Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2012, 19:49
Kris95
Kris95 is offline
Hallo iedereen,

Ik zit al een hele lange tijd met een moeilijke kwestie in m'n leven. Gezien deze kwestie m'n vriendin en m'n beste vriendin betreft, en ik verder weinig mensen heb aan wie ik dit kan vragen zonder dat ik daar de gevolgen van zal merken. Dus val ik terug op internetfora, bij deze:

Ik ben 16, en zit voor de 2e keer in 4vwo. Toen ik dit jaar in m'n nieuwe klas kwam heb ik kennis gemaakt met Stefanie. Na een korte periode van met elkaar communiceren via msn en natuurlijk gewone conversaties op school, zijn we bij elkaar gekomen onder de sluier van verkering.
2 jaar terug, heb ik, per stom toeval eigenlijk, kennis gemaakt met mijn hedendaagse beste vriendin, Chantal. Vanaf eigenlijk moment één, krijg ik al een warm gevoel als ik haar zie. Of als ik haar stem hoor via skype. Ik ben na 3 maanden met haar gewoon gezellig vrienden zijn, verliefd op haar geworden. Ze had mij uit een 3 jaar durende depressie geholpen, iets wat onmogelijk leek in mijn ogen. Chantal twijfelde heel erg, en om haar twijfels te beëindigen, en er een goede vriendschap aan over te houden, besloot ze om vrienden te blijven. Mijn verliefdheidsgevoelens waren daarmee natuurlijk niet weg. Dit heeft erg lang geduurd, ik was er einde vorig schooljaar (juli 2011) pas echt helemaal overheen.

Toen ben ik op vakantie gegaan, terwijl ik daar was hield ik contact met haar, en met m'n beste vriend: Casper. Casper en ik kregen grote ruzie. Toen ik uiteindelijk weer in Nederland was, was ik de resterende 3 weken bij mijn vader, en zijn nieuwe vrouw (ouders zijn dus gescheiden, gedeelde woonsituatie). Hier heb ik heel erg slecht contact mee, het gaat van ruzie tot ruzie. Tot ik op een avond door mijn vader geslagen werd, ik ben toen, gezien ik geen contact meer had met Casper, hij had mij heel erg beledigd, en ik op mijn beurt hem ook, midden in de nacht, met de bus naar Chantal gegaan. Ze waren daar zo lief om mij die week op te vangen (mijn moeder was met m'n stiefvader samen naar Italië). In deze week heb ik heel erg close contact gehad met Chantal. Onze band begon weer te groeien richting verliefdheid (ze gaf aan dat ze me steeds aantrekkelijker begon te vinden, maar dat ze die gevoelens onderdrukte gezien ze een beginnende verkering kreeg met haar, sinds gisteren, ex-vriend).

Ik heb nu 6,5 maand iets met Stefanie, ik hou heel erg veel van haar, en zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Dit weet ik gewoon zeker, gezien het feit dat ik en Stef elkaar 2 achtereenvolgende dagen kwijt waren. Ze had met Casper gezoend, althans, Casper had haar gezoend, maar ze zoende wel terug. Ik heb toen dingen gezegd als: 'Dit vergeef ik je nooit' en 'hij was als een broer voor me, en als ik dan ruzie met hem heb, ga je met hem lopen flikflooien'. Ik heb toen zelfs geweigerd de deur voor haar open te doen, toen ze 's middags uit school naar me toe kwam. Uiteindelijk hebben we via msn gepraat erover, en ze zei dat het haar speet, en dat ze haar 'leven zou beteren'.

Ze maakte keer op keer de verkeerde keuzes, zoals contact blijven houden via twitter (meer dan vriendschappelijk contact) met Casper. Op mijn verjaardag heel chagrijnig doen tegen iedereen, en op haar iPhone met Casper msn'en.

Op een gegeven moment was de maat vol bij mij, ik maakte het uit, ik had dit al veel te lang uitgesteld, had alles maar blijven pikken.
In deze 2 dagen heb ik niets dan gehuild, Chantal ving me, zoals ze dat geweldig kan, heel lief op, en hielp me. Dit heeft mij toen weer op de been geholpen. Na 2 dagen belde Stefanie me op, met de vraag of ik wilde praten met haar. Dit gesprek was heel erg goed, en ze beloofde geen contact meer te nemen met Casper. Ik gaf haar een laatste kans, als ze deze zou verpesten, was het over.
Sinds dat moment doet ze non-stop haar best voor me. Iets waar ik heel erg blij mee ben, ik waardeer dat.

Maar waar het nu allemaal om draait in dit ellenlange bericht: Ik heb nog steeds de gevoelens die ik eerst had, de verliefdheidsgevoelens, voor Chantal. Ben ik nu een hypocriet, of is dit gewoon slecht van me? Wat moet ik doen? Chantal kan me bieden wat Stef niet kan. Maar ik zou me geen wereld zonder Stef voor kunnen stellen.
Ik ben na wekenlang van hierover nadenken, er nog steeds niet over uit.

(Btw: Ik zou me natuurlijk volledig afstandelijk gehouden hebben op de manier van 'verder dan vrienden', gedurende de relatie die Chantal met haar vriend had.)

Kan iemand me een goed objectief advies geven, ben ik slecht bezig, of kan ik hier praktisch weinig aan doen? En wat moet ik hiermee doen?

Groeten Kris
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2012, 20:03
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ga naar Chantal, zij lijkt me leuker. Stefanie lijkt me een bitch waar je niet blijer van word. Ze heeft namelijk ook al bewezen niet echt van je te houden. Dump haar en probeer lekker iets te beginnen met chantal.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 20:28
Lovedrunk
Avatar van Lovedrunk
Lovedrunk is offline
Stefanie heeft jou meerdere malen diep gekwetst, ze houdt dan niet echt van je lijkt me. Vroeg of laat flikt ze het weer en dan is het te laat omdat Chantal dan bezet is of niet meer verliefd op je is.
Als jij en Chantal verliefd op elkaar zijn, zou ik hiervoor gaan. Zoals daantjer zegt, dump die bitch die vreemdgaat met jou (ooit) beste vriend.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 20:32
Kris95
Kris95 is offline
Dat is idd wat ik volgens m'n hoofd zou moeten doen. Maar ik weet niet wat ik zonder Stefanie zou moeten zegmaar, ik zou het leven dat ik met haar heb nu heel erg missen. En ik weet dat ze het misschien zo weer flikt, maargoed. Ze weet dat het haar laatste kans is, en ik hou echt heel veel van haar
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 20:51
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Ach je bent 16. Hoe echt het nu allemaal lijkt. Over een kaar of 4 kijk je er alweer lachend op terug
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 20:54
Kris95
Kris95 is offline
Ja dat klinkt erg wijs EZBlade, en dat geloof ik Maar daar heb ik nu weinig aan he, 16 of niet, dit is moeilijk, en aan een geheugensteuntje dat ik er over 4 jaar lachend op terug kijk, klinkt aanlokkelijk, maar t gaat mij om de keuzes die ik nu maak, en niet over hoe ik er over 4 jaar op terugkijk
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 21:26
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Dan rest me alleen maar nog te zeggen dat je die Stefanie niet nog een kans had moeten geven.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 21:36
bassiebe
bassiebe is offline
Ga voor chantal!! Stefanie lijkt me een echt leuk meisje maar je band is veel steviger bij chantal en ik weet zeker dat je veel meer liefde en geluk gaat beleven met chantal dan stefanie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 21:50
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Zoals jij het hier neerzet klinkt "stef" idd als een bitch die nog vreemdgaat ook. En je geeft zelf eigenlijk alleen maar lieve dingen aan over die chantal.. dan heb je toch eigenlijk je keuze al gemaakt ?
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 22:18
Kris95
Kris95 is offline
Hmm iedereen hier is het er best wel over eens dat ik voor Chantal moet gaan hea.. hmm, oké. Nou iedereen bedankt voor de adviezen, ik heb nu wat meer meningen voor m'n overwegingen. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 22:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Ja dat klinkt erg wijs EZBlade, en dat geloof ik Maar daar heb ik nu weinig aan he, 16 of niet, dit is moeilijk, en aan een geheugensteuntje dat ik er over 4 jaar lachend op terug kijk, klinkt aanlokkelijk, maar t gaat mij om de keuzes die ik nu maak, en niet over hoe ik er over 4 jaar op terugkijk


Het klinkt alsof je eigenlijk niet echt verliefd bent op Stef en alleen met haar blijft omdat ze nu eenmaal al je vriendin is en je niet zomaar op wil geven. Dat is op zich goed, maar je hebt gevoelens voor een ander. Als jullie nu al jaren getrouwd waren en 3 kinderen hadden zou ik zeggen, als Stef zoveel voor je betekent, bespaar je dan de moeite en blijf bij haar, maar nou ja, jullie hebben nu net een half jaar en het enige wat jullie hebben lijkt een redelijk slordig verleden. Ik zou zeggen, laat haar achter je en geef die Chantal een kans
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2012, 22:24
Kris95
Kris95 is offline
Oké eindelijk een vrouwelijk advies, niets tegen jongens.. appear to be one myself.. maar, het is altijd handig om van beide geslachten een meninkje te hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 15:57
Verwijderd
Los van het feit of het tussen jou en Chantal iets wordt, is Stefanie gewoon niet tof bezig en het feit dat je twijfelt zegt imo al genoeg. Ik ga nu dik 2,5 jaar met mijn vriend en we hebben ook echt heel regelmatig wel een fikse ruzie omdat ik dan wel hij heel achterlijke dingen doet. Dat heeft wel eens geresulteerd in vier dagen niet met elkaar praten. Het is echter wel zo dat ik in de basis nooit getwijfeld heb aan mijn relatie, ik was en ben er nog steeds van overtuigd dat ik bij hem wil zijn, dat ik kinderen met hem wil krijgen en dat we samen oud worden. Dat is andersom ook zo, hij wil, ondanks alles nog steeds met mij oud worden. En ik zeg niet dat dat nodig is om een leuke relatie te hebben (er zjn genoeg relaties die gebaseerd zijn op 'nu is het leuk en we zien wel waar het schip strandt), maar ik denk wel dat je in een goede relatie neit aan elkaar, je eigen gevoel of het gevoel van de ander hoort te twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 17:52
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Dump die Stefanie, of je voor Chantal wil gaan of niet. Ze lijkt me een afschuwelijk mens dat geen enkele rekening houdt met haar vriend. Ze geeft niks om je, in ieder geval niet genoeg om jou trouw te blijven of je niet keer op keer te kwetsen. Daarnaast spreekt er geen enkele vorm van liefde voor haar uit je verhaal. Het komt meer over alsof je gewend bent aan haar en je niet zo goed weet hoe je het leven aan moet zonder haar. Maar dat betekent niet dat ze goed voor je is of dat je bij haar moet blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 19:21
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Die Stefanie is je niet waard. Dat ze gezoent heeft met je voormalig beste vriend... Ik snap dan ook wel dat je toch een beetje met een dubbel gevoel zit aangezien je haar uiteindelijk toch een laatste kans hebt gegeven en ze deze keer deze wel pakt. Toch zou ik er een einde aan maken met die Stefanie, aangezien je 'dat' gevoel voor Chantal hebt.

Dus uitmaken met die Stefanie, daneerst even herstellen van het weer alleen zijn en daarna een keer kijken hoe het loopt met die Chantal zou ik zeggen . Niet met de ene uitmaken en gelijk iets serieus met Chantal beginnen. Eerst weer even gewend raken aan het leven zonder iemand voordat je weer iemand toe laat zo dicht bij je. Anders wordt de een snel een vervanger voor de ander en dat wil je ook weer niet lijkt me
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie keuze
lmperd
6 11-02-2008 18:11
Films, TV & Radio Grey's anatomy #5
Verwijderd
499 08-02-2007 19:50
Liefde & Relatie moeilijke keuze
Devil's Sweety
17 24-06-2004 16:13
Liefde & Relatie Vriendschap OF relatie?
Verwijderd
61 22-12-2003 16:43
Psychologie Waarom moet ik toch telkens die rottige moeilijke keuzes maken!
Eend
16 05-09-2003 21:14
Verhalen & Gedichten Keuzes (wraak gedicht!)
anonymous girl
2 26-08-2001 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.