Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 20:27
Verwijderd
Volgend jaar kom ik terecht in 4 VMBO Theoretisch en ik heb me vakkeuze gemaakt maar vanwege een fout moet het allemaal overnieuw

Maar nou wil het geval zijn de vakken die ik heb gekozen zijn: Duits, Geschiedenis, Economie, Natuurkunde, Nederlands, Engels. (misschien nog meer)

Maar nu het probleem!
Ik wil echt heel graag Natuurkunde gaan doen maar het mag niet! Ik vind dit best wel K*t omdat ik geen moeite heb met Natuurkunde (ja met Scheikunde ook niet maar mijn interesses liggen wel iets beter in Natuurkunde) maar het punt dat ik geen wiskunde heb gekozen is omdat ik daar echt een heel negatief advies voor kreeg Maar hebben jullie dit probleem nooit gehad? Ja ik heb nu maar voor oog om Scheikunde te gaan kiezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2010, 23:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Wiskunde is de basis voor natuurkunde, het oplossen van vergelijkingen met formules etc., dat is allemaal wiskunde. Als je dus slecht bent in wiskunde is dit dus een behoorlijk nadeel bij natuurkunde, en zeker als je het niet in je vakkenpakket hebt (en de vaardigheden dus niet ontwikkelt). Dit is dus waarschijnlijk de reden dat je geen natuurkunde mag kiezen. Scheikunde is op het middelbaar wat minder wiskundig, dus waarschijnlijk mag je dat daarom wel kiezen.

Wat is de reden dat je een negatief advies hebt voor wiskunde? Heb je totaal geen wiskundeknobbel of scoor je slecht omdat je er met de pet naar gooit... (ben eerlijk naar jezelf!)
Ga dit bij jezelf na, want als je denkt dat je het wel zou kunnen is het misschien de moeite waard om er wat meer energie in steekt om je cijfer op te krikken, en toch natuurkunde en wiskunde kunt kiezen. Praat met je docenten en probeer ze te overtuigen van je inzet en wens om toch natuurkunde en wiskunde te willen doen.

Aan de andere kant: als je gewoon niet zo goed bent in wiskunde, accepteer dat dan gewoon en kies een ander vakkenpakket zonder natuurkunde. Het heeft weinig zin om je laatste jaar te laten verknallen omdat je natuurkunde niet haalt terwijl je wel goed bent in andere vakken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.