Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Bekijk resultaten poll: Ben jij vegetariër?
Ja, ik wel! 41 47.13%
Nee, maar ik zou het graag willen worden! 7 8.05%
Nee, ik denk er niet bij na als ik vlees eet! 8 9.20%
Nee, en ik zou het ook nooit worden! 31 35.63%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2005, 12:51
Anetj
Anetj is offline
Wie is hier vegetariër?
Ik weet dat er al heel veel topics van zijn maar nu zou ik graag willen weten wat jullie vinden van vegetariër zijn.
X anne
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2005, 19:49
one.
one. is offline
Nutteloos, behalve voor een 'geweten'. Leuk als je het doet, meer ook niet.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 19:53
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik heb gestemd op: 'Nee, ik denk er niet bij na als ik vlees eet!'
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-03-2005 @ 19:49 :
Nutteloos, behalve voor een 'geweten'. Leuk als je het doet, meer ook niet.
Leven is nutteloos. Nutteloos kan je over alles wel zeggen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 00:18
Reng
Reng is offline
Ik ben niet vegetarisch en wordt het nooit. Alleen al niet omdat ik de boeren wil steunen.
Ik zou er hooguit over denken om biologisch vlees te eten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 00:58
Verwijderd
Ik vind het een beperkte keuze in de poll.
Ik ben niet vegetarisch, maar dat betekent niet dat ik er niet over nadenk. Ik denk er wel degelijk over na, er zijn wel een aantal meer redenen waarom je níet vegetarisch bent.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 01:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Vlees is LUXE. Waarom moet er een beest dood voor jouw luxe?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 01:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Reng schreef op 07-03-2005 @ 00:18 :
Ik ben niet vegetarisch en wordt het nooit. Alleen al niet omdat ik de boeren wil steunen.
Ik zou er hooguit over denken om biologisch vlees te eten.
Als je vlees eet, dan steun je de boeren niet echt... boeren schijnen ook steeds meer kosten moeten maken en lager, omdat de consument zoveel voor laag vraag...

natuurlijk help je de boeren wel dan overleven, maar help je ze niet naar een gezonde industrie.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 16:54
one.
one. is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 07-03-2005 @ 01:04 :
Vlees is LUXE. Waarom moet er een beest dood voor jouw luxe?
Waarom zou je alleen op groente en soja teren? Dieren gaan uiteindelijk toch wel dood. Of dat nou voor jou luxe is of voor die van de buurman?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:06
supergroverin
supergroverin is offline
Citaat:
Waarom zou je alleen op groente en soja teren? Dieren gaan uiteindelijk toch wel dood. Of dat nou voor jou luxe is of voor die van de buurman?
Dit vind ik nou echt kortzichtig. Natuurlijk gaan dieren ooit wel eens dood, dat is met alles zo. Maar dat betekent nog niet dat ze een verschrikkelijk en veel te kort leven moeten lijden omdat deze verrotte maatschappij zonodig vlees wil eten, dat is gewoon respectloos en heeft niks met het uiteindelijk lot van die dieren te maken. (als ik even heel crue mag zijn, jij gaat uiteindelijk toch ook dood, zal ik jou dan alvast komen oppeuzelen...?)
Ik ben mn hele leven al vegetarier, maar ik kies er nog elke dag voor. Maar, ik denk dat ik heus nog wel een keer vlees zal eten, in een of ander vergeten bergdorpje waar dieren op een heel andere manier bekeken worden dan hier... maar dat is op zich een ander verhaal waar ik niemand mee zal lastigvallen
__________________
hmmm
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:56
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Ik ben wel vegetarier, om verschillende redenen nog wel. Maar o.a. doordat ik vlees niet lekker vind en mijn lichaam er niet goed tegen kan. Maar ook omdat ik niet tegen de gedachte kan dat ik een dood dier naar binnen zit te werken, ik ga ervan kokhalzen.

Verder ga ik hier niet over in duscussie, want dit is een discussie waar je toch nooit uit zal komen. Ik respecteer ieder zijn keuze, in het bijzonder als ze mijn keuze ook respecteren.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 11:41
Verwijderd
nee, maar ik weet niet welke nee ik moet stemmen. 'Ik zou het wel willen worden' is overdreven; ik ben tevreden met mijn situatie zoals die nu is. Ik denk er wel bij na als ik vlees eet. Ik zou het niet erg vinden om vegetarier te worden.
Ik eet trouwens 1 keer per week ecologisch vlees en 1 keer per week wilde, niet overbeviste vis.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 12:16
Verwijderd
Alweer zo"n topic?

Ja, ik ben vegetariër.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:28
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Ja! Ik ben zelfs Veganist!
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:28
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Verder ga ik hier niet over in discussie, want dit is een discussie waar je toch nooit uit zal komen. Ik respecteer ieder zijn keuze, in het bijzonder als ze mijn keuze ook respecteren. [/B][/QUOTE]

So Like My opinion
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 23:39
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 08-03-2005 @ 12:16 :
Alweer zon topic?

Ja, ik ben vegetariër.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:08
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
nee, en ik zou het ook nooit worden!

en ik vind het zinloos en dom .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:02
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 09-03-2005 @ 13:08 :
nee, en ik zou het ook nooit worden!

en ik vind het zinloos en dom .
Hoezo is het zinloos?
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2005, 18:43
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
zozo de helft vegetarisch hier? (op dit moment dan)
ben eigelijk benieuwd wat de uitslag is als je het op een ander forum zou zetten
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 18:47
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 09-03-2005 @ 18:43 :
zozo de helft vegetarisch hier? (op dit moment dan)
ben eigelijk benieuwd wat de uitslag is als je het op een ander forum zou zetten
ik zou zeggen; probeer het eens!
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
*dreamallica* schreef op 09-03-2005 @ 18:43 :
zozo de helft vegetarisch hier? (op dit moment dan)
ben eigelijk benieuwd wat de uitslag is als je het op een ander forum zou zetten
Misschien wel hetzelfde, ik denk dat vegetariërs een dergelijke topic eerder openen en de moeite nemen te stemmen.

@TS: Als er al zoveel topics zijn, dan kun je toch in die andere topics vinden wat mensen vinden van vegetariër zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 12:53
MickeyV
MickeyV is offline
Ik ben ook vegetarier. Een heel verstandige keuze, waartoe ik een ieder aansporen zou.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:27
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
maar zijn mensen nou alleen vegetarisch omdat het 'zielig is voor de dieren'? of zijn er nog zinnigere redenen te bedenken?

overigens vind ik dat als je vegetarier bent, je ook verder heel goed in het leven moet staan. dan mag je wel oppassen voor het hypocriete, niet?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:33
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Anetj schreef op 06-03-2005 @ 12:51 :
Wie is hier vegetariër?
Ik weet dat er al heel veel topics van zijn maar nu zou ik graag willen weten wat jullie vinden van vegetariër zijn.
X anne
Dat is precies wat die mensen die de vorige topics hebben geopend ook wilden weten. Dit topic voegt echt niets toe.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:25
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-03-2005 @ 14:27 :
maar zijn mensen nou alleen vegetarisch omdat het 'zielig is voor de dieren'? of zijn er nog zinnigere redenen te bedenken?

Doneren mensen nou aan goede doelen voor hongerende afrikaanse kindertjes omdat ze "het zielig vinden voor die kindjes", of zijn er nog zinnigere redenen te bedenken?

Schadelijke domheid, kleine meid.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-03-2005 @ 14:27 :
maar zijn mensen nou alleen vegetarisch omdat het 'zielig is voor de dieren'? of zijn er nog zinnigere redenen te bedenken?

overigens vind ik dat als je vegetarier bent, je ook verder heel goed in het leven moet staan. dan mag je wel oppassen voor het hypocriete, niet?
Jij ook altijd met je zwart-witte opmerkingen. Je zeurt.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:43
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 10-03-2005 @ 15:25 :
Doneren mensen nou aan goede doelen voor hongerende afrikaanse kindertjes omdat ze "het zielig vinden voor die kindjes", of zijn er nog zinnigere redenen te bedenken?

Schadelijke domheid, kleine meid.
en toen begon hij over mensen..
hangt er wel vanaf waar je de grens legt.

waarschijnlijk doen die mensen dat idd omdat ze het zielig vinden. maar er kunnen ook andere redenen zijn. en ik vroeg me af wie die in dit verband had .

en ik mis de onderbouwing. en als je dieren niet (kan ook pijnloos) mag doden, hoe sta je dan in de wereld? dat zou ik best willen weten, en daarom zei ik dat je dan wel een heel goed leven moet leiden om niet hypocriet' te zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-03-2005 @ 14:27 :
maar zijn mensen nou alleen vegetarisch omdat het 'zielig is voor de dieren'? of zijn er nog zinnigere redenen te bedenken?
Er zijn genoeg "zinnigere te bedenken", al zal 'het is zielig voor de dieren' voor genoeg mensen ook een zinnige reden zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 10:06
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-03-2005 @ 15:43 :


en ik mis de onderbouwing. en als je dieren niet (kan ook pijnloos) mag doden, hoe sta je dan in de wereld? dat zou ik best willen weten, en daarom zei ik dat je dan wel een heel goed leven moet leiden om niet hypocriet' te zijn.
Heb je dit soms van Mephisto afgekeken?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 10:07
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 08:57 :
Er zijn genoeg "zinnigere te bedenken", al zal 'het is zielig voor de dieren' voor genoeg mensen ook een zinnige reden zijn.
Ja, ik voor mij kan niet zien waarom die reden niet toereikend is.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 13:54
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ben vegetarisch en ik ben er blij mee dat ik het ben..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 15:15
Verwijderd
Leuke discussie is dat altijd, maar wel lederen schoenen dragen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 16:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik ben vegetarisch en ik ben er blij mee dat ik het ben..
Knap dat je vegetarisch bent

Ik ben geen vegetariër, ben niet van plan er een te worden ook.
Ik hou van vlees en daarbij heb je vlees (of in ieder geval dierlijke producten) nodig (vitamine B12).
Ik ben me er wel volledig van bewust waar mijn vlees vandaan komt. Ja, er is een dier voor doodgemaakt. Kan ik mee leven. Maar vlees verspillen (weggooien) vind ik wel doodzonde en doe ik dan ook nooit.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 17:54
Verwijderd
Ja, ik ben vegetariër en dikke /care @ hypocrisie.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 18:02
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Datum jongens, datum. Het topic is meer dan drie jaar oud.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 18:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Whatever, ik ben vegetariër, en ik ben er trots op.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-10-2008, 20:25
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik was vegetarier, sinds kort pescotarier, omdat ik een tekort had aan vitamine b12.

Ik voel me er prima bij Anders zou ik het niet doen...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 23:48
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Citaat:
Datum jongens, datum. Het topic is meer dan drie jaar oud.
Op F&F is dat toch niks?

En ik eet heel graag vlees trouwens, maar dat is wel biologisch en we eten ongeveer eenmaal per week vegetarisch. Omdat Valess ook wel te pruimen is.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 23:38
Verwijderd
Upupup. Maar nee, ik ben niet vegetarisch, maar eet vrijwel alleen maar biologisch vlees (alleen als ik met anderen eet is dat wel es een probleem, niet iedereen wil of kan zo veel meer betalen) en over het algemeen ook maar een paar keer per week.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 00:39
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Ik ben geen vegetariër, maar als ik boodschappen doe koop ik wel altijd biologisch vlees.
Ik kan me een leven zonder vlees gewoon niet indenken, omdat het zo verrekte lekker is

"The Matrix is telling my brain that it is juicy and delicious."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 07:58
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ben geen vegetarier, en ik verwacht ook niet dat ik het ooit zal worden. Ik heb me wel tot doel gesteld om minder vlees te gaan eten omdat ik me fysiek beter voel als ik minder vlees eet (ik ga regelmatig op kampen waar wegens kostenoverwegingen geen vlees wordt gegeten). Totaal geen vlees eten vind ik echter compleet tegen de menselijke omnivorische natuur ingaan.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 14:36
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
in 2005 was ik allang vleesverminderend. kutup.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 15:44
Verwijderd
Dat hypocrisieargument tegen vegetarisme slaat natuurlijk als kut op dirk. Jij bent waarschijnlijk ook tegen het doden van mensen, "dan moet je wel een heel goed leven leiden om niet hypocriet te zijn", hm?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 23:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
katje!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 00:35
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Iedereen heeft z'n leven te danken aan zijn vleesverscheurende voorvaderen.

In de Middeleeuwen enz. hadden ze geen vleesvervangers en de hele rotzooi, dus op bakjes groente zouden ze het niet hebben gered.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Iedereen heeft z'n leven te danken aan zijn vleesverscheurende voorvaderen.

In de Middeleeuwen enz. hadden ze geen vleesvervangers en de hele rotzooi, dus op bakjes groente zouden ze het niet hebben gered.
In de Middeleeuwen enz. hadden ze nog geen kraan en douche en de hele rotzooi, dus wasten ze zich met emmers vervuild water.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 14-10-2008 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Alleen als de pest heerste Uice, en dat de zure lucht vlooien en dus de ziekte een beetje tegengaat klopt ergens ook wel. Verder werd hygiëne net zo leuk en fijn gevonden als nu, alleen was het voor de meeste mensen niet zo haalbaar en was de kennis gering. Dus je opmerking slaat niet echt ergens op.

Ik eet wel vlees, maar eet graag regelmatig vegetarisch omdat ik iedere dag vlees gewoon wat overdreven vind. Ik denk ook dat gematigd vlees eten veel gezonder is dan in overvloed.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:26
Verwijderd
Het gaat erom dat de opmerking van Vinniebar nergens op slaat. Dat mensen iets deden in de Middeleeuwen wil niet zeggen dat het goed/noodzakelijk/wenselijk is dat wij hetzelfde nu doen. En daarnaast moeten mensen eens af van het idee dat vegetariers mensen zijn die in plaats van een lap vlees een Valessfiletje eten. Vegetarisch eten kan ook heel goed (beter) zonder vleesvervangers.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Kutedit Uice, nu slaat mijn post dus nergens meer op.

Goed, een vergelijking met de Middeleeuwen gaat natuurlijk niet altijd op. Maar het is wel een maatstaf voor het gebruik van natuurlijke bronnen. Dat we nu met vitaminen en toegevoegde shit kunnen overleven betekent niet dat die middelen er overal en altijd zijn, of zelfs maar dat iedereen het zich kan veroorloven. B12 zit niet in kaas of tofu en vlees eten is een logische keuze voor het binnenkrijgen van vitaminen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:36
Verwijderd
B12 zit wel in kaas. En melk. En eieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vegetarische producten invriezen?
dennis018
4 04-03-2012 11:21
Flora & Fauna Vegetarisch zijn --> hoe ver gaat het?
Envy
97 15-07-2003 16:02
Eten & Drinken Ouders overtuigen dat ik vegetariër wil worden?
AlopiA
18 12-06-2003 18:46
Eten & Drinken Vegetarisch eten?
Elektro M.J.
3 16-04-2003 14:38
De Kantine vegetarisch?
heavinly
34 17-07-2002 07:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ze hebben 't toegegeven: de patat van de McDonalds is niet vegetarisch!
Miss USA
56 11-06-2002 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.