sommige mensen kennen echt alleen maar de donkere helft van de mensen.. Mooie mensen krijgen standaard alleen de goede kanten van anderen te zien, en daar wordt je als mooi persoon idd. blij van, zie je alles door een roze bril en krijg je zelfvertrouwen..

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 19:12.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toch proces tegen Geert Wilders
Verwijderd
500 07-03-2009 15:13
Drugs & Alcohol Needlefreak
Griller
125 27-09-2004 11:42
Psychologie Een brief van mijn lieve stiefmoeder
Ruudje
87 10-09-2004 18:40
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap I.v.m. Claus: Televisieprogrammering omgegooid
Verwijderd
41 08-10-2002 14:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim-Fortuynprijs ?
Not for Sale
101 28-06-2002 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.