Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2011, 08:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Beste Lifestylers!
Al even ben ik op zoek naar een topic als deze, dus ik open hem zelf maar.
Ik stel voor dat we hier alle huishoudelijke vraagjes kwijt kunnen:
-hoevaak moet ik stofzuigen/dweilen/ramen lappen?
-hoevaak moet ik de dweil uitspoelen als ik dweil?
-hoe krijg ik nare geurtjes weg uit de koelkast?
-hoe gaan bloedvlekken uit mijn witte t-shirt?

en nog veel meer!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2011, 08:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Overigens stofzuig en dweil ik om de dag en maak ik eens in de week het toilet schoon.
Over hoevaak ik die dweil moet uitspoelen ben ik wel benieuwd. Als hij zwart is? Na elke vierkante meter vloer?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 09:27
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
om de dag dweilen en stofzuigen vind ik wel veel ik doe het 1x per week. en dan spoel ik de dweil uit als die vies is, dat verschilt per keer en ruimte.

mag ik hier ook een klusvraagje stellen? ik ga misschien in een kamer wonen met een geverfde muur. de muur is lelijk vlekkerig donkerpaars (slecht geverfd). als ik hier met een donkergrijze verf overheen ga, wordt dit dan ook vlekkerig? of moet ik sowieso eerst witten?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 09:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als de verf even donker of donkerder is dan het paars, dan neem ik aan dat het met twee of drie lagen ook wel egaal wordt. Maar als je het zeker wil weten dan kun je het beste eerst witten, omdat het dan sowieso goed gaat. Maar weet je wat voor verf de paarse verf is? Want je kunt niet elk soort verf goed overal op smeren.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 10:06
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
nee geen idee wat voor verf het is helaas.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 10:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dan zou ik het sowieso met voorstrijk of witte latex voorbehandelen. Zodat je verf niet afbladdert.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 17:03
Verwijderd
Citaat:
om de dag dweilen en stofzuigen vind ik wel veel ik doe het 1x per week. en dan spoel ik de dweil uit als die vies is, dat verschilt per keer en ruimte.

mag ik hier ook een klusvraagje stellen? ik ga misschien in een kamer wonen met een geverfde muur. de muur is lelijk vlekkerig donkerpaars (slecht geverfd). als ik hier met een donkergrijze verf overheen ga, wordt dit dan ook vlekkerig? of moet ik sowieso eerst witten?
Ik zou eerst een laag grijze grondverf doen en dan de donkergrijze verf. Als het vlekkerig is dan zuigt de muur misschien heel erg, dus dan helpt grondverf ook wel. Er is ook grondverf die na 4 uur overschilderbaar is dus dan kan het nog steeds mooi in één dag.

Mijn vriend stofzuigt 1x per week, behalve de trap en zolder, die doet hij om de week. Ik haal 1x per week zo'n spons-op-een-stok-ding over de vloer. Wat je met een dweil moet doen heb ik nooit begrepen. De spons spoel en knijp ik uit na elke twee meter ofzo, maar dat gaat ook vrij makkelijk want de spons heeft zo'n knijpmechanisme.

Ramen doe ik als ze er vies uitzien, dat is twee keer per jaar ofzo. En dan gewoon met glassex en een doekje. Maar waar we eerst woonden waren de ramen toch wel vies, want aan de buitenkant kon ik er niet bij en er kwamen geen glazenwassers in die straat.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 23:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een dweil bind je om een schrobbezem of trekker en dan doe je daar hetzelfde mee als een swiffer. alleen je knijpt hem met de hand uit.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:03
Verwijderd
maar hoe bind je dat eromheen dan? Gewoon knoop erin leggen ofzo, en dan telkens weer losmaken om 'm uit te wringen? Klinkt erg omslachtig
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:09
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
^ ik dweil altijd braaf op m'n knietjes! Dan kun je 'm veel makkelijker uitwringen
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:28
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
maar hoe bind je dat eromheen dan? Gewoon knoop erin leggen ofzo, en dan telkens weer losmaken om 'm uit te wringen? Klinkt erg omslachtig
je legt m open op de grond, trekker/schrobber in het midden, vouwt de bovenkant eromheen, en dan de onderkant.
t blijft gewoon zitten zo.

ja het is wel omslachtig, maar een dweil kun je tenminste wassen. ik vind die spons-stokken of een mop zo onhygienisch. en dan heb je er wel die je kunt loshalen en kunt wassen, maar die zijn vaak duurder.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:32
Verwijderd
Oh ik heb er een van 15 euro met uitwasbare spons, maar er was er ook een van 10 euro waarvan je de spons kon vervangen, maar dat is op lange termijn natuurlijk wel duurder, want dan blijf je sponsen kopen. Zo'n trekker zal misschien wat goedkoper zijn maar dat scheelt toch niet zo veel? En zo te horen scheelt het wel veel gedoe.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De trekker is van het huis, dus die heb ik niet hoeven kopen. Maar ik weet dat die ongeveer 4 euro was. De dweilen van Euroshopper zijn geloof ik 1,50 per twee. En inderdaad, het is gewoon een beetje eroverheenvouwen. Dat hoeft niet eens supernetjes, het blijft prima zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 18:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ernstig astma en de longverpleegkundige zei tegen me dat ik beter niet vaker dan een keer per week kan stofzuigen omdat je het stof dan juist heel erg opdwarreld. Bij mij is vaker zuigen ook niet nodig want ik heb ook geen harige huisdieren ofzo. Stofzuigen doet m'n vriend een keer per week. Dweilen doe ik minder vaak maar verschilt heel erg. Sowieso eens per maand ofzo maar als het veel regenachtig weer is of we veel met schoenen binnen lopen (in het algemeen lopen we binnen op sloffen dus wordt de vloer niet snel viers) doen we het vaker. Doet m'n vriend ook trouwens. Ik heb zo'n spons op een stok met uitknijpding maar die zit met klitteband vast en kan je dus gewoon wassen. De hal doe ik wel eens extra maar die doe ik gewoon op m'n knieën met een vaatdoekje. Ramen zemen doe ik meestal ook twee keer per jaar (voorjaar/najaar).

Bloedvlekken (en andere eiwitvlekken) krijg je goed uit je kleding als je het niet te heet wast (niet meer dan 40 graden) want dan stollen de eiwitten en bijt de vlek zich vast in je shirt. Met iets als biotex groen gaat het er prima uit, ook als je het even voor laat weken in een sopje van koud water en biotex. Overigens krijg je daar pannen, bloemenvazen, etc ook prima mee schoon en werkt het ook om wondjes schoon te weken ipv soda.

Nare geurtjes in je koelkast kan je voorkomen door alles wat je erin legt goed af te sluiten en je koelkast regelmatig even schoon te maken met een sopje. Je kan ook een citroen doorsnijden en die ergens in je koelkast neerleggen, werkt ook
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:20
Verwijderd
Als je bloedvlekken hebt op witte kleding en het is al heet gewassen dus je krijgt het er niet meer uit, kun je ook gewoon wat dikke bleek erop doen, even laten inweken, uitspoelen en de vlek is weg daarna nog een keer in de was doen om de bleek eruit te krijgen. Dat werkt natuurlijk wel alleen bij witte kleren, anders wordt het een witte vlek en het kan alleen bij katoen of synthetische dingen, niet bij zijde of wol.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 20:25
JustADreamer
JustADreamer is offline
Voor vlekken in kleding gebruik ik altijd direct Dasty, dat is een spuitfles met ontvetter van de Wibra, werkt echt perfect. Als je de kleding daarna oppropt om de vlek heen (zodat dat gedeelte nat blijft) kun je je kledingstuk ook paar dagen later nog wassen zonder dat de vlek in je kleding is getrokken. Dasty werkt trouwens echt zo'n beetje overal voor... Nicotinevlekken op deuren, vette keukenkastjes, verfvlekken die je nergens anders mee wegkrijgt... Echt bizar voor hoeveel dingen ik dat spul al heb kunnen gebruiken!

Stofzuigen doen we hier btw 1x per week, stoffen ook, dweilen 1x per maand maar de keuken doe ik meestal wel 1x per week op m'n knietjes dweilen. Het scheelt dat we op 2e verdieping wonen, al het vuil/nattigheid van je schoenen loop je daardoor niet je huis in (En onze benedenbuurvrouw is nogal schoon en snel, laatst boodschappen opgeborgen en daarna met dweil naar beneden gelopen om gangetje schoon te maken, toen waren m'n voetsporen al weggepoetst). Wc doe ik iedere week uitgebreid met een doekje, daarnaast om de dag een scheut bleek erin. Badkamer schoonmaken ook 1x per week even een doekje langs de tegels en de kraan en zo, doe iedere zondag masker in m'n haar en heb dan toch 20 minuten wachttijd. Wasbak heb ik altijd een washandje naast liggen, zodra ik tandpastaresten zie haal ik ze weg. Keuken same thing, na de afwas doekje over het aanrecht en gasfornuis, 1x per 2 weken ook doekje langs de tegels en klaarrrrr... 1x per maand, of vaker wanneer nodig, de oven schoonmaken.

Oh btw, voor deovlekken in witte shirts, gooi je shirts samen met een basic vaatwastablet in een emmer met warm water, nachtje laten staan en het is weer mooi schoon.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 22:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Over dat opdwarrelende stof, Daantje: omdat ik niet elke week het hele huis wil stofzuigen, maar het wel heel stoffig is (we wonen met 11 mensen en een kat), stofzuig ik mijn kamer dus een stuk vaker. Het is ook echt nodig dan. Dan liggen er stofwolken enzo, van die pluizen.
Ramen wassen doe ik trouwens elke twee weken, maar ik heb dakramen dus die worden heel snel vuil. Aan de binnenkant doe ik het minder vaak.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 09:38
Catch
Catch is offline
Ik ben een lambal met schoonmaken. Ik doe het eens in de zoveel tijd onwijs goed en dan kan het er weer een tijdje tegenaan. Mijn moeder heeft schoonmaakwoede en daarom heb ik een hekel aan veel schoonmaken (niet aan het schoonmaken zelf).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-08-2011, 10:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Omdat ik hier nog maar pas woon, ben ik nog een beetje aan het uitzoeken hoe vaak ik alles moet doen in huis. In de flat stofzuigde ik eens per week (overal laminaat); hier moet het (beneden) zeker twee keer per week. Er ligt dan ontzettend veel op de vloer en ik wil geen steentjes of ander vuil in het parket lopen. De kamers met laminaat stofzuig ik iedere week en dweil ik eens in de maand.
Badkamer e.d. doe ik in principe eens per twee weken grondig (inclusief alle wandtegels e.d.), iedere week 'gewoon' en tussen twee gewone poetsbeurten in haal ik nog zo'n kant-en-klaar schoonmaakdoekje door de wastafels en toilet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 11:03
Verwijderd
Wat zijn jullie schoon Ik heb echt geen zin om elke week te stofzuigen, en al helemaal niet om elke week te dweilen. Dweilen is een uberkutklus en dat doe ik alleen als ik er niet onder uit kan. Maar die pluizen op de vloer liggen er bij mij ook echt niet al na een week? En ramen wassen doe ik ook zelden, maar goed, dat komt omdat de ramen die vies worden, niet te wassen zijn (3 hoog en ze kunnen niet open, dus je komt er niet bij). De badkamer maak ik ook niet zo veel schoon (nu is mijn badkamer een veredelde douche en de douche neem ik af na het douchen en de wasbak wel elke week, dus er blijft weinig over om schoon te maken Het kleine beetje vloer stofzuig ik gewoon als ik stofzuig, en dweil ik met een natte handdoek na het douchen).

Ik maak de dingen gewoon schoon als ze vies worden: dat wil zeggen de wc regelmatig, de keuken altijd na het koken/afwassen (behalve dan dingen als de kastdeurtjes afnemen, dat heeft echt geen zin elke week). Stof afnemen als ik het te stoffig vind. Maar dweilen echt zelden en stofzuigen zo min mogelijk. Hmmm gewoon de dingen waar ik een hekel aan heb dus, die doe ik alleen als het niet anders kan
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 11:38
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Wat zijn jullie schoon Ik heb echt geen zin om elke week te stofzuigen, en al helemaal niet om elke week te dweilen.
Wat ik even vergeet te zeggen is dat het vriendje stofzuigt en stoft iedere week, niet ik Het zou wat mij betreft ook best week langer mogen duren Werk ook al als huishoudhulp in thuiszorg, dan heb je na een dag werken écht wel genoeg gehad van stofzuigers en stofdoeken
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 12:44
Verwijderd
Stofzuigen doe ik in principe 1x per week. Dweilen doe ik echt bijna nooit, want ik heb een hekel aan die stomme losse dweil telkens uitspoelen + uitwringen, ik kan echt slecht tegen dat gevoel Dus zo'n spons-uitknijp-ding klinkt perfect voor mij

Voor de ramen hebben we een ramenwasser die eens in de 6 weken komt. Vaak, maar hij is ook echt goed en goedkoop, dus prima Hij doet ook telkens alle kozijnen + vensterbanken buiten, super netjes. Oh, en de voordeur doet hij ook helemaal (die wordt best snel vies door opspattend water/modder als het regent). Toen we nog geen glazenwasser hadden, deed mijn man de ramen. Of ja, dat was de bedoeling, maar in 3 jaar tijd heeft hij het twee keer gedaan oid, en dat zag je wel. Dus dit is veel beter

Verder doe ik de wc's eens per week en als we bezoek krijgen, doe ik 't vaak ook nog even snel voor ze komen (gewoon zo'n sanitair-doekje erover en klaar).

In de douche stoor ik me overigens altijd aan het feit dat ik de kraan heel mooi schoon heb gemaakt en dat hij na 1x douchen alweer dof is. Iemand enig idee hoe ik die kraan makkelijk glimmend kan houden?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 13:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Oh btw, voor deovlekken in witte shirts, gooi je shirts samen met een basic vaatwastablet in een emmer met warm water, nachtje laten staan en het is weer mooi schoon.
Bedoel je daar van die gelige vlekken mee? Dat heb ik ook super vaak in lichtblauwe of andere lichtgekleurde shirtjes en blousjes, zou je dat ook kunnen doen met een vaatwastablet? Nu doe ik ze na verloop van tijd weg omdat ik het er niet meer uit krijg maar dat is best zonde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 13:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
In de douche stoor ik me overigens altijd aan het feit dat ik de kraan heel mooi schoon heb gemaakt en dat hij na 1x douchen alweer dof is. Iemand enig idee hoe ik die kraan makkelijk glimmend kan houden?
De moeder van m'n vorige vriend wilde altijd dat we de kraan afdroogden na het douchen zodat die waterdruppels er niet op blijven liggen, op drogen en van die vlekken veroorzaken. Wellicht dat ie dan ook langer blijft glanzen. Je kan het proberen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Wc doe ik iedere week uitgebreid met een doekje, daarnaast om de dag een scheut bleek erin.
Dat lijkt mij verkeerdom de bril moet schoon zijn, want die raak je aan met je billen en je handen. Die doe ik ook maar eens per week, maar als ik iets aan de wc vaker schoon zou maken, zou het de bril zijn. De binnenkant van de pot moet gewoon af en toe een beetje bij worden gehouden zodat-ie niet gaat verkleuren en stinken, wat voor zin heeft het om daar om de dag een scheut bleek door te spoelen?

Mijn vriend en ik hebben een rooster, want we willen wel dat het schoon is, maar we denken er niet uit onszelf aan om het schoon te maken.
Ik doe 1x per week de wc's en de vloer beneden en het konijnenhok en het onkruid, elke twee weken de badkamer en de vloer boven en eens per maand de auto. Mijn vriend doet 2x per week de was en 1x per week stofzuigen en strijken en elke twee weken afstoffen en eens per maand de keukenkastjes. Het aanrecht doe ik elke dag, hij ruimt elke dag de vaatwasser uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2011, 15:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De wc maak ik een keer per week grondig schoon met schuurmiddel, sopje en chloor. Tussendoor of als ik visite krijg doe ik de bril en de stortbak dan nog ff met een (kant en klaarschoonmaak)doekje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 16:28
Verwijderd
Ik heb ooit eens de tip gekregen om bij bloedvlekken shampoo te gebruiken, en dat werkt altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 16:30
Verwijderd
Oh en zweet/deovlekken in witte shirts: AH glansspoelmiddel, in een blauwe fles, iets van €1,30.
Er op spuiten, en even laten inwerken en daarna gewoon wassen in de wasmachine.

Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 16:56
Verwijderd
Stofzuigen en dweilen 3/4 keer per week, 1 keer per week de badkamer, wc gewoon iedere dag.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 17:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

In de douche stoor ik me overigens altijd aan het feit dat ik de kraan heel mooi schoon heb gemaakt en dat hij na 1x douchen alweer dof is. Iemand enig idee hoe ik die kraan makkelijk glimmend kan houden?
Afdrogen na het gebruik, echt goed droog dus, met een zeem of keukenpapier. De doffe vlekken zijn namelijk kalkaanslag, de droogrest van water. Dus als er geen water op opdroogt, is er ook geen droogrest!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2011, 21:49
Catch
Catch is offline
Ik voel me echt een viespeuk omdat iedereen zoveel schoonmaakt. Ik vind het niet vervelend om te doen maar ik denk er ook gewoon niet aan. Morgen maar weer aan de slag :')
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Oh en zweet/deovlekken in witte shirts: AH glansspoelmiddel, in een blauwe fles, iets van €1,30.
Er op spuiten, en even laten inwerken en daarna gewoon wassen in de wasmachine.

Werkt dat ook bij van die harder geworden stukken?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Overigens stofzuig en dweil ik om de dag
que
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 13:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
que
Ik wacht niet tot mijn vloer helemaal vies is voor ik hem schoonmaak.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Werkt dat ook bij van die harder geworden stukken?
Yesh.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 20:29
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Dat lijkt mij verkeerdom de bril moet schoon zijn, want die raak je aan met je billen en je handen. Die doe ik ook maar eens per week, maar als ik iets aan de wc vaker schoon zou maken, zou het de bril zijn. De binnenkant van de pot moet gewoon af en toe een beetje bij worden gehouden zodat-ie niet gaat verkleuren en stinken, wat voor zin heeft het om daar om de dag een scheut bleek door te spoelen?
We hebben een hele rare wc Eentje waarbij de binnenkant (het onderwatergedeelte) na 2 dagen er dus écht niet schoon meer uit ziet. Géén idee Vandaar dus de bleek Verder zijn we allebei hele dagen niet thuis dus wordt de wc niet heel vies. En wanneer vrienden komen haal ik ook zo'n kant-en-klaar-schoonmaakdoekje over de spoelbak en bril.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2011, 08:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Oh en zweet/deovlekken in witte shirts: AH glansspoelmiddel, in een blauwe fles, iets van €1,30.
Er op spuiten, en even laten inwerken en daarna gewoon wassen in de wasmachine.
Bleekt dit je kleren? Oftewel: kan dit ook bij andere kleuren dan wit?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Ik wacht niet tot mijn vloer helemaal vies is voor ik hem schoonmaak.
Ik ook niet, maar als mijn chick om de dag zou stofzuigen en dweilen zou ik haar naar een gesticht sturen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 09:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat wordt er veel gepoetst hier. Ik stofzuig eens per week m'n kamer en dweilen als ik denk dat dat nodig is (vaak om de week met zo'n vochtig vloerdoekje op de swifferdweil). In huis doen we 1x per week de badkamer en de keuken. In de keuken wordt wel ongeveer elke dag een doekje over het aanrecht gehaald, maar soms ook niet. De wc ook ongeveer 1x per week. En ramen wassen? Bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Bleekt dit je kleren? Oftewel: kan dit ook bij andere kleuren dan wit?
Niet dat ik heb gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 10:34
Verwijderd
Citaat:
We hebben een hele rare wc Eentje waarbij de binnenkant (het onderwatergedeelte) na 2 dagen er dus écht niet schoon meer uit ziet. Géén idee Vandaar dus de bleek Verder zijn we allebei hele dagen niet thuis dus wordt de wc niet heel vies. En wanneer vrienden komen haal ik ook zo'n kant-en-klaar-schoonmaakdoekje over de spoelbak en bril.
Is 't onder water dan niet helemaal 'verkalkt' ofzo? Dat het daar ruw is en dus snel vies wordt? Dat hadden wij eerst ook, maar een plens azijn en even laten inweken doet wonderen; blijft het veel langer schoon!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 17:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ook niet, maar als mijn chick om de dag zou stofzuigen en dweilen zou ik haar naar een gesticht sturen
Niet vaak genoeg?
Maar het hangt heel erg van de kamer/het huis af hoe vaak het nodig is. In mijn oude kamer deed ik het ook veel minder. Maar hier heb ik een lichte vloer en een groot raam tot op de grond, waardoor je elk vuiltje ziet liggen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 19:48
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Is 't onder water dan niet helemaal 'verkalkt' ofzo? Dat het daar ruw is en dus snel vies wordt? Dat hadden wij eerst ook, maar een plens azijn en even laten inweken doet wonderen; blijft het veel langer schoon!
Ja misschien wel, wc zat er al in toen we het huis kochten... Ik gooi er binnenkort wel zo'n ontkalkingstablet in, zien of dat wat uithaalt... Het is iig wel wit als ik het net heb schoongemaakt dus niet héél erg smerig, in sommige huizen waar ik schoonmaak is en blijft het gewoon bruin wat je ook doet.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 20:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als het bruin blijft is dat omdat de kalk het glazuur heeft aangetast. Dan is het dus erosie, dat kun je niet verhelpen door schoon te maken. Dus de kalk verwijderen is best belangrijk! Die ontkalkingstabletten werken prima, maar je kunt ook een mengsel van azijn en zout erin gooien. Eventueel eerst even opwarmen in de waterkoker (is die ook meteen kalkvrij).
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 10:27
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Groene zeep & soda
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 15:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je hebt wel echt zuur nodig voor kalkaanslag.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 15:53
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Nee ik reageerde alsof er nog niets stond .
Groene zeep en soda zijn gewoon multifuncioneel (meestal)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 16:21
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Als het bruin blijft is dat omdat de kalk het glazuur heeft aangetast. Dan is het dus erosie, dat kun je niet verhelpen door schoon te maken. Dus de kalk verwijderen is best belangrijk! Die ontkalkingstabletten werken prima, maar je kunt ook een mengsel van azijn en zout erin gooien. Eventueel eerst even opwarmen in de waterkoker (is die ook meteen kalkvrij).
Gedaan Geen idee nog of het geholpen heeft, over 2 dagen weet ik meer
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 19:16
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
ben benieuwd!
Fijn Vriendjes die doodleuk vergeten dat ze niet mogen plassen omdat ik de wc ontkalk Ik gooi er vanavond nog wel scheut azijn in, die 5 minuten die het nu heeft volgehouden zal vast niet hebben gewerkt
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine "Wat saain je hobby's?" #1852
Trimm Trabb
500 17-07-2013 18:15
De Kantine 30 Day Shred EN MEER - deel 3
Verwijderd
500 06-07-2013 22:48
De Kantine And You Will Know The Truth s^a^a^i #1646
Spoiler-Dude
500 21-04-2012 00:50
Beleidszaken Nuttige handwerken.
fizzle-fluffy
29 01-02-2010 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.