Oud 14-03-2009, 23:54
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Hallo allemaal,

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen.

Je moet je voorstellen dat ik M ben en mijn vriendin V.

We hebben de gedurende 2,5 jaar een relatie en in het begin ging dat goed.

Allereerst wil ik jullie de staat van mijn vriendin laten weten.

Sinds enige maanden is er vastgesteld dat ze aan een paniekstoornis lijdt i.c.m. agorafobie (pleinvrees).
Ook is het bekend dat ze een milde vorm van claustrofobie heeft.
En last but not least (dit is nog niet met zekerheid vastgesteld)het Bordeline-syndroom.

Verder gaat haar 'normale' dag gepaard met hevige stemmingswisselingen.
Ook is ze heel erg impulsief en denkt ze vaak zwart-wit (dus heel erg klaar klontje zeg maar).
En verder kan ze heel erg uit de hoek komen en extreme reacties veroorzaken bij haarzelf.
Verder zijn de gedachten die ze over haarzelf heeft erg wisselend, ook over andere mensen.
Dit kan binnen 1 minuut veranderen.

Eigenlijk moest ik weten wat er nu aan zat te komen 2,5 jaar geleden.

Toen ik haar voor het eerst leerde kennen, had zij diverse relaties gehad met diverse
vrienden van mij. Dit wist ik niet omdat ik mijn vrienden wel kende, maar ik erg bezig was
met school.

Zij had in het bijzonder met vriend P een maand lang een relatie. Voor 'relatie' begrippen
zeer kort dus. Toch heeft ze altijd een zwak voor P gehad. (Deze relatie was een paar jaar voor
dat ik echt met haar omging voltrokken)

Indertijd ik haar leerde kennen kwam ze P toevallig tegen in een disco en is toen ook een aantal
keren langs P gegaan. Dit zonder mijn weten, en dat was natuurlijk ook niet nodig.

Mijn relatie met P was normaal ik zag P heel soms en hij had het wel eens over V. Alhoewel ik haar
nooit had gezien.

P kende V natuurlijk van vroeger. Ik kende V via mijn werk. V was plots weggegaan omdat haar
relatie met Z uit was gegaan.
(nadat haar relatie met P zelf was uitgegaan was ze een relatie begonnen met P zijn vriend, genaamd Z)


V kon het niet meer aan.

Afijn, V begon toen met mij te mailen/msnen. En ik vond dat erg leuk en heb haar toen ook gemaild/gemsnt.

V begon toen steeds vaker met mij om te gaan en hoorde eigenlijk niets over P.

V was in die tijd erg losbandig en vond na mij andere jongens ook leuk.

Een aantal maanden later vroeg ik of V meeging met mij op vakantie een weekje met mijn familie.
Dat leek haar leuk en V zei ja. Ik begon verliefd te worden op V en wilde haar in dat weekje vragen
of ze een relatie met mij wilde. Ik had advies gevraagd aan P (hij wist dat ik het over V had)

De vakantie was erg leuk en ik ben zelfs in die week door V ontmaagd.
V was dat al op zeer jonge leeftijd.
Ik had het toch niet gevraagd in die vakantie, of V een relatie met mij wilde.
Ik wilde het doen op de avond toen wij teruggingen.

Die avond toen wij terug gingen naar huis ging V thuis haar spullen uitpakken en vroeg V of ik 's avonds
nog even kwam. V was toen op msn gegaan en sprak P.

Ik kwam langs en toen begon het. V had P gesproken en P zei dat hij weer verliefd op V was.
(Dit terwijl ik nota bene P om advies had gevraagd)

V ging hier direct op in en wilde de volgende dag langs P gaan.

V haar ouders gingen weg en ik wist dat V zich haar niet op haar gemak voelde thuis. Ik had
V zoiezo beloofd dat ik dat weekje dat V haar ouders weg waren bij haar zou blijven.

V zei toen dat ze naar P wilde gaan. Ik was erg in de war. Ze zei dat ze naar P ging en dat ik niet hoefde
te blijven. Maar ik wilde thuis zijn als V thuis zou komen.

Die nacht kwam V terug van P en wat bleek. P en V hadden besloten om weer een relatie aan te gaan.

Ik sliep met V in haar ouders der bed. V wilde met mij knuffelen maar ik stribbelde tegen.
Omwille haar relatie met P. Dat vond V niet leuk. Maar het was niet anders.

In de loop der dagen ging ze vaker naar P en ik hield mij afstandig.
P vroeg zelfs aan mij om een aantal keren langs te komen.

P wist niet dat ik wist dat hij en V alweer begonnen was met een relatie.
Op een avond was ik bij P. V was thuis en had een paar vrienden uitgenodigd.

P. en ik waren aan het praten en ik durfde P er niet mee te confronteren.
Toen kwam er een oude vriendin van P. Ik was moe en wilde naar huis gaan.
Die oude vriendin die ging toevallig ook naar huis. Dus ze wilde gedag tegen P gaan 'zeggen'.

Met dat ik naar de TV keek zoen P en die oude vriendin van hem hartstochtelijk. Ik dacht bij mezelf.
Mis ik hier iets? P wist natuurlijk niet dat ik van V wist.

Toen ging ik terug naar huis en belde V mij op, om langs te komen. Ik ging langs V.
Zij wist dat ik bij P was geweest omdat P dat zei. V vroeg wat ik gedaan had en ik zei film gekeken.

Ik wist nu niet of ik het moest vertellen aan V dus ik hield mijn mond. Maar V wist dat er iets was.

Uiteindelijk heb ik het verteld aan V. Ze begon te huilen, echt heel erg. Haar vrienden beneden hoorde
van de situatie en zeiden: Maar P is hier nu toch niet. M wel, hij staat altijd klaar voor je.

Uiteindelijk vroeg V of ik naar bovenkwam. We sliepen even uurtje en toen is V met mij naar beneden gegaan.
Ze vroeg of iemand sigaretten wilde hebben dus zijn ik en V die gaan halen.

Op de heen weg kwamen we vrienden tegen. V was erg van slag door wat er met P was gebeurd en zei dat ze in de war was.
V zei tegen de vrienden die we tegenkwamen dat ze Z moesten bellen, want Z heeft haar verkracht en geslagen,
en daardoor is ze zo emotioneel in de war gekomen.

Enfin, toen we uiteindelijk na veel huilbuien verder gegaan en sigaretten wezen halen. Op de terugweg nam V opeens
een verkeerde afslag met de fiets. (we waren dus fietsend)
Althans, dat dacht ik.

V fietste zo hard als ze kon naar de spoorwegovergang. V wilde er een eind aan maken.

V riep naar mij dat ik weg moest blijven en niet achter haar aan moest fietsen.

Natuurlijk luisterde ik niet. Uiteindelijk bij de spoorwegovergang aangekomen heb ik ervoor
gezorgd dat V niet voor de trein sprong en haar gerust gesteld dat P een *****zak is.

V is uiteindelijk met mij teruggegaan naar huis. Ze wilde langs P gaan en vragen wat er gebeurd was.
P zei natuurlijk dat er niets was gebeurd en dat ik loog.

V geloofde mij wel, maar wist het niet zeker. Omdat ze wist dat ik haar leuk vond.

De volgende dag sprak V, P op msn.

Dit ging msn-gesprek was heel heftig.

P wilde geen relatie meer met haar hebben omdat V haar beste vriendin de betreffende avond toen P vreemdging,
verhaal kwam halen bij P en daar stennis kwam schoppen.

V haar hart was voor de 2e keer gebroken.

V pogingen om de relatie te behouden waren nutteloos. P wilde het niet meer.

De volgende dag sprak ze P weer op msn. Het was nog steeds uit.

P vroeg of ze V in haar beha mocht zien via de webcam.
Wat later bleek dat P foto's van V had gemaakt in beha via de msn webcam.

P wilde nog steeds geen relatie en V zei toen nou dan trek ik mijn kleren weer aan.

De weken daarop ging het weer super tussen mij en V. en niet lang daarna begonnen wij een relatie.

Dat ging goed. Toen het schooljaar begon gingen V en ik in dezelfde plaats op school.
V had altijd al moeite met naar school gaan, maar gelukkig was ik er voor morele ondersteuning. En dat vond ze erg fijn.

Toch sprak ze af en toen P op msn en dat vond ik niet leuk. Ik durfde dat alleen niet echt te zeggen, maar
uiteindelijk wel. Ze zei toen dat ze niets meer voor P voelde.

De maanden daarop hadden we een paar keer ruzie gehad omtrent P. V zei dat ze toch nog wat voor P voelde.
En V vond het niet eerlijk om mij aan het lijntje te houden. Ook omdat mijn ex contact zocht met mij.
Hoewel ik dat niet wilde.

Enfin, na dit te hebben uitgesproken ging het weer goed.

8 maanden nadat V en ik iets gekregen hadden gingen we een paard kopen. Dit was V haar droom.

10 maanden nadat V en ik iets gekregen hadden kregen we slaande ruzie over P.
Ze sprak hem af en toe nog op msn en ik liet weten dat ik dat niet leuk vond.

V zei dat echt nog met P moest praten om een aantal dingen uit te praten. Ik zei tegen V
als je dat moet doen om onze relatie te redden, of je beter te voelen, dan doe dat.

Die avond ging ze naar P en zei ze dat ze zou bellen als ze thuis zou zijn.
Ik was bang dat P haar zou proberen te zoenen of dat P en V intiem waren.
Ik hoopte gauw iets van V te horen. Die avond belde ik V zelf omdat het nogal laat werd.
V nam niet op. Ik reed langs P om te kijken of haar scooter er stond. Dit was zo.
V belde mij een aantal min later op om te zeggen dat het laat was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Er was niets gebeurd tussen haar en P en ze ging op de bank bij P slapen omdat het al erg laat was geworden.

V was later om 5 uur teruggegaan naar huis. En V belde mij op.
V zei ik moet je iets vertellen. Maak het alsjeblieft niet uit.
Ik ben vreemdgegaan met P.
Mijn hart stond stil. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt. En wist niet wat ik moest doen.
V zei je maakt het toch niet uit he. Ik wist het niet. V kwam direct naar mij toe.

Uiteindelijk heb ik het niet uitgemaakt.

Na dit incident is het de jaren daarop uitstekend gegaan. Bijna nooit ruzie. Alhoewel mijn vader overleed (waar ik het
erg moeilijk mee had) is het toch nog goed gegaan. V zei dat ik was veranderd. Later ging het weer goed.

Later zijn wij gaan samenwonen. Toen ging het bergafwaarts. V was dus uit huis gegaan en ik ook. V haar ouders hadden
haar kamer omgetoverd en mijn ouders hadden dat ook gedaan. Er was geen weg terug.

Het ging heel goed. Maar een aantal maanden later begon V boos te worden om de kleinste dingetjes. Ik dacht dat normaal was.
Dit was namelijk al sinds ik haar ken zo. Alleen nu veel frequenter.

Uiteindelijk liep het allemaal van kwaad tot erg totdat ik zei dat V hulp moest gaan zoeken.
V loopt nu 2 keer p/week bij een psycholoog. En werkt een aantal halve dagen.

V slikt nu medicijnen om haar rustig te houden. Zie bovenstaande diagnose. V slikt dit dus ook om rustig te blijven,
indien zij bijv. voor een sollicitatiegesprek gaat. Of zelfs normaal werken zonder medicijnen gaat niet meer.
Het is dan het werkelijk naar haar werk gaan wat niet gaat zonder haar medicijnen.

Ik werk nu 8 maanden bij een bedrijf. Ik woon zelf 30 km verder.

Er is elke dag veel file op de heen weg en ook terug. Dat wist V. En V en ik hadden dit uitvoerig besproken.
V vond het prima en ik ook.

Ik kom nu regelmatig rond 6 uur thuis. Soms is het wat later. Als ik dan later thuis ben dan 6 uur dan breekt
thuis de hel los. V belt laaiend op en vraagt waarom het zo lang duurt. Ik zeg ik sta in de file en kan er niks aan doen.
Dit begrijpt V kennelijk niet.

Nog een voorbeeld.

Vandaag ging het in een tijd weer goed. We gingen naar haar paard. Ik voelde me weer helemaal verliefd zoals in het begin.
En zij ook. We wilde nog even na haar paard gaan winkelen. We waren thuis en liepen naar beneden. V haar moeder belde.
Ik liep naar beneden en riep mijn kat. V hing op. En zei toen tegen mij (citaat): "Kan je je bek niet houden als ik
aan de telefoon zit?" Ik zei wat? zo praat je niet tegen mij hoor. Het kwam erop neer dat het geroep naar mij kat haar
telefoongesprek belemmerde. Zij gaf hiertoe geen aanleiding dus dat wist ik niet.
Dit eindigde in een fikse ruzie.
Wat in principe nergens op sloeg.

Nog een voorbeeld.

Ik moest een paar dagen geleden wat langer op mijn werk blijven (een kwartier) omdat niemand,
er was en ik geen afsluitcode had. Een collega was onderweg om mij af te lossen.
Ze belde mij op waarom ik zo laat was ik het uitgelegd. Zij snapte niet hoe dat kon omdat iedereen daar werkt. Die dag was iedereen op locatie aan het werk. Mijn agenda was 's middags leeg dus was ik daar alleen. Alleen heb ik geen afsluitcode. Zodoende.
Dat vond ze maar raar en begon ruzie te maken. Efin, dus weer een fikse ruzie.

Het is iedere keer haar schuld. En dat geeft ze ook zelf toe.

Zij geeft de laatste tijd aan om ermee te stoppen.

Ik hou alleen zo zielsveel van haar.

Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Zij kan ook niet meer terug naar huis. En ik ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2009, 01:43
Kivat
Avatar van Kivat
Kivat is offline
Nou jongen, als ik dit zo lees he, heb jij het maar erg hard.

Zelf had ik het denkelijk al uitgemaakt bij die 10 maanden toen ze met P was vreemd gegaan, alhoewel ik niet weet wat ze gedaan heeft, maar kan me er wel wat van indenken.

Ze ging dus ook al met je na bed, voordat julie een relatie begonnen?

Maar het is een kut situatie, ik denk dat julie hier beide niet gelukkiger van worden, ik zou er eens met een derde persoon over gaan praten, julie 2e, met nog iemand die er verstand van heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 09:38
Verwijderd
Pff wat heftig allemaal. Jullie zijn beide nog jong en nu al in zo'n situatie zitten is wel erg gaar..

Moeilijk moeilijk.. Ik raad je aan om een goed gesprek met haar te hebben over o.a wat jou allemaal dwarszit (haar gedrag, 't lijkt of ze jou geen -weinig- ruimte geeft terwijl dat erg belangrijk is in een relatie, ookal wonen jullie samen) en een break te nemen en erna verder te kijken.. Tijdens de break bedenken of het de moeite waard is om nog meer energie te steken in deze relatie..
Zo ja, ga ervoor steun haar overal in maar zorg er ook voor dat je jezelf er niet in kwijtraakt. Laat haar zien dat je heel veel om haar geeft ondanks haar stemmingswisselingen.
Zo nee, maak er zo snel mogelijk een eind aan. Laat haar gaan, en begin je leven rustig opnieuw op te bouwen want kennelijk zit ze er helemaal in verankerd.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 15:19
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Het klinkt alsof je erg gek op haar bent, niet super sterk in je schoenen staat en daardoor te weinig grenzen stelt. Lastig, vooral als ze naast haar slechte kanten ook erg goede kanten heeft. Voor mij zou een relatie met iemand zoals je vriendin te uitputtend en slopend zijn. Het lijkt erop dat zij heel veel energie vraagt en maar weinig energie teruggeeft.

Je zou op jezelf kunnen gaan wonen, of terug naar je ouders. Die kamer is in geval van nood vast wel weer terug te veranderen in een slaapkamer.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 16:41
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Jeetje, ik had het echt niet uit kunnen houden. Zoals Myuki al zegt, lijkt het allemaal veel te veel energie kosten voor dat wat je ervoor terug krijgt.
Ik zou erover nadenken of dit echt is wat je wilt.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Die kamer is in geval van nood vast wel weer terug te veranderen in een slaapkamer.


Wat meer gas terug geven aan die vriendin van je, ze klinkt een beetje... onstabiel. Begrip van jou kant, ok, maar zoals het klinkt is zij echt degene die dit constant uitlokt. Ik zou dit niet zo langer door laten gaan, ik zou er helemaal gek van worden. Praat met haar en als het echt te erg word dan kun je vast tijdelijk bij je ouders terecht tot de situatie opgelost is.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 18:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Als het nu uitgaat is dat een paar maanden kut en zul je er over een half jaar waarschijnlijk erg blij mee zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 18:29
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Bedenk wat jij haalt uit de relatie NAAST liefde en seks. De rand voorwaardes voor je relatie moeten kloppen en als dat niet meer zo is dan moet het klaar zijn.

Als ik je verhaal zo lees zijn er voor jou niet zo veel dingen naast de liefde die je voor haar voelt. Dat kamer/huis probleem valt wel op te lossen. Desnoods slaap je een paar weken op de bank bij je ouders. Je ouders nemen je echt wel weer terug. Ik denk dat je heel nodig voor jezelf moet kiezen, omdat als je dat niet doet, ze je mee sleept. Je hebt ook tijd voor jezelf nodig, anders wordt je alleen maar dood gelukkig.

En ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over wat er met haar gebeurd als je weg zou gaan. Die gedachte moet je aan de kant schuiven, want als je er aan toe geeft ben je een gijzelaar, niet een partner.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 21:25
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik snap het inderdaad. Het probleem is ook dat mijn relatie met mijn moeder niet al te best is. Mijn vader is overleden en die had een heel gezin ergens anders in NL. Mijn moeder is zeg maar 'de andere vrouw'.

Ik heb de laatste jaren zo vaak ruzie met mijn moeder gehad. Vooral voordat ik met V kreeg.

Nu zie ik haar bijna nooit omdat ik daar geen behoefte aan heb. Mijn familie zit heel ingewikkeld in elkaar en mijn kamer is praktisch een pakhuis. Ik denk niet dat er een mogelijkheid is om terug te keren. 1 van de redenen dat ik in een ander huis ben gaan wonen is ook daardoor gekomen.

Net zoals dit weekend gaat het nu opeens heel goed met V.

We zijn vandaag naar Scheveningen gegaan enzo ging goed.

Alleen vanmiddag was er bijna een moment van ruzie.
We waren gister naar V haar paard geweest zowat de hele dag.
Ik had vandaag niet zoveel zin om te gaan, wat ik gister ook zei.
Ik zei dat ze zelf wel kon gaan en dat ik haar af kon zetten.

Maar ze dwong me vanmiddag echt te gaan zowat.
Ze zegt: "Wil je echt dat we ruzie krijgen?"

Ik dacht zo bij mezelf: Nou, liever niet.

Toen we uiteindelijk naar boven gingen (thuis).

Had ze niet echt zin meer om te gaan. Toen ze eenmaal op de bank zat.

En ging het wel gewoon goed.

Toch alweer zo een raar voorbeeld.

Net gegeten bij haar ouders en daar gaat het altijd wel goed.


Zulke dingen maken me toch echt in de war. Het is maar weer de vraag wat me deze week te wachten staat of het een 'normale' week wordt. En of ik elke dag 'op tijd' thuis ben.

Nu ben ik dus weer compleet helemaal in de war.

Het advies om een derde persoon bij te halen heb ik wel tegen haar gezegd en we zijn van plan om samen naar de psycholoog te gaan. Hopelijk kan die ook wat antwoorden/manier verschaffen om dit wat handelbaarder te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Het advies om een derde persoon bij te halen heb ik wel tegen haar gezegd en we zijn van plan om samen naar de psycholoog te gaan. Hopelijk kan die ook wat antwoorden/manier verschaffen om dit wat handelbaarder te maken.
Goed plan, nu ook echt gaan doen. Morgen even rondbellen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 08:25
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Wat ik niet precies snap, is waarom jij mee moet naar het paard? Ik krijg het idee dat het haar paard is, en dat zij er dingen mee wil doen. Dat betekend toch niet automatisch dat jij mee moet? Is het niet verstandiger om die tijd aan jezelf te besteden? Bijv. lekker een boek te lezen, een computer spelletje te doen, zelf sporten, o.i.d.?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 11:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat ik me afvraag, heb je nog een leven naast haar of moet je op elke dag op elk moment van de dag beschikbaar zijn voor haar? Zoek eigen dingen naast je vriendin, want ik heb het idee dat ze je meesleurt in haar negativisme en dat jullie daar allbei niet bepaald gelukkig van worden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 12:10
vilein
Avatar van vilein
vilein is offline
Wat is er met het paard gebeurd?
__________________
Most of the time I don't have much fun. The rest of the time I don't have any fun at all.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 12:50
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Wat ik me afvraag, heb je nog een leven naast haar of moet je op elke dag op elk moment van de dag beschikbaar zijn voor haar? Zoek eigen dingen naast je vriendin, want ik heb het idee dat ze je meesleurt in haar negativisme en dat jullie daar allbei niet bepaald gelukkig van worden.

Dit. Zorg dat je allebei je eigen leven houdt naast de relatie. Want psychische stoornissen of niet, iedereen zou heibel krijgen als je elkaar geen ruimte geeft. Die psycholoog lijkt me een goed idee, ga er zsm achteraan zodat geen van beiden een excuus heeft om het niet meer te regelen of geen therapie meer te volgen.

Verder weet ik niet hoe je er financieel voorstaat, maar omdat je aangeeft dat je een baan hebt op 30km afstand denk ik dat je geld en mogelijkheden (=veel potentiële steden) hebt om zelf ergens een kamer te huren. Ik weet niet waar je nu woont, maar je kunt altijd overwegen om (tijdelijk) goedkoop te huren buiten de grote steden zodat het geen belasting is voor je financiën. Dat moet echt geen reden zijn om in deze situatie te blijven zitten.

Succes jongen, ik hoop dat jullie (maar vooral jij) eruit komt!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 14:09
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Net gegeten bij haar ouders en daar gaat het altijd wel goed.
Dat je opmerkt dat zulke dingen 'wel goed gaan' zegt al genoeg over de kwaliteit van de relatie, lijkt me.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 19:22
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat ik me afvraag, heb je nog een leven naast haar of moet je op elke dag op elk moment van de dag beschikbaar zijn voor haar? Zoek eigen dingen naast je vriendin, want ik heb het idee dat ze je meesleurt in haar negativisme en dat jullie daar allbei niet bepaald gelukkig van worden.
Dit. Daarnaast zou je eerst voor jezelf moeten kiezen en daarna pas voor je vriendin. Of zoals men wel eens zegt: zorg voor jezelf, want een ander doet het niet voor je. Het klinkt misschien hard, maar concreet betekent dit dat jouw eigen welzijn bij je beslissing zwaarder zou moeten wegen dan het welzijn van je vriendin als er geen oplossing is die voor beide partijen het beste zou zijn.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:14
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Citaat:
Wat ik niet precies snap, is waarom jij mee moet naar het paard? Ik krijg het idee dat het haar paard is, en dat zij er dingen mee wil doen. Dat betekend toch niet automatisch dat jij mee moet? Is het niet verstandiger om die tijd aan jezelf te besteden? Bijv. lekker een boek te lezen, een computer spelletje te doen, zelf sporten, o.i.d.?
Ja, alleen het probleem is dat het zadel thuis ligt omdat haar paard op de wei staat.

En zij heeft alleen een scooter als vervoersmiddel, dus in principe als ze wilt gaan rijden moet ik mee om het zadel te vervoeren of haar moeder.

Ik heb dit gister inderdaad ook aangegeven.

Maar zij vat dit gelijk op als: "Dus je wilt niet bij me zijn"

Of: "Kunnen we samenzijn dan wilt je dat niet"

Dus ja. Dan krijgen we dalijk weer ruzie. En dan krijg ik het op me bord dat ik dat veroorzaakt hebt.
......
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:18
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Citaat:
Wat ik me afvraag, heb je nog een leven naast haar of moet je op elke dag op elk moment van de dag beschikbaar zijn voor haar? Zoek eigen dingen naast je vriendin, want ik heb het idee dat ze je meesleurt in haar negativisme en dat jullie daar allbei niet bepaald gelukkig van worden.
Ik heb eigenlijk niet een leven naast dat van met me vriendin...

Ik heb het erg druk met me werk dus al zou ik tijd voor me vrienden hebben/maken, dan zou zij dat opvatten als ik heb geen tijd voor haar (dus elke minuut die ik vrij ben zou ik bij haar moeten spenderen) maar er komen geregeld vrienden langs bijv. a.s. woensdagavond.

Het probleem alleen is dat zij 's avonds liever niet alleen thuis is en ik meestal pas 's avonds thuis ben. Daarom was het in de winter ook een en al drama met dat ik 's avonds pas thuiskwam omdat het zo vroeg donker was.

Valt nu wel mee opzich.

Probleem is ook dat zei ging vrienden heeft. Althans niet veel. Dus zij zit naast haar werk ook heel de dag thuis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2009, 11:20
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Citaat:
Dit. Zorg dat je allebei je eigen leven houdt naast de relatie. Want psychische stoornissen of niet, iedereen zou heibel krijgen als je elkaar geen ruimte geeft. Die psycholoog lijkt me een goed idee, ga er zsm achteraan zodat geen van beiden een excuus heeft om het niet meer te regelen of geen therapie meer te volgen.

Verder weet ik niet hoe je er financieel voorstaat, maar omdat je aangeeft dat je een baan hebt op 30km afstand denk ik dat je geld en mogelijkheden (=veel potentiële steden) hebt om zelf ergens een kamer te huren. Ik weet niet waar je nu woont, maar je kunt altijd overwegen om (tijdelijk) goedkoop te huren buiten de grote steden zodat het geen belasting is voor je financiën. Dat moet echt geen reden zijn om in deze situatie te blijven zitten.

Succes jongen, ik hoop dat jullie (maar vooral jij) eruit komt!
Ja dat klopt die keuze heb ik inderdaad.

Maar ook al zou ik er niet aan moeten denken (wat ik helaas toch wel doe)

Is dat als ik opstap om het zo maar even te zeggen ze geen plek meer heeft. Ze kan uiteindelijk wel naar haar ouders (ze had het al een keer in een uiterst depressieve bui gevraagd)

Maar dan zegt ze tegen mij weer dat ze niet terug wil naar haar ouders. Omdat ze niet echt met hun samen kan leven (ik heb dat 2 jaar moeten meemaken dus ik weet wel wat ze bedoelt) Maar daarentegen is zij ook wel moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:22
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Citaat:
Wat is er met het paard gebeurd?
Dat staat in de wei. Er wordt uiterst goed verzorgd door haar. Zij betaalt er nu ook voor (dat doe ik als zijn geen werk heeft/had)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:22
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Citaat:
Dit. Daarnaast zou je eerst voor jezelf moeten kiezen en daarna pas voor je vriendin. Of zoals men wel eens zegt: zorg voor jezelf, want een ander doet het niet voor je. Het klinkt misschien hard, maar concreet betekent dit dat jouw eigen welzijn bij je beslissing zwaarder zou moeten wegen dan het welzijn van je vriendin als er geen oplossing is die voor beide partijen het beste zou zijn.
Idd,

dat begon ik langzamerhand ook te realiseren, maar als het weer 'beter' gaat dan schopt dat het weer in de war en ben ik eigenlijk weer terug bij af.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:23
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Citaat:
Dat je opmerkt dat zulke dingen 'wel goed gaan' zegt al genoeg over de kwaliteit van de relatie, lijkt me.
Ja...

En we hadden daarvoor ook ruzie gehad dusja......
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:24
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja, alleen het probleem is dat het zadel thuis ligt omdat haar paard op de wei staat.

En zij heeft alleen een scooter als vervoersmiddel, dus in principe als ze wilt gaan rijden moet ik mee om het zadel te vervoeren of haar moeder.

Ik heb dit gister inderdaad ook aangegeven.

Maar zij vat dit gelijk op als: "Dus je wilt niet bij me zijn"

Of: "Kunnen we samenzijn dan wilt je dat niet"

Dus ja. Dan krijgen we dalijk weer ruzie. En dan krijg ik het op me bord dat ik dat veroorzaakt hebt.
......
Ik zou dat niet pikken. Ze heeft je maar te vertrouwen en je woorden te nemen zoals je ze zegt. Hoe moet je anders een relatie hebben?

Daarnaast: Je bent echt niet samen als je vriendin met een paard bezig is. Dan is je vriendin met d'r paard en die vergt alle aandacht (ik heb er ervaring mee). Ik zou haar daar gewoon op wijzen.

Wie een ruzie start maakt geen flikker uit. Ruzie betekend meestal per definitie dat een van de twee niet redelijk doet.

Ik zou echt zelf iets zeggen in de trand van: "Je luistert niet. Als jij op je paard zit, ben je met je paard bezig, niet met mij. Ik wil graag die tijd even aan mezelf besteden, want ik ben al de hele week druk."
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:27
Jongen_22
Avatar van Jongen_22
Jongen_22 is offline
Eergister schijn ik ook door haar telefoongesprek gepraat te hebben.
Ze was aan het bellen met haar moeder en ik riep me kat. Ze gaf geen tikje of zwaaide met haar armen (ze kon me zien en ik haar) dus ik dacht dat ze er geen last van had, daarbij ik riep maar 1 keer.

Dus ja ze zei dat ik me bek moest dichthouden. Ik werd toen ook boos omdat je niet tegen mij hoeft te zeggen dat ik me bek moest houden. Omdat ik de boel bij elkaar schreeuwde. Ze kon het in ieder geval op een andere manier zeggen zei ik maar daar was ze het nie meer eens. En ik schreeuwde niet maar riep even de naam van mijn kat.
Ruziend de auto in en toen richting de snelweg ben ik maar bij de afslag eraf gegaan...

en toen omgedraaid terug naar huis.

Toen we thuis waren half uur later besloten om uiteindelijk toch te gaan nadat ze was afgekoeld. Maar echt vrolijk was ze niet.

Lichtelijk ruziend toch naar de winkel gegaan toen we thuiskwamen was ze wat verder afgekoeld en zei ze ook dat het haar schuld later en dat ze niet boos wilde worden.

Nou echte he..

Wat moet ik hier nu mee? Deze ruzies gaan toch nergens over....
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:33
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Wat moet ik hier nu mee? Deze ruzies gaan toch nergens over....
Uitmaken
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2009, 11:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik zal mijn diplomatieke verhaal maar even laten vallen dan:

Ik denk dat ze je gebruikt en op je leunt. Ze heeft jou nodig en je krijgt er niet ECHT iets voor terug. Je hebt het over liefde enz, maar ik zie er weinig van terug in je verhaal. Ik heb het idee dat ze je niet vertrouwt. En als je dan een keer voor jezelf opstaat, probeert ze je een schuldgevoel te geven.

Het wordt hoog tijd dat je voor jezelf kiest en er een punt achter zet. Je wordt hier echt niet gelukkig van. Als je de goede dingen van je relatie opnoemt, hoor ik je vriendin, niet jou. Je zegt wat je hoopt, niet wat is.

Ik denk dat je ontzettend opgelucht zal zijn als je die stap neemt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 11:50
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
De P's en V's en M's dansen voor mijn ogen, dus ik heb geen idee
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 12:25
Verwijderd
aan al je berichten te lezen (vooral die van vandaag) doe jij dus alles voor haar, maar niks is goed... als je de rest van je leven op wil geven om op deze manier de rest van je leven door te komen moet je het doen, maar mij lijkt het verstandig om er toch mee te stoppen, hoe kut dat ook is en in het begin gaat zijn
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 12:28
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Probleem is ook dat zei ging vrienden heeft. Althans niet veel. Dus zij zit naast haar werk ook heel de dag thuis.
Dan vind ik het nogal logisch dat ze zich zo gedraagt zoals ze doet. Ze heeft jou en als jij er niet meer bent heeft ze niets meer. Dus claimt ze jou. Hoog tijd dat ze een hobby zoekt of lid wordt van een vereniging ofzo. En als ze moeilijk nieuwe contacten legt; cursus sociale vaardigheden erbij. Leg je gelijk contact met lotgenoten.

En als ze dit niet wil; uitmaken.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 13:30
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Pff wat een ingewikkeld verhaal..! Als ik het zo lees denk ik ook meteen aan uitmaken. Maar ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is. Het vertrouwde gevoel dat je altijd iemand hebt om bij te zijn wil je ook niet snel loslaten. Zeker niet als je maar weinig vrienden om je heen hebt bij wie je afleiding kan zoeken en je familie een gecompliceerd verhaal is.. Misschien is het een idee om, als je het idd uitmaakt, te gaan sporten om nieuwe mensen te leren kennen en om afleiding te hebben..?

Zelf heb ik een relatie gehad van 2,5 jaar en heb ik die -om totaal andere redenen natuurlijk- met moeite uit gemaakt. In het begin voelde ik me ernom kut, omdat we gezamenlijke vrienden hadden en ik dacht dat ik degene zou zijn die iedereen kwijt zou raken. Maar achteraf is het eigenlijk totaal andersom. Hij ziet nu bijna niemand meer van de vrienden die we hadden en ik wel.
Ik heb me maanden kut gevoeld, maar uiteindelijk ben ik zo blij dat ik 'van 'm af ben' dat het al het verdriet toen wel de moeite waard is gebleken.

En ik denk dat hier op het forum nog veel meer mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en zich er uiteindelijk veel beter van zijn gaan voelen!
Dus.. Hoe vervelend het ook is voor haar, je moet aan jezelf denken. Op deze manier heb je geen relatie. Je bent er alleen voor haar maar zelf word je er niet gelukkig van.
Maak het uit.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 15:10
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Zulke dingen maken me toch echt in de war. Het is maar weer de vraag wat me deze week te wachten staat of het een 'normale' week wordt. En of ik elke dag 'op tijd' thuis ben. Nu ben ik dus weer compleet helemaal in de war..
Als je al denkt in termen van "Het is maar weer de vraag wat me te wachten staat" en "Of ik wel op tijd thuis ben", dan zit er echt iets niet goed hoor. Heb je je vriendin wel eens geconfronteerd met haar gedrag? Dat je haar ronduit vertelt dat je bijna aan haar gedrag onderdoor gaat? Weet ze wel wat voor een negatieve invloed ze op jouw gevoelens heeft? Als je haar dat eens eerlijk vertelt en kijkt hoe ze daarop reageert, weet je waarschijnlijk al een stuk meer. Als zij begrijpt wat het probleem is en eraan wil werken, is er misschien nog een kans van slagen voor de relatie. Als ze het onzin vindt wat je zegt dan weet je dat het geen zin heeft om hiermee door te gaan.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 15:53
blablatje
blablatje is offline
Wat ik vooral uit je verhaal haal, is dat je vriendin jou ontzettend terrorriseert. Je durft niet eens geluid te maken als zij aan het bellen is; als jij niet álles voor haar opgeeft wordt ze boos en dan voel jij je nog schuldig ook. Niet alleen lijkt zij afhankelijk van jou (voor haar paard, woonruimte en om bezig gehouden te worden), maar jij lijkt ook afhankelijk van haar - ik weet niet voor wat, maar ik kan geen enkele andere reden bedenken waarom je bij deze kwelgeest zou blijven.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 15:54
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen.
En last but not least (dit is nog niet met zekerheid vastgesteld)het Bordeline-syndroom.

Verder gaat haar 'normale' dag gepaard met hevige stemmingswisselingen.
Ook is ze heel erg impulsief en denkt ze vaak zwart-wit (dus heel erg klaar klontje zeg maar).
En verder kan ze heel erg uit de hoek komen en extreme reacties veroorzaken bij haarzelf.
Verder zijn de gedachten die ze over haarzelf heeft erg wisselend, ook over andere mensen.
Dit kan binnen 1 minuut veranderen.

(...)
Ik sliep met V in haar ouders der bed. V wilde met mij knuffelen maar ik stribbelde tegen.
Omwille haar relatie met P. Dat vond V niet leuk. Maar het was niet anders.

V fietste zo hard als ze kon naar de spoorwegovergang. V wilde er een eind aan maken.

V riep naar mij dat ik weg moest blijven en niet achter haar aan moest fietsen.

Het ging heel goed. Maar een aantal maanden later begon V boos te worden om de kleinste dingetjes. Ik dacht dat normaal was.
Dit was namelijk al sinds ik haar ken zo. Alleen nu veel frequenter.

Uiteindelijk liep het allemaal van kwaad tot erg totdat ik zei dat V hulp moest gaan zoeken.
V loopt nu 2 keer p/week bij een psycholoog. En werkt een aantal halve dagen.

V slikt nu medicijnen om haar rustig te houden.

Ik kom nu regelmatig rond 6 uur thuis. Soms is het wat later. Als ik dan later thuis ben dan 6 uur dan breekt thuis de hel los.

Nog een voorbeeld.

We gingen naar haar paard. (...) Dit eindigde in een fikse ruzie.
Wat in principe nergens op sloeg.

Nog een voorbeeld.

Ik moest een paar dagen geleden wat langer op mijn werk blijven (een kwartier) (...) Efin, dus weer een fikse ruzie.

Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Heeey,

Ik heb een paar belangrijke dingen eruit gehaald. Je vriendin heeft idd waarschijnlijk borderline en dat maakt het zo moeilijk voor jou denk ik.
Weet je wat de kenmerken van borderline zijn?
(zo niet hier komen ze)

Het meest kenmerkende van de borderline persoonlijkheidsstoornis (kortweg: BPS of borderline) zijn de sterke wisselingen in stemmingen, gedachten en gedrag. Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk. Ook de ideeën en gedachten die ze over zichzelf hebben, wisselen sterk.
Dit komt heel erg overeen met wat jij vertelt.

Mensen met borderline hebben minstens 5 van de volgende verschijnselen.
  1. Ze proberen krampachtig te voorkomen dat iemand ze in de steek laat. En alleen maar denken dat ze in de steek gelaten worden, is al genoeg om krampachtig te proberen dat te voorkomen.
  2. Ze hebben intense relaties met anderen, maar die zijn ook heel instabiel. Ze denken heel zwart-wit over hun relaties: of iemand is geweldig of hij is waardeloos.
  3. Ze hebben steeds een ander beeld of gevoel van zichzelf. Dat wisselt sterk.
  4. Ze zijn impulsief. Dat heeft negatieve gevolgen voor henzelf op minstens twee gebieden: geldverspilling, veel wisselende seksuele contacten, misbruik van alcohol en drugs, roekeloos rijden, vreetbuien.
  5. Ze doen pogingen tot zelfdoding, dreigen daarmee, of verwonden zichzelf.
  6. Ze hebben sterk wisselende stemmingen als reactie op gebeurtenissen. Dit geeft periodes van grote somberheid, prikkelbaarheid of angst. Dit duurt meestal enkele uren, en bijna nooit langer dan een paar dagen.
  7. Ze hebben een blijvend gevoel van leegte.
  8. Ze hebben last van intense woede, die niet past in de situatie en de situatie ook niet oplost. Of ze hebben moeite hun boosheid te beheersen. Ze hebben dan ook driftbuien, blijvende woede, of hebben geregeld vechtpartijen.
  9. Ze hebben paranoïde ideeën. Dit is het idee achtervolgd of bedreigd te worden. Die ideeën komen in stress-situaties. De ideeën gaan ook weer voorbij. Of ze dissociëren ernstig. Dan hebben ze het gevoel er niet meer bij te zijn en als het ware weg te raken. Soms weten ze dan niet meer precies wat er gebeurd is.


Op trimbos.nl kan je kijken naar meer info. Ook geven zij adviezen voor familie/vrienden, zoals jij. >> Adviezen familie/betrokkenen <<
Ik vind het heel goed van je dat je zo betrokken bent met haar, maar denk ook aan jezelf, laat je niet ondersneeuwen door haar.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Moeilijke keuze
Kris95
14 13-03-2012 20:21
Liefde & Relatie Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen
FW
29 30-11-2007 15:59
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 22:20
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.