Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 18:06
meisje833
meisje833 is offline
Doordat ik al paar keer een vriend heb gehad die het heeft uitgemaakt, en een paar jongens heel leuk heb gevonden, die mij hebben gebruikt, vreemd met mij waren gegaan en nog een paar van zulk soort nare dingen heb ik niet echt meer zoveel vertrouwen in een nieuwe relatie met een jongen

ik heb een leuke jongen leren kennen die mij waarschijnlijk ook leuk vind, maar ik ben bang als ik wat met hem aanga dat hij dan ook me hart breekt net als al die andere, ik ben nu best wantrouwig.
Dan denk ik heeft hij bijvoorbeeld ook een vriendin, of ziet hij mij voor de lol, en misschien maakt hij het ook wel uit na een paar jaar.

Het klinkt misschien een beetje raar maar ik ben gewoon bang dat ik me dalijk heel erg aan hem ga hechten en van hem ga houden, en dat het dan weer mis loopt :-( omdat het al meerdere keren achter elkaar is misgelopen.
En ik weet wel dat niet alle jongens zo zijn, en misschien is hij ook niet zo , en niet alle relaties gaan uit, maar ben gewoon bang dat hij me ook pijn zal doen en dat als ik wat met hem heb dat het dan ook uitgaat na een tijd net als bij die andere....hoe krijg ik me vertrouwen daarin terug, want straks laat ik hem of andere hele leuke jongens lopen :-(
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 18:08
Verwijderd
Algemeen bekend gevoel, uiteindelijk beland je toch weer bij hem in bed.

Het enige waar ik geen oordeel over kan geven is of hij wel of niet je lang trouw zal zijn, dat weet jij beter dan ons.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:09
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
tja lastig probleem, dat zeker. Maar je weet van te voren niet hoe het zal lopen. Misschien is het wel een hartstikke leuke jongen die oud met jou wil worden. Of misschien is het een jongen die bovgenstaande doet alsof en je, nadat hij uitgespeeld is, je weer dumpt.
Je hebt nooit zekerheid, er is altijd een risico dat je met een gebroken hart komt te zitten.
Het is een soort, wie niet waagt, wie niet wint, situatie. En door je voorgaande ervaringen kan ik me voorstellen dat je huiverig bent.
Het enige advies wat ik je kan geven, is dat áls je er toch voor gaat, gooi je dan niet meteen met hart en ziel naar hem toe. Dat moet groeien en als het dan al naar korte tijd uitgaat heb je minder pijn.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:15
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
heel bekend gevoel. als ik jou was zou ik, als ik wat met hem zou krijgen,. het heel rustig aan doen. en misschien wel vertellen wat je in het verleden is gebeurd zodat hij je begrijpt. heb ik gedaan tenminste en dat had alles een stuk verbeterd.

je moet nu niet meer geen relaties meer aangaan. je moet alleen voorzichtig zijn, je weet nu waar je voorzichtig mee moet zijn. Maar, probeer niet te denken dat hij wel hetzelfde zal zijn (zal in het begin wel zo zijn). Ik weet wel dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar met hem praten… dat helpt altijd een heleboel.

Denk je dat die nieuwe jongen ook zo is, dat hij je zou bedriegen enzo? En denkje dat door hem of door wat er in het verleden is gebeurd?
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:19
meisje833
meisje833 is offline
ik heb zo'n gevoel omdat ik in het verleden nare dingen heb meegemaakt, dat klopt ja daarom is dat gevoel denk ik ook
Maar ook wel omdat ik van ze neef hoorde gister aan de tel. dat hij vaak vriendinnen heeft gehad, en de langste was maar voor een half jaar, en nu ben ik bang dat hij mij dalijk ook na een half jaar aan de kant zet of eerder, omdat hij al zo veel vriendinnen heeft gehad en nooit lang mee gehad heeft.
ik weet wel dat dat geen rede is om te denken dat hij het met mij ook niet lang uithoud, maar door die nare dingen ben ik daar heel erg bang voor, en hij is zo verschrikkelijk leuk dat ik zeker weet dat ik me ga hechten aan hem.

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 18:29
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
Hechten is niet altijd fout toch?

Je bent bang dat hetzelfde weer gebeurd. Ik snap wel dat het veel moeilijker is door wat er allemaal gebeurd is (ik heb zelf ook behoorlijk wat gedoe gehad). Maar ben nu een jongen tegen gekomen met wie het wel helemaal goed gaat, die echt voor mij gaat. het is dan nog niet zo lang, maar toch.

Hou oud zijn jullie? Want je zegt dat het langste maar een half jaar was. Maar op zich betekend dat niet zo heel veel, want er moet toch eens de eerste keer zijn voor een echte lange relatie?!

Als hij zo verschrikkelijk leuk is… misschien moet je het gewoon maar proberen… je kunt het heel rustig aan doen, en niet meteen met hem het bed in duiken. Weet je ook meteen of het daar niet om te doen is.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 19:02
meisje833
meisje833 is offline
wij zijn allebei 20 ik wordt in dec 21 en hij in jan dus we schelen een paar weken
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:55
kiwi-meisje
Avatar van kiwi-meisje
kiwi-meisje is offline
ik snap psies waar je het over hebtmen ex was vreemd gegaan en ook niet zo een klein beetjuh ook dus dat is toen uitgegaan en toen voelde ik me zo waardeloos en ik had helemaal geen vertrouwen meer in een relatie dus toen heb ik een hele tijd geen vriendjuh gehad en jah toen werd ik verliefd.. op cas en in het begin zat ik heel erg met twijfels of hij me ook zou dumpen voor een ander meisje maar na een tijdje verloor ik vanzelf die angsten door hem gewoon te vertrouwen en we hebben inmiddels 1,5 jaar en alles is nog steeds goed tussen ons..
__________________
hehe..me being back..i'm always so totallt M!sZuNdAsToOd..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:51
meisje833
meisje833 is offline
dan maar hopen dat deze jongen ook anders is...ik wordt er zo gek en onzeker van maarja..anders kan je beter nooit meer een relatie beginnen wantja je weet het natuurlijk nooit van te voren helaas :-( maar dat is juist wel waar ik me onzeker over voel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:56
barkrukkie
barkrukkie is offline
tsja, je weet van te voren nooit hoe het zal aflopen, maar dat is nog geen reden om er nooit aan te beginnen...
gewoon proberen je gevoel te volgen, niet denken dat je nooit meer relatie moet beginnen of juist denken dat je wel gewoon moet beginnen en dan wel kijken..
volg je gevoel, als jij een relatie met hem wilt, dan ga er voor
kijk gewoon wat je voor hem voelt en probeer te weten te komen of dat wederzijds is
__________________
[spAm]
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:28
Verwijderd
Stel de jongen gewoon op de proef. Want hoe jammer ook voor hem als je zulke ervaringen hebt met mannen/jongens die zich zo gedragen. Dan kan ik me voorstellen dat je huiverig wordt.

Dus wacht gewoon langer dan normaal met sex. Leer hem eerst goed kennen.

succes
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:41
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik herken me wel in je verhaal alleen is het bij mij niet zo dat ik jongens niet meer vertrouw ("sommige van mijn beste vrienden zijn jongens") maar mijn keuze in jongens is verschrikkelijk.
Ik weet niet waarom, maar ik blijf op jongens vallen met wie het uiteindelijk niets kan worden en dat maakt het moeilijker om feilloos op mijn gevoel te kunnen vertrouwen; dat heeft me immers al vaker teleurgesteld.
De alternatieven zijn echter ook niet erg aantrekkelijk: niet meer omgaan met jongens waar ik echt op val, of me op jongens richten waar ik me in eerste instantie niet zo heftig tot aangetrokken voel.
Ik kan je dus niet helpen, maar ik herken je twijfel.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:22
Carrera
Avatar van Carrera
Carrera is offline
Kijk volgens mij maak je je teveel zorgen, doe het rustig aan
kijk de kat een beetje uit de boom maar

WIE NIET WAAGT WIE NIET WINT ...
NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS ...

Ik begrjip dat je het er moeilijk mee hebt, maar
het is ook je houding denk ik, je hebt het altijd over dat hij je dumpt
na een half jaar of een aantal jaar ... dit is toch al best lang vind ik???
Misschien niet teveel richten op toekomst en meteen dromen over trouwen, 4jaar samen zijn of weet ik veel wat ...

In ieder geval succes
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:31
Verwijderd
Zelfde geval hier.
Je moet maar net ietsje zwakker zijn en de klappen van je leven niet kunnen incasseren en je krijgt dit
Maar, je leeft om jezelf te overwinnen dus zoals al boven werd gezegd;
Werk eraan, neem een hoger tempo aan, maak je sterk en ga er alsnog voor, wie niet etcetc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Omgaan met ex in een depressie
Verwijderd
9 22-03-2016 10:54
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Liefde & Relatie Vervolg van ik durf geen nieuwe relatie meer aan te gaan..
meisje833
13 26-10-2004 19:19
Psychologie vertrouwen
4774
18 30-07-2004 14:43
Liefde & Relatie Relatie doorzetten of niet
verwijderen_aub
26 09-01-2004 17:40
Psychologie depressiesss
load_harmony
32 12-03-2003 09:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.