Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2005, 18:24
Verwijderd
Ik stroom er niet van over?
Ik kom voor mezelf op, ik laat niet met me sollen, ik laat me niet uitschelden.
Ik sneed me zelf vroeger, ik laat me gebruiken op seksueel gebied.
Tegenstrijdig..

Heb een tijd iets met R. gehad... Dat ging uit.. Maar we bleven elkaar daarna zien en we bleven ook seks hebben. Waarom? Ik geilde nog op hem. En.. Ik was nog verliefd op hem.
We hadden het samen uitgemaakt, maar ik kreeg spijt en dat was voor hem te laat (begrijpelijk).
Hij was niet meer verliefd, maar we bleven dus seks hebben. Ik hoopte stiekem, onbewust, dat hij dan weer verliefd op me zou worden. Iedere keer weer, hoopte ikd aar op. Maar het is er nooit meer van gekomen. Totdat ik dat begon te BESEFFEN (heeft wel een jaar geduurd ) zijn we gestopt. Hij begon me trouwens ook af te wijzen. Toen zijn we gestopt, maar dat lag dus meer aan hem. Omdat hij me afwees. Zou ik anders nog langer door zijn gweest, ook al besefte ik dat hij niet meer verliefd werd?

Dit is een jaar terug.

Maar ik ben hardleers.
Ik word niet snel verliefd, maar vind wel snel mensen heel leuk. Met sommigen zoen ik en soms word ik verliefd. Soms eindigt dat in iets 'prils', soms stopt het al na de eerste avond. Soms zoen ik er vaker mee, en gaan we iets verder. Terwijl ik er niets mee wil. En hij niets met mij. Waarom doe ik dat dan?

1 Januari. Ik wou mijn leven beteren. Niet zomaar met jongens zoenen, en al helemaal niet verder gaan als het nergens toe zou leiden.

7 Januari. Ik ontmoet een kei leuke jongen, we kletsen veel. we spreken af voor d eweek erna..

15 Januari. bij ons eerste afspraakje zoenen we. Ik ben blij, ik denk dat hij me neemt zoals ik ben, en niet omdat ik toevallig vaker opgewonden ben, want dat kan hij tenslotte niet weten.

21 Januari. Tweede afspraakje. Hij zegt dat hij niet zeker weet verliefd op me te zijn, dat hij twijfelt.
We zoenen. "Is dit wel verstandig?" Vraagt hij. Ik reageer met een nieuwe zoen. We gaan verder. Het is super geil. Maar hij weet nog steeds niet of hij verliefd is..

Ik weet van te voren dat hij twijfelt en toch ga ik verder. Ik weet dat hij niet zeker weet of hij verliefd op me is, en toch daag ik hem u it. Als ik mijn dag boek door zou lezen, zou ik totaal geen ontwikkeling zien. Dit gaat percies dezelfde kant op, als toen met R. Twijfels over verliefdheid, en ik denk hem wel even verliefd 'te kunnen krijgen' door maar met hem te blijven zoenen/verder gaan?

Waarom doe ik dit? Waarom laat ik me eigenlijk gebruiken? waarom weet ik onbewust dat ik gebruikt word, maar doe ik er niets aan? Waarom denk je met zo'n opstelling te kunnen bereiken wat je wilt?

Dit gaat echt nergens over.

Ik voel me zo waardeloos, echt totaal niets waard. Ik kan mezelf niet eens beheersen, ik kan mezelf niet eens overtuigen dat hij me Toch alleen maar voor de seks wil. En als ik dat wel kan, dan boeit me dat op het moment supreme niet meer? Dan denk ik er niet aan? Dan hoop ik dat hij toch omslaat, wat TOCH niet gebeurd?

........

Dit is een heel slordig opgebouwd verhaal, heel vermoeiend om te lezen, niet echt duidelijk. Ik hoop dat julile mijn punt begrijpen
Maar de vragen die ik mezelf stel.... Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet, ik weet niet hoe ik mezelf moet verbeteren. Want ik wil dit niet meer. Ik wil een jongen die me leuk vindt om wie ik ben, en niet om wat ik met mijn lichaam doe.

Thank you for listening

x

..........

Ik ben heel lang verliefd geweest op R. We hebben ongeveer een jaar iets gehad en ben daarna nog een jaar verliefd geweest. Daar ben ik nu een jaar 'vanaf' en sinds hem ben ik nooit meer verliefd geweest. Maar bij die jongen, zag ik weer iemand waarvan ik dacht: "Yeah, daar kan ik voor gaan' Had ik lang niet meegemaakt. Wel dat ik jongens had met wie ik zoende, maar als ze te dichtbij kwamen, haakte ik af. Dit keer was het anders. En dan valt dat natuurlijk altijd even extra tegen..

Laatst gewijzigd op 22-01-2005 om 22:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 22:57
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
hmmm eerst maar even een samenvatting van het toch wel ietwat warrige verhaal: Je hebt seks met jongens, waarvan je eigenlijk weet dat het geen toekomst heeft. En je denkt dat je jezelf dus laat gebruiken.

Maar het lijkt er eigenlijk helemaal niet op alsof je gebruikt wordt. Bij die nieuwe jongen lees ik voornamelijk dat jij initiatief neemt. Hij krijgt niet eens de kans om nee te zeggen terwijl die het wel voorzichtig probeert. Volgens mij staat dat niet gelijk aan iemand gebruiken. Het lijkt er dus een beetje op alsof je het probleem verkeerd ziet of verkeerd getypt hebt. Het lijkt mij dat je je dus ook niet teveel moet laten gaan als een jongen zelf al probeert aan te geven dat t misschien geen slim idee is. Die arme jongen weet denk ik ook niet wat hem overkomt. Dit klinkt allemaal misschien hard, maar het is vooral bedoeld om je meer inzicht te geven in wat er aan de hand is.

Zelfrespect betekent ook niet gelijk dat je totaal geen zwakte hebt. Waarom zou je geen zwakte mogen hebben? Iedereen heeft wel iets. Maar dat betekent niet dat je niet kan proberen om het te verbeteren. Probeer die seks eens naar wat verder in de relatie door te schuiven...
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 23:44
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Misschien moet je het rustiger aandoen als je een nieuwe leuke jongen tegen komt. Leer hem eerst wat beter kennen en zorg dat ie wat in jou ziet en niet alleen wilt seksen. Als mensen je niet accepteren zoals je bent dan zie ik geen liefde.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 22-01-2005 @ 23:57 :
hmmm eerst maar even een samenvatting van het toch wel ietwat warrige verhaal: Je hebt seks met jongens, waarvan je eigenlijk weet dat het geen toekomst heeft. En je denkt dat je jezelf dus laat gebruiken.

Maar het lijkt er eigenlijk helemaal niet op alsof je gebruikt wordt. Bij die nieuwe jongen lees ik voornamelijk dat jij initiatief neemt. Hij krijgt niet eens de kans om nee te zeggen terwijl die het wel voorzichtig probeert. Volgens mij staat dat niet gelijk aan iemand gebruiken. Het lijkt er dus een beetje op alsof je het probleem verkeerd ziet of verkeerd getypt hebt. Het lijkt mij dat je je dus ook niet teveel moet laten gaan als een jongen zelf al probeert aan te geven dat t misschien geen slim idee is. Die arme jongen weet denk ik ook niet wat hem overkomt. Dit klinkt allemaal misschien hard, maar het is vooral bedoeld om je meer inzicht te geven in wat er aan de hand is.

Zelfrespect betekent ook niet gelijk dat je totaal geen zwakte hebt. Waarom zou je geen zwakte mogen hebben? Iedereen heeft wel iets. Maar dat betekent niet dat je niet kan proberen om het te verbeteren. Probeer die seks eens naar wat verder in de relatie door te schuiven...
Ja precies..
Ik daag hem uit, hij durft eerst amper te happen omdat hij bang is me te kwetsen, maar ik ga door want ik......
Want ik..... denk dat hij dan daarna wel verliefd op me is? Maar dat is niet zo, en daar ben ik nu wel onderhand achter dat als een jongen twijfelt en je er maar geil tegen doet hij opeens wél verliefd is. Maar dat denk ik dan, maar hij denkt ondertussen.. "Sow, rlx.. een meisje die ook gewoon keer verder wil gaan zonder dat er verplichtingen aan zitten!" en wil vervoglens vaker: Waardoor ik denk dat hij dat doet omdat hij MIJ leuk vindt.

Ik fake niet als ik geil doe ofzo, want als ik dat doe ben ik dat ook echt en vind ik het ook écht moeilijk om me in te houden. Maar ik vind het zo laag van mezelf, dat ik over me laat denken: "Sow, dat meisje heeft ook altijd zin" want er zit dan bij mij meer achter.

Ik vind het laag dat ik probeer zo iemand voor me te winnen en ik wil dat verbeteren maar ik weet niet hoe

*Gosh, ben nog nooit zo eerlijk geweest, ik vind dit ook heel moeilijk om te vertellen want ik schaam me hier zwaar diep voor *
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 10:04
Honda-Fanatic
Avatar van Honda-Fanatic
Honda-Fanatic is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 23-01-2005 @ 10:08 :
Ja precies..
Ik daag hem uit, hij durft eerst amper te happen omdat hij bang is me te kwetsen, maar ik ga door want ik......
Want ik..... denk dat hij dan daarna wel verliefd op me is? Maar dat is niet zo, en daar ben ik nu wel onderhand achter dat als een jongen twijfelt en je er maar geil tegen doet hij opeens wél verliefd is. Maar dat denk ik dan, maar hij denkt ondertussen.. "Sow, rlx.. een meisje die ook gewoon keer verder wil gaan zonder dat er verplichtingen aan zitten!" en wil vervoglens vaker: Waardoor ik denk dat hij dat doet omdat hij MIJ leuk vindt.
Probeer je verliefdheid zijn beloop te laten gaan zonder dat je meer wil of verlangt van die jongen, probeer die gevoelens eerst wat te onderdrukken en probeer dan van elkaar te genieten zonder de sex, probeer hem niet verliefd op je te laten worden door maar sex met hem te hebben, het is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

Citaat:
Ik fake niet als ik geil doe ofzo, want als ik dat doe ben ik dat ook echt en vind ik het ook écht moeilijk om me in te houden. Maar ik vind het zo laag van mezelf, dat ik over me laat denken: "Sow, dat meisje heeft ook altijd zin" want er zit dan bij mij meer achter.
Je hoeft ook niet te faken dat je geil bent, probeer het eens wat te onderdrukken, spaar het desnoods op tot je alleen bent en zoals in de alinea hierboven, probeer lekker van elkaar te genieten zonder de sex, lekker flirten, om elkaar heen draaien en leuke dingen doen. En je zowiezo niets aantrekken wat anderen van je mogen denken hoe moeilijk dat ook is.

Citaat:
Ik vind het laag dat ik probeer zo iemand voor me te winnen en ik wil dat verbeteren maar ik weet niet hoe
Het is niet laag, het is een poging van jou ( Denk ik, ben ook geen psycholoog)om iemand jou leuk te laten vinden, het is geen goede oplossing maar het is denk ik op dit moment een poging om de circel te doorbreken alleen denk ik niet dat het je hiermee lukt. Haal jezelf niet naar beneden en zeg bv hardop tegen jezelf (als je bv alleen bent) dat je dat niet nodig hebt om een leuke jongen tegen te komen. Gewoon hardop tegen jezelf zeggen dat je dat niet meer wilt en ook niet meer nodig hebt, probeer trots op jezelf te zijn en de situatie te accepteren, niet op zoek naar een vriend, je komt vanzelf een superleuke jongen tegen.

Citaat:
*Gosh, ben nog nooit zo eerlijk geweest, ik vind dit ook heel moeilijk om te vertellen want ik schaam me hier zwaar diep voor *
Vind het erg goed van je dat je er nu eerlijk over kan zijn.
En schaam je er niet voor maar accepteer het en probeer het dmv dat te veranderen. Negatieve gedachten proberen om te zetten in positieve.
Hoop dat je iets hebt aan wat ik geschreven hebt,..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:39
Verwijderd
Heej, heel fijn die reactie van je
Je hebt bij veel dingen een punt
Het is ook niet zo dat ik hopeloos opz oek ben naar een vriendje,s terker nog ik heb daar bijna nooit zin/tijd voor, maar nu had ik i emand gevonden waar bij ik zelf dacht van, gosh, die vind ik wel echt leuk.. en dat was zo lang geleden, en van dat gevoel genoot ik zo erg. en als het dan blijkt dat het niet geheel wederzijds is, is dat moeilijk te verkroppen voor me.

Ik moet het afleren "zomaar" met iemand verder te gaan dan zoenen, of laat staan zoenen. Ik weet nog niet precies hoe ik dat moet gaan doen, maar dat ik het besef is misschien al een stap in de goede richting.

Ik denk dat het een teken van weinig zelfrespect is, als je je zelf een beetje 'verkoop't op die manier. Want ik probeer mezelf te verkopen op een manier van seks.... om vervolgens die jongne voor mezelf te winnen. Maar jongens hebben hier totaal geen respect voor (ze vinden het hooguit geil).
Dat is ook niet vreemd. Als ik zelf geen respect heb voor mijn eigen lichaam, hoe kan ik dan verwachten dat andere dat wel voor me hebben..?

Bedankt voor de tips, is lief

x
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:59
Honda-Fanatic
Avatar van Honda-Fanatic
Honda-Fanatic is offline
Citaat:
LoveGirl schreef op 23-01-2005 @ 12:39 :
[B]Heej, heel fijn die reactie van je
Je hebt bij veel dingen een punt
Het is ook niet zo dat ik hopeloos opz oek ben naar een vriendje,s terker nog ik heb daar bijna nooit zin/tijd voor, maar nu had ik i emand gevonden waar bij ik zelf dacht van, gosh, die vind ik wel echt leuk.. en dat was zo lang geleden, en van dat gevoel genoot ik zo erg. en als het dan blijkt dat het niet geheel wederzijds is, is dat moeilijk te verkroppen voor me.
Kan ik mij invinden, dat is ook heel lastig te verkroppen uit eigen ervaring

Citaat:
Ik moet het afleren "zomaar" met iemand verder te gaan dan zoenen, of laat staan zoenen. Ik weet nog niet precies hoe ik dat moet gaan doen, maar dat ik het besef is misschien al een stap in de goede richting.
Het beseffen dat het zo is is denk ik inderdaad de eerste stap
Op het moment dat je weet dat het zo is en je er volledig van bewust bent kan je er aan gaan werken, ben daar geweest, wel op een ander vlak, maar weet hoe het is.

Citaat:
Ik denk dat het een teken van weinig zelfrespect is, als je je zelf een beetje 'verkoop't op die manier. Want ik probeer mezelf te verkopen op een manier van seks.... om vervolgens die jongne voor mezelf te winnen. Maar jongens hebben hier totaal geen respect voor (ze vinden het hooguit geil).
Dat is ook niet vreemd. Als ik zelf geen respect heb voor mijn eigen lichaam, hoe kan ik dan verwachten dat andere dat wel voor me hebben..?
Respecteer, accepteer en houd van jezelf zoals je bent, dat is de eerste stap naar een mooi leven waarin je ook echt van iemand anders kan houden.

Citaat:
Bedankt voor de tips, is lief
Blij je misschien iets geholpen te kunnen hebben en misschien wat werkende tips gegeven te hebben
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:37
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
k zat ook al te denken bij het lezen, wat goed dat ze dit durft te vertellen...

En je accepteert ook al dat je het hebt.

Nou ik zie eigenlijk niet in waarom het niet binnenkort beter kan gaan. Sterkte
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Honda-Fanatic schreef op 23-01-2005 @ 12:59 :
Kan ik mij invinden, dat is ook heel lastig te verkroppen uit eigen ervaring



Het beseffen dat het zo is is denk ik inderdaad de eerste stap
Op het moment dat je weet dat het zo is en je er volledig van bewust bent kan je er aan gaan werken, ben daar geweest, wel op een ander vlak, maar weet hoe het is.



Respecteer, accepteer en houd van jezelf zoals je bent, dat is de eerste stap naar een mooi leven waarin je ook echt van iemand anders kan houden.



Blij je misschien iets geholpen te kunnen hebben en misschien wat werkende tips gegeven te hebben
Wederom bedankt...
(K)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 23-01-2005 @ 13:37 :
k zat ook al te denken bij het lezen, wat goed dat ze dit durft te vertellen...

En je accepteert ook al dat je het hebt.

Nou ik zie eigenlijk niet in waarom het niet binnenkort beter kan gaan. Sterkte
Het scheelt dat ik niet veel mensen hier ken..
Weetje sommige vriendinnen van me zeggen wel eens van, gosh ging dat niet wat snel? en ik doe daar dan altijd heel luchtig over en beetje lacherig van : "je kent me, ik was geil" maar ze denken wel van jeez, is eigenlijk niet slim hoe zij dat doet.. En ze denken dat ik dat leuk vind enzo (is natuurlijk op het moment zelf ook) en misschien denken ze dat ik dat doe om mezelf te bewijzen weet ik veel! Maar ze weten eigenlijk niet wat er achter zit en ik wil ze dat ook niet vertellen want ik schaam me. Maar ik loop hier al langer mee en ik wou eens van anderen horen hoe zij er over dachten. Jullie kennen me niet, alleen de situatie en dus is het makkelijker om objectief een oordeel te vellen. Dat vind ik een groot voordeel..

Dus....

Thank you *again*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Hoer....
rijk_v
38 23-10-2008 07:20
Psychologie Muziek.
Quiana
499 07-10-2004 11:34
Psychologie eigen kwaliteiten en waarde, bepalen door wie?
Rerisen Phoenix
12 29-03-2004 22:05
Seksualiteit je "uitlenen" voor een nacht
~Sjeherazade~
118 06-06-2003 12:40
Lichaam & Gezondheid Jouw ideale gewicht?
DarkCat
256 29-12-2002 20:02
Verhalen & Gedichten zelfrespect
bambykill
3 15-04-2002 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.